Het kabinet is gevallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:24

chanicha schreef:
Ik ken er ook een aantal hoor die al jaren een uitkering hebben, er zwart bijwerken en de toeslagen krijgen
Die lachen iedereen uit die het wel volgens de regeltjes doet maar ik leg liever rustig mijn hoofd op mijn kussen ‘s avonds dan me zorgen te maken of ze me niet verraden.

Die ken ik ook,teveel zelfs.
Tenenkrommend.
Als ik dan hoor om wat voor reden dat dan ook thuis zit. -:(-
En geen haan die er naar kraait.
Dat mogen ze van mij echt eens aan gaan pakken.
Geen hand vol maar een land vol die uit de ruif vreten, die echt gewoon aan het werk kunnen.
Dan word ik wel eens groen en geel als mijn zuurverdiende vakantie centjes gehalveerd worden.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:26

Ik heb ook respect voor hem hoor, 13 jaar je eigen leven opzij zetten voor deze baan. Altijd verantwoordelijkheid moeten nemen, ook voor zaken die ambtenaren of andere ministers verkloot hebben. Je privacy kwijt en niemand die blij met je is...

Wat een rotbaan...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:28

Janneke2 schreef:
Mbt overvol: kabinet R3 heeft het aantal opvangplaatsen stevig teruggebracht,
en nooit meer opgehoogd.

Zo máák je een crisissfeer.

Dezelfde kabinetten R 1t/m4 hebben niets gedaan om de woningmarkt vlot te krijgen.
(Ja, er werd gebouwd - maar voor de verkeerde doelgroep: rijke mensen mochten dure woningen in het groen kopen. Waarbij ze woningen achterlaten die nauwelijks te betalen zijn...)

Zo máák je een tweedeling in de samenleving.

En wat leuk: geef kwetsbare mensen de schuld.
For some reason or the other werden dat niet de ouderen, niet de zieken maar de vluchtelingen.

Exact dit. Tijd om te gaan werken aan oplossingen voor iedereen, in plaats van eindeloos in discussie te blijven en dan maar weer het kabinet te laten vallen omdat je er niet uitkomt.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:29

ruitje schreef:
Ik heb ook respect voor hem hoor, 13 jaar je eigen leven opzij zetten voor deze baan. Altijd verantwoordelijkheid moeten nemen, ook voor zaken die ambtenaren of andere ministers verkloot hebben. Je privacy kwijt en niemand die blij met je is...

Wat een rotbaan...

Tjah, hoge bomen vangen veel wind he...
En er is, op de Koning na, geen hogere boom in Nederland te vinden als de MP.

Maar, ook al ben ik teleurgesteld in de VVD dit kabinet, ik hou hem er niet voor verantwoordelijk al vind ik wel dat het hoog tijd werd voor een frisse wind :j
Ik weet niet wie ik als MP zou terug willen zien.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:33

ruitje schreef:

Wat een rotbaan...

Nou dit. En dan moet je ook nog de Koning verdedigen met zijn misstappen … Ga er maar aanstaan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:34

Mark Rutte... Ga er maar aan staan 13 jaar lang. Ik doe het hem niet na. Ik ben blij dat hij het besluit heeft genomen. Er is een eind gekomen aan zijn lange politieke carrière. Het is in niemands belang om nog langer te blijven.

Ik wens hem uiteraard het beste. Maar hij vind vast een mooie nieuwe uitdaging.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:34

DuoPenotti schreef:
Maatschappijleer?
Les 1:
Hoe breng je een land om zeep?
Les 2: als dat gave landje een ty.fus bende is verlaat je het zinkende schip.
Les 3 vergeet alles.

Ja, hadden we maar meer mensen die zo lekker inhoudelijk, respectvol en oplossingsgericht reageren als jij. Manmanman.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:35

Fitzroy schreef:
Ik denk zelf dat hij iets in Europa gaat doen. Zei ik al gelijk toen hij het kabinet liet klappen.
Ik ben een van de weinigen op Bokt die heel veel respect voor hem heeft. Maar nu hij vertrekt weet ik serieus niet wie ik als MP zou willen en op welke partij ik ga stemmen.

Er zijn meer mensen die ik niet als MP wil dan wel. En eerlijk: Het is geen baan die veel mensen willen en het uitzonderlijk goed kunnen doen. In het huidige kabinet ben ik teleurgesteld in zowel VVD als D66. Ik had op D66 gestemd en zij krijgen mijn stem niet weer.

Utopie gedachte: Een kabinet dat alle problemen oplost in 1 periode zónder lastenverhoging. En dat gaat niet. Om alle problemen op te lossen is veel geld nodig. Dus voor nu is het tijd om te kijken welke thema's voor mij het belangrijkste zijn. Kijken naar welke partij daarbij past en dan hopelijk uitkomen op een persoon waar ik vertrouwen in heb om ook evt een MP te zijn.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:36

Wat ik me afvraag als ik dit soort discussies lees is waarom men zo ageert tegen Rutte en waarom men zo afgeeft op het beleid? Het komt hier geregeld voorbij en deelnemers in dit topic zeggen oprecht blij te zijn dat Rutte uit de politiek verdwijnt. Maar hoe zijn deze mensen dan benadeeld door zijn manier van MP zijn? En wat had hij eraan kunnen doen?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:36

Ja die frisse wind kan ik me in vinden. Maar wie? In het huidige kabinet zie ik nog steeds niemand voor me die "ik" daar geschikt voor acht. Maar soms staar je blind op iets terwijl ergens anders de oplossing ligt dus ik ben echt benieuwd wie bokkers nu graag als MP zouden zien :j

rien10

Re: Het kabinet is gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:37

Ahmed Aboutaleb. Maar ja, die wil niet.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:39

rien10 schreef:

Voor hem zou ik zelfs PvdA overwegen. Topvent . Is het zeker dat hij niet wil?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:40

Veronica2 schreef:
Wat ik me afvraag als ik dit soort discussies lees is waarom men zo ageert tegen Rutte en waarom men zo afgeeft op het beleid? Het komt hier geregeld voorbij en deelnemers in dit topic zeggen oprecht blij te zijn dat Rutte uit de politiek verdwijnt. Maar hoe zijn deze mensen dan benadeeld door zijn manier van MP zijn? En wat had hij eraan kunnen doen?

Ik denk dat het ook een deel algemene onrust is. Er is natuurlijk al jarenlang gesteggel met veel onderwerpen. Iedereen kent wel iemand die te maken heeft gehad met een probleem ontstaan in Rutte tijd. Afhandeling Groningen, toeslagenaffaire, de asielcrisis, woningtekort... Nee, hij is niet per se de veroorzaker, maar als MP ben jij de eindverantwoordelijke. En dat is niet altijd even goed gegaan.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:40

Lodewijk Asscher :o (maar mag ook directeur van ajax worden!)

Fitzroy

Re: Het kabinet is gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:41

Nee, Asscher niet. Die heeft het ook niet zo goed gegaan als partijleider.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:42

Fitzroy schreef:
rien10 schreef:

Voor hem zou ik zelfs PvdA overwegen. Topvent . Is het zeker dat hij niet wil?

Die zou ik ook wel zien zitten. Ik ben voor _/-\o_

rien10

Ik denk dat het goed is dat er na zoveel jaar een ander komt. Bedrijfsblindheid, bestuurs-moe, geef het een naam. Wisseling van de wacht zal goed zijn.

Volgens mij wel Fitzroy. Heeft hij meermaals in interviews gezegd. Maar als... dan krijgt hij mijn stem. Dan zal ik voor het eerst in mijn leven PvdA gaan stemmen.

BeFunny

lies schreef:

Alsjeblieft niet zeg.

Veronica2

lies schreef:

Nee, houdt zich niet aan voorrangregels met zijn bakfiets.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:43

xPabloBokt schreef:
Ik vond maatschappijleer altijd doodsaai om te volgen. Mijn docent was overigens ook heel duidelijk politiek gekleurd in zijn manier van lesgeven. Vond ik toen al niet heel erg gepast :=

Mwah. Mijn geschiedenisleraar is bekend omdat hij 'de club van 10 miljoen' heeft opgericht en deed uitspraken als 'van mij mogen alle roodharigen aan het gas' en 'jij met je hoofddoek, ga terug naar je eigen land'. Om dan als hij erop werd aangesproken iets te mompelen van 'was om jullie aan het denken te zetten' :') Dus ach, het was niet saai, maar of het gepast was :=

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:46

Veronica2 schreef:

Mwah, ik kijk niet alleen naar hoe ik zelf benadeeld wordt eigenlijk. Desondanks zijn er veel dingen die hij voor mij niet prettiger erop gemaakt heeft, zoals het afschaffen van de basisbeurs waardoor ik nu met een studieschuld van tienduizenden euro's opgescheept zit wat me de komende tientallen jaren nog wel blijft achtervolgen. Het feit dat er onder zijn bewind beloofd is dat dat geen invloed ging hebben op je hypotheek en dat er geen rente op gerekend zou worden, en dit nu beide wel gebeurt. Ik kan het niet zo waarderen als je je niet aan je woord houdt.

Verder: het uitkleden van de zorg. Het vrije hand geven aan grote concerns en multinationals die ten koste van de consument monsterwinsten maken. De combinatie van die twee overigens ook. Het met staart tussen de benen terugkruipen als Shell dreigt te vertrekken uit Nederland. Het consequent ogen dicht blijven houden als het gaat over belastingontduiking door grote bedrijven en hier niet actiever op inzetten. Het welbekende "ik heb hier geen actieve herinnering aan". SMS'jes wissen terwijl het duidelijke beleid is dat dit niet is toegestaan - dan heb je voor mijn gevoel iets te verbergen. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

En ja, hij is niet de enige die eraan meegedaan heeft. Maar als MP ben je boegbeeld en eindverantwoordelijke. Dus dan kijk ik hem erop aan dat hij met zijn machtspositie niet meer gedaan heeft om dit land wat eerlijker te verdelen.
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 10-07-23 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:46

Winged schreef:
Veronica2 schreef:

Ik denk dat het ook een deel algemene onrust is. Er is natuurlijk al jarenlang gesteggel met veel onderwerpen. Iedereen kent wel iemand die te maken heeft gehad met een probleem ontstaan in Rutte tijd. Afhandeling Groningen, toeslagenaffaire, de asielcrisis, woningtekort... Nee, hij is niet per se de veroorzaker, maar als MP ben jij de eindverantwoordelijke. En dat is niet altijd even goed gegaan.

Zou goed kunnen inderdaad en dan is hij een soort algemene windvanger voor alles wat mis is. Hopelijk brengt het mensen ook wel weer naar de stembus, want democratie werkt alleen als de burgers ook hun stemrecht gebruiken.
Maar dan nog, als je niet in Groningen woont, geen gedoe hebt met toeslagen, geen asielaanvraag uit hebt staan en niet op zoek bent naar een huurwoning; hoe zijn mensen dan geraakt door het beleid van Rutte?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:48

xPabloBokt schreef:
Veronica2 schreef:

Mwah, ik kijk niet alleen naar hoe ik zelf benadeeld wordt eigenlijk. Desondanks zijn er veel dingen die hij voor mij niet prettiger erop gemaakt heeft, zoals het afschaffen van de basisbeurs waardoor ik nu met een studieschuld van tienduizenden euro's opgescheept zit wat me de komende tientallen jaren nog wel blijft achtervolgen. Het feit dat er onder zijn bewind beloofd is dat dat geen invloed ging hebben op je hypotheek en dat er geen rente op gerekend zou worden, en dit nu beide wel gebeurt. Ik kan het niet zo waarderen als je je niet aan je woord houdt.

Verder: het uitkleden van de zorg. Het vrije hand geven aan grote concerns en multinationals die ten koste van de consument monsterwinsten maken. De combinatie van die twee overigens ook. Het met staart tussen de benen terugkruipen als Shell dreigt te vertrekken uit Nederland. Het consequent ogen dicht blijven houden als het gaat over belastingontduiking door grote bedrijven en hier niet actiever op inzetten. Het welbekende "ik heb hier geen actieve herinnering aan". SMS'jes wissen terwijl het duidelijke beleid is dat dit niet is toegestaan - dan heb je voor mijn gevoel iets te verbergen. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

En ja, hij is niet de enige die eraan meegedaan heeft. Maar als MP ben je boegbeeld en eindverantwoordelijke. Dus dan kijk ik hem erop aan dat hij met zijn machtspositie niet meer gedaan heeft om dit land wat eerlijker te verdelen - en dan bedoel ik met name financieel.

Goede antwoorden en maakt wel wat duidelijk, in elk geval voor mij.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:53

xPabloBokt schreef:
Veronica2 schreef:

.

Maar dat geldt voor alles. Toen ik begon met werken waren er nog fantastische VUT-regelingen en had ik ook niet verwacht dat ik tot mijn 67e moet blijven werken.
Voortschrijdend inzicht. Er wordt zo vaak wat veranderd in regelgeving. Ik wacht ook nog steeds totdat ik mijn kwartje van Kok terug krijg over duizenden liters benzine inmiddels.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:54

nps schreef:
DuoPenotti schreef:
Maatschappijleer?
Les 1:
Hoe breng je een land om zeep?
Les 2: als dat gave landje een ty.fus bende is verlaat je het zinkende schip.
Les 3 vergeet alles.

Ja, hadden we maar meer mensen die zo lekker inhoudelijk, respectvol en oplossingsgericht reageren als jij. Manmanman.

Persoonlijke sneren zijn beter dan wat humor bedoel je?
En waar was jou bericht ergens oplossingsgericht?

Ik weet een optie. Die heet foei.
Kun je aanzetten :j