Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jester_ schreef:Ik werk in de verslavingszorg, dus dat het moeilijk is absoluut maar het is altijd mogelijk. Je kunt nicotine (het verslavende bestanddeel) zelfs vervangen door pleisters ed.
En medische redenen zijn onzin. Soms moet je aanpassingen doen, dat klopt. Medicatie kan anders gaan werken als je plots meer of minder rookt. Maar dit is allemaal op te vangen.
Het is zelfs wetenschappelijk bewezen dat roken geen stress verminderd, maar juist stress oplevert.
Nu wil ik geen pleidooi houden over stoppen met roken, bedoel moet iedereen zelf weten, maaar jou argumenten zijn onzin.
Babsiej schreef:Jester_ schreef:Ik werk in de verslavingszorg, dus dat het moeilijk is absoluut maar het is altijd mogelijk. Je kunt nicotine (het verslavende bestanddeel) zelfs vervangen door pleisters ed.
En medische redenen zijn onzin. Soms moet je aanpassingen doen, dat klopt. Medicatie kan anders gaan werken als je plots meer of minder rookt. Maar dit is allemaal op te vangen.
Het is zelfs wetenschappelijk bewezen dat roken geen stress verminderd, maar juist stress oplevert.
Nu wil ik geen pleidooi houden over stoppen met roken, bedoel moet iedereen zelf weten, maaar jou argumenten zijn onzin.
Klinkt toch een stuk lastiger dan wat minder autorijden.
En jouw mening is dat mijn redenen onzin zijn, dat betekent niet de waarheid.
Als het is zoals jij schetst, zou er toch niemand meer roken? Of verslaafd zijn aan wat dan ook?
Debiel dat dit goedkoop voelt haha.
Polly schreef:Nu zat het probleem daarin ja, gelukkig maar.
Ik ben echt benieuwd hoe men gaat reageren als er echt schaarste dreigt. Wat ik hier lees is het toch vooral dat mensen niks willen opgeven en zolang ze het kunnen betalen dat het geen probleem is.
Ik ben echt beduidend minder gaan rijden door alles te combineren, en niet omdat ik het niet kan betalen maar omdat ik wel echt oprecht zorg heb dat er straks een schaarste komt en dat het er dan dus gewoon niet is
Wij overwegen zelfs onze autovakantie naar Zuid Frankrijk om te boeken naar iets dichterbij.
Ik ben echt oprecht verbaasd dat er zo weinig mensen bij stil staan dat het ook op kan raken (en niet alleen brandstof maar ook andere zaken).
Popstra schreef:Als je buiten het dorp woont en de winkels een aantal kilometers verderop zijn dan doe je altijd al ritjes combineren om niet voor ieder dingetje de auto te moeten pakken. Dan doe je ook niet elke dag je boodschappen maar 2x per week.
Tenminste, zo doe ik het al 10 jaar ver voor deze idiote prijsstijging.
Mijn bejaarde moeder woont 45km verderop.
Die zie ik ook maar 1x maand omdat we thuis druk zijn met werken. Dat vind ik al best wel klote want die heeft ook het eeuwige leven niet.
Zou niet weten hoe ik nog minder moet rijden en ga daar ook niet aan beginnen. Zie al zo weinig anders dan mn erf!
Heb ook behoefte aan sociale contacten.