ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:38

Aldus de Britse krant, ahem. Mutrat is al een tijdje vrij van verdenking, maar nog niet oficieel. zijn advokaat zal op dat moment onmiddelijk een proces beginnen om smartegeld te krijgen van de staat.

Er is gistermiddag een programma op TV geweest geheel gewijd aan de zaak, waarin ook werd verteld dat het niet onmogelijk si dat ze zich geestelijk hebebn afgesloten voor een eventueel begane misdaad en dat ze dus werkelijk geloven dat ze verdwenen is. Alleen is hetr niet mogelijk dat die vrienden allemaal ook in dat proces zitten. Overigens is een van de vrienden toevallig een ex advokate...
De MCCanns zijn gisteren voor het eerst apart verhoord. Ik zal nu even kijken wat het laatste nieuws is.
Overigens beweren de obers dat de McCanns helemaal nooit van tafel zijn opgestaan....

Ze geven alleen interviews aan britse kanalen, gaan sinds gisteren plotseling niet meer naar de Ocean Club (waar ze nog dagelijks de tweeling naar de creche brachten) en willen niet meer gefilmed of gefotograveerd.

De Portugezen willen dat het echtpaar uit de Algarve vertrekt. Zelf willen ze blijven.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 18:09

Ik heb net een stuk interview met ze gezien. Wederom viel me op dat Gerry grotendeels het woord voert, de woorden zorgvuldig gekozen worden, dat hij bijna nooit echt antwoord geeft op de vraag, maar het zo draait dat hij iets zegt wat verder weinig relevant is.
Ze voelden zich gepasseerd dat de politie hen niet heeft verteld dat ze denken dat Maddie "ernstig bezeerd is" en dat ze in de eerste drie dagen toch niets hadden wat daar op wees.
Op de vraag waar ze van leefden nu ze niet meer werken:
"We hebben beiden een maand betaald verlof gekregen. En het fonds dat we opgezet hebben...er zijn mensen die ons willen helpen... we blijven hier zolang als het nodig is, we willen meewerken met de politie en overal bijzijn." Kate:"Het voelt thuis ook niet goed". Gerry:"We gaan naar huis als de tijd rijp is."
Dat was dus niet de vraag. De vraag was waar ze van leven. Van het fonds dus. Kijk, al gaan ze het gevang in (en geen lijk, geen crime, in Portugal, dat gaat nog heel moeilijk worden, al zijn er na het geval Joana* wel wat wetten aangepast, meen ik), dat geld hebben ze, want dat kan niet meer afgepakt. En dan hebben we het toch wel over heel veel geld.

* Joana is een portugees meisje dat haar moeder met haar oom op de bank betrapte (sex tussen broer en zus dus) en daarvoor moest boeten. Ze is gedood en in stukken gehakt, maar het lijk is nooit gevonden (wel bloed overal in de kamer). Oom heeft bekend en ze zijn opgepakt, maar de advokaten werken nog steeds aan vrijlating, want nu beweren ze weer van niks te weten. Dit is een gat in de portugese wet, als er geen lijk is, is er geen bewijs en als de misdaad dan ontkent wordt, kunnen ze inderdaad feitelijk niet iemand vasthouden (al zitten ze nog wel vast, hoor). Daarom meen ik dat het tegenwoordig anders is. Dat voldoende bewijs, ook zonder lijk, genoeg is. Maar dat merken we vanzelf wel in deze zaak, mocht het er op aan komen dat de ouders officieel verdacht worden.
Voorlopig weet men alleen dat er een lijk in het appartement is geweest, dat het appartement dus dood heeft verlaten, maar meer niet. Behalve dat de verklaringen van de ouders en vrienden niet kloppen met getuigen.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 18:19

ik vind het allemaal een beetje gek verhaal worden. ik denk echt dat die ouders er wat mee te maken hebben. ze weten iedergeval meer.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 21:49

Citaat:
"We hebben beiden een maand betaald verlof gekregen. En het fonds dat we opgezet hebben...er zijn mensen die ons willen helpen... we blijven hier zolang als het nodig is, we willen meewerken met de politie en overal bijzijn."

Ik kan me zo ontzettend goed voorstellen dat je overal bij wilt zijn, omdat je je al zo enorm machteloos voelt..maar meewerken met de poltie, houd in hun ogen mss wel in meer weten of de gevonden informatie en dus telkens een stapje voor kunnen zijn..hoe cru het ook klinkt van me. Blijkbaar is dat gelukkig dus niet het geval en houd ik het er vooralsnog maar op dat het hun vreemde manier van reageren is, ieder mens verwerkt zn emoties anders immers..maar vreemd is alles wel, uiterst vreemd.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:00

hoorde net een stukje op de radio over de zaak, maar heb het helemaal niet kunnen volgen omdat iedereen erdoorheen zat te beppen, iemand nieuws?

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:11

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 12:56

Bah wat naar allemaal.
Hoop echt dat er snel duidelijkheid komt.
Nu ga ik even iets raars zeggen: dit doet me denken aan zo'n Agatha Christie verhaal, nl eerst wordt iemand verdacht en daarna blijkt dat heel iemand anders het gedaan heeft.
Alleen is dit werkelijkheid en geen boek. Scheve mond
Zou er later nog een boek over gemaakt worden?

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:17

hmm zou best kunnen.. vind het ook echt vervelend voor de omstanders.. hopen dat het gouw aan het licht komt!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:53

De ouders zijn woest omdat de politie niet meteen gezegd heeft dat ze verdacht worden. Dat kon de politie niet, omdat ze eerst de bewijzen wilden hebben en als de ouders zouden weten dat ze verdacht werden, passen ze hun gedrag aan en vernietigen ze wellicht bewijzen.

Interessante stukjes uit een interview met ze:
"De politie is de eerst drie dagen in ons appartement geweest. We dachten dat we vrij waren van verdenking, ge-elimineerd als verdachten."
En, op de vraag of het bloed van Maddie was, en er werd duidelijk bijgezegd van d etijd dat ze nog bij hen was, dus of ze niet gevallen was ofzo: "Dat zijn speculaties. We weten niet of Maddie bezeerd is door iemand en zolang we geen zekerheid hebben, geloven we nog dat ze leeft".
Dat is geen antwoord op de vraag. Ik neem aan dat je weet of je kind in de tijd dat ze in het appartement was ooit een bloedneus ofzo heeft gehad, of abslouut niet. Je weet toch of je een muur (en gordijn etc etc) hebt schoongemaakt of niet!!!
En als je weet dat je zelf er niks mee te maken hebt, zeg je dat toch ook, zo van "nou niet toen ze nog bij ons was". Zoals ik zei, alle antwoorden zijn zorgvuldig gekozen en vaak geen antwoord op de vraag. het feit dat een van de vrienden ex advokaat is, heeft daar wellicht mee te maken.

Ze zijn boos dat de tweeling niet welkom meer is op de creche van de Ocena Club, maar dat lijkt mij logisch, sinds ze ergens anders een huis huren en geen appartement van Ocean Club meer.

Uit een Britse poll blijkt dat veel Engelsen ze nu ook niet meer vertrouwen.

Er zijn sporen van (scoongemaakt) bloed op de gordijnen gevonden.

Ik ga eten, vanmiddag post ik wel wat er vandaag hier in de kranten staat als het de moeite waard is.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:18

tsja dat zet ze natuurlijk in geen goed daglicht die antwoorden, raar hoor allemaal

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:20

Is er nou al uitslag van de bloedtest? Dat zou er nu zo ongeveer wel moeten zijn denk ik.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:28

Zou deze week moeten komen. Er worden ook sporen/monsters uit tien auto´s onderzocht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:29

Ik las dat het ook mogelijk is dat een pedofiel die waarschijnlijk ook achter de verdwijning van een ander meisje zit, ook in deze zaak betrokken zou kunnen zijn.
Ik ben benieuwd, maar ik heb steeds meer het gevoel dat de ouders van meer weten.
Ik mag het misschien niet zeggen maar toch.. Bloos

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:39

Dat is al oud nieuws en achterhaald, meen ik. Men is gestopt met onderzoek naar wat dan ook tot de uitslagen bekend zijn.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:12

Als het bloed van dat meisje is, is het voor mij vrij duidelijk Nagelbijten / Gniffelen
Want als er ''iemand'' die kamer is binnengekomen om dat meisje te ontvoeren, waarom zou die dan de tijd nemen om dat bloed van de muur en gordijnen te halen? Bovendien zou de ''ontvoerder'' alleen maar meer kans hebben om gesnapt te worden, als hij langer in die kamer bleef.
Daarbij vind ik het sowieso een beetje raar dat ze heeft gebloed. Scheve mond Zo'n ''ontvoerder'' doet dat toch zo onopvallend mogelijk, en heeft toch niet zoveel moeite om een klein meisje onder controle te houden? Nagelbijten / Gniffelen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:21

Oh, en er is nog wat, dat ik even vergeten was. De knuffel. In de eerste verklaring zei moeder:"De knuffel lag op de grond en daardoor wist ik meteen dat er wat gebeurd was, want die laat ze nooit los". Nu heb ik al eerder opgemerkt dat , voor een knuffel die ze "nooit los laat", het een beetje merkwaardig is dat ze daarmee op niet een foto of video staat, maar dat terzijde. Belangrijker, gisteren verklaarde ze ineens:" ik wist dat er wat ergs gebeurd was, want de knuffel lag op een plek waar ze niet bij kon en ze was er mee gaan slapen." Nu lijkt mij dat "op de grond" en "op een plek waar ze niet bij kon" niet dezelfde plek is.

Ik neem aan dat de politie al meer van dit soort tegenstrijdigheden heeft gehoord en daarom meer en meer leunde naar de mogelijkheid dat de ouders het gedaan hadden. Want alleen omdat ze dat als dachten, zijn die honden dus gekomen. En daardoor wijst alles er nog veel meer op.

Overigens is er ook gespeculeerd over drugs om de kinderen te laten slapen, maar ik heb geen idee waar dat vandaan komt, dus dat neem ik niet serieus.

De tweeling, die waarschijnlijk wel wakker is geworden, hebben natuurlijk ook een traumatische gebeurtenis achter de rug, en vragen zich waarschijnlijk onbewust af wanneer zij aan de beurt zijn, de ouders waren er immers niet om Maddie te beschermen (of hebben zelfs Maddie iets aangedaan). Het kan zijn dat die ook nog eens ondervraagd worden door een kinderpsycholoog.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 14-08-07 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:24

d'r hangt een naar luchtje aan het hele gebeuren..
hoop dat de waarheid ooit boven water komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:26

De tweeling is gelukkig nog te jong om zich dat soort dingen te realiseren

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:29

jacimatho schreef:
Indien ze was ontvoerd, waren er nu wel losgeld eisen of iets dergelijks geweest.
Ik blijf erbij dat het kindje waarschijnlijk omgekomen is.
Hetzij omdat ze zelf het huis is uitgelopen, hetzij door de hand van een ander.

Om iets schokkends in de ring te gooien....een soortgelijke zaak heeft enkele jaren geleden plaatsgevonden in Amerika, met emotionele oproepen op tv van de ouders en beloningen.
Toen bleek uiteindelijk de moeder het kindje omgebracht te hebben.

Ik zeg niet dat dat hier het geval is, maar iedereen gaat er zo blind op dat het kind is ontvoerd.
Daar zijn geen bewijzen van.

Ik quote maar even een post van mezelf die ik in mei heb geplaatst in dit topic....
Het lijkt er steeds meer op dat de ouders meer weten dan ze toegeven.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:44

faye schreef:
De tweeling is gelukkig nog te jong om zich dat soort dingen te realiseren

Nee, ze zijn niet te jong om het zich te realiseren, wel te jong om het zich later te herinneren.
De psycholoog zegt dat ze weten dat ze van hun ouders afhankelijk zijn en als ouders er niet zijn als je wakker wordt en ook niet reageert op je gehuil, dan levert dat wel een trauma op, al weet je later niet meer hoe of wat. Als er dan ook nog een zusje verdwijnt, wordt er een link gelegd en wachten ze onbewust toch op dat ze ook aan de beurt zijn. Dat komt dus niet bij mij vandaan, maar bij een deskundige op het gebied.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:01

Ik heb alle 24 pagina's doorgelezen en vind het een erg raar verhaal.
Die ouders, tsjah ik weet niet wat ik ervan moet denken.
Hoop dat ze ontvoerd is ofz en nog terug komt..

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:28

Ik snap niet hoe het bloed er komt hoor.
Ik bedoel om haar mee te nemen zullen ze niet veel moeite hebben gehad, en als ze haar al hebben vermoord hadden ze dat waarschijnlijk niet zo gedaan dat overal bloed op de muur zit?

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:34

Idd. Dan zouden ze wel heel dom zijn. Tenzij ze één of andere duistere fantasie ofzo hebben uitgeleefd.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:49

Een hoofdwond bloed verschrikkelijk. Als ze simpelweg tegende muur gevallen/gesmeten is, kan ze al letsel hebben opgelopen dat én bloed tegen de muur geeft, en waar ze aan dood kan gaan. Denk je in dat ze gezegd hebben dat ze nou maar eens moest gaan slapen, op een ruwe manier. Pleister erop en net meer zueren en weer naar tafel*. Ondertussen loopt ze nog naar het raam voor hulp, laat daar bloed achter op de gordijnen en gaat ze dood aan hersenletsel. Ze komen weer thuis en hebben een dood kind in bed of op de vloer. Ze willen natuurlijk geen slechte ouders lijken, maken schoon en bellen dan pas de politie. Dan klopt het ook wel dat ze al een paar uur dood heeft gelegen, nl. Maar goed, dat zijn allemaal dingen die we pas weten als er genoeg bewijzen zijn en/of de ouders bekend hebben. Feit is dat ze lang dood heeft gelegen en dat klopt natuurlijk niet met roof!!!!
Overigens las ik dat de analise 10 tot 15 dagen duurt en het dus ook deze week nog niet klaar kan zijn. En dan is nog de vraag of ze bekend maken wat er gevonden is.

* De obers zeggen dus dat ze helemaal niet tussendoor zijn wezen kijken. De enige die dat beweren zijn de ouders en de vrienden van de ouders, die zelf ook hun kinderen alleen lieten terwijl ze uit eten gingen (elke avond).

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:05

Hoe weet je dat ze lang dood heeft gelegen?
Is er een lijkje gevonden?

Ben op vakantie geweest en 2 weken verstoken geweest van nieuws...

edit:
lees nu dat dit gebaseerd is op geurproeven met honden.
Dat is toch geen sluitend bewijs, als is het wel heel verdacht.