Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

lies

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:23

Sammie; Omdat kinderopvang niet te betalen is. En zoek maar eens een partime-baan van 9u 's ochtends tot 15u 's middags. Bestaat vrijwel niet.
Ik heb nu een baan waarbij ik thuis kan werken, zelf mijn tijden in kan delen en zo dus gewoon mijn dochter van school kan halen. Maar ik besef heel goed dat ik 1 van de weinigen ben. Het is gewoon niet makkelijk om een baan te vinden die een beetje aansluit bij de schooltijden van je kind.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:24

Nou dan was het geluk. Maakt dat verder iets uit?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:24

@Love_Blinkey: als het niet je bedoeling is dat mensen zich persoonlijk aangevallen voelen, kun je beter niet generaliseren. Ik vind het werkelijk belachelijk dat mensen nú gaan roepen dat een links kabinet grote problemen zou opleveren, terwijl we nú, op dit moment, te kampen hebben met enorme armoede, een fictieve groei van de economie en Nederland nog nooit zo verdeeld en intolerant is geweest als de laatste jaren. We hebben nu een demissionair kabinet (misschien daar als eens in verdiept ipv te roepen over buitenlanders?) dat nog steeds beslissingen neemt, terwijl dat niet meer mag. Er zijn enorme, onverantwoorde uitgaven gedaan. Maar daar hoor ik je niet over, Love_Blinkey? Misschien omdat je je daar niet in hebt verdiept? Maar ja, ik begrijp het wel hoor, het is inderdaad makkelijker om zomaar na te roepen wat je sommige anderen hoort brullen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:26

lies schreef:
Sammie; Omdat kinderopvang niet te betalen is. En zoek maar eens een partime-baan van 9u 's ochtends tot 15u 's middags. Bestaat vrijwel niet.

Kinderen gaan naar de basisschool, waar is die opvang dan voor nodig? Dat soort banen zijn er trouwens wel, hoor Knipoog. Maar je moet wel goed zoeken en het werk ook willen doen.

Overigs is een van de verkiezingspunten gratis kinderopvang, dan valt dat al weg. Dan zullen de bijstandsmoeders toch ook moeten (kunnen) werken, maar dan zullen ze vele ook klagen dat ze niet willen/kunnen.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 16-11-06 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:29

De basisschool gaat om 15u dicht Knipoog
Zoals ik al zei; ik heb zo'n baan, maar ik weet uit ervaring dat het moeilijk te vinden is. Iig wel in mijn regio.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:31

furious schreef:
_Michelle__ schreef:
En daar hebben ze ook hard hun best voor moeten doen om meer te verdienen Ja

Ik ken er die gewoon geluk hebben gehad in het handelen van onroerend goed enz. Dus dat is meer door dat ze slim hebben gehandeld. Hoeveel mensen hebben daar nou verstand van. Een gemiddeld mens weet daar echt niks van af.

Een gemiddelde mens doet daar ook geen moeite voor. Als ze thuis komen van hun werk gaan ze tv spelletjes en series kijken.
En om te hadelen heb je echt geen geluk nodig hoor. Je moet er wel lef en moeite voor doen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:31

De meeste scholen hebben toch wel (beperkte) naschoolopvang, dus om 15u ff snel op de fietsracen Haha!

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:33

furious schreef:
_Michelle__ schreef:

Ik ken er die gewoon geluk hebben gehad in het handelen van onroerend goed enz. Dus dat is meer door dat ze slim hebben gehandeld. Hoeveel mensen hebben daar nou verstand van. Een gemiddeld mens weet daar echt niks van af.

Een gemiddelde mens doet daar ook geen moeite voor. Als ze thuis komen van hun werk gaan ze tv spelletjes en series kijken.
En om te hadelen heb je echt geen geluk nodig hoor. Je moet er wel lef en moeite voor doen.

Als je alleen maar lef en moeite hoeft te doen waarom gaat iedereen dan niet handelen. Is niemand meer arm en dus het hele probleem van arm en rijk opgelost

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:33

@Sammie: hoe oud ben jij? En wat betreft naschoolse opvang: even jouw feiten op een rij: jij vindt dat alle moeders moeten gaan werken en jij vindt ook dat kinderopvang niet nodig is. Daarnaast vind jij dat iedere moeder best een baan kan vinden die naadloos aansluit bij de schooltijden van de kinderen. Klinkt perfect. Jammer dan toch hè, dat zo weinig moeders deze makkelijke oplossing kiezen. Neem gewoon zo'n baan als jij hebt beschreven en alles is opgelost.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:35

Dus jij vind dat mensen die veel geld hebben het allemaal maar in hun schoot geworpen hebben gekregen.
Ik ken genoeg mensen die nu lekker luxe kunnen leven, maar wel jaaaaaren hun eigen de naad uit hebben moeten werken om brood op de plank te krijgen.
Het komt echt niet allemaal vanzelf

Sammie

@furieus Omdat je er denk ik ook zin in moet hebben. De een wilt graag lekker op de bank luieren (of tv kijken), de andere gaat naar zijn werk nog 3 uur fitnessen. Zo is elk mens anders.

@chevax, nee dat vind ik niet. Lees maar eens terug Knipoog
Laatst bijgewerkt door Sammie op 16-11-06 12:36, in het totaal 2 keer bewerkt

chevax

Inderdaad Furious, dat er ook geld (véél geld) nodig is om te kunnen handelen én je ook nog enorm veel financieel risico loopt, dat wordt even vergeten.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:36

En paars had niet een begrotingstekort om over de groter geworden staatsschuld maar te zwijgen! Je kan niet alleen maar geld weeggeven! Zo werkt het niet! (en wij hebben momenteel een heel links gemeentebestuur, dat werkt echt niet!!).

Persoonlijk vind ik het heel nobel van de sp dat ze voor de verkiezingen zeggen, wij gaan lekker de bijstand verhogen! Heel slim! Ik vind dat er strengere controles moeten komen op de mensen die nu in de bijstand zitten en die in de toekomst in de bijstand komen. Bovendien mag er geinvesteerd worden in een plan om mensen weer terug in het arbeidsleven te helpen.
Maar niet zomaar klakkeloos de bijstand verhogen want daar help je Nederland echt niet mee!

Er zijn volgens mij wel banen te krijgen die met jonge kinderen te combineren zijn, denk bv eens aan postbezorger! Maar goed daar heb ik me niet in verdiept dus zal er geen uitspraken over doen.
Mijn moeder had vroeger een eigen kledingzaak en mijn vader werkt ook full-time en toch ben ik nooit wat tekort gekomen! Waarom kan dat tegenwoordig allemaal niet meer??

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:38

Je hebt gelijk hoor, Annepanne, een kabinet dat kwijlend achter Amerika aanloopt om een (totaal zinloze) oorlog te steunen, dat kost gelukkig geen geld. Maar weet je wat? Dan doen we toch gewoon wat premies omhoog?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:39

_Michelle__ schreef:
Dus jij vind dat mensen die veel geld hebben het allemaal maar in hun schoot geworpen hebben gekregen.
Ik ken genoeg mensen die nu lekker luxe kunnen leven, maar wel jaaaaaren hun eigen de naad uit hebben moeten werken om brood op de plank te krijgen.
Het komt echt niet allemaal vanzelf

Citaat:

Dus dat is niet iedereen net zoals dat niet iedereen vrijwillig werkloos is en in de bijstand zit

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:41

Daar hoef ik het toch niet mee eens te zijn?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:41

annepanne schreef:

Hoe bedoel je jij kent die mensen toch niet?

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:42

Ja als je geld hebt kun je geld verdienen.
En als je het niet zo breed hebt moet je jezelf daar maar bij neer leggen. Ik kan ook een oplossing vinden om misschien iets bij te kunnen verdienen waardoor je de flatscreen tv niet op de leen hoeft te kopen. Mensen willen ook steeds meer allerij luxe die ze niet kunnen betalen. En de mensen die het wel kunnen betalen kijken ze vies aan want zie je nou wel "de armen worden armer en de rijken worden rijker"roepen ze dan

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:43

Ja inderdaad. Ik werk ook om mezelf van luxe voorzieningen te voorzien. Daar haal ik mijn geluk uit. Een paard is tenslotte ook luxe.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:52

furious schreef:
_Michelle__ schreef:
En daar hebben ze ook hard hun best voor moeten doen om meer te verdienen Ja

Hij heeft slim gehandeld, al dan niet door geluk te hebben. Daar mag iemand best voor beloond worden. Als je lekker wilt verdienen, moet je daar nou eenmaal iets voor doen. Ik ken mensen die het flink gemaakt hebben, terwijl ze niet meer opleiding hebben dan een middelbare school.
Niet iedereen heeft talenten, maar moeten de mensen die wel talent (of gewoon alleen al doorzettingsvermogen!) daar dan voor 'gestraft' worden?
Vergeet niet dat ze al flink meer belasting betalen. Terecht, maar het houdt wel een keer op.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:55

Ik wil alleen maar zeggen:
Jullie vinden de armen alleen maar mensen die een beetje van andermans geld leven (zo komt het in iedergeval bij mij over)
Zo wil ik zeggen dat niet alle rijke er heel veel voor hoeven te doen om rijk te zijn

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:59

De laatste paar pagina's samenvattend: als je geld hebt, heb je gewoon geluk gehad en heb je er nauwelijks voor hoeven werken. Heb je géén geld, dan heb je niet genoeg je best gedaan en wil je niet werken.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 13:01

Ik wil nog even toevoegen dat ik het belangrijk vind dat er voor werkelozen/bijstandsmoeders ed een oplossing gevonden wordt. Maar niet dmv van de bijstand verhogen.
Als je niet kan werken bijvoorbeeld, maar wel naar school, hup naar school. Begeleiding bij werk zoeken, vrijwilligerswerk tegen het minimumloon, dat soort dingen.
Zodra blijkt dat iemand er met de pet naar gooit, dag uitkering.

Edit: en als je luxe dingen wilt (idd flatscreen, 2x per jaar op vakantie naar het buitenland), dan moet je daar iets voor doen. Je kunt niet verwachten dat je het allemaal maar in je schoot geworpen krijgt omdat je nu eenmaal 'minder kansen hebt gehad'.
Laatst bijgewerkt door Exit13 op 16-11-06 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 13:03

De rijken lekker meer laten betalen dan arme mensen. Go jij! Go jij!

Ben ik echt super voorstander van Haha!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 13:06

furious schreef:
annepanne schreef:

Hoe bedoel je jij kent die mensen toch niet?

Deze was niet bedoeld op jouw bericht maar op die van chevax! Maar het gaat hier soms zo snel dat je er niet tussenkomt! Tel daar een haperende internet verbinding bij en tadaa je hebt een vaag verhaal!!