Moeten Allochtonen zich aanpassen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moeten allochtonen zich aan passen?

Nee, hoeft niet.
6 (0%)
Nee, hoeft niet.
6 (0%)
Ja, maar ze mogen wel bepaalde gebruiken houden, bv.Ramadan.
298 (31%)
Ja, maar ze mogen wel bepaalde gebruiken houden, bv.Ramadan.
293 (30%)
Ja, ze moeten zich helemaal aanpassen.
170 (17%)
Ja, ze moeten zich helemaal aanpassen.
169 (17%)
Geen mening.
3 (0%)
Geen mening.
3 (0%)

Totaal aantal stemmen: 948

Lest

Re: Moeten Allochtonen zich aanpassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:26

dees_daan schreef:
waarom zouden die mensen toch allemaal weg gaan hmm?? hoor toch dat er heel veel mensen weg gaan en willen door de vele buitenlanders die hier komen..

Ach dus wij zijn wel redelijk omdat we verhuizen uit een land wat ons niet bevalt, maar "de buitenlanders" zijn asociaal als ze verhuizen uit een land wat hun niet bevalt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:27

Citaat:
Weet je hoe het komt dat er daar geen molens en kerken komen? Omdat er daar echt geen nederlanders zijn denk ik. En omdat die moslims hier een beetje de meerderheid begint te worden denk ik dat zij straks echt alles voor t zeggen hebben of iets..

Dan gaan wij toch naar Turkije? Veel mooier weer Tong uitsteken

(sorry, kon het even niet laten Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:28

Lest schreef:
dees_daan schreef:
waarom zouden die mensen toch allemaal weg gaan hmm?? hoor toch dat er heel veel mensen weg gaan en willen door de vele buitenlanders die hier komen..

Ach dus wij zijn wel redelijk omdat we verhuizen uit een land wat ons niet bevalt, maar "de buitenlanders" zijn asociaal als ze verhuizen uit een land wat hun niet bevalt.

heb ik dat gezegd? NEE dus hou je commentaar voor je want dat heb ik nooit gezegd

edit: en in turkije kan het ook rotweer zijn hoor Knipoog

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:29

@ Ronnie26, precies ze bouwen tegenwoordig alles maar vol met huizen en flatten. Dat gaat ook nergens over.
Moet je kijken hoeveel huizen er in de buurt hier te koop staan... Nagelbijten / Gniffelen

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:30

verootjoo schreef:
Citaat:
Weet je hoe het komt dat er daar geen molens en kerken komen? Omdat er daar echt geen nederlanders zijn denk ik. En omdat die moslims hier een beetje de meerderheid begint te worden denk ik dat zij straks echt alles voor t zeggen hebben of iets..

Dan gaan wij toch naar Turkije? Veel mooier weer Tong uitsteken

(sorry, kon het even niet laten Knipoog )

Ja soort van landruil ipv partner ruil Koe

Anoniem

xMarleeNx schreef:
@ Ronnie26, precies ze bouwen tegenwoordig alles maar vol met huizen en flatten. Dat gaat ook nergens over.
Moet je kijken hoeveel huizen er in de buurt hier te koop staan... Nagelbijten / Gniffelen

ja precies hier ook, het platteland word allemaal omgetoverd tot woonwijken en snelwegen

Lest

@dees_daan wat bedoelde je dan met die zin??? Was dat een normale zin zonder boze ondertoon richting de buitenlanders??? Dan zou ik toch maar je zinnen anders verwoorden.

edit; reactie op dit bericht van dees_daan
Citaat:
heb ik dat gezegd? NEE dus hou je commentaar voor je want dat heb ik nooit gezegd

edit: en in turkije kan het ook rotweer zijn hoor
Laatst bijgewerkt door Lest op 20-11-06 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Whiz

xMarleeNx schreef:
@ Whiz vind jij Nederland niet vol? Scheve mond
Nou sorry, maar ik vind ruim 16 miljoen mensen op zo'n klein stukje land toch wel érg veel. Nagelbijten / Gniffelen

Nou bij mij in de buurt niet hoor... plek zat.

Duitsland en frankrijk zijn overigens dichterbevolkt.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:31

Lelystad wordt ook volgebouwd met villawijken, maar daar wonen toch echt Nederlanders in.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:31

haha ja in turkijke kan het idd ook echt rotweer zijn! Toen ik daar was begon het ineens keihard te onweren en te regenen die mensen blij joh. Zou best met ze willen ruilen qua klimaat maar meer niet!!!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:32

dees_daan schreef:
xMarleeNx schreef:

ja precies hier ook, het platteland word allemaal omgetoverd tot woonwijken en snelwegen

Ja precies en dan ontstaan dr alleen nog maar meer getto's waar de allochtoonse bevolking zich 'thuis' voelt en zich nog minder gaat intregeren Nagelbijten / Gniffelen

@ Lest, ik en Ronnie26 hebben het hier niet over villawijken, maar over flatgebouwen Scheve mond

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:34

Whiz schreef:
xMarleeNx schreef:
Nou sorry, maar ik vind ruim 16 miljoen mensen op zo'n klein stukje land toch wel érg veel. Nagelbijten / Gniffelen

Nou dan open jij toch gezellig een asielzoekers centrum in je achtertuin... Als jij graag wilt dat jij zometeen allochtoon bent in je eigen vaderland Nagelbijten / Gniffelen

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:34

@xMarleenx Volgens mij wordt het land toch echt voller van villawijken dan van flatgebouwen.

maargoed volgens mij dwalen we af van het onderwerp Knipoog de discussie of Nederland te vol is of niet hoort hier niet.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:35

als Nederland ooit eens in de problemen komt, wat betreft oorlog oid, vraag ik me af, of wij ook in al die landen welkom zijn, waar nu al die vluchtelingen vandaan komen Nagelbijten / Gniffelen Maar dat was even offtopic.. Tong uitsteken(quote)

Als dat ooit het geval mocht worden in nederland, wil ik echt niet in dat soort landen opgevangen worden hoor Knipoog

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:35

@Lest nee ze zijn het niet allemaal, oke Knipoog maar als er buitenlanders weg zouden moeten dan geen of allemaal.

zoals iemand heeft gezegd (weet ff niet wie) Zouden wij welkom zijn in hun land? (niet dat ik erheen zou gaan)

Edit
rissa Lachen
Laatst bijgewerkt door Peuk op 20-11-06 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:36

Lest schreef:
@dees_[naam] wat bedoelde je dan met die zin??? Was dat een normale zin zonder boze ondertoon richting de buitenlanders??? Dan zou ik toch maar je zinnen anders verwoorden.

edit; reactie op dit bericht van dees_[naam]
Citaat:

edit: en in turkije kan het ook rotweer zijn hoor

dat was wat ik gehoord had, en het is wel zo, ook door al die aanslagen, en ik word best vaak lastiggevallen door ''buitenlanders'' dus ik snap het wel, ik zou hier ook weg willen als [naam] enz mee konden..

Whiz

xMarleeNx schreef:

[/quote]

Nou dan open jij toch gezellig een asielzoekers centrum in je achtertuin... Als jij graag wilt dat jij zometeen allochtoon bent in je eigen vaderland Nagelbijten / Gniffelen
[/quote]

Ik ben allochtoon. Of liever gezegd iemand met een andere etnische achtergrond.

marielle787

Hay,
Ga ik ook ff mee discusseren!!
Sommige mensen plaatsen echt domme opmerkingen, dat ronnie26 van hardcorefeesten houd? waar slaat dat in godsnaam nou weer op alsof alle mensen die daar komen buitenlanders haten??????
En iemand zij dat zolang ze je niet lastig vallen er toch niks aan de hand is! Nou mij vallen ze altijd lastig, met uitgaan, op school, op het station overal waar je maar kan bedenken! Niet allemaal maar wel veel!
En ik vind dat ze zich ook moeten aanpassen aan ons want wij wonen hier toch al en alshun hier komen horen ze zich te gedragen!!

Ronnie26

Lest schreef:
@xMarleenx Volgens mij wordt het land toch echt voller van villawijken dan van flatgebouwen.

maargoed volgens mij dwalen we af van het onderwerp Knipoog de discussie of Nederland te vol is of niet hoort hier niet.

We hebben het over de mensen.. bevolking... damn.. Niet over hoeveel
vierkante meter grond er word gebruikt voor een huis..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:38

marielle787 schreef:
Hay,
Sommige mensen plaatsen echt domme opmerkingen, dat ronnie26 van hardcorefeesten houd? waar slaat dat in godsnaam nou weer op alsof alle mensen die daar komen buitenlanders haten??????
En iemand zij dat zolang ze je niet lastig vallen er toch niks aan de hand is! Nou mij vallen ze altijd lastig, met uitgaan, op school, op het station overal waar je maar kan bedenken! Niet allemaal maar wel veel!
En ik vind dat ze zich ook moeten aanpassen aan ons want wij wonen hier toch al en alshun hier komen horen ze zich te gedragen!!

Nee, en dit is een geniale opmerking Rolleyes

Peuk

marielle787 schreef:
Hay,

Juich voor de vrouw met de mening waar ik het ook mee eens ben Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken

marielle787

En dan kan je het wel niet zo vinden maar ik word 10x zo vaak lastig gevallen door een buitenlander dan door een nederlander en zolang je er geen last van hebt ja dan kan je eht wel goed vinden dat ze er zijn maar als je er wel last van hebt is het verdomd vervelend

NathalietjeB

vaak als ik op vakantie ga naar b.v het buitenland pas ik me eigen aan aan dat land..
zo ga ik b.v. elk jaar naar kroatie..
ik pas me daar aan aan hun leefomgeving en taal, cultuur enz...

en ik vind dat je dat als buitenlander ook moet doen al kom je hier wonen.
tuurlijk ken je niet alles veranderen...vind wel dat in openbare ruimtes zoals werk etc dat burka's niet gedragen mogen worden omdat mensen gewoon zo onherkenbaar zijn.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:39

KsVrPy schreef:
@Lest nee ze zijn het niet allemaal, oke Knipoog maar als er buitenlanders weg zouden moeten dan geen of allemaal.

zoals iemand heeft gezegd (weet ff niet wie) Zouden wij welkom zijn in hun land? (niet dat ik erheen zou gaan)

Edit
rissa Lachen

Geen id, waarschijnlijk als we gewoon een hoofddoekje dragen en ons aanpassen aan de cultuur is er waarschijnlijk geen probleem. Dat vind ik dus ook hier, degene die zich aanpassen zijn geen probleem.

"als de buitenlanders weg zouden moeten dan geen of allemaal" vind ik eigenlijk wel een heel erge uitspraak, de mens is toch niet verdeelt in rassen maar in individuen ik dacht dat we t daar wel over eens waren na de tweede wereldoorlog.

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:39

marielle787 : Afgod

KsVrPy: JJeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Haha!