Ben ik dan echt ( zo) streng opgevoed ???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

greensleaves

Re: Ben ik dan echt ( zo) streng opgevoed ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:23

Inderdaad Haha!
Stelletje pubers allemaal hier lijkt het wel, haha!
Ach, je bent zo oud als je je voelt he?

Roossje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:30

Ik ben dan ook streng opgevoed Tong uitsteken
Nooit voor de tv, alleen mogen wij ons brood dubbelvouwen
en drinken bij het eten Lachen

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:35

Nadya schreef:
ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL Ik niet gemanierd???? Nou, ShirleyA, ik zou zeggen; kijk eerst eens heel goed naar jezelf met zulke ontzettend lachwekkende opmerkingen. Je kent mij geen eens. Dan zou je zoiets echt niet zeggen.
Maar goed, je kinderachtige veroordeling zegt gelukkig meer over jou dan over mij. Haha! Haha! Haha! Haha!
En mij maakt het echt niets uit wat je van me vindt. Ik weet namelijk zelf wel beter. En dat vind ik veel belangrijker dan wat iemand vindt die mij geen eens IRL kent. Lachen

Niet eens, het is niet eens ipv geen eens.....
weet je al die smilies zijn zo kinderachtig en ongepast dat dat eigenlijk al genoeg zegt. Er is je al eerder op gewezen ook. En het was geen lachwekkende opmerking hoor en ook geen veroordeling, slechts een oordeeel. En ik zie deze steeds door jou bevestigd

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:36

Het is een beetje jammer dat er nu persoonlijk wordt gespeeld en het ene 'kamp' tegen het andere is (leuke woordspeling als je de grap ervan in kunt zien trouwens Clown).

Wat de een normaal vindt, is voor de ander vreemd. Je kunt daar ook best een andere mening over hebben, maar het is nogal kinderachtig om maar meteen mensen te gaan veroordelen.

Ik vind niet dat ShirleyA rechtstreeks op de man gedoeld heeft, alleen maar op 'prakkers' in het algemeen en het is dan niet haar fout dat iemand zich daarop aangesproken voelt. (Ik ken ShirleyA niet, dus ik ben haar niet persoonlijk aan het verdedigen)
Het spreekt alleen niet echt voor degene die haar nu aanvalt, helemaal niet omdat die op mij al geen goede indruk had achtergelaten heeft in dit topic wat (tafel)manieren betreft. Maar goed, 'manieren hebben' is dus blijkbaar ook een ruim begrip. Lachen

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:37

Nicolletje schreef:
Gezellig hier Haha!
*Neemt nog een kopje koffie erbij* Koffie (of thee)!

Wel nippen met de pink omhoog he, dat hoort Knipoog

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:38

ShirleyA schreef:
Nicolletje schreef:
Gezellig hier Haha!
*Neemt nog een kopje koffie erbij* Koffie (of thee)!

Nee, juist niet! Haha!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:41

Dorée schreef:
ShirleyA schreef:

Nee, juist niet! Haha!

vandaar de knipoog Knipoog

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:49

ShirleyA schreef:
Dorée schreef:
Nee, juist niet! Haha!

vandaar de knipoog Knipoog

Ja ík snapte hem wel, maar voor iedereen straks denkt dat het echt zo hoort.... Haha!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 23:01

Dorée schreef:
Maar goed, 'manieren hebben' is dus blijkbaar ook een ruim begrip. Lachen

Ja, want mijn vriend vindt zijn pa ongemanierd eten terwijl hij zichzelf wel gemanierd vindt, maarja, volgens velen hier zal hij best een beetje ongemanierd zijn.
Ach kan mij het wat schelen, ik heb er geen last van en hij zegt op zijn beurt weer dat ik 'geluiden maak' met die beugel.
(mijn ouders zeggen van niet trouwens)

Nou ja, als bijdrage voor de discussie wil ik nog toevoegen dat ik het vroeger 'vreemd' vond als iemand zijn hele bord volstouwde met vlees, groenten en aardappels.
Ik ben gewend van huis uit om eerst vlees te eten en als ik dan zo'n volgestouwd bord zag; dacht ik: gatver...

Maar ik heb mezelf geleerd om niet meer op andermans bord te kijken en maar met 1 reden: ik hoef het niet te eten, tis mijn bord niet.

En dat vind ik ook met prakken. Er gaat niets boven (oeh krijg meteen trek Vingers aflikken ) rabarber van mijn moeder met aardappels en lekkere jus en ja, dat ziet er ranzig uit volgens sommigen maar ooooh zo lekker Cool
En ik ben degene die het eet en niet een ander Haha!

Alrun__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 07:27

Het lijkt wel op wat ik thuis ook heb, alleen mag je meer dingen niet lusten, en hoeven wij dat vaatding niet uit te ruimen. Wij drinken wel altijd aan tafel. Sommige regels vind ik inderdaad wel een beetje streng.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 08:31

Als je het over voolgeladen borden hebt.

Bij een buffet heb je mensen die laden hun bord helemaal vol, oor de heb
Maar eten de helft niet op en gaan weer wat anders halen.
Dat is het toppunt van ongemanierd zijn..

Graaien in die schalen bah..

Daarom ga ik nooit naar een buffetrestaurant.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 08:57

nou je hebt inderdaad enkele mensen die dat doen bij een buffet, maar ik zie ze maar zelden eerlijk gezegd.

ik vind het een beetje overdreven om er dan maar niet heen te gaan, wat een ander doet moet die toch weten. Daar hoef je je toch niet mee te bemoeien.

en daarnaast, als ik bij een buffet ben laat ik ook wel eens wat liggen om vervolgens iets anders te halen. ik kom vaak dingen tegen die ik niet ken, dus probeer ik die uit, en sommige zijn lekker, en sommige minder lekker.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 23:37

Weet je wat ik een 'must' vind wat betreft tafelmanieren? Dat je wel netjes kunt gedragen bij een ander of in een restaurant. Wat mensen thuis doen, is hun zaak. Maar als je uitgenodigd wordt bij iemand thuis dan is het wel zo netjes om je aan te passen.
Ik heb er echt een hekel aan om bij een 'onbeperkt-eten' restaurant mensen te zien schransen alsof ze jaren niet hebben gegeten. Borden die té vol zijn, mes en vork worden het liefst gelijk aan de kant gemikt en maar lekker smakken Clown
Als dat je tafelmanieren zijn bij anderen, blijf dan aub thuis. Dan genieten andere mensen ook nog van een dagje uit eten. Je bent immers te gast.
Ik sta soms zelfs versteld in de macdonalds... sommige mensen kunnen echt vreten als beesten. Je hoeft echt geen hele maaltijd binnen 5 minuten naar binnen te werken. Zonde van het eten (en dan heb je ook weer sneller trek...)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 23:41

Toppunt van irritante tafelgenoten: zeikerds.
Als ik heb gekookt, is het prima dat je iets niet lekker vind. Leg het dan gewoon aan de kant. Afgelopen zondag had ik voor een paar mensen gekookt op kamp. 1 joch begon al met zeuren voordat er uberhaupt een pan op het vuur stond. Hij stopte pas met zeiken na de afwas... Dat is onbeschoft en in mijn ogen een erg slechte opvoeding (ik heb enig inzicht in de opvoeding... moeder was ook een weekend mee op kamp. Die zeurde nog erger dan haar eigen zoon van 11...).
Niet lekker? prima. Maar niet zeiken erover. Dat is erg onbeleefd.

(Zeurderds nodig ik geen 2de keer uit iig...)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 08:07

dat mag niet, dat is arrogant en verheven Tong uitsteken

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 19:21

Roosmarijn schreef:
Onder het eten naar de wc is gewoon een teken van 0 beschaving, echt waar.

Niet helemaal mee eens. Als je net geweest bent, en je hoeft niet heel erg nodig, dan denk ik van 'Kan het toch wel even ophouden'. Maar ik heb ook wel eens, dat ik voor het eten niet hoef, en tijdens het eten wel. Ik bedoel maar, ik neem aan dat mensen liever hebben dat je even gauw naar de wc gaat, dan dat je daar in je broek plast omdat je niet naar de wc mag.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:39

Ambo schreef:
Roosmarijn schreef:
Onder het eten naar de wc is gewoon een teken van 0 beschaving, echt waar.

Niet helemaal mee eens. Als je net geweest bent, en je hoeft niet heel erg nodig, dan denk ik van 'Kan het toch wel even ophouden'. Maar ik heb ook wel eens, dat ik voor het eten niet hoef, en tijdens het eten wel. Ik bedoel maar, ik neem aan dat mensen liever hebben dat je even gauw naar de wc gaat, dan dat je daar in je broek plast omdat je niet naar de wc mag.

je zit toch geen anderhalf uur aan tafel? Ik denk dat je t best even op kan houden. Wat als je een busrit maakt van een uur en je moet plassen? Dan zul je t ook moeten ophouden en zo zijn er veel meer situaties waarin je moet wachten voordat je naar de wc kan.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 23:06

onder het eten gaan wij gewoon naar de WC hoor.
Als ik bij andere mensen eet doe ik het niet, maar thuis, waarom niet ?.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:35

Omdat het irritant is als iemand van tafel gaat. Avondeten is een rustpunt Lachen
Het is toch een kleine moeite om even voor het eten te gaan toiletteren?
(al is het anders als je buikgriep/loop hebt Clown)

(ik mag zelf wel van tafel om naar het toilet te gaan, maar ik vind het niet netjes )

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:47

Beschaafd en netjes is een subjectief begrip waar je het nooit over eens kan worden.

De meesten hier zouden mensen gruwelijk beledigen tot op het bot in het midden oosten door niet te boeren na het eten of maar 1x op te scheppen.

Onder het eten naar de wc is eigenlijk alleen wanneer je lang aan het tafelen bent. Toch kleine moeite om ervoor te gaan als je weet dat je moet?

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 13:00

ik ga ook eigenlijk altijd ervoor of erna,

maar als ik een keertje tijdens het eten moet, dan ga ik het niet op zitten houden.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 13:02

Hoe lang zit je dan wel niet aan tafel dat je het niet zolang kan ophouden?a

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 13:24

nou gewoon gemiddeld, maar ik kom regelmatig net aangefietst uit school als de rest al aan tafel zit, omdat iedereen bij ons thuis rare werktijden heeft eten we vrij vroeg. Dan schuif ik meteen aan, en soms heb je dan wel es dat je nog naar de wc moet. maar dat is ook maar 2x per jaar of zo, t is ook niet dat ik elke keer onder t eten naar de wc ga, maar het mag wel gewoon.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 16:23

Skipper schreef:
Beschaafd en netjes is een subjectief begrip waar je het nooit over eens kan worden.

De meesten hier zouden mensen gruwelijk beledigen tot op het bot in het midden oosten door niet te boeren na het eten of maar 1x op te scheppen.

Onder het eten naar de wc is eigenlijk alleen wanneer je lang aan het tafelen bent. Toch kleine moeite om ervoor te gaan als je weet dat je moet?

Hahaha als ik ooit in t midden oosten zal eten bij mensen zal ik voor hun wel n boer naar boven roepen hoor Knipoog Als ik daarmee de gastvrouw een plezier doen, geen probleem.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 16:33

oehh, vandaag mocht ik als een baby eten. Heb me verstandskiezen laten trekken dus kon me kaken niet ver uit elkaar doen en dat en het slikken deed erg zeer. Dus heb een wit boterhammetje zonder korstjes in babystukjes gesneden en zelfs die waren iets te groot dus toen maar uit elkaar getrokken en geprobeert in mijn mond geprobeert te stoppen.

eindpunt: hele vieze handen Tong uitsteken