Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Re: Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 20:15

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 20:15

verootjoo schreef:
Nu hebben ze dat toevallig op de dag van de kermis gedaan waar mogelijk rellen komen.

Die nu in het AZC zitten zijn meestal niet degenen die er vorig jaar zaten en die gereld hebben.

Dat is niet wat nu.nl schrijft

Efteling-uitje van groep jonge asielzoekers gaat niet door na opmerking Faber https://www.nu.nl/asielcrisis/6354522/e ... faber.html

“De jonge asielzoekers uit Sint Annaparochie zouden op 17 mei naar de Efteling gaan. Het COA had dat uitje bewust gepland tijdens een dorpsfeest in de Friese plaats, omdat daar vorig jaar onenigheid was ontstaan tussen jeugd uit de buurt en jongeren van het azc.”
De betrokken asielzoekers zijn overgeplaatst maar de spanningen zijn nog niet verdwenen..

Daarin lees ik dat ze op die dag gaan vanwege de rellen, ik snap dat dat gelezen kan worden als “belonen”

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 20:17

Cer schreef:
verootjoo schreef:
Nu hebben ze dat toevallig op de dag van de kermis gedaan waar mogelijk rellen komen.

Die nu in het AZC zitten zijn meestal niet degenen die er vorig jaar zaten en die gereld hebben.

Efteling-uitje van groep jonge asielzoekers gaat niet door na opmerking Faber https://www.nu.nl/asielcrisis/6354522/e ... faber.html

“De jonge asielzoekers uit Sint Annaparochie zouden op 17 mei naar de Efteling gaan. Het COA had dat uitje bewust gepland tijdens een dorpsfeest in de Friese plaats, omdat daar vorig jaar onenigheid was ontstaan tussen jeugd uit de buurt en jongeren van het azc.”
De betrokken asielzoekers zijn overgeplaatst maar de spanningen zijn nog niet verdwenen..

Daarin lees ik dat ze op die dag gaan vanwege de rellen, ik snap dat dat gelezen kan worden als “belonen”

Het is ter voorkoming van mogelijk nog een keer problemen. Dat is niet hetzelfde als belonen voor slecht gedrag.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 20:17

Dus het is niet “toevallig”

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 20:18

Cer schreef:

Nee, de keuze voor die dag is geloof ik bewust. En ik snap die keuze ook heel goed. Waarom de kat op het spek binden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-25 20:20

Cer schreef:
verootjoo schreef:

Niet toevallig idd, dat woord had ik niet moeten noemen. Zo bedoelde ik het eigenlijk ook niet, weet niet waarom dat uit m’n toetsenbord kwam.
Maar het is ook geen beloning. Ze organiseren regelmatig uitjes voor asielzoekers.
Vind het juist wel slim, waarom de kat op het spek binden?

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 20:22

En dan moet je met bussen vol naar de andere kant van Nederland.. in Friesland is ook gewoon te doen hoor. Mag wat kosten allemaal, zouden veel hardwerkende Nederlanders ook wel willen.

Hier zitten veel die overlast hebben bezorgd in ter Apel, zijn daarom daar weg gehaald en dat gaat nu hier verder.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 20:23

Serieus mensen, het budget is het budget. Of ze nu 2x een uitje hebben met fietsen en frites of 1x naar de Efteling: Whats the difference?
Zeg dan gewoon dat ze helemaal geen uitjes/iets leuks mogen.

Mbt de planning: ik begrijp dat er kermis is en vorig jaar gedoe. Alleen maar slim dus om het op die dag te doen. Wat heeft dat met belonen te maken?
Laatst bijgewerkt door Tango1979 op 02-05-25 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 20:24

Ik ook maar het is dus niet “toevallig”

En het is jammer dat het moet. Het zou leuk zijn als iedereen samen kon feesten en dat je niet een groep af moet zonderen ..
Maar als ik lees over de issues daar zal dat nog een lange weg zijn

Edit: verootje was me voor

Nee ik vind het niet slim, rare suggestie

Het kan als belonen gezien worden. Als je je misdraagt ga je naar de Efteling.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-25 20:25

Pinacolada schreef:
En dan moet je met bussen vol naar de andere kant van Nederland.. in Friesland is ook gewoon te doen hoor. Mag wat kosten allemaal, zouden veel hardwerkende Nederlanders ook wel willen.

Hier zitten veel die overlast hebben bezorgd in ter Apel, zijn daarom daar weg gehaald en dat gaat nu hier verder.

Nou dan ga jij de volgende keer iets leuks organiseren :)

Misschien hadden ze heel Friesland al gezien?
Sjonge, half NL reist af naar de Efteling.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-25 20:26

Die misdragende mensen zijn niet dezelfde als die nu in het AZC zitten.
En die hebben geen idee wat er vorig jaar is gebeurt.
Die denken echt niet: ga lekker rellen dan mag ik volgend jaar weer naar de Efteling.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 20:28

Cer schreef:
Ik ook maar het is dus niet “toevallig”

En het is jammer dat het moet. Het zou leuk zijn als iedereen samen kon feesten en dat je niet een groep af moet zonderen ..
Maar als ik lees over de issues daar zal dat nog een lange weg zijn

Edit: verootje was me voor

Nee ik vind het niet slim, rare suggestie

Het kan als belonen gezien worden. Als je je misdraagt ga je naar de Efteling.

Dat is echt vergezocht. Ze zouden sowieso een dagje weggaan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 20:33

Wat is ver gezocht?

Dat het op dezelfde feestdag moet omdat het anders weer mis kan gaan? Dat staat in het artikel..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 20:51

Tango1979 schreef:
Serieus mensen, het budget is het budget. Of ze nu 2x een uitje hebben met fietsen en frites of 1x naar de Efteling: Whats the difference?

Mbt de planning: ik begrijp dat er kermis is en vorig jaar gedoe. Alleen maar slim dus om het op die dag te doen. Wat heeft dat met belonen te maken?

Ik ben nog nooit in de Efteling geweest, mijn ouders konden dat vroeger niet betalen. Tegenwoordig zijn er ook genoeg gezinnen die zo'n uitje niet kunnen betalen en het moeten doen met een fietstochtje.

Dus ik begrijp de commotie echt wel, de Efteling is wel heel erg luxe. Ze hadden ook wat meer educatiefs kunnen doen zoals het Natuurmuseum Fryslan in Leeuwarden. Heel leuk voor kinderen, maar kost geen 53 euro entree (en dan komt er nog eten en drinken overheen, ik ga er even van uit dat er ook voor een ritje naar Leeuwarden een bus gehuurd wordt, dus die kosten zijn dan wel gelijk, hoewel er vanuit Sint Anna ook een bus naar Leeuwarden rijdt, dus het ov kon dan ook nog).

Er is in Friesland genoeg te doen, ook als je ergens al een keer geweest bent. Aquazoo is nog zo'n voorbeeld.

Dus slim om een dag weg te gaan, maar niet slim om zo ver weg te gaan naar iets waar vele Nederlandse kinderen alleen van kunnen dromen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 20:57

Nou, het probleem is opgelost, want ze gaan niet meer naar de Efteling.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 21:08

En het is weer nieuws geweest

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 21:21

Cer schreef:
Wat is ver gezocht?

Dat het op dezelfde feestdag moet omdat het anders weer mis kan gaan? Dat staat in het artikel..

Dat een uitje die sowieso ieder jaar gedaan wordt, als beloning voor rellen zou worden gezien.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-25 21:24

germie schreef:
Tango1979 schreef:

Ik ben nog nooit in de Efteling geweest, mijn ouders konden dat vroeger niet betalen. Tegenwoordig zijn er ook genoeg gezinnen die zo'n uitje niet kunnen betalen en het moeten doen met een fietstochtje.

Dus ik begrijp de commotie echt wel, de Efteling is wel heel erg luxe. Ze hadden ook wat meer educatiefs kunnen doen zoals het Natuurmuseum Fryslan in Leeuwarden. Heel leuk voor kinderen, maar kost geen 53 euro entree (en dan komt er nog eten en drinken overheen, ik ga er even van uit dat er ook voor een ritje naar Leeuwarden een bus gehuurd wordt, dus die kosten zijn dan wel gelijk, hoewel er vanuit Sint Anna ook een bus naar Leeuwarden rijdt, dus het ov kon dan ook nog).

Er is in Friesland genoeg te doen, ook als je ergens al een keer geweest bent. Aquazoo is nog zo'n voorbeeld.

Dus slim om een dag weg te gaan, maar niet slim om zo ver weg te gaan naar iets waar vele Nederlandse kinderen alleen van kunnen dromen.

Nou poe poe, dat mensen die op de vlucht zijn en die alles al afgenomen is eens een uitje mogen doen die Nederlandse kinderen niet kunnen. Die wel in vrede leven, naar school kunnen en eten hebben.
Dramatisch hoor.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 22:00

Want het had natuurlijk ook echt niet anders gekund en niemand zag dit van tevoren aankomen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-25 22:20

Cer schreef:
Want het had natuurlijk ook echt niet anders gekund en niemand zag dit van tevoren aankomen?

Ze gaan elk jaar op een uitje :? Wat is het probleem?
Het probleem is dat Faber dit nu blijkbaar voor het eerst hoort. En dat het op dezelfde dag van de kermis is.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 23:41

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 23:48

_San87_ schreef:
Cer schreef:

Nee, de keuze voor die dag is geloof ik bewust. En ik snap die keuze ook heel goed. Waarom de kat op het spek binden.

Kat op het spek binden zou betekenen dat je mensen in de verleiding zou brengen om te rellen omdat er toevallig een dorpsfeestje is. Als de boosdoeners van verleden jaar daar niet meer aanwezig zijn, waarom zou men dan überhaupt weer rellen verwachten? Ik mag toch hopen dat relschoppen geen standaard gedrag/ mentaliteit is bij asielzoekers?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 00:00

Misschien zijn de relschoppers wel de autochtone bewoners, die geen buutelanders op hun dorpsfeest willen hebben ?
Je weet wel, die ook toekomstige opvanglocaties in brand steken of varkenskoppen aan een hek hangen.

We weten het niet.....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 05:25

Dat dus.

En bij kermissen is het toch altijd trammelant? In onze vorige woonplaats lag een van de grootste kermissen van Nederland, en daar liep rond die dagen altijd extra politie en politie te paard, puur vanwege de relletjes en tokkies die zich niet wisten te gedragen. Maar dat haalde het nieuws niet, want daar zaten geen asielzoekers tussen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-25 07:03