Wilders en zijn extreme uitspraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ronja

Re: Wilders en zijn extreme uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:58

katiavl schreef:
Als je in belgie voltijds wilt studeren aan unief als buitenlander moet je een cursus nederlands doen, en een examen, zo niet mag je niet studeren. Uitwisseling is natuurlijk anders, maar dat is normaal en te korte tijd. alhoewel je gaat zien, dat diegene het ook snel leren

Nederland ook Knipoog

Als je naar Nederland wilt emigreren moet je zelfs een examen nederlands afleggen nog voordat je hier ooit geweest bent. Als je daarvoor slaagt en hier naartoe mag komen (bij God's gratie) moet je verplicht voor een inburgeringscursus en taalexamen slagen.

Dus immigranten die geen Nederlands kunnen bestaan niet meer Lachen
Behalve dan uit westerse landen als de VS. Die kunnen met mazzel net een pilsje bestellen in het Nederlands. Maar die zijn natuurlijk lang niet zo achterlijk en bedreigend als niet-westerse allochtonen.

Mochten in Nederland geen andere talen meer worden gesproken dan Nederlands, dan stellen we in de wereld overigens niet veel meer voor. Dan zijn we nog maar met errug weinig Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:59

runningkawa schreef:
Nee is niet anders
Wat is er mis mee omdat te doen?
Of het nu een wetenschapper is maakt me echt niet uit.
Wil je wonen in NL dan ga je maar je best doen in de Taal.

je komt Canada ook niet in als je de taal niet spreekt.
(of als je geen werk hebt of als er niemand voor je garant staat)

In Nl mag gewoon teveel...en dat moet eens anders...

1. Ik ben het met je eens, ik vind het belachelijk dat alles hier bij dit instituut nu ineens in het engels moet Boos!.

2. Dat is al zo: hier in NL mag je ook niet komen als je geen werk hebt of er niemand voor je garant staat. Mijn australische (tijdelijke) collega mocht hier niet eens vast komen werken, ze kon geen werkvergunning krijgen, omdat de NL'se arbeidsmarkt beschermd is tegen buitenlanders!
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 21-09-07 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:59

Pasen is heidens Tong uitsteken en niet christelijk. Arabesk nu willen ze het terug instellen, les in eigen taal toch in belgie gaat vanaf volgend jaar of twee jaar gebeuren. Dus algemene vakken, maar alleen voor 3 bepaalde talen, de rest van de buitenlanders hebben daar geen recht op, omdat ze minderheid zijn hmm Tong uitsteken

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:00

katiavl schreef:
Pasen is heidens Tong uitsteken en niet christelijk.

niet waar, het heidense feest is gekerstend!

Pasen dan vieren de christenen de wederopstanding van Jezus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:00

Dan zat je op een RK school
Al weet ik dat op veel lagere scholen niets meer gedaan wordt aan godsdienst, ook al is het een rk school.
En dingen als de communie buiten school wordt gedaan, was vroeger tijdens de les.
Kan daar niet perse wakker van liggen, maar kerst word nog steeds wat op gedaan.
Maar suikerfeest?? In NL?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:03

Citaat:
2. Dat is al zo: hier in NL mag je ook niet komen als je geen werk hebt of er niemand voor je garant staat. Mijn australische (tijdelijke) collega mocht hier niet eens vast komen werken, ze kon geen werkvergunning krijgen, omdat de NL'se arbeidsmarkt beschermd is tegen buitenlanders!

Heel raar, want ik ken dus een heleboel mensen van buiten de EU, die hier niet vast wonen, maar hier wel werken.
Nee idd geen vast werk, maar wat is daar erg aan?

Overigens de verpichte taal cursus heeft rita er door gedrukt en owjee de bitch...een paar jaar terug

In Canada was die 30 jaar geleden al zo...leerde nL daarvan...nope...dan hadden we nu niet zoveel mensen gehad die geen nl spreken

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:04

Waarom niet? Er wonen 1 miljoen islamieten in Nederland.

Kerst en andere religieuze feestdagen zijn voor de meesten ook gewoon een paar welkome vrije dagen. Of zit jij vooraan in de kerk op Kerstavond? Een vrije dag voor het suikerfeest zie ik wel zitten hoor Ja

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:05

runningkawa schreef:

Leuk hoor! Lekker eten Ja
Vond dat altijd leuker dan kerstmis met die eeuwige afgezaagde liedjes en droge matzes.
En een rottig mandarijntje.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:05

Extra vrije dagen! Kom maar op Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:07

Van mij mogen die verplichte vrije dagen sowiso afgeschaft worden omdat ik niet geloof...maaaaaar...ik woon in NL. waar genoeg mensen nog wel geloven dus ga ik mijn mening daarin niet door drukken, ga ik niet miepen dat ik een andere dag er voor wil.
Pas me aan bij wat er gewoonlijk is in NL, van vroeger uit al.

Waarom kunnen/willen mensen uit het buitenland dat dan niet?

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:07

runningkawa schreef:
Citaat:

Heel raar, want ik ken dus een heleboel mensen van buiten de EU, die hier niet vast wonen, maar hier wel werken.
Nee idd geen vast werk, maar wat is daar erg aan?

Overigens de verpichte taal cursus heeft rita er door gedrukt en owjee de bitch...een paar jaar terug

In Canada was die 30 jaar geleden al zo...leerde nL daarvan...nope...dan hadden we nu niet zoveel mensen gehad die geen nl spreken

Er is de laatste jaren veel veranderd in Nederland... en uit onderzoek blijkt nu dat het geen zoden aan de dijk zet, maar dat terzijde. Bepaalde dingen worden langzamerhand teruggedraaid.

En Canada kan niet anders, omdat daar alleen maar immigranten wonen Knipoog Er is niet zoiets als "het Canadese volk". Wat dat betreft kan Nederland daar inderdaad nog veel van leren, want Canada is een heel stabiele goed functionerende MULTICULTURELE samenleving. Lachen

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:08

runningkawa schreef:

Die hebben ook vrij met kerstmis hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:10

Klopt Ja
Daar hoef je in de winkel niet binnen te komen, ikke niet begrijp...je leert daar maar zeggen wat je wilt en anders ktijg je niks...

Dat moet hier ook maar eens Ja

En geen werk?
daaaag....

En dat wil Wilders ook, maar dat mag dan weer niet?
Ik snap het verschil niet?

Ja dat wij 30 jaar te laat zijn...en dat we dat niet meer kunnen met de mensen die hier geboren zijn...dat is waar Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:11

Ronja schreef:
runningkawa schreef:

Die hebben ook vrij met kerstmis hoor Haha!

Ligt eraan waar ze werken...
waar ik werkte mochten ze kiezen...daar mochten ze een andere dag voor in de plaats nemen Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:12

Ronja schreef:
runningkawa schreef:

Leuk hoor! Lekker eten Ja
Vond dat altijd leuker dan kerstmis met die eeuwige afgezaagde liedjes en droge matzes.
En een rottig mandarijntje.

Een vierjarige cyclus:
jaar 1 de christelijke feesten
jaar 2 de joodse
jaar 3 de islamitische
jaar 4 de boeddhistische

Haha!

Ik ben wel voorstander, ik heb kerst zoooooooooooooooo gezien Gaaaap

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:13

Nou dat vind ik heel netjes van de mensen op jouw werk Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:14

Wat maakt het uit op welke dag je een vreet festijn doet...doe het dan op de dag waar het voor dat land gewoonte is...

Wil je andere dagen...daar hebben we snipperdagen voor Haha! Tong uitsteken

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:14

Arabesk schreef:
Een vierjarige cyclus:
jaar 1 de christelijke feesten
jaar 2 de joodse
jaar 3 de islamitische
jaar 4 de boeddhistische

Haha!

Ik ben wel voorstander, ik heb kerst zoooooooooooooooo gezien Gaaaap

Leuk, kan je zelf alles eerst proberen en dan kijken wat het beste bij je past Haha!
Is wel iets voor op het primaire onderwijs Ja Leer je meteen verder kijken dan je neus lang is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:17

Leuk voor na school als je zin daarin hebt...voor de rest leven we nog steeds in NL en kunnen mensen zich gewoon aanpassen aan de gewoontes van NL Ja Lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:17

thorretje schreef:
Waarom moeten wij Nederlanders, zich aanpassen aan het spul dat van buiten komt?

Waarom zo denigrerend? Het zijn ook gewoon mensen hoor!

Ik vind het vaak ook niet de fout van deze allochtonen. De Nederlandse wet is gewoon te soft, de maatschappij bang om grenzen te stellen. Waarom zou je niet meedoen aan een graaicultuur en jezelf achterstellen uit principe?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:18

Nou de boeddhistsche heb je minder feestdagen dan christelijk hoor Tong uitsteken gaan veel mensen nog minder blij met zijn

Geen feestjes ook niet, en geen cadeautjes wel festivals op twee dagen Haha!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:19

Nederland en Belgie zijn nu eenmaal katholieke landen, zo is ook onze economie ingesteld. Zoals gezegd: voor andere feestdagen bestaan er snipperdagen..

Overigens ben ik een groot voorstander van Levensbeschouwing in plaats van Godsdienstlessen. Leer onze kinderen maar de basis over allerlei geloven, daar wordt niemand slechter van..
Laatst bijgewerkt door Chubby op 21-09-07 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:20

Ik vind vaak ook wel dat Nederlanders geen rekening willen houden of zich niet open willen stellen voor de behoeften en overtuigingen van andere mensen, gewoon omdat ze zich principieel niet aan willen passen aan buitenlanders. Niet dat de aanpassing zo erg zou zijn, maar gewoon omdat het "buitenlanders" zijn.

En ik vind dat persoonlijk een beetje een raar principe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:22

Waarom zou ik me aan moeten passen aan dingen die niet Nederlands zijn?
Ik heb hele gesprekken gehad met buitenlandse collega's over hoe het daar gaat.
Vind ik heel interesant.
Maar dan hoeft dat hier toch ook niet ingevoerd te worden?

Overigens vinden de meeste buitenlandse mensen die dus wel hun best doen hier dus zelf ook niet dat NL zich daar maar aan aan moet passen.
Dat zit meer in het hoofd van sommige Nederlanders.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:23

Chubby schreef:
Overigens ben ik een groot voorstander van Levensbeschouwing in plaats van Godsdienstlessen. Leer onze kinderen maar de basis over allerlei geloven, daar wordt niemand slechter van..

Dat kregen wij al... op de basisschool kregen we les over allerlei verschillende religies en levensbeschouwingen. Op de middelbare kwam daar filosofie en ethiek bij.

In de Volkskrant staat er vandaag overigens iets over allerlei verschillende religieuze activiteiten en festivals, en dat evenement noemen ze "Holy oliebol" Haha! ROFL