300 a 400 dazen vangen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Re: 300 a 400 dazen vangen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:36

vandaag veeeeeel dazen Scheve mond
arme pony's in het bos&de buitenbak, heb iig wel flink wat dazen kapot gemept, ook die zullen geen eitjes meer leggen Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:59

De telling van vandaag: Verdrietig
160

Afbeelding

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:01

een troost RK, de loer werkt iig wel Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:01

wow 160 stel je voor eigelijk, niet moeilijk dat de paarden zoveel last hebben :s

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:08

runningkawa schreef:
De telling van vandaag: Verdrietig
160

Gut dat moet je positief zien, je hebt er bij elkaar al wel meer als 300 gevangen, die planten zich niet voort en steken ook je paard niet meer!
Vorig jaar ook enorm last gehad, nu nog niks gezien Tong uitsteken ik hoop dat jullie ze allemaal vangen Clown
Krijg mijn vent dit jaar niet warm voor een loer denk ik, misschien als ze hem een paar keer te pakken hebben gehad dat hij er zo is Cool

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:22

goed bezig RK!!!!!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:51

160!
Wow, Dat zijn er nogal wat.......

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:54

weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat je de LOER binnen hebt nadat je de bestelling heb geplaatst ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:25

Uiteraard ben ik wel blij dat ik er deze week al zo'n 400 weg heb gevangen...
Maar met het idee dat het pas de 1e week van juni is...het idee wat er dus nog te wachten staat..ga ik toch wel bijna janken Verdrietig

Ik had 'm binnen een week, maar was er vroeg bij, geen idee hoeveel drukker het nu is

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:32

Bij ons ook binnen een week, en de EERSTE DAZEN zitten er in........... Haha! Haha! ze zijn nu dus ook in Grun'n!!! Boos! Boos! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:33

Dat laatste is minder

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:51

runningkawa schreef:
Hoe meer naar het noorden hoe minder

Daar klopt dus niets van he. Vorig jaar nog zag Kevin over zijn hele lijf totaal zwart van de dazen. Nu valt het gelukkig nog mee maar het begint alweer behoorlijk lastig voor ze te worden. Hier barst het ieder jaar weer van de dazen.......

freespirit schreef:
gisteren hier in Drenthe tussen Assen en Emmen de eerste daas gespot; vandaag al meerdere !!! De opmars der Dazen...

Als dat voor jouw de eerste dazen zijn heb je echt geluk gehad, hier zijn de eerste eind April al gespot en is het ieder jaar bal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:43

Kom dan maar eens hier heen tanja
dan zie je echt dat het klopt
is ook gewoon algemeen bekend

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:47

Gister ook de eerste gezien hier in de Mussel... nu zal het wel rap erger worden.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:01

runningkawa schreef:
Kom dan maar eens hier heen tanja
dan zie je echt dat het klopt
is ook gewoon algemeen bekend

Nou ik bedoel dus niet dat ze bij jullie niet zitten hoor, integendeel, ik weet dat het een ramp is bij jullie maar de stelling hoe meer naar het Noorden hoe minder klopt gewoon al jaren niet meer, dat wás wel altijd maar is echt verleden tijd. Kijk, het zullen er hier echt wel wat minder zijn dan bij jullie maar ook hier zijn die rot beesten een plaag en vallen ze in zwermen tegelijk aan. Ik moet er wel bij zeggen dat het scheelt waar je zit hoor, ik zit redelijk dicht bij het bos en woon aan een weg waar alleen maar eiken staan. Nu heb ik gehoord dat deze engerds zich vooral (let op, dus niet altijd) ophouden in/om/bij eikenbomen en dat lijkt te kloppen, aan de kant van de ingang van de schuilstal staan namelijk geen bomen en hebben ze beduidend minder last van dazen, ze zijn er nog steeds in grote getalen maar daar kan Kevin staan met slechts een halve zwerm op zijn lijf Clown gaat hij naar de voorkant, daar barst het dus van de eiken, dan wordt hij direkt aangevallen door zwermen van die ellendelingen.
Maar wat maakt het uit waar het erger is Clown feit blijft dat vrijwel iedereen er last van heeft en van die beesten af wil. Veel LOER's dus door het hele land neerzetten en dan maar uitmoorden die ellendelingen Haha!

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:18

jeetje RK je hebt er al een hoop gevangen inderdaad!

ik wist eerlijkgezegd niet dat er zóveel rondvliegen rondom de paarden! daar schrok ik echt van zeg.. pff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:23

Ik zeg ook niet dat er geen zitten in het noorden, maar minder
en dat klopt gewoon wel
Ben er maar blij mee zou ik zeggen Lachen

Op de site van de loer zelf zeggen ze het ook, zal ook niet zijn als het niet waar zou zijn

Het is zeker waar dat de dazen noordelijker oprukken doordat NL opwarmt.
Maar tussen een plaag en een plaag, maak ik verschil hoor...

en wat dat uitmaakt?
Dat mijn paarden nu al weer vrijwillig binnen staan als vorbeeld?

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:33

[/quote]
Als dat voor jouw de eerste dazen zijn heb je echt geluk gehad, hier zijn de eerste eind April al gespot en is het ieder jaar bal.[/quote]

O nee, mijn Friesje (een half jaar geleden helaas moeten laten inslapen) werd vorig jaar zó ontzettend aangevallen; ze hingen in rijtjes aan hem vast, honderden. Arm dier was zo in paniek dat hij zich stokkreupel heeft gelopen. Sindsdien gaan ze hier op stal van zonsopgang tot zonsondergang.
Ieder jaar dus vele dazen hier.

Wat betreft dit jaar had ik in mei al kleine baby-daasjes gezien, en ik heb gemerkt dat die ook kunnen pikken.

Vorige jaren heeft er naast ons weiland steeds mais ingezaaid gestaan, dit jaar voor het eerst niet. Men zegt hier dat Dazen graag in hoog gewas vertoeven. Daarbij ga ik dit jaar niet hooien en dus blijft het gras kort gemaait. Hiermee hoop ik dat het Dazenprobleem misschien iets minder is.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:14

RK, die van mij zijn een paar uur geleden ook naar binnen gevlucht maar volgens mij bedoelen we beiden gewoon het zelfde hoor. Ik wordt er alleen een beetje waus van om iedere keer weer te lezen dat het daar en daar veel erger is dan daar en daar Clown Feit blijft gewoon dat het hier ook heel erg is en dat 1 van mijn paarden na een dag buiten staan gewoon gewond is en over zijn hele lijf behoorlijk bloed, dat vind ik ook heel erg en dan maakt het mij niet uit wáár het nou erger is, iedereen heeft er last van en vele paarden door het hele land die de mogelijkheid hebben, vluchten naar binnen. Ik ben allang blij dat onze paarden die mogelijkheid hebben, legio paarden hebben dat dus niet en moeten buiten staan in de zwermen dazen, dat vind ik eigenlijk nog veel erger.....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:19

Hoe doen de fake loers het?

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:19

Gister 4 doodgemept, vond het al veel, maar lijkt enorm weinig vergeleken bij RK en dat is het ook.

Onze paarden, zodra ze 2 dazen zien voelen worden ze al helemaal kriegel en staan ze bij het hek of ze asjeblieft niet naar binnen mogen, dus gooien we ze maar in de paddock, kunnen ze zelf beslissen of ze binnen / buiten gaan staan.

En bij paddock staat grote walnotenboom, dus rondom in paddock zitten veel minder vliegen / muggen. Hopelijk ook dazen, weet niet of walnootboom op hun ook effect heeft.

Zit er toch serieus over te denken een te gaan bestellen.

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 13:02

mijn fake doet het heel goed voor brom vliegen!!!!!!!!
maar hier heb ik dan ook nog maar 10 echte dazen gezien
(sorry voor deze downer voor de echte dazenprovincies, maar jullie zijn altijd welkom om te komen logeren! ik heb wel een stalletje over!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 13:11

katiavl schreef:
Hoe doen de fake loers het?

Wat zijn dat? Heb ik iets gemist?

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 13:30

Namaak-doe-het-zelf-loers....... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 13:50

Ik bestel misschien de echte wel als het nog erger wordt. Hoe houden die dingen zich bij een storm zoals we die aan de kust wel kunnen hebben? Waait zo'n bal dan niet weg? Het dak van mijn voederhuis ligt ook nog in de sloot.