Proefdieren of gedetineerden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Proefdieren of gedetineerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 09:32

En mensen waar ze het zeker van weten?
Echt 300% zeker, die zijn er meer dan genoeg. Juist door de DNA van nu, wat 10 jaar geleden idd niet als bewijs gezien werd (zie O.J simpson)

Zulke lekkertjes als Dutroux bijvoorbeeld?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 09:32

Billy, natuurlijk zou ik dat verschrikkelijk vinden. Maar als mijn kind andere kinderen/volwassenen gaat vermoorden of verkrachten, en er zou in de wet staan dat proeven de consequenties daarvan zijn, dan is dat zo. Daar zou ik weinig tegenin kunnen brengen. Netzomin dat ik het vreselijk zou vinden als mijn kind levenslang vast zou komen te zitten, maar ook daar zou ik dan niets tegen kunnen doen.
Heb jij trouwens kinderen? Zou jij die niet ten koste van alles beschermen?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 09:33

runningkawa schreef:
En mensen waar ze het zeker van weten?
Echt 300% zeker, die zijn er meer dan genoeg. Juist door de DNA van nu, wat 10 jaar geleden idd niet als bewijs gezien werd (zie O.J simpson)

Zulke lekkertjes als Dutroux bijvoorbeeld?

Dutroux zou ik zonder aarzeling opofferen voor mijn kind, eerlijk waar.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 09:37

Ik schrik van jullie, de opvolgers van Mengele?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 09:38

Billy, je beantwoordt mijn vraag niet. Heb jij kinderen?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 09:39

Nee, maakt dat mij minder meelevend mens?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 09:40

Billy schreef:
Ik schrik van jullie, de opvolgers van Mengele?

En je hoeft niet te schrikken hoor, ik zal echt niet zomaar aan het moorden slaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 09:41

En ik schrik nog veel meer met je vieze vergelijken naar mensen toe...zegt meer over jou dan het zegt over ons...moet je zo je "gelijk" zien te halen?

Als jij het verschil niet ziet door mensen klakkeloos van straat te plukken of bijv te zeggen, aan de straf levenslang hangt ook het kaartje daar horen proeven bij om zoveel mogelijk onschuldige dieren te beschermen...ja dan zijn we snel klaar...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 09:41

Billy schreef:
Nee, maakt dat mij minder meelevend mens?

Nee zeker niet. Maar als je kinderen zou hebben, zou ik willen weten wat jij zou doen als jouw kind dodelijk ziek is en gered kan worden door proeven op mensen, in dit geval zware misdadigers.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 09:42

runningkawa schreef:
En ik schrik nog veel meer met je vieze vergelijken naar mensen toe...zegt meer over jou dan het zegt over ons...moet je zo je "gelijk" zien te halen?

Als jij het verschil niet ziet door mensen klakkeloos van straat te plukken of bijv te zeggen, aan de straf levenslang hangt ook het kaartje daar horen proeven bij om zoveel mogelijk onschuldige dieren te beschermen...ja dan zijn we snel klaar...

Ja RK, discussiëren kan best heel moeilijk zijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 09:43

Ik heb geen moeite met de andere mening van bijv Billy, maar mensen die die mening niet delen vergelijken met mensen uit de oorlog vind ik erg laag en goor....
Dan wil je bewust mensen persoonlijk pakken...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 09:50

Geen proeven op mensen en ook niet op dieren,laat de natuur gewoon zijn werk doen wat betreft ziekte's.Hoe erg een ziekte ook is,de natuur houd alles in evenwicht,dus ook de mens.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 09:54

Diablo schreef:
Billy, natuurlijk zou ik dat verschrikkelijk vinden. Maar als mijn kind andere kinderen/volwassenen gaat vermoorden of verkrachten, en er zou in de wet staan dat proeven de consequenties daarvan zijn, dan is dat zo. Daar zou ik weinig tegenin kunnen brengen. Netzomin dat ik het vreselijk zou vinden als mijn kind levenslang vast zou komen te zitten, maar ook daar zou ik dan niets tegen kunnen doen.
Heb jij trouwens kinderen? Zou jij die niet ten koste van alles beschermen?

Bij levenslange opsluiting weet je dat hij/zij nog leeft.
Niets erger dan een kind verliezen, zelfs als je kind niet op
het rechte pad blijft.
Ik zou het vreselijk vinden als mijn kinderen een ander iets zouden aandoen.
Neemt niet weg dat je daardoor minder van ze houd, en je ze dus als
proefmens wil zien..
runningkawa schreef:
Dan moet je ook wraak nemen op de rechter die het kind opsluit....

Die vermoord mijn kind dan toch niet willens en wetens.
Die stuurt he,/haar naar een plek waar ze thuishoort

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 09:58

Niet elke proef vermoord iemand...Denk de meeste niet zelfs.
Ik geloof niet dat zoiets er ooit door komt als wet, maar stel dat het wel is, geloof ik nooit dat ze de eerste test fase van een proef om een gedetineerde doen (hebben ze er te weinig voor ook)...daar zijn de beestjes gewoon nog de L.. voor. Maar zo op het eind, kijken als het bijv bij een muis die uitwerking heeft die goed is, of dat bij een mens ook zo is.
Verder geloof ik nooit dat ze gaan, mocht het ooit wet worden (wat het nooit wordt)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 09:59

gohya schreef:
Geen proeven op mensen en ook niet op dieren,laat de natuur gewoon zijn werk doen wat betreft ziekte's.Hoe erg een ziekte ook is,de natuur houd alles in evenwicht,dus ook de mens.

Daar heb je ook wel gelijk in, de mens wil koste wat het kost _een nobel streven- zijn soort in stand houden. Inmiddels is de wereldpopulatie enorm gestegen ten koste van plante- en dierensoorten, bomen die nog steeds teveel gekapt worden; ik heb het idee dat we uiteindelijk op deze manier ons eigen graf graven (al zal ik dat niet meemaken denk ik)... Knipoog

Voor de mensen die zo fel reageren op de bokkers die nog liever een zware crimineel in willen zetetn dan een onschuldig dier als er echt porvene genomen zouden MOETEN worden, wat per definitie afschuwelijk blijft: In welke zin beseffen jullie van wat dit soort criminelen qua schade aanrichten?...rationeel zijn julle er tegen; we willen tenslotte geen herhalingen van W.O. II. Maar wat als jullie eigen kind, man of vrouw, een geliefde dus, gemarteld wordt? Zouden jullie dan nog zo sterk tegen blijven? Kunnen jullie daar echt een oprecht en eerlijk "ja"tegen zeggen?

Er zijn er zat die echt geen SPIJT hebben van wat ze aanrichten. Als deze crimineel vervolgens voor een proef ingezet kan worden (of we gooien het op een donor, ook interessant) waarbij de kans erg groot is dat jouw kind die ziek is- gered kan worden, wat doe je dan?...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 09:59

Denk je dat ik blij zou zijn als mijn kind veroordeeld zou worden? Nee natuurlijk niet. Maar als het zo in de wet zou staan, dan is dat zo. Dat wil niet zeggen dat ik blij zou zijn als het mijn kind zou overkomen.
Maar als mijn kind een tweede Dutroux zou worden, ik weet niet hoor.....het is vreselijk voor de moeders van misdadigers, maar daar kun je de straf niet vanaf laten hangen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:05

detour schreef:
[

Er zijn er zat die echt geen SPIJT hebben van wat ze aanrichten. Als deze crimineel vervolgens voor een proef ingezet kan worden (of we gooien het op een donor, ook interessant) waarbij de kans erg groot is dat jouw kind die ziek is- gered kan worden, wat doe je dan?...

Je doet alles om je eigen kinderen te redden, dat daarbij dieren worden gebruikt oke.
Maar het idee dat mensen hiervoor worden gebruikt, zou ik niet willen..

Hetzelfde, als mijn kind op het paard in een levensgevaarlijke situatie terecht komt
Wie red ik dan??

Mijn kind, sorry het paard komt dan bij mij echt op de laatste plaats

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:06

runningkawa schreef:
Ik heb geen moeite met de andere mening van bijv Billy, maar mensen die die mening niet delen vergelijken met mensen uit de oorlog vind ik erg laag en goor....

Weet jij wie Mengele was?
Dat was een arts die in de oorlog experimenten op mensen uitvoerde.
Wat is het verschil met dat in deze tijd te doen?
Toen was het afschuwelijk, dat is in deze tijd niet anders. Hij deed het met als motief wetenschappeliijk onderzoek. Dat zou nu niet anders zijn, ware het niet dat er nu nog een factor wraak bij komt kijken. Lijkt me niet echt gezond eerlijk gezegd.
Maar goed, als je alles als een persoonlijke aanval wilt zien Kawa, is discussieren niet echt een optie....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:08

Dat vraag ik me dus af, ik denk dat men hierin zijn of haar emoties erg onderschat. Volgens mij komt dan het moederinstinct naar boven en zal het je worst wezen wat er met de crimineel gebeurd; als hij jouw man ijskoud om het leven heeft gebracht en een van zijn organen jouw kind kan redden, dan denk je volgens mij echt niet aan het lot van die crimineel, hoor!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:10

detour schreef:
Dat vraag ik me dus af, ik denk dat men hierin zijn of haar emoties erg onderschat. Volgens mij komt dan het moederinstinct naar boven en zal het je worst wezen wat er met de crimineel gebeurd; als hij jouw man ijskoud om het leven heeft gebracht en een van zijn organen jouw kind kan redden, dan denk je volgens mij echt niet aan het lot van die crimineel, hoor!

Hij zou voor mij niet hoeven te steven juist om mijn familie te redden.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:12

Nee, het is natuurlijk puur hypotetisch gesteld, deze vraag.. ook mbt een proef, als er dan toch een mens uitgekozen moest worden voor een proef met als doel de ziekte van jouw kind te kunnen genezen.

ZEt je dan hem in of niemand? Laat je je kind dan sterven? (Heel dodelijke ziekte).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:14

Billy schreef:
runningkawa schreef:

Weet jij wie Mengele was?
Dat was een arts die in de oorlog experimenten op mensen uitvoerde.
Wat is het verschil met dat in deze tijd te doen?
Toen was het afschuwelijk, dat is in deze tijd niet anders. Hij deed het met als motief wetenschappeliijk onderzoek. Dat zou nu niet anders zijn, ware het niet dat er nu nog een factor wraak bij komt kijken. Lijkt me niet echt gezond eerlijk gezegd.
Maar goed, als je alles als een persoonlijke aanval wilt zien Kawa, is discussieren niet echt een optie....

nee ik weet niet wie mengele was, ik ben helemaal blonT en heb nooit geschiedenis gehad.

Ja hij voerde experimanten uit, zonder rechtspraak, gewoon mensen die in het kamp kwamen en hem wel leuk leken om te doen.
Dat is voor mij een verschil

En ja, als je mensen gaat vergelijken met toen is dat een persoonlijke aanval naar die mensen toe.
En discusieren geen optie, nee daar was ik al achter dat dat niet gaat met mensen die bewust persoonlijk aanvallen...

Vroeger werden op bokt OW's gegeven als je zei dat Bart zijn forum teveel op WOII leek.
Nu mag je mensen persoonlijk gaan vergelijken, want je ziet alleen maar een groene opmerking voorbij komen en de mensen vrolijk verder bokken...
Nee ik ben geen voorstander van OW's, maar wel als het zo moet...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:17

Echwel schreef:
detour schreef:

Hij zou voor mij niet hoeven te steven juist om mijn familie te redden.

Totdat het je echt gebeurt, ik denk dat je er dan wel anders over denkt....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:21

Precies. En dan kunnen we nog zo ethisch verantwoord praten hier, ons geweten laten spreken, onze wetenschappelijke kennis tentoonspreiden maar intussen wordt er aan het fenomeen emotie weinig aandacht besteed, zo ook aan het feit dat er mensen zijn die doelbewust destructief zijn en daar nog en kick van krijgen ook!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:46

runningkawa schreef:

Het is typisch om mensen een vooroordeel te geven als je jou opsteld in een discussie waar je niet wilt luisteren naar de andere, dat is zelfs bewezen, dus trek het je niet aan die vergelijking, heb eerder medeleven met de persoon die ze doet. Zij zijn overtuigd in de goedheid van hun leven, maar hoe erg of grappig dat het ook is zijn ze net even erg of erger door dit te doen. Zijn ook de mensen die om te hard roepen, maar struisvogel politiek aanhouden aan de huidige situaties. Want de discussie gedetineerden is onaanvaardbaar tot duivels, maar hoeveel hebben mijn voorbeelden gelezen? Dat gaat zo ver als onze nederlandse medicamenten, zoals ik al gebruikte see no evil, hear no evil, speak no evil, maar verwijt mensen maar van evil. Zolang je er maar niet op moet zien

Ik snap het punt wel van geen proeven maar ik denk dat hier niet meer haalbaar is, ik zou het ook niet kunnen. Ik hoop nog altijd dat de wetenschap zo ver komt dat er een alternatief komt zonder dat iets hoeft te leiden