Kaja schreef:Godsdienst heeft hier niets mee te maken, dat is net zo gemakkelijk als inzetten op alle mannen. Het heeft alles te maken met normen en waarden. En daarin verschillen we teveel met de meeste asielzoekers die hier hun heil zoeken. Je kunt ze ook niet onderwijzen, net zo min dat het verlangen van aanpassen zoden aan de dijk zet. Punt. Het lukt niet. We hebben daarin gefaald. Punt. En nu moeten we puinruimen en een andere weg inslaan.
En de algemene boodschap maar vergeten? De boodschap dat vrouwen het recht hebben op niet lastig gevallen worden? Zoals ik al eerder zei, wanneer alle asielzoekers het land uit zijn, zijn vrouwen nog steeds onveilig. Het lastig vallen van vrouwen zit óók in de Nederlandse cultuur.
Ik ben zelf nooit lastig gevallen door Mohammed. Wel door Klaas, Robert en Christiaan.
Er is een incelbeweging gaande, al jaren wordt deze groter en groter, en die is niet in het voordeel van gelijkwaardigheid, maar heeft alles te maken met dat mannen vinden dat een vrouw er is om hen van seks te voorzien. Dat zijn clubjes in de Westerse wereld, witte mannen uit de VS, Engeland, Nederland, Duitsland.
Ik kan me voorstellen dat je dat niet weet wanneer je er nooit mee in aanmerking bent gekomen, maar je zou het eens kunnen googlen. Er gaat denk ik een wereld aan vrouwenhaat voor je open.