Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
AikePeer schreef:Helemaal mee eens Vanessa24!
Iedereen die hier tegen abortus is denkt dat mensen die abortus laten plegen er maar heel gemakzuchtig over denken!
Hoe weten jullie dat in hemelsnaam?
Ik geloof er heilig in dat mensen bij zo'n belsissing echt wel een goed overwogen hebben!
En dat die keuze in jullie ogen niet goed is kan ik me voorstellen als dat je standpunt is, maar hoe kun je voor een ander bepalen dat het een slechte keus is?
terorita schreef:als je het van dicht bij hebt meegemaakt Nadya moet je ook weten
dat een kliniek/ziekenhuis wat de abortus betrefd ook niet over één nacht ijs gaat.
en dat er wel met je word gesproken en je bedenk tijd krijgt, je ook een optie zoals adoptie hebt.
en het dus niet zo is, dat je op maandag bij de dokter zit en op dinsdag de abortus al gepleegd word
chevax schreef:@AikePeer: als je besluit tot een abortus laat in de zwangerschap, dan beslis je toch ook voor een ander?
chevax schreef:@AikePeer: ik ben vóór abortus als het kind een dusdanige handicaps/afwijkingen heeft, dat het geen menswaardig leven zal hebben of dat al vaststaat dat het kort na de geboorte zal overlijden. In dat geval is het een goede "keus".
Ik ben tégen abortus als het wordt toegepast omdat mensen simpelweg zeggen "er niet klaar voor te zijn" of "er niet voor te kunnen zorgen". Dan zorg je er maar voor dat je dat wél kunt. Want laten we eerlijk zijn: er zijn maar weinig situaties waarin je écht niet voor een kind kúnt zorgen. Er zijn wel een heleboel situaties waarin mensen niet voor een kind wíllen zorgen. En dat vind ik een wezenlijk verschil.
odetteke schreef:Omdat ze ervaring heeft met een helse bevalling lijkt me
Bedankt voor je verhaal terorita! Ik waardeer je openheid en oprechtheid en kan me je keuze heel goed voorstellen!
odetteke schreef:Omdat ze ervaring heeft met een helse bevalling lijkt me
Bedankt voor je verhaal terorita! Ik waardeer je openheid en oprechtheid en kan me je keuze heel goed voorstellen!