VuurVleugels schreef:Ik zie net een rapportage bij NOS op 3 voorbijkomen over vluchtelingen in cruiseschepen (wat eerder in dit topic voorbij kwam geloof ik). Het binnen campagnes aanhalen van vluchtelingen in cruiseschepen is een effectieve strategie om boosheid en verontwaardiging te veroorzaken bij burgers, maar de leefomstandigheden zijn helemaal niet zoals wordt geschetst. Ze slapen met meerdere mensen in een hut, krijgen basisvoedsel, en voorzieningen zoals sauna's en zwembaden zijn gesloten.
Ik spreek de betreffende campagnevoerders wel nadat ze een maandje met meerdere mensen in een hut van 20m2 moeten slapen... Kijken of ze het dan nog steeds zo luxe vinden.
Ik vind dat zo naar hè. Je kan best een punt hebben, maar breng dat gewoon zonder framen of verdraaien van feiten.
Feiten hè. Ik hoop dat je Twitter (X) hebt, dan heb ik een leuk filmpje over de leefomstandigheden van die arme mensen die op de vluchtelingenboot zijn opgevangen. Dat schetst een iets ander beeld van de situatie daar:
https://x.com/fdw_vb/status/15765014540 ... ImwZ23xC9g