Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
verootjoo schreef:Nu hebben ze dat toevallig op de dag van de kermis gedaan waar mogelijk rellen komen.
Die nu in het AZC zitten zijn meestal niet degenen die er vorig jaar zaten en die gereld hebben.
Cer schreef:verootjoo schreef:Nu hebben ze dat toevallig op de dag van de kermis gedaan waar mogelijk rellen komen.
Die nu in het AZC zitten zijn meestal niet degenen die er vorig jaar zaten en die gereld hebben.
Dat is niet wat nu.nl schrijft
Efteling-uitje van groep jonge asielzoekers gaat niet door na opmerking Faber https://www.nu.nl/asielcrisis/6354522/e ... faber.html
“De jonge asielzoekers uit Sint Annaparochie zouden op 17 mei naar de Efteling gaan. Het COA had dat uitje bewust gepland tijdens een dorpsfeest in de Friese plaats, omdat daar vorig jaar onenigheid was ontstaan tussen jeugd uit de buurt en jongeren van het azc.”
De betrokken asielzoekers zijn overgeplaatst maar de spanningen zijn nog niet verdwenen..
Daarin lees ik dat ze op die dag gaan vanwege de rellen, ik snap dat dat gelezen kan worden als “belonen”
Cer schreef:verootjoo schreef:Nu hebben ze dat toevallig op de dag van de kermis gedaan waar mogelijk rellen komen.
Dat is niet wat nu.nl schrijft
Efteling-uitje van groep jonge asielzoekers gaat niet door na opmerking Faber https://www.nu.nl/asielcrisis/6354522/e ... faber.html
“De jonge asielzoekers uit Sint Annaparochie zouden op 17 mei naar de Efteling gaan. Het COA had dat uitje bewust gepland tijdens een dorpsfeest in de Friese plaats, omdat daar vorig jaar onenigheid was ontstaan tussen jeugd uit de buurt en jongeren van het azc.”
De betrokken asielzoekers zijn overgeplaatst maar de spanningen zijn nog niet verdwenen..
Daarin lees ik dat ze op die dag gaan vanwege de rellen, ik snap dat dat gelezen kan worden als “belonen”
Pinacolada schreef:En dan moet je met bussen vol naar de andere kant van Nederland.. in Friesland is ook gewoon te doen hoor. Mag wat kosten allemaal, zouden veel hardwerkende Nederlanders ook wel willen.
Hier zitten veel die overlast hebben bezorgd in ter Apel, zijn daarom daar weg gehaald en dat gaat nu hier verder.
Cer schreef:Ik ook maar het is dus niet “toevallig”
En het is jammer dat het moet. Het zou leuk zijn als iedereen samen kon feesten en dat je niet een groep af moet zonderen ..
Maar als ik lees over de issues daar zal dat nog een lange weg zijn
Edit: verootje was me voor
Nee ik vind het niet slim, rare suggestie
Het kan als belonen gezien worden. Als je je misdraagt ga je naar de Efteling.
Tango1979 schreef:Serieus mensen, het budget is het budget. Of ze nu 2x een uitje hebben met fietsen en frites of 1x naar de Efteling: Whats the difference?
Zeg dan gewoon dat ze helemaal geen uitjes/iets leuks mogen.
Mbt de planning: ik begrijp dat er kermis is en vorig jaar gedoe. Alleen maar slim dus om het op die dag te doen. Wat heeft dat met belonen te maken?
germie schreef:Tango1979 schreef:Serieus mensen, het budget is het budget. Of ze nu 2x een uitje hebben met fietsen en frites of 1x naar de Efteling: Whats the difference?
Zeg dan gewoon dat ze helemaal geen uitjes/iets leuks mogen.
Mbt de planning: ik begrijp dat er kermis is en vorig jaar gedoe. Alleen maar slim dus om het op die dag te doen. Wat heeft dat met belonen te maken?
Ik ben nog nooit in de Efteling geweest, mijn ouders konden dat vroeger niet betalen. Tegenwoordig zijn er ook genoeg gezinnen die zo'n uitje niet kunnen betalen en het moeten doen met een fietstochtje.
Dus ik begrijp de commotie echt wel, de Efteling is wel heel erg luxe. Ze hadden ook wat meer educatiefs kunnen doen zoals het Natuurmuseum Fryslan in Leeuwarden. Heel leuk voor kinderen, maar kost geen 53 euro entree (en dan komt er nog eten en drinken overheen, ik ga er even van uit dat er ook voor een ritje naar Leeuwarden een bus gehuurd wordt, dus die kosten zijn dan wel gelijk, hoewel er vanuit Sint Anna ook een bus naar Leeuwarden rijdt, dus het ov kon dan ook nog).
Er is in Friesland genoeg te doen, ook als je ergens al een keer geweest bent. Aquazoo is nog zo'n voorbeeld.
Dus slim om een dag weg te gaan, maar niet slim om zo ver weg te gaan naar iets waar vele Nederlandse kinderen alleen van kunnen dromen.
verootjoo schreef:De meeste verkrachters in NL zijn tot nu toe ook blanke mensen.
_San87_ schreef:Cer schreef:Dus het is niet “toevallig”
Nee, de keuze voor die dag is geloof ik bewust. En ik snap die keuze ook heel goed. Waarom de kat op het spek binden.
journee schreef:verootjoo schreef:De meeste verkrachters in NL zijn tot nu toe ook blanke mensen.
Dat weet je zeker?
https://journal-archive.aup.nl/mens-en-maatschappij/vol_83_no_2_-_zedendelinquentie_en_etniciteit.pdf