Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 21:31

Dat vind ik dus best interessant dat dat percentage gedaald is naar het gemiddelde.
Dat wist ik dus niet.

Dan kun je weer zien hoe groot het effect van de media en ook sociale media kan zijn. De beeldvorming van een groep die onder een vergrootglas ligt.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 23:18

irmaz schreef:
Ramsi Nasr met een ontzettend goed argument, echt kijken: https://x.com/LaurensEurope/status/1857014923491975491
Citaat:
Antisemitisme bestaat, het leeft weer op, maar waar antisemitisme wordt bestreden met racisme moeten we extra op onze hoede zijn, daar woedt de ziekte pas echt.

Geweldig, zo waar...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 09:59

prompter schreef:
Geen verhoging op btw voor boeken en sport voorlopig *\o/*

Wat een gezichtsverlies toch elke keer, steeds iets onmogelijks willen en het dan weer terug moeten draaien :n

waarom dan meteen weer zo'n zure opmerking??

Het is toch juist mooi dat er in goed overleg met de oppositie andere keuzes worden gemaakt. Ik vind onze minister van financiën echt wel goed overkomen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 10:08

Zuur? Realistisch. Denk eerst eens goed na over de haalbaarheid van je plannen voor je ze de wereld in slingert. Als ik zo op mijn werk de zaken aan zou pakken, zou mijn directeur me snel zat zijn en kon ik op zoek naar een andere baan.

juval

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 10:12

nou, ik vind het geen gezichtsverlies als er wordt samengewerkt aan verbetering van de plannen met de oppositie. Wanneer kunnen ze het dan wel goed doen?

Er is nu wel weer een gat in de begroting die weer opgevuld gaat moeten worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 10:16

Dat gat hadden ze gemakkelijk kunnen vullen wanneer de VVD de bedrijven en vooral aandeel houders hadden belast ipv een cadeautje van miljarden had gegeven.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 10:26

En geen duur nieuw ministerie hadden opgetuigd, dat kost ook vele miljoenen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 10:32

juval schreef:
nou, ik vind het geen gezichtsverlies als er wordt samengewerkt aan verbetering van de plannen met de oppositie. Wanneer kunnen ze het dan wel goed doen?

Er is nu wel weer een gat in de begroting die weer opgevuld gaat moeten worden.

Er wordt niet goed samengewerkt met de oppositie, niet eens in het kabinet. :+

Dit was gewoon weer een luchtballon, dat veel weerstand oproept bij de burgers.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 10:46

oke, dat mag je vinden hoor, geen probleem. Ik vind het positief nieuws. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 11:05

Het nieuws dat die btw verhogingen in de ijskast zijn gezet is zeker goed nieuws maar de koehandel en handjeklap die de vier coalitiepartners bedrijven is echt van de zotte. Ze zitten er nu een half jaar en wat hebben ze tot nu toe gedaan?
Bijna alles wat er aan beloftes werd gedaan zit in de prullenbak, wanneer je de boel niet door laat rekenen en een beetje met nattevingerwerk de boel maakt krijg je dit.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 11:08

Daar kijk ik anders naar BigOne. De verborgen agenda, nl chaos creëren, mensen tegen elkaar opzetten, moslims schofferen lukt toch heel aardig. Het hele kabinet schuift steeds meer op naar rechts, zelfs een gros deel van de bevolking.
Het gaat prima met die verborgen agenda!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 11:57

juval schreef:
oke, dat mag je vinden hoor, geen probleem. Ik vind het positief nieuws. :)

Ik vind het ook positief nieuws.

Maar ik ben het niet eens dat dit kabinet goed samenwerkt met de oppositie.

Ik vind wel dat BBB goed samenwerkt met PVV, maar dat is geen compliment.
Ik vind Van der Plas nieuw-rechts, een populist en hypocriet.
Maar ik begrijp wel, dat jij als boerin, op BBB stemt.

Bij de VVD hoop ik op een nieuwe partijleider, Yesilgoz is mij heel erg tegen gevallen. Een leugenaar en ook een hypocriet.
Ik hoop dat de liberale kant van de VVD zich nog wat gaat roeren, die zijn wat stil op dit moment.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 12:08

Electra63 schreef:
Bij de VVD hoop ik op een nieuwe partijleider, Yesilgoz is mij heel erg tegen gevallen. Een leugenaar en ook een hypocriet.
Ik hoop dat de liberale kant van de VVD zich nog wat gaat roeren, die zijn wat stil op dit moment.

Die zijn zich aan het voorbereiden voor de verkiezingen. Je ziet de gelederen zich sluiten en er worden regelmatig proefballonnetjes opgelaten. Ze willen zich als sterke partij profileren die wel de ferme taal uitslaat van de autocraten maar ook de boel wil verbinden. Nu wordt zoveel mogelijk aan de rijken en het bedrijfsleven weggegeven zodat er straks weer met veel bombarie een beetje teruggepakt kan worden. Op deze manier kan het volk blij worden gemaakt met een fooi. Dat is tenminste mijn beeld op dit moment.

De VVD lijkt echt het idee te hebben dat alles wat nu fout gaat wel weer recht gebreit kan worden en dat vind ik heel zorgelijk, dat is imo spelen met vuur.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 12:18

BigOne schreef:
Het nieuws dat die btw verhogingen in de ijskast zijn gezet is zeker goed nieuws maar de koehandel en handjeklap die de vier coalitiepartners bedrijven is echt van de zotte. Ze zitten er nu een half jaar en wat hebben ze tot nu toe gedaan?
Bijna alles wat er aan beloftes werd gedaan zit in de prullenbak, wanneer je de boel niet door laat rekenen en een beetje met nattevingerwerk de boel maakt krijg je dit.

Er kunnen ook niet meer wijkagenten komen, las ik deze week op nos.nl. Want er is geen geld voor volgens Wilders. Goh, toen andere kabinetten dat zeiden vond hij dat onzin :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 12:39

Pien, helemaal eens met je post , dat hebben ze dus wel gedaan het laatste half jaar .

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 13:49

Tiggs schreef:
BigOne schreef:

Er kunnen ook niet meer wijkagenten komen, las ik deze week op nos.nl. Want er is geen geld voor volgens Wilders. Goh, toen andere kabinetten dat zeiden vond hij dat onzin :+

Hoe gaan ze de grenscontroles doen ? Daar is ook een tekort aan personeel.

Gelukkig mogen we wel op een paar wegen 130 km :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 13:55

Van die 130 km betreft enkele korte trajecten en is nog niet officieel, eerst onderzoek :+

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 14:37

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 14:46

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 14:53

Jammer. Weer een goede bewindsvrouw die stopt. Ik begrijp het wel.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 15:09

Electra63 schreef:
Hoe gaan ze de grenscontroles doen ? Daar is ook een tekort aan personeel.

Nee dat komt juist mooi uit, anders kunnen 'ze' geen vuurwerk uit België binnensmokkelen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 15:10

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 15:48

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 15:50

Op twitter wordt al gezegd dat het kabinet officieel is gevallen. Ik ben benieuwd of dit binnenkort bevestigd wordt, of dat het een grappenmaker is die gewoon op de zaken vooruit loopt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 16:14

Aijaijai. Het verbaasd me niets. Ik volg alles veel minder omdat ik enorm geschokt ben hoe snel het rascisme vanuit de regering en het tegen elkaar opzetten van groepen, zo'n vaart nam.
Nu ik dit lees kan ik niet anders zeggen dat ik dit wel begrijp. Nl als er meer mensen zich voelen zoals ik me de laatste dagen voel, namelijk dat we enorm op een glijdende schaal naar beneden aan het gaan zijn ten koste van zowel de mensen met Joodse als met moslim achtergrond.

We wachten het af en ik ga de TV eens aanzetten.