Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
faye schreef:Zou kunnen tess, maar dan is het mijn taak als roedelleider om duidelijk te maken dat dat niet getolereerd wordt. Een hond is een beest en geen mens, en die begrijpt zijden handschoentjes niet.
tess_84 schreef:faye schreef:Zou kunnen tess, maar dan is het mijn taak als roedelleider om duidelijk te maken dat dat niet getolereerd wordt. Een hond is een beest en geen mens, en die begrijpt zijden handschoentjes niet.
Het heeft geen zin om een hond na de feiten nog te straffen. Dat beest weet dan absoluut niet wat het fout gedaan heeft. Of je straft hem meteen, of je straft hem niet meer. Anders krijg je een valse hond.
faye schreef:Je kan zuchten, maar een hond die gebeten heeft is niet meer te vertrouwen.
Quellian schreef:Zelfde als Sorane. Ik ben de grootste dierenvriend die ik ken (), maar bij zoiets zouden de stoppen doorslaan bij mij.
@ Manie; dus jij kiest ervoor om je hond naar het asiel te brengen als je zwanger bent?
Dieren moeten zich aanpassen, heel simpel!
tess_84 schreef:Mja ok, ik was me aan het afvragen, een hond kan wel wegkruipen als hij weet dat hij iets fout gedaan heeft. Maar je weet niet of deze hond wist dat hij fout was. En dan nog is het te laat om die hond dan nog te straffen.
slimmerik schreef:tess_84 schreef:Mja ok, ik was me aan het afvragen, een hond kan wel wegkruipen als hij weet dat hij iets fout gedaan heeft. Maar je weet niet of deze hond wist dat hij fout was. En dan nog is het te laat om die hond dan nog te straffen.
Uhhh mag het dierenassiel jou de honden leveren die uit huis zijn gedaan omdat ze kinderen beten??? En dan heb ik het nog niet over moordende honden.
__Tiientje schreef:Om die hond meteen te laten afmaken vind ik overdreven.
Je moet een hond ook niet meteen bij een kind laten.
Mijn ouders deden het door eerst aan onze kleertjes te laten ruiken enz.
tess_84 schreef:Dat ligt grotendeels aan de opvoeding, en op latere leeftijd is daar zo goed als niets meer aan te veranderen. Als mensen zich goed zouden informeren voor ze een hond aanschaffen, zouden veeeel van die ongelukken gewoon niet gebeuren.