Is armoede in Nederland een keuze?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:23

Ik wilde net zeggen Lies, ik denk niet dat er ook maar iemand hier een OW zal krijigen Knipoog

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 13:23

lies schreef:
God, nou ga je ook nog in de slachtofferrol zitten..
Schimmelig, lees het topic nog eens door en bekijk je eigen berichten eens wat kritischer.
Nee, ik ben niet altijd lief en Quellian ook niet en Faye ook niet en wie je allemaal nog meer bedoelt. Maar jou zelfingenomenheid is zo verschrikkelijk irritant, dat vraagt gewoon om een reactie, keer op keer op keer.

Ik heb het al eerder geschreven toen jij mijn 'manier van discussieren' afkeurde, ik heb in 5 jaar nog nooit een OW of UN gehad. Het is niet dat ik mezelf daarmee op de borst wil slaan, maar kijk eens naar jou OW en ban-verleden. Misschien gaat je dan een lichtje branden?

Ik denk dat je rustig kan temmen, ik ben iig niet bang voor een OW of ban nav dit topic en ik denk anderen ook niet.


Jij valt mij continu persoonlijk aan en hebt eigenlijk weinig aan het topic kunnen toevoegen (behalve gal spuwen op mij natuurlijk, dat doe je heel goed) Knipoog

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 13:25

Karl66 schreef:
Schimmelig schreef:
Het zijn continu persoonlijke aanvallen jegens mij. Ik vind het ook niet kunnen, helaas kan ik daar niets aan doen Whiz.


Mensen reageren alleen op wat jij roept, misschien moet je je eigen manier van discussieƫren eens onder de loep nemen Pling


Ik neem niet altijd een blad voor de mond. Zeg altijd recht waarop het staat. Knipoog
Zoals Quellian al zei: Je kunt alleen jezelf aangevallen voelen, als je dat toelaat.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 13:27

Ik ga verder met de dag heb nog heel wat belangrijke dingen te doen ..... Doei, doei
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 07-07-06 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:27

Het volgende voorbeeld, wat gewoon genegeert wordt noem ik een typisch voorbeeld dat er gewoon
geen argumenten zijn:

Chiqa schreef:
faye schreef:
Ach de UWV is druk aan het herkeuren, ben benieuwd of er nog stees zo slap gekletst wordt als de WAO uitkering wegvalt Haha!


Wat wil je hier nu weer mee insinueren?

Anders had ik wel antwoord gekregen, des te sterker komt de stelling weer naar voren imo.

End an ook nog het inkomen van die tante (570 euro) die heeft bijelkaar opgeteld me alles subsidies en vergoedingen net zoveel als ik te besteden heeft.
Heb ik laatst nog uitgerekend.

Karl66

Berichten: 29790
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:28

Schimmelig, de eerste keer dat jij je definitie aanpaste was ergens in de buurt van pagina 14. Voor die tijd riep je vooral dat het voor iedereen een keus is en dat ze hun leven dan maar moesten veranderen. Pas toen je teveel tegengas kreeg veranderde je de definitie.

Ik kan niet over de persoon Schimmelig oordelen, aangezien ik je niet ken. Ik kan alleen oordelen over wat jij post. Uit deze posts blijkt vooral een houding van je moet voor jezelf zorgen, een ander doet het niet en is sociale betrokkenheid ver te zoeken.

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:29

Nou moet je echt ophouden.
Ik begon in dit topic mee te doen omdat ik het niet eens was met de stelling. Ik geef als voorbeeld mijn oma (AOW) en jij vond dat het haar eigen schuld was. Daarop heb ik gereageerd en vervolgens begin jij over mijn manier van discussiereen. Het is niet te geloven hoe zelfingenomen jij bent. Gewoon om van te gruwelen!!
En DAT is idd een persoonlijke aanval! Kom maar op met die TeM!

Karl66

Berichten: 29790
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:30

Schimmelig schreef:
Karl66 schreef:
Mensen reageren alleen op wat jij roept, misschien moet je je eigen manier van discussieƫren eens onder de loep nemen Pling


Ik neem niet altijd een blad voor de mond. Zeg altijd recht waarop het staat. Knipoog
Zoals Quellian al zei: Je kunt alleen jezelf aangevallen voelen, als je dat toelaat.


Er is een groot verschil tussen recht zeggen waar het op staat en bot en onnadenkend.

Trouwens als je zo recht door zee bent, waarom moet je dan aldoor je verhaal aanpassen Verward

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:31

lies schreef:
Nou moet je echt ophouden.
Ik begon in dit topic mee te doen omdat ik het niet eens was met de stelling. Ik geef als voorbeeld mijn oma (AOW) en jij vond dat het haar eigen schuld was. Daarop heb ik gereageerd en vervolgens begin jij over mijn manier van discussiereen. Het is niet te geloven hoe zelfingenomen jij bent. Gewoon om van te gruwelen!!
En DAT is idd een persoonlijke aanval! Kom maar op met die TeM!


Lies je gaat nu echt zeuren hoor!!

Doe het ff met wat meer argumenten en wat minder emoties.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 13:32

lies schreef:
Nou moet je echt ophouden.
Ik begon in dit topic mee te doen omdat ik het niet eens was met de stelling. Ik geef als voorbeeld mijn oma (AOW) en jij vond dat het haar eigen schuld was. Daarop heb ik gereageerd en vervolgens begin jij over mijn manier van discussiereen. Het is niet te geloven hoe zelfingenomen jij bent. Gewoon om van te gruwelen!!
En DAT is idd een persoonlijke aanval! Kom maar op met die TeM!


Nee, ik heb enkel een VRAAG aan je gesteld. Je had de optie te reageren. Ik heb verder niks over je oma gezegd. Misschien toch eens goed terug lezen. Ik heb zelfs een vergelijking met mijn eigen vader gemaakt Knipoog

Anoniem

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:32

Eigenlijk is het wel lachwekkend. Een 21 jarige die roept dat je altijd je maatschappelijke status kan veranderen. Welke status heb je zelf? Je bent net 21, werkt nog niet, staat pas net op eigen benen, je ouders hebben je vast een goede start gegeven. Waar praat jij eigenlijk over? Niet uit ervaring, dat is wel duidelijk. En je post over jezelf verbeteren en dat anderen daarvan profiteren. Miischien kun je je beter eerst op een ander vlak richten qua ontwikkeling, ipv op financien Knipoog

@Chiqa, als jouw uitkering wegvalt en je je spaarcentje op moet maken, ben ik benieuwd hoe jij er na een aantal jaar voor staat. Je hebt namelijk niet altijd de mogelijkheden en zekerheden vwb vermogen (tenzij je een paar miljoen op de bank hebt, maar dan is het diep triest dat je een uitkering trekt)
Misschien heb je mazzel gehad, maar dat garandeert niets voor de toekomst.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 13:33

Karl66 schreef:
Trouwens als je zo recht door zee bent, waarom moet je dan aldoor je verhaal aanpassen Verward


Ik pas mijn verhaal niet aan. Ik heb enkel toegevoegd hoe ik over ARMOEDE in NL dacht! Dan bedoel ik mensen met Neckerman rekeningen, etc. Die beweren dat ze 'armoedig' zijn. Dat vind ik simpelweg niet kunnen

Ik heb mijn verhaal dus helemaal niet aangepast.

Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:34

Schimmelig schreef:
Whiz schreef:
Sorry hoor!! maar als het een persoonlijke discussie gaat worden tussen schimmelig en Quellian dan openen jullie toch lekker zelf een topic?!!

Iets in de trant van ''Schimmelig VS. Quellian''. Maar ik vind dat we nu onderhand zo ver van het topic zijn afgevaren.. dat het kant nog wal raakt.


Het zijn continu persoonlijke aanvallen jegens mij. Ik vind het ook niet kunnen, helaas kan ik daar niets aan doen Whiz.


Ga nou niet de onschuldige spelen zeg! Misselijk Gatverdamme, wat kan jij l*llen als brugman, jij praat alles naar je eigen straatje, alleen jij bent perfect in jouw ogen!!

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:35

@ Whiz; Wie zeurt er nou??
Dat ik niets toevoeg aan het topic behalve haar persoonlijk aanvallen??

Ik begrijp jouw houding in dit topic eigenlijk ook voor geen kant. Jij viel me altijd op door je sociale houding, maar in deze zie ik daar weinig van terug. Heb je het hele topic wel gelezen?

Schimmelig, die verhouding met jouw vader (ongeveer 40 jaar jonger dan mijn oma schat ik) gaat TOTAAL niet op. Ik wil het nog wel een keer uitleggen als dat nodig is.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 13:36

lies schreef:
@ Whiz; Wie zeurt er nou??
Dat ik niets toevoeg aan het topic behalve haar persoonlijk aanvallen??

Ik begrijp jouw houding in dit topic eigenlijk ook voor geen kant. Jij viel me altijd op door je sociale houding, maar in deze zie ik daar weinig van terug. Heb je het hele topic wel gelezen?

Schimmelig, die verhouding met jouw vader (ongeveer 40 jaar jonger dan mijn oma schat ik) gaat TOTAAL niet op. Ik wil het nog wel een keer uitleggen als dat nodig is.


Omdat JIJ gewoon NIET luisteren wilt. Hier nog even de details. Mijn vader was 76 en is twee jaar geleden overleden Knipoog

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 13:38

Vanessa24 schreef:
Ga nou niet de onschuldige spelen zeg! Misselijk Gatverdamme, wat kan jij l*llen als brugman, jij praat alles naar je eigen straatje, alleen jij bent perfect in jouw ogen!!


Waar speel ik onschuldig. Ik wijs alleen persoonlijke aanvallen aan waar ze niet nodig zijn! Ik heb tenslotte niemand in dit topic persoonlijk aangevallen. Ik heb enkel situaties beschreven.
Ik heb nergens gezegd dat ik 'perfect' ben Scheve mond

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:39

Of JIJ wilt niet luisteren. Mijn oma had geen keus, moest in het bedrijf van mijn opa werken en de beste man verloor een been en brak zijn heup. Ja, dan houdt het wel een beetje op he? En toen ging ie ook nog dood. En nu zit mijn oma op een serviceflat, met een AOW en geen cent te makken. Eigen schuld?

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:39

Schimmelig schreef:
Vanessa24 schreef:
Ga nou niet de onschuldige spelen zeg! Misselijk Gatverdamme, wat kan jij l*llen als brugman, jij praat alles naar je eigen straatje, alleen jij bent perfect in jouw ogen!!


Waar speel ik onschuldig. Ik wijs alleen persoonlijke aanvallen aan waar ze niet nodig zijn! Ik heb tenslotte niemand in dit topic persoonlijk aangevallen. Ik heb enkel situaties beschreven.
Ik heb nergens gezegd dat ik 'perfect' ben Scheve mond

Zou je hier even quotes willen plaatsen waarin ik jou -volgens jou- persoonlijk heb aangevallen? Dan zal ik ze be-argumenteren.

Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:40

Schimmelig schreef:
Vanessa24 schreef:
Ga nou niet de onschuldige spelen zeg! Misselijk Gatverdamme, wat kan jij l*llen als brugman, jij praat alles naar je eigen straatje, alleen jij bent perfect in jouw ogen!!


Waar speel ik onschuldig. Ik wijs alleen persoonlijke aanvallen aan waar ze niet nodig zijn! Ik heb tenslotte niemand in dit topic persoonlijk aangevallen. Ik heb enkel situaties beschreven.
Ik heb nergens gezegd dat ik 'perfect' ben Scheve mond


Je hebt een aantal keer 'oplossingen' gegeven, waarin duidelijk wordt dat je iedereen maar dom vind, die in de schulden komt. Jij zegt daarmee: 'kijk mij eens, ik ben beter dan de rest' Zoiets zal je misschien niet letterlijk zeggen, maar dat heb je wel met andere woorden continue neergezet, en daar word ik misselijk van!

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 13:41

lies schreef:
Of JIJ wilt niet luisteren. Mijn oma had geen keus, moest in het bedrijf van mijn opa werken en de beste man verloor een been en brak zijn heup. Ja, dan houdt het wel een beetje op he? En toen ging ie ook nog dood. En nu zit mijn oma op een serviceflat, met een AOW en geen cent te makken. Eigen schuld?


Nee, overmacht Knipoog
Niemand kan daar iets aan doen. Ik geloof dat ik dat al eerder heb gezegd Lachen

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:42

lies schreef:
@ Whiz; Wie zeurt er nou??
Dat ik niets toevoeg aan het topic behalve haar persoonlijk aanvallen??

Ik begrijp jouw houding in dit topic eigenlijk ook voor geen kant. Jij viel me altijd op door je sociale houding, maar in deze zie ik daar weinig van terug. Heb je het hele topic wel gelezen?

Schimmelig, die verhouding met jouw vader (ongeveer 40 jaar jonger dan mijn oma schat ik) gaat TOTAAL niet op. Ik wil het nog wel een keer uitleggen als dat nodig is.



Ik ben heel sociaal dacht ik zo...

Maar ik zie dit topic niet meer de goede weg opgaan. Iedereen reageerd hier steeds emotioneler en worden steeds hateljiker tegenover elkaar. .. Sterker nog.. ik denk dat dit zo wel de hele middag door kan gaan. Ik lees niks inhoudelijks meer hier.

Verder heb ik gereageerd in dit topic.. geconcludeerd voor mezelf dat ik er eigenlijk ook niet zo veel van af weet.. en nu gewoon mee lees om er wijzer van te worden. maar gaat niet echt lukken zo.

Anoniem

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:42

Schimmelig schreef:
russel schreef:
erleyne, ergens klopt dat ook wel weer. Maar nu kan ze lekker sparen, ze vertelde net dat haar vriend alles betaald, hun rekeningen apart zijn, ze kan haar appartement onderverhuren en dat jaren door laten duren.... Als we dat met het topic verbinden, dan is ze niet eerlijk bezig.

Dan kan je niet van armoede spreken, dan is ze wel slim bezig en dan heeft ze weer gelijk dat ze niet in de armoedegrens wegzakt omdat ze creatief bezig is met geld verdienen. Maar ho niet iedereen zit in die gunstige positie van vriendje, erbij intrekken, hem alles laten betalen, zelf kunnen sparen, dus die keuzepositie gaat niet op, die vlieger is neergestort.

Ik ben werkloos, heb geen uitkering, studeer aan de uni, maar betaal zelf, manlief verdient de kost, geen armoede, maar ik heb mazzel, want manlief verdient net om het nog rond te breien, en mamslief betaald mee aan mijn dure studie, nogmaals geen armoede, maar wel mazzel.

In het leven moet je nl ook een graandje mazzel hebben, sommigen hebben die niet, zitten in een neerwaartse spiraal van onmazzel!!! Dan heeft frauderen geen kans, die keuze is dan al niet eens meer.


Dat heb ik nooit gezegd Russel Lachen
Ik verhuur mijn woning niet onder. Mijn huisgenootje zit daar, nog... Zij staat gewoon ingeschreven?
Waar zie jij precies fraude?
Vriend betaalt de rekeningen van zijn App. Ik van mijn App. Ik teer absoluut niet op zijn zak, of wat je dan ook wil beweren... Lachen



Okey, je huisgenootje zit daar nog, dus jullie delen de flat? Dus ook de huur? Dan heb je weer meer te besteden toch? Maar als jullie samen in die flat wonen, heb jij dan nog wel recht op huursubsidie? Dat je vriend zijn flat zelf betaald, logisch, maar wie doet de boodschappen? Ik weet nog niet of hij meer dan alleen die SF heeft, lijkt me wel want daar alleen van kan je niet leven, zeker niet met 2-en. Dan heb je nog een weduwen en wezen uitkering en ik denk dat het wel invloed heeft als je dan bij iemand anders inwoond. Overigens kan ik mij heel erg goed voorstellen dat je alles nog even bij het oude laat als je pas 3 maanden samenwoont, maar kan je je voorstellen dat er mensen zijn die daar over vallen? Helemaal volgens de regels is het nl niet en idd is het makkelijk, je houdt nu geld over en om dit stilzwijgend voort te laten duren, huisgenootje daar te laten, huisje op jouw naam incl huursubsidie, uitkering en vriendje met eigen inkomen. Kan mij voorstellen dit zo lang mogelijk te laten voortduren, wij zijn niet roomser dan de paus!!! Maar vanuit jouw positie mag je niemand veroordelen dat de armoede eigen schuld is, zeker niet als je zelf tot de bedelstaf behoord. Klinkt hard, maar de centjes die je nu krijgt en volgens jouw je recht zijn, zijn wel de centjes van de staat, die moet jij nog gaan verdienen eer je ze zelf mag opsoeperen. Vanuit jouw positie kun je nl niet praten over armoede, er is nl nu iemand die voor jouw zorgt. Als jij je geld over de balk gooit, kookt hij eten voor je en heb je een warme douche, kachel en bedje. Je huisgenoot houd je huis woonbaar en als jouw centjes naar de Neckermann gaan, betaald je huisgenoot je huisbaar omdat zij niet op straat wil komen te staan omdat jij een huurachterstand opbouwd. Dus met andere woorden heb jij nog wat achter de hand. Wees je bewust dat er mensen zijn die er alleen voor staan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-06 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 13:43

Vanessa24 schreef:
Je hebt een aantal keer 'oplossingen' gegeven, waarin duidelijk wordt dat je iedereen maar dom vind, die in de schulden komt. Jij zegt daarmee: 'kijk mij eens, ik ben beter dan de rest' Zoiets zal je misschien niet letterlijk zeggen, maar dat heb je wel met andere woorden continue neergezet, en daar word ik misselijk van!


Dan heb je totaal de verkeerde interpretatie gehad. Het is nooit mijn bedoeling geweest mensen 'dom' te vinden. Dat woord heb ik ook nooit gebruikt. Je vindt mij overal zo direct, dan had ik dat er ook wel neergezet als ik dat had gevonden. EN inderdaad, ik draag af en toe een alternatief aan, wat is daar mis mee? Scheve mond

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 13:47

russel schreef:
Okey, je huisgenootje zit daar nog, dus jullie delen de flat? Dus ook de huur? Dan heb je weer meer te besteden toch? Maar als jullie samen in die flat wonen, heb jij dan nog wel recht op huursubsidie? Dat je vriend zijn flat zelf betaald, logisch, maar wie doet de boodschappen? Ik weet nog niet of hij meer dan alleen die SF heeft, lijkt me wel want daar alleen van kan je niet leven, zeker niet met 2-en. Dan heb je nog een weduwen en wezen uitkering en ik denk dat het wel invloed heeft als je dan bij iemand anders inwoond. Overigens kan ik mij heel erg goed voorstellen dat je alles nog even bij het oude laat als je pas 3 maanden samenwoont, maar kan je je voorstellen dat er mensen zijn die daar over vallen? Helemaal volgens de regels is het nl niet en idd is het makkelijk, je houdt nu geld over en om dit stilzwijgend voort te laten duren, huisgenootje daar te laten, huisje op jouw naam incl huursubsidie, uitkering en vriendje met eigen inkomen. Kan mij voorstellen dit zo lang mogelijk te laten voortduren, wij zijn niet roomser dan de paus!!! Maar vanuit jouw positie mag je niemand veroordelen dat de armoede eigen schuld is, zeker niet als je zelf tot de bedelstaf behoord. Klinkt hard, maar de centjes die je nu krijgt en volgens jouw je recht zijn, zijn wel de centjes van de staat, die moet jij nog gaan verdienen eer je ze zelf mag opsoeperen. Vanuit jouw positie kun je nl niet praten over armoede, er is nl nu iemand die voor jouw zorgt. Als jij je geld over de balk gooit, kookt hij eten voor je en heb je een warme douche, kachel en bedje. Je huisgenood houd je huis woonbaar en als jouw centjes naar de Neckermann gaan, betaald je huisgenoot je huisbaar omdat zij niet op straat wil komen te staan omdat jij een huurachterstand opbouwd. Dus met andere woorden heb jij nog wat achter de hand. Wees je bewust dat er mensen zijn die er alleen voor staan.


Wij hebben samen recht op huursubsidie inderdaad (huisgenoot plus ik)
Ik krijg GEEN wezen-uitkering ((daar heb ik geen recht op!) al eens eerder gezegd in het topic)
Van ST kan ik prima leven (ookal is het weinig), mijn vriend krijgt SF plus lening van de IB.

Natuurlijk mag ik mijn huisgenootje laten zitten, die staat tenslotte ingeschreven en heeft ook een huis nodig (zou ik haar anders op straat moeten zetten) Verward
Het is trouwens compleet volgens de regels (je kunt het online wel nazoeken). Je mag officieel geloof ik zelf voor de periode van 1 jaar 'proberen of samenwonen wel gaat'. Het zou namelijk absurd zijn als je direct je eigen woning zou moeten opgeven, als je gaat 'proberen' samen te wonen.

Ik hoop dat ik zo de vragen heb beantwoord? Lachen
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 07-07-06 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:48

Schimmelig schreef:
Karl66 schreef:
Trouwens als je zo recht door zee bent, waarom moet je dan aldoor je verhaal aanpassen Verward


Ik pas mijn verhaal niet aan. Ik heb enkel toegevoegd hoe ik over ARMOEDE in NL dacht! Dan bedoel ik mensen met Neckerman rekeningen, etc. Die beweren dat ze 'armoedig' zijn. Dat vind ik simpelweg niet kunnen

Ik heb mijn verhaal dus helemaal niet aangepast.



Misschien zegt dat meer over jouw dan over die mensen...

Ik winkel liever in winkels en zoek iets wat ik mooi vind, als ik gedoemd ben tot de keuze van Neckermann, voel ik mij knap armoedig. Misschien vanwege mijn achtergrond, ik weet het niet, maar ik ben geen Neckermann/wehkamp-kindje.