Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BigOne schreef:juval schreef:BBB is ook niet tegen arbeidsmigratie.
Klopt, geen probleem met 700.000 arbeidsmigranten maar wel met 20.000 asielzoekers.
janderegelaa schreef:BigOne schreef:Wanneer je van het hoogste uitgaat is dat nog maar 10%
Maar die moeten wel allemaal een huis, uitkering etc! De arbeidsparticipatie is 27% bij asielzoekers. Terwijl arbeidsmigranten hier komen om te werken en (vaak) gehuisvest worden door de werkgever.
Maren schreef:janderegelaa schreef:
Maar die moeten wel allemaal een huis, uitkering etc! De arbeidsparticipatie is 27% bij asielzoekers. Terwijl arbeidsmigranten hier komen om te werken en (vaak) gehuisvest worden door de werkgever.
Maar is dit niet ook gevolg van slecht beleid? Staat me bij dat asielzoekers tot vorig jaar niet eens mochten werken tot ze een bepaalde status hadden verkregen/minimaal een half jaar in Nederland waren?
Zo geef je ze toch niet eens een eerlijke kans om volledig te participeren en integreren?
Citaat:Die arbeidsparticipatie van 27% is van de asielzoekers die mogen werken.
BigOne schreef:FvD wordt vaak beschuldigd van het niet open zijn over financiën, ik las dit net, misschien ook geen zuivere koffie :
https://threadreaderapp.com/thread/1800 ... 85083.html
Elisa2 schreef:Ik snap niet dat mensen niet begrijpen dat Nederland een zorgstaat is maar dat om dat overeind te houden wel de verhoudingen goed moeten blijven. Iedereen zoekt geluk en dat is prima, maar Nederland kan niet de hele wereld gelukkig maken. Dat gaat juist ten koste van de welvaart en zorgstaat.
_San87_ schreef:Elisa2 schreef:Ik snap niet dat mensen niet begrijpen dat Nederland een zorgstaat is maar dat om dat overeind te houden wel de verhoudingen goed moeten blijven. Iedereen zoekt geluk en dat is prima, maar Nederland kan niet de hele wereld gelukkig maken. Dat gaat juist ten koste van de welvaart en zorgstaat.
10% asielzoekers max, dus 78k, is nog niet misschien de hele wereld.
pointer schreef:.Het oordeel
De uitspraak van Nanninga klopt niet: wachtlijsten voor woningen bestaan niet omdat statushouders voorrang krijgen. Gemiddeld gaat een op de tien woningen naar een statushouder. Elke 10 maanden wachttijd zou daardoor met één maand afnemen. Wel kan het daarbij oneerlijk voelen als statushouders de wachtrij passeren en direct een woning krijgen, maar dat gebeurt alleen tijdelijk en in noodgevallen.
De echte oplossing zit daarom in het bijbouwen van woningen. Om aan de totale vraag in Nederland te voldoen, zou het percentage sociale woningen op 30 procent moeten liggen, stelt minister Hugo de Jonge van volkshuisvesting. Omgerekend zijn dat zo’n 100.000 sociale huurwoningen die extra nodig zijn.
Elisa2 schreef:Ik snap niet dat mensen niet begrijpen dat Nederland een zorgstaat is maar dat om dat overeind te houden wel de verhoudingen goed moeten blijven. Iedereen zoekt geluk en dat is prima, maar Nederland kan niet de hele wereld gelukkig maken. Dat gaat juist ten koste van de welvaart en zorgstaat.
Electra63 schreef:_San87_ schreef:Ons zorgstelsel is door marktwerking naar de knoppen. En door bureaucratie overbelast.
De situatie zou precies hetzelfde zijn wanneer er geen asielzoekers zouden zijn.
Welke partijen zijn ook alweer voor marktwerking ?