Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sundancer

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:55

MissJ schreef:
Sundancer schreef:
Heb het gevoel dat mensen nu persoonlijk worden aangevallen, en het niet meer over Rita Verdonk gaat.

Ik ook. Ja

Is er alweer nieuws?

Hmm ze lopen heen en weer, maar geen reactie..

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:55

Netje schreef:
Feit is dat een demissionaire regering alleen lopende zaken mag afhandelen.... Feit is dat de regering gekozen is vanuit de uitslag van de vórige verkiezingen, etc. etc.

En waar zeg ik dan dat rechts niet in de nieuwe 2e kamer zit.... Zie niet in welk argument dan niet opgaat (en bovendien zijn er tussen de rechtse leden ook een aantal die wel voor een Generaal Pardon zijn).

Het huidige asielbeleid is een lopende zaak. Knipoog Dus door het uitzetbeleid te handhaven doen ze wat ze volgens jou moeten doen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:56

De partij voor de vrijheid had als hoofdpunten alles wat niet oerhollands is afstoppen en wegwerken, waarbij ze vergaten te vermelden dat het merendeel van de mensen waar zij zich tegen afzetten Nederlandse paspoorten heeft.
Dus die zijn helemaal niet aan de orde, alhoewel ze telkens in dit topic weer op komen duiken.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:57

Sundancer schreef:
Heb het gevoel dat mensen nu persoonlijk worden aangevallen, en het niet meer over Rita Verdonk gaat.

Ach ja, discussies over politiek kunnen nou eenmaal hoog oplopen, zeker omdat het links tegen rechts gevoel nog in geen enkele verkiezing zo sterk is geweest. Het begint een beetje op het Amerikaanse republikeinen versus democraten te lijken rondom verkiezingstijd.

We zullen het hier niet eens over worden en dat hoeft ook niet, zolang we maar de mening van een ander kunnen respecteren zonder in persoonlijke aanvallen terecht te raken.

At least we can agree to disagree Haha!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:58

Rawr schreef:
Ach ja, discussies over politiek kunnen nou eenmaal hoog oplopen, zeker omdat het links tegen rechts gevoel nog in geen enkele verkiezing zo sterk is geweest. Het begint een beetje op het Amerikaanse republikeinen vs democraten te lijken rondom verkiezingstijd.

We zullen het hier niet eens over worden en dat hoeft ook niet, zolang we maar de mening van een ander kunnen respecteren zonder in persoonlijke aanvallen terecht te raken.

At least we can agree to disagree Haha!

Wat een wijsheid op de woensdagavond. Knipoog Lachen

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:58

Sundancer schreef:
Adriana schreef:
En trouwens de partij voor de vrijheid had als hoofdpunt geen pardon en die partij is binnen gekomen met 8 zetels Verward

Ja joh, naar die half miljoen mensen luisteren ze gewoon niet Knipoog Dat zijn toch wilders stemmen......

Dan toch nog te weinig stemmers en dus onvoldoende mensen die achter het uitzetten staan.

Er leven in nederland toch wat meer mensen dan die half miljoen.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:59

NOVA is nu zeer interessant.

Netje

MissJ schreef:
Netje schreef:
Feit is dat een demissionaire regering alleen lopende zaken mag afhandelen.... Feit is dat de regering gekozen is vanuit de uitslag van de vórige verkiezingen, etc. etc.

En waar zeg ik dan dat rechts niet in de nieuwe 2e kamer zit.... Zie niet in welk argument dan niet opgaat (en bovendien zijn er tussen de rechtse leden ook een aantal die wel voor een Generaal Pardon zijn).

Het huidige asielbeleid is een lopende zaak. Knipoog Dus door het uitzetbeleid te handhaven doen ze wat ze volgens jou moeten doen.

Vandaar ook het verzoek dit op te schorten Haha! Haha!

Sundancer

VVD had het veel beter gedaan, als Rita Verdonk lijstrekker was geweest, en niet die Mark Rutte (Zie die Rutte beetje als een linkse rakker)

Verder had de VVD veel beter campagne moeten voeren, dan hadden hun meer stemmen gehad.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 00:00

Adriana schreef:
NOVA is nu zeer interessant.

Hmm, verleidelijk. Eigenlijk wil ik naar bed. Clown Dilemma dilemma. Haha!

MissJ

Netje schreef:
Vandaar ook het verzoek dit op te schorten Haha! Haha!

Da's dan toch een mooie tegenspraak. Haha!

Sundancer

krackertje schreef:
Dan toch nog te weinig stemmers en dus onvoldoende mensen die achter het uitzetten staan.
Er leven in nederland toch wat meer mensen dan die half miljoen.

Euhm, zijn ook mensen die voor uitzetting zijn en toch voor een andere partij hebben gekozen.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 00:02

Sundancer schreef:
VVD had het veel beter gedaan, als Rita Verdonk lijstrekker was geweest, en niet die Mark Rutte (Zie die Rutte beetje als een linkse rakker)

Verder had de VVD veel beter campagne moeten voeren, dan hadden hun meer stemmen gehad.

Rutte is gewoon nog niet bekend genoeg in Nederland. Hij is nog jong en weinig ervaren, en in verkiezingen heb je vaak meer aan een uitgesproken, opvallende lijsttrekker. Het is de keus van de VVD geweest om een veilige koers te kiezen, en niet de campgane in te gaan met een controversieële figuur. Een gemiste kans, blijkt nu, maar daar doe je helaas niks meer aan.
Ik vraag me trouwens ook af of dat de versplintering onder de kiezers verminderd had, ik denk het eigenlijk niet.

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 00:04

Sundancer schreef:

Verward
Ja, daarom is hij lijsttrekker van de VVD denk ik.............

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 00:05

VVD is rechts Knipoog

Guess001

TisUnique schreef:
Sundancer schreef:

Verward

Nee, dat is een links complot. Cool

Nienke

Dus: een demissionair kabinet moet lopend beleid blijven uitvoeren. Stel nou dat het kabinet niet demissionair was; en er werd evengoed vanuit de kamer een zelfde motie als nu ingediend, kan die motie dan wel geaccepteerd worden?? (dit volgens degenen die vinden dat de motie nu niet geaccepteerd kan worden, ik vind namelijk dat dat wel mogelijk is). Dan hebben we eigenlijke en rare situatie, want dan is een kabinetsbeleid 'veiliger' bij een demissionair dan bij een missionair kabinet ?!?!

Oftewel; ik denk dat het aannemen van de motie helemaal niet zo onmogelijk is als sommige mensen zeggen. Zeker als het CDA er inmiddels wel toe bereid lijkt te zijn. Of je het met de motie eens bent of niet is een heel ander verhaal, en ook een discussie waar je waarschijnlijk moeilijk uitkomt.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 00:06

steeffie schreef:
VVD is rechts Knipoog

VVD heeft wel vaker lijstrekkers gehad, die meer naar links trekken...dan naar rechts zeg maar. (wel in rechts vaarwater!)

MissJ

Als dit kabinet niet demissionair was, dan was deze kamer er niet. Knipoog Zijn toch hypothetische situaties.

Sundancer

steeffie schreef:
VVD is rechts Knipoog

Goh. Dat wist ik niet..... Clown

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 00:07

tja, of iedereen die minder rechts is dan die imitatie-mozart van een Wilders is links, dat kan natuurlijk ook nog............
Laatst bijgewerkt door TisUnique op 14-12-06 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 00:07

Sundancer schreef:
steeffie schreef:
VVD is rechts Knipoog

VVD heeft wel vaker lijstrekkers gehad, die meer naar links trekken...dan naar rechts zeg maar. (wel in rechts vaarwater!)
vvd is rechts.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 00:08

Sundancer schreef:

Ik snap wel wat je bedoelt, en de rest volgens mij ook. Knipoog

De vermoeidheid wint het toch hier. Ik ben benieuwd wat er morgenochtend aan nieuws is.

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 00:09

MissJ schreef:
Sundancer schreef:

Ik snap wel wat je bedoelt, en de rest volgens mij ook. Knipoog

De vermoeidheid wint het toch hier. Ik ben benieuwd wat er morgenochtend aan nieuws is.

moet je nagaan hoe de vermoeidheid parte speelt bij balkenende en kornuiten.
Die materie gaat nog wel even wat zwaarder ook haha.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 00:09

TisUnique schreef:
Sundancer schreef:

Verward

Hier was mijn reactie op gericht..zo logisch is het imo namelijk niet dat een links persoon lijsttrekker word van een rechtse partij Knipoog