17 jarige Lisa vermoord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:01

Suzanne F. schreef:
Eens met DP.

Zonde van dat campagnegeld en die billboards. Die zou je in het Engels of Arabisch moeten maken. Dan heb je meer kans dat je de doelgroep benadert. De meesten van de doelgroep spreken geen Nederlands.

Dat is precies wat ik Jan Dijkgraaf zie schrijven...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:02

Cer schreef:
Suzanne F. schreef:
Eens met DP.

Zonde van dat campagnegeld en die billboards. Die zou je in het Engels of Arabisch moeten maken. Dan heb je meer kans dat je de doelgroep benadert. De meesten van de doelgroep spreken geen Nederlands.

Dat is precies wat ik Jan Dijkgraaf zie schrijven...

Oh is dat zo? Ik ga kijken. Wat is dat voor campagne dan?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:02

Godsdienst heeft hier niets mee te maken, dat is net zo gemakkelijk als inzetten op alle mannen. Het heeft alles te maken met normen en waarden. En daarin verschillen we teveel met de meeste asielzoekers die hier hun heil zoeken. Je kunt ze ook niet onderwijzen, net zo min dat het verlangen van aanpassen zoden aan de dijk zet. Punt. Het lukt niet. We hebben daarin gefaald. Punt. En nu moeten we puinruimen en een andere weg inslaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:04

Benzz schreef:
_San87_ schreef:
Ah, dan weet ik al genoeg. Meneer Dijkgraaf is duidelijk onderdeel van het probleem :).

https://www.buttkicken.nl/2025/08/24/br ... es-update/

En of hij het probleem is. Wat een misselijkmakend ventje. Ook nog een foto van een statistiek erbij die totaal niet klopt.

Ik ben na de eerste alinea opgehouden, bah.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:06

Suzanne F. schreef:
Eens met DP.

Dat is jouw onderbuikgevoel misschien, maar de statistiek wijzen anders. Onder jongens is er ook veel vrouwenhaat. Steeds meer met de opkomst van Andrew Tate.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:07

Kaja schreef:
Godsdienst heeft hier niets mee te maken, dat is net zo gemakkelijk als inzetten op alle mannen. Het heeft alles te maken met normen en waarden. En daarin verschillen we teveel met de meeste asielzoekers die hier hun heil zoeken. Je kunt ze ook niet onderwijzen, net zo min dat het verlangen van aanpassen zoden aan de dijk zet. Punt. Het lukt niet. We hebben daarin gefaald. Punt. En nu moeten we puinruimen en een andere weg inslaan.

En de algemene boodschap maar vergeten? De boodschap dat vrouwen het recht hebben op niet lastig gevallen worden? Zoals ik al eerder zei, wanneer alle asielzoekers het land uit zijn, zijn vrouwen nog steeds onveilig. Het lastig vallen van vrouwen zit óók in de Nederlandse cultuur.

Ik ben zelf nooit lastig gevallen door Mohammed. Wel door Klaas, Robert en Christiaan.

Er is een incelbeweging gaande, al jaren wordt deze groter en groter, en die is niet in het voordeel van gelijkwaardigheid, maar heeft alles te maken met dat mannen vinden dat een vrouw er is om hen van seks te voorzien. Dat zijn clubjes in de Westerse wereld, witte mannen uit de VS, Engeland, Nederland, Duitsland.

Ik kan me voorstellen dat je dat niet weet wanneer je er nooit mee in aanmerking bent gekomen, maar je zou het eens kunnen googlen. Er gaat denk ik een wereld aan vrouwenhaat voor je open.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:09

Kaja schreef:

Kom op zeg, alsof 90% van de asielzoekers dit doen, dat is echt onzin, Grootste gedeelte past zich prima aan.

4de generatie van bepaalde arbeidsmigranten hebben we het meeste last van en dat is ook nog maar 2,7%. Alleen die zijn wel zo aanwezig dat het lijkt alsof alles en iedereen vervelend is.

Cer

Re: 17 jarige Lisa vermoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:13

Iemand had toch laatst een statistiek geplaatst met daarin kinderen van ouders met migratieachtergrond, en migratieachtergrond, met een behoordelijke 'bijdrage' van Syriers, is dat dan helemaal niet waar?

Dan ben ik wel heel benieuwd naar die echte cijfers (want er werd toen ook gezegd 'huiselijk geweld dan niet meetellen', maar ik zou niet weten waarom niet).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:14

Benzz schreef:
Dat is jouw onderbuikgevoel misschien, maar de statistiek wijzen anders. Onder jongens is er ook veel vrouwenhaat. Steeds meer met de opkomst van Andrew Tate.

Volgens mij waren die vier of vijf 'witte mannen' die op dat andere plaatje genoemd waren, van voor de tijd van Tate (bijv Marianne Vaatstra)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:16

Dat is niet de hele lijst, he, dat is een lijst met situaties vergelijkbaar met Lisa. Met als dader een witte man.

Iedere 8 dagen wordt er een vrouw vermoord door haar partner, dat zijn echt niet allemaal Mohamedjes :).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:18

_San87_ schreef:
Iedere 8 dagen wordt er een vrouw vermoord door haar partner, dat zijn echt niet allemaal Mohamedjes :).

Maar iemand gaf aan dat geweld binnen de huiselijke kring niet meeteelde (nl het verschil door een onbekende zoals bij Lisa, of een bekende, zoals door Driekus), dus die 'vermoord door haar partner, doet dan niet mee.

En als het geen "Mohamedjes" zijn, wie zijn het dan wel? Want dat is dan bekend, neem ik aan. Dan is er toch niks makkelijker dan die statestieken te delen?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:19

Ik denk dat heel zwaar straffen voor verkrachting of moord wel een afschrikwekkende werking zou hebben. De echt gestoorde psychopaten zullen zich nergens door laten afschrikken maar mannen die nog een enkele hersencel bezitten bedenken zich dan misschien als ze niet de rest van hun leven achter de tralies willen doorbrengen. In Nederland worden criminelen veel te veel goedgepraat en gepamperd ten koste van de slachtoffers.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:20

Ik zou weleens echt betrouwbare statistieken willen zien. Hoeveel procent dan van Nederlandse komaf is.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:21

Tegengeluid: bij mij is er nu sinds eind 2024 een azc geopend met veelal minderjarige jongens.

Kwam niet lang geleden een artikel uit bij een lokale krant dat omwonenden blij zijn met hoe het gaat.
Omwonenden zijn altijd welkom voor een kopje koffie, thee of een potje basketbal. Soms maken ze wat lawaai maar kennelijk zijn ze ontvankelijk voor de kritiek en na een gesprek is het klaar.

Ik loop er vaak langs maar had niet eens door dat hier een azc zat, ondanks dat dit een "risicovolle" groep is. Kennelijk werkt het om ze actief te betrekken in de woongemeenschap.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:22

_San87_ schreef:
Kaja schreef:

En de algemene boodschap maar vergeten? De boodschap dat vrouwen het recht hebben op niet lastig gevallen worden? Zoals ik al eerder zei, wanneer alle asielzoekers het land uit zijn, zijn vrouwen nog steeds onveilig. Het lastig vallen van vrouwen zit óók in de Nederlandse cultuur.

Ik ben zelf nooit lastig gevallen door Mohammed. Wel door Klaas, Robert en Christiaan.

Er is een incelbeweging gaande, al jaren wordt deze groter en groter, en die is niet in het voordeel van gelijkwaardigheid, maar heeft alles te maken met dat mannen vinden dat een vrouw er is om hen van seks te voorzien. Dat zijn clubjes in de Westerse wereld, witte mannen uit de VS, Engeland, Nederland, Duitsland.

Ik kan me voorstellen dat je dat niet weet wanneer je er nooit mee in aanmerking bent gekomen, maar je zou het eens kunnen googlen. Er gaat denk ik een wereld aan vrouwenhaat voor je open.

:j

Die vind ik het meest eng, die vrouwenhaat clubjes.

Daarnaast is er ook wel een cultuurverschil die we niet moeten vergeten maar dat gaat imo niet direct gepaard met haat maar wel met een gebrek aan respect.

Het is een mannen probleem en ik vind een hoop goede mannen maar watjes want ze durven elkaar al vaak niet te corrigeren. Want ja, dat is geen stoer doen.."mannen onder elkaar" houding. (de enkele goede niet te na gesproken)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:23

Suzanne F. schreef:
Ik zou weleens echt betrouwbare statistieken willen zien. Hoeveel procent dan van Nederlandse komaf is.

ja nou ja dat.
Als men beweert dat het grootste percentage nederlands is, zonder ouders met een migratieachtergrond, dan staat dat toch ergens?

Citaat:
Kennelijk werkt het om ze actief te betrekken in de woongemeenschap.

Daar lees je meer verhalen van gelukkig.
Doet niks af aan dat er plekken zijn waar het falikant mislukt en waar mensen gewoon echt niet meer fijn wonen... en dat is ook zo.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:24

Suzanne F. schreef:

Maar die 3e generatie met een Nederlands paspoort en hier geboren zijn gewoon Nederlanders.

Of bedoel je de "echte" Nederlanders ? Roomwit en geen enkele buitenlandse achtergrond?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:28

Electra63 schreef:
Maar die 3e generatie met een Nederlands paspoort en hier geboren zijn gewoon Nederlanders.

Dat vroeg ik ook al eerder.. vooral bij 2e en 3e generatie.. want lukt de integratie dan niet?
En, hoe zijn die cijfers dan?

Want als het bij 2e en 3e generatie van migratie achtergrond een hoger percentage is dan bij de roomwitte en geen enkele buitenlandse achtergrond, dan gaat er toch iets mis ergens denk? Dan kan men iig niet volhouden dat het gelijke percentages zijn?

En het gaat mij niet om het gelijk hebben, maar gewoon om de cijfers... Wat wijzen die uit?

Kaja

Benzz schreef:
Kaja schreef:

Kom op zeg, alsof 90% van de asielzoekers dit doen, dat is echt onzin, Grootste gedeelte past zich prima aan.

4de generatie van bepaalde arbeidsmigranten hebben we het meeste last van en dat is ook nog maar 2,7%. Alleen die zijn wel zo aanwezig dat het lijkt alsof alles en iedereen vervelend is.

4de generatie zegt dan toch genoeg? Er gaat iets fundamenteels mis, dus vanaf het begin. Dat percentage wordt enkel maar groter in de loop van de jaren. De verschillen in normen en waarden zijn te groot en zij zijn op geen enkele wijze bereid zich aan te passen.

_San87_ schreef:
Kaja schreef:

Waar zeg ik dat we de algemene boodschap maar vergeten?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Cer schreef:
_San87_ schreef:

Maar iemand gaf aan dat geweld binnen de huiselijke kring niet meeteelde (nl het verschil door een onbekende zoals bij Lisa, of een bekende, zoals door Driekus), dus die 'vermoord door haar partner, doet dan niet mee.

En als het geen "Mohamedjes" zijn, wie zijn het dan wel? Want dat is dan bekend, neem ik aan. Dan is er toch niks makkelijker dan die statestieken te delen?

Waarom telt dat niet mee? Wie zegt dat geweld binnen huiselijke kring niet meetelt, het resultaat is toch hetzelfde?

En ik zei niet dat het geen Mohamedjes zijn, ik zei dat het niet ALLEMAAL Mohamedjes zijn. De lijst die hier al eens gedeeld was, laat dat ook zien. Die vrouwen zijn allemaal verkracht en vermoord door een blanke.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:29

Kaja schreef:
Benzz schreef:

4de generatie zegt dan toch genoeg? Er gaat iets fundamenteels mis, dus vanaf het begin. Dat percentage wordt enkel maar groter in de loop van de jaren. De verschillen in normen en waarden zijn te groot en zij zijn op geen enkele wijze bereid zich aan te passen.

_San87_ schreef:

Waar zeg ik dat we de algemene boodschap maar vergeten?

Ik stel een vraag ;).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:31

_San87_ schreef:
Waarom telt dat niet mee? Wie zegt dat geweld binnen huiselijke kring niet meetelt, het resultaat is toch hetzelfde?

Ik zal kijken of ik die quote nog kan vinden, ik was het in ieder geval niet dus ik weet het niet :)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:31

In dat geval is mijn antwoord nee, voor mij is dat nimmer een vraag.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:33

Kaja schreef:
In dat geval is mijn antwoord nee, voor mij is dat nimmer een vraag.

In dat geval moet deze discussie toch veel breder getrokken worden dan enkel de asielzoeker? Dan gaat het dus over de man. Niet de asielzoeker, niet de witte Nederlander, maar de man.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:52

anjali schreef:
Ik denk dat heel zwaar straffen voor verkrachting of moord wel een afschrikwekkende werking zou hebben. De echt gestoorde psychopaten zullen zich nergens door laten afschrikken maar mannen die nog een enkele hersencel bezitten bedenken zich dan misschien als ze niet de rest van hun leven achter de tralies willen doorbrengen. In Nederland worden criminelen veel te veel goedgepraat en gepamperd ten koste van de slachtoffers.

Het blijkt dus dat, als je vergelijkt tussen landen die milder straffen hiervoor en landen die zwaar straffen, dat je vooral veel meer verkrachtingen krijgt die eindigen in moord. Waarschijnlijk omdat dat de pakkans verkleind (je slachtoffer is immers een getuige).