Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 13:34

9 wolven zijn wel heel veel wolven. 2 wolven zijn al teveel wolven, 9 wolven zou wel heel verontrustend zijn :/

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 13:38

Maar niet abnormaal... 2 ouderdieren, een paar 'jaarlingen' en het nest van dit jaar.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-24 13:42

Melding van gisteren. Schaap gepakt binnen wolfwerende afrastering Maarn.
Citaat:
Verlaat: 19-8-2024
Maarn

Aanval wolf: slachtoffer schaap.
Melding:
Vandaag weer raak. Schaap in tweeën achter die achter wolfwerende hekken staan. Praktisch in het dorp

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/8yTP2e ... tid=K35XfP

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-24 13:55

PvdD café in Doorn 25 september as
Citaat:
Samen met de werkgroep van de PvdD Utrechtse Heuvelrug organiseer ik aankomende woensdagavond 25 september een PvdD café: een gezellige avond (met uiteraard diervriendelijke hapjes) met dit keer onze wolf Bram als onderwerp!

Statenlid van de partij en voorvechter van vreedzaam leren leven met de wolf Jesseka Batteau komt spreken. Ook zal ecoloog Rick van Malssem zijn verhaal doen! Hij heeft veel ervaring met de wolf in Zweden (en het veilig houden van dieren zoals schapen) en je hebt misschien wel eens wat van hem gelezen in de nieuwsbladen over Bram. (Hij organiseert excursies op de Veluwe, zie ook Groep Wolf )

Toegang is gratis, graag wel even aanmelden via de agenda op https://www.pvddheuvelrug.nl

Afbeelding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 14:13

"onze wolf Bram". Mooi, hij is dus van de PVDD, schadeclaims mogen dus die kant op?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 14:22

Achterom schreef:
"onze wolf Bram". Mooi, hij is dus van de PVDD, schadeclaims mogen dus die kant op?

Ik zou het doen!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 14:50

Sanet schreef:
9 wolven zijn wel heel veel wolven. 2 wolven zijn al teveel wolven, 9 wolven zou wel heel verontrustend zijn :/

Op de Veluwe loopt wel al een roedel van 11 rond, dus een roedel van 9 is absoluut niet ondenkbaar

"onze" wolf Bram >;) ? Wellicht zit er een kern van waarheid in?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-24 15:03

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 15:16

Babootje schreef:
Achterom schreef:

Ik zou het doen!

Precies
Net geleerd in het artikel over de honden.

"zij worden ervan verdacht onvoldoende zorg te hebben gedragen voor ‘het onschadelijk houden van een gevaarlijk dier’ dat onder zijn hoede staat (art. 425 van het Wetboek van Strafrecht lid 2)."

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 15:27

tienus63 schreef:
Citaat:
Samen met de werkgroep van de PvdD Utrechtse Heuvelrug organiseer ik aankomende woensdagavond 25 september een PvdD café: een gezellige avond (met uiteraard diervriendelijke hapjes) met dit keer onze wolf Bram als onderwerp!

Statenlid van de partij en voorvechter van vreedzaam leren leven met de wolf Jesseka Batteau komt spreken. Ook zal ecoloog Rick van Malssem zijn verhaal doen! Hij heeft veel ervaring met de wolf in Zweden (en het veilig houden van dieren zoals schapen) en je hebt misschien wel eens wat van hem gelezen in de nieuwsbladen over Bram. (Hij organiseert excursies op de Veluwe, zie ook Groep Wolf )

Toegang is gratis, graag wel even aanmelden via de agenda op https://www.pvddheuvelrug.nl

[ Afbeelding ]

Maak van vreedzaam maar even vreetzaam in dit geval :')

Overigens vind ik wolven oprecht schitterend en vind ik ook niet dat er schuld ligt bij wolven in wat er nu allemaal fout gaat.

Wel in volkomen onbenullig beleid van mensen die geen idee hebben van hoe ecologie en ethologie nu eigenlijk werken, en die niet bereid zijn om naar echte kenners te luisteren.

Een échte beginnersfout is bijvoorbeeld verwachten dat dieren zich in totaal verschillende omstandigheden volledig hetzelfde gedragen...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-24 15:28

Citaat:
20 september 2024
Probleemwolven en gemeentelijk noodrecht

Kunnen gemeentelijke noodbevoegdheden wel worden ingezet om het gevaar van wolven te beperken? Of om ze op die grondslag te doden? Welke juridische aspecten spelen hierbij een rol?

Voorlopig zal de huidige situatie met de uiterst beschermde status van de wolf voortduren en zal in beginsel slechts tegen de wolf kunnen worden opgetreden als GS daarvoor een vergunning verleent. Primair blijven de provincies dus aan zet om maatregelen te treffen tegen gevaarlijke wolven. Slechts voor het treffen van maatregelen ter bescherming van personen bij ernstig wolvengevaar komt het gemeentelijk noodrecht in beeld. En in zeer uitzonderlijke acute gevallen zal het gemeentelijk noodrecht uitkomst bieden om maatregelen tegen een wolf te treffen.

Meer informatie

https://t.co/LruXv331ar

Bron geen wolf in Cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/AMrai2JAp8dqjoti/?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 15:32

tienus63 schreef:
Citaat:

[ Afbeelding ]

Pff dit kan ook maar een kant op hoor. Die Rick kan ook geen kwaad wordt over de situatie zeggen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-24 15:54

Aanval Doornspijk 4 schapen gedood/ernstig gewond.

Citaat:
Doornspijk
20-09-2024
4 schapen verminkt en vermoord

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/Tv8j18 ... tid=WC7FNe

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 17:29

Ben lid van een faceboek groep die pro wolf zijn!

Ik ben stiekum lid O:)

op die pagina staat nu een itialiaans filmpje van een zwart bont paard die omringd is door een 5tal wolven, het paard laat heel duidelijk oversprong gedrag zien (gaat rollen) maar de mensen in die groep vinden het helemaal fantastisch!Zie je wel dat dieren naast elkaar kunnen leven wordt er beweerd. Wat een sukkels zeg!

Mijn reactie dat het paard overspronggedrag laat zien, wordt meteen verwijderd!

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 18:10

Overspronggedrag? Stressgedrag bedoel je? Ik ken jouw woord niet. <<)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 18:40

Oversprong gedrag is onlogisch gedrag op basis van conflicterende gevoelens. Bij een hond die twijfelt tussen vechten of vluchten, kan dat bijvoorbeeld snuffelen aan gras zijn, of even jeuken. Er is geen plots super interessant luchtje of vreselijke jeuk, maar omdat hij niet kan kiezen doet hij iets compleet anders.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 18:58

karrij schreef:
Ben lid van een faceboek groep die pro wolf zijn!

Ik ben stiekum lid O:)

op die pagina staat nu een itialiaans filmpje van een zwart bont paard die omringd is door een 5tal wolven, het paard laat heel duidelijk oversprong gedrag zien (gaat rollen) maar de mensen in die groep vinden het helemaal fantastisch!Zie je wel dat dieren naast elkaar kunnen leven wordt er beweerd. Wat een sukkels zeg!

Mijn reactie dat het paard overspronggedrag laat zien, wordt meteen verwijderd!

Groep wolf staat ie.
Even gekeken en ik vind het echt een vreemd filmpje. Dat paard ziet er relaxed uit?

Aan het begin dacht ik aan "element of surprise". Een leeuw vreet ook niet elke antilope op die hij ziet.
En vaak ook: als ze eenmaal gezien zijn, weten ze dat het kansloos is. En kan de leeuw dus rustig voorbij een groepje gazelle lopen, die (wel alert) stil blijven staan.
Maar daar lijkt het gedrag van dit paard ook totaal niet op.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 20:30

Jezus dat schaap in doornspijk. Nog levend en je ingewanden komen er uit

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 21:29

Mizora schreef:
Oversprong gedrag is onlogisch gedrag op basis van conflicterende gevoelens. Bij een hond die twijfelt tussen vechten of vluchten, kan dat bijvoorbeeld snuffelen aan gras zijn, of even jeuken. Er is geen plots super interessant luchtje of vreselijke jeuk, maar omdat hij niet kan kiezen doet hij iets compleet anders.

Dank! Weer een nieuw woord geleerd.
Ik ken de reactie wel, maar dat woord is nieuw.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 23:54

Achterom schreef:

Precies mijn gedachte, laat ze 'hun' bram dan ook lekker bij zich houden en niet overal los laten lopen.

Maar zo te zien hebben we weer een gratis uitje met zijn alle :Y)
Nadien lekker borreltje erbij, maakt de sfeer vast nog beter :+

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 08:10

ikkedus schreef:
Overspronggedrag? Stressgedrag bedoel je? Ik ken jouw woord niet. <<)

Even googlen ;)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 08:29

Zojuist via app Meldingen wolven in Westerveld

Koe gepakt in Wapse

Afbeelding

@&€*##
Gewoon een volwassen koe!
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 09:02

Verschrikkelijk
Niks is veilig voor die beesten.

Ongelooflijk dat dit maar door kan gaan

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 09:21

Achterom schreef:

Hoe weten ze nu dat het hun wolf Bram is als ze niet gezenderd mogen worden? O:)

Wordt wel een beetje met twee maten gemeten daar.

Oorspronggedrag kende ik ook niet, interessant.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 09:22

DuoPenotti schreef:
Verschrikkelijk
Niks is veilig voor die beesten.

Ongelooflijk dat dit maar door kan gaan

Dit dus. En als je het aan anderen vertelt, op fora, dat ze dan nog steeds !! het verhaaltje houden van ‘ wij slachten zelf meer dieren ‘.
Nou een pin door de kop is vele malen vriendelijker dan dit levend opgegeten worden.

Ik snap die mensen niet…