Hond bijt baby dood in Gorredijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 20:39

Zou kunnen tess, maar dan is het mijn taak als roedelleider om duidelijk te maken dat dat niet getolereerd wordt. Een hond is een beest en geen mens, en die begrijpt zijden handschoentjes niet.

__Tiientje

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 20:40

Om die hond meteen te laten afmaken vind ik overdreven.
Je moet een hond ook niet meteen bij een kind laten.
Mijn ouders deden het door eerst aan onze kleertjes te laten ruiken enz.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 20:41

Ik heb mijn honden ook geen 8 dagen uit de buurt gehouden. Wel opgelet natuurlijk, je moet ze er zeker niet te lang bij weg houden.

Skipper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 20:42

Niemand hier weet hoe de ouders er mee om zijn gegaan dus kan je er weinig nuttig overzeggen of ze het goed hebben gedaan of niet, dat ze stom zijn geweest of niet.

tess_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 20:44

faye schreef:
Zou kunnen tess, maar dan is het mijn taak als roedelleider om duidelijk te maken dat dat niet getolereerd wordt. Een hond is een beest en geen mens, en die begrijpt zijden handschoentjes niet.

Het heeft geen zin om een hond na de feiten nog te straffen. Dat beest weet dan absoluut niet wat het fout gedaan heeft. Of je straft hem meteen, of je straft hem niet meer. Anders krijg je een valse hond.

Skipper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 20:47

Dat is mij inderdaad ook altijd geleerd.

Maar de meesten weten ook dondersgoed wanneer ze iets doen wat niet mogen, ook achteraf!

tess_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 20:48

Vlak erna, maar 5 minuten erna is al te laat hoor. Laat staan enkele uren...

Skipper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 20:50

Nee hoor, onze hond liet wegens blaas problemen wel eens gedeeltelijk zijn plas lopen.

Als dit s nachts gebeurde en ik kwam s morgens binnen bleef hij altjid gedeisd in zijn mand liggen ipv mij te komen begroeten. Terwijl hij hiervoor nooit straf heeft gehad omdat dit iets was waar hij niets aan kon doen en hij wist zelfs na poos nog dat hij iets fout had gedaan zonder dat ik in mijn gedrag nog maar aanleiding had gegeven omdat ik het nog niet had gezien.

tess_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 20:55

Mja ok, ik was me aan het afvragen, een hond kan wel wegkruipen als hij weet dat hij iets fout gedaan heeft. Maar je weet niet of deze hond wist dat hij fout was. En dan nog is het te laat om die hond dan nog te straffen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 20:56

tess_84 schreef:
faye schreef:

Het heeft geen zin om een hond na de feiten nog te straffen. Dat beest weet dan absoluut niet wat het fout gedaan heeft. Of je straft hem meteen, of je straft hem niet meer. Anders krijg je een valse hond.

Als hij al gebeten heeft is hij dat al geworden!

tess_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 20:57

*zucht*

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 20:58

Je kan zuchten, maar een hond die gebeten heeft is niet meer te vertrouwen.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 20:59

de vraag is of de hond het met opzet heeft gedaan of niet. Indien opzet, dan blijft hij altijd gevaarlijk, en dan is inslapen beter. Zo'n hond komt dan namelijk toch 9 van de 10 x verkeerd terecht. Maar was het geen opzet< dan is het toch behoorlijk sneu geweest>

die ouders hebben de blunder begaan een mogelijkheid te geven die er niet had mogen zijn. Wat betreft straf, die hebben ze gekregen. Voor de rest van hun leven. Hun kind is namelijk dood.

MAar het BLIJFT een vreemd verhaal. Vindt de politie kennelijk ook. "het is geen natuurlijke dood" dus stellen ze een onderzoek in. Ben toch benieuwd wat daaruit voortkomt, of ze nog ergens acher komen.

Ik denk wel dat je aan de beet aardig wat af kan leiden. Een diepe beet moet wel opzet zijn. Een hond weet best dat dat zeer kan doen.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 09-06-06 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

lascolover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 20:59

echt erg... nog maar 7 dagen oud .....

tess_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:00

faye schreef:
Je kan zuchten, maar een hond die gebeten heeft is niet meer te vertrouwen.

Als je de hond geen kans geeft om te bijten, voorkom je zulke dingen.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:01

en dan nog die man die zijn baby in de droger stopt en dat gekke mens dat 9 babies krijgt en doodt.... Die zijn veel en veel erger dan die hond. OPruimen dan maar zou ik zeggen.

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:03

er was een hond in amerika (was op t.v) die afgemaakt werd omdat hij een meise had gebeten. was hij afgemaakt kwamen ze erachter dat hij 7(!!!!!!!) nietjes in zijn oor had. hij had gewoon pas gebeten bij het zevende nietje in zijn oor.

heel trouwe hond, afgemaakt als een beest. verschrikkelijk.

verder vind ik het heel vreemd dat een hond een baby it de boks trekt en doodbijt. maar ik weet te weinig van honden om dit te beoordelen. trouwens, je weet toch nooit wat er gebeurd is die nacht.
een hond daarna straffen heeft idd geen zin, net als met kleine kinderen en paarden.

condor1994

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:04

Quellian schreef:
Zelfde als Sorane. Ik ben de grootste dierenvriend die ik ken ( ), maar bij zoiets zouden de stoppen doorslaan bij mij.

@ Manie; dus jij kiest ervoor om je hond naar het asiel te brengen als je zwanger bent?

Dieren moeten zich aanpassen, heel simpel!

Dieren moeten zich aanpassen??? Laat mensen eens een keer nadenken voordat ze een dier aanschaffen!!!

Dieren zijn geen speelpoppen,.. die je kunt weggooien op het moment dat het jou uitkomt.....nadenken voordat je een huisdier aanschaft mensen!!

Over het voorval kan ik niets zeggen, ik weet geen achtergronden, zowel niet van de hond als van de ouders....ik vind het alleen een diep trieste situatie...

lascolover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:04

hebben jullie het niet op nieuws gezien? daar zeiden ze dat honden een baby als puppy beschouwen en die heeft die hond de baby uit de wieg in z;n nek beetgepakt en toen is dat babytje waarschijnlijk gaan huilen en voor een hond betekend dat dat hij hem niet goed vast heeft zo doen honden dat met pups en zo is het gebeurt.... zeiden ze teminste op het nieuws

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:05

tess_84 schreef:
Mja ok, ik was me aan het afvragen, een hond kan wel wegkruipen als hij weet dat hij iets fout gedaan heeft. Maar je weet niet of deze hond wist dat hij fout was. En dan nog is het te laat om die hond dan nog te straffen.

Uhhh mag het dierenassiel jou de honden leveren die uit huis zijn gedaan omdat ze kinderen beten??? En dan heb ik het nog niet over moordende honden.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:06

Dieren hebben inderdaad neit het vermogen om zich aan te passen, dus dat was inderdaad erg stompzinnig om dat te zeggen. Als mensen ZO gaan redeneren, moeten ze zich al helemaal niet met dieren in laten. Dieren vragen daar namelijik niet om. mensen hebben vermogen om logisch te redeneren, dus die moeten zich inleven in een wezen dat anders is dan zij en daarover leren en zich aan passen. NIET andersom.

tess_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:06

slimmerik schreef:
tess_84 schreef:

Uhhh mag het dierenassiel jou de honden leveren die uit huis zijn gedaan omdat ze kinderen beten??? En dan heb ik het nog niet over moordende honden.

Dat ligt grotendeels aan de opvoeding, en op latere leeftijd is daar zo goed als niets meer aan te veranderen. Als mensen zich goed zouden informeren voor ze een hond aanschaffen, zouden veeeel van die ongelukken gewoon niet gebeuren.

Kytha

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:09

__Tiientje schreef:
Om die hond meteen te laten afmaken vind ik overdreven.
Je moet een hond ook niet meteen bij een kind laten.
Mijn ouders deden het door eerst aan onze kleertjes te laten ruiken enz.

overdreven, ik zou 'm ook af laten maken!
hoe lief die hond ook naar zijn baas is, de kans op herhaling is zó ontzettend groot.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:10

tess_84 schreef:
Dat ligt grotendeels aan de opvoeding, en op latere leeftijd is daar zo goed als niets meer aan te veranderen. Als mensen zich goed zouden informeren voor ze een hond aanschaffen, zouden veeeel van die ongelukken gewoon niet gebeuren.

Door deze uitspraak bevestig je dus dat het terecht is dat deze hond is afgemaakt. De hond is hiermee ook niet gestraft. Is mooie pijnloze dood.

Wendel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:11

jullie speculeren in het wilde weg mensen. Ik weet uit betrouwbare bron dat het verhaal anders is gegaan. Dat het de schuld is van de ouders. Laat me heel hard lachen. Ik word heel erg boos als mensen dit zeggen, terwijl er niemand is die hier de feiten kent.
De ouders hebben het kind wel beschermd. Kind sliep boven in een kamer met de deurklink omhoog gedraait. Honden zijn zo slim om deuren zelf open te maken. En husky's zijn erg slimme honden. En tja de ouders die sliepen zelf ook en niet voor de tv! Wat er door sommigen word beweerd. De mensen lagen net als jullie op bed.
Zoals ook al word gezegt je word moe van dag en nacht op je kleintje letten. Dus dan slaap je dieper. Ook is er geen sprake van 7 honden in de tuin maar van 2 husky's.
De hond is nog niet afgemaakt. De hond is naar Utrecht gebracht zodat ze eerst gaan onderzoeken waarom hij het kind heeft vermoord. Daarna word het afgemaakt. Want ik kan me voorstellen dat je zo'n hond niet weer in huis neemt. Hoe zielig het dan ook mag zijn voor de hond. En vergeet niet dat dieren ( lees katten en honden) erg jaloers worden als er plotseling een huileding in hun huis komt wat erg veel aandacht nodig heeft. Ze worden dan zo jaloers dat ze die huiledingen dan wat aan doen. Ook is er al een een baby vermoord toen een kat bovenop een baby is gaan liggen en zo het kind smoorde. En ook is dit niet per ongeluk gebeurd.
Heb niet het hele topic gelezen want werd echt boos na een paar berichten omdat altijd de verhalen zo verdraait worden.
En dan nog een feit. Het kind is aan stukken gebeten. Dus niet zachtjes in de nek.