Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:16

Niobe schreef:
Oscar schreef:
Hou er alsjeblieft over op. Misschien lezen de nabestaanden op een later moment ook zo'n topic wel en dit wil je echt niet.

Ja dit echt.

Deze discussie is zo ongepast.

Ik denk dat het risico groter is dat ze lezen wat er op twitter langs komt dan dat ze hier terecht komen en als je ziet wat er daar langs komt is dit niets bij. Dus niet zo krampachtig a.j.b.

Naast dat het voor de familie van belang is, is het ook voor iedereen van belang om de toedracht te weten.
Het is echt niet erg dat dat hier besproken wordt lijkt me.

BeFunny

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:19

Waarom is dat eigenlijk voor iedereen van belang?

Er is een ongeluk gebeurd met twee dodelijke slachtoffers. Wat een hoop speculaties heeft veroorzaakt omdat ze vermist zijn geweest.

Maar de enige voor wie het e.a van belang is dat zijn de nabestaanden. En wat er van belang is dat zijn de feiten en niet dat geroddel en gespeculeer wat maar door en door gaat.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:20

Bovendien worden de onderzoeksresultaten echt wel meegenomen in het brede onderzoek naar verkeersslachtoffers, daar zijn deskundigen voor.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:23

Babootje schreef:
Niobe schreef:

Ja dit echt.

Deze discussie is zo ongepast.

Ik denk dat het risico groter is dat ze lezen wat er op twitter langs komt dan dat ze hier terecht komen en als je ziet wat er daar langs komt is dit niets bij. Dus niet zo krampachtig a.j.b.

Naast dat het voor de familie van belang is, is het ook voor iedereen van belang om de toedracht te weten.
Het is echt niet erg dat dat hier besproken wordt lijkt me.

Dus omdat anderen dingen schrijven die voor de familie erg pijnlijk kunnen zijn is het niet erg dat daar op bokt aan mee wordt gedaan?

Vroeg of laat komt er iemand die ze kende in dit topic, er heeft eerder al een collega van Sanne gereageerd. Houd daar gewoon rekening mee.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:34

Sterkte voor de nabestaanden van Sanne en Hebe.

Het heeft Sanne en Hebe helaas niet gered, maar het lijkt mij niet verkeerd als deze gebeurtenis zorgt voor meer bewustzijn voor wat als je met een auto in het water terechtkomt. Bijvoorbeeld met cursussen en lifehammers. Daar ben ik nu ook mee bezig. Wij bleken geen lifehammer in de auto te hebben en nu komt er 1 in elke deur.
Laatst bijgewerkt door Eilish op 20-10-22 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:35

Ik vind het ontzettend menselijk en normaal dat men heeft over “wat zou er gebeurd kunnen zijn”. Het is schokkend en heftig. Je ongeloof denkt “dat kan toch niet zomaar” en dan praat je erover om het te begrijpen. Dat is normaal. Ook over de afhandeling van de politie. Ik vind het heel begrijpelijk dat dat besproken wordt.

Toen mijn nicht was verongelukt (op verkeerde weghelft frontaal tegen vrachtwagen opgebotst) was het inderdaad best heftig om reacties onder de nieuws artikelen te lezen. Veel reacties als “ze zal wel hebben zitten appen”. Niet leuk nee. Maar ondertussen onderling voerde we die gesprekken ook. (En ja, bleek dat ze inderdaad had zitten appen). Dan kan je van een wild vreemde toch niet verwachten dat die die gesprekken niet voert?

Dit is een discussie forum. Waar mensen gedachten en meningen uitwisselen. Geen nieuwssite waar je iemand massaal aan de schandpaal nagelt en ook geen condoleance register. Ja het kan dat er nabestaanden meelezen. Als dat te pijnlijk voor ze is moeten ze dat niet doen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:37

Ik vroeg me af, nieuwe auto's hebben vaak zo'n hulpsysteem aanwezig dat hulpdiensten belt als airbags uit gaan.
Zijn deze auto's beter te localiseren? Of had dat ook geen verschil gemaakt?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:42

En dit ook kun je gewoon in nieuwberichten lezen. En inderdaad valt hier voor iedereen lering uit te trekken; niet in de laatste plaats door de politie.
Neemt niet weg dat de uitkomst niet anders zou zijn geweest. Dat is dan nog een soort troost.
De auto lag dermate diep dat er direct hulp had moeten zijn, wilden ze nog een kans hebben gehad.

https://www.ed.nl/brabant/rijkswatersta ... wwGFDOOtbY

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:52

secricible schreef:
Ik vroeg me af, nieuwe auto's hebben vaak zo'n hulpsysteem aanwezig dat hulpdiensten belt als airbags uit gaan.

Mijn ervaring vanuit mijn werk is dat deze auto's goed te lokaliseren zijn. Je weet waar het is gebeurd, maar niet wat er is gebeurd. Dat blijft bij aankomst een verrassing.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 13:43

secricible schreef:

Meestal is de locatie vrij accuraat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 13:52

Shiloh schreef:
Ik vind het ontzettend menselijk en normaal dat men heeft over “wat zou er gebeurd kunnen zijn”. Het is schokkend en heftig. Je ongeloof denkt “dat kan toch niet zomaar” en dan praat je erover om het te begrijpen. Dat is normaal. Ook over de afhandeling van de politie. Ik vind het heel begrijpelijk dat dat besproken wordt.

Toen mijn nicht was verongelukt (op verkeerde weghelft frontaal tegen vrachtwagen opgebotst) was het inderdaad best heftig om reacties onder de nieuws artikelen te lezen. Veel reacties als “ze zal wel hebben zitten appen”. Niet leuk nee. Maar ondertussen onderling voerde we die gesprekken ook. (En ja, bleek dat ze inderdaad had zitten appen). Dan kan je van een wild vreemde toch niet verwachten dat die die gesprekken niet voert?

Dit is een discussie forum. Waar mensen gedachten en meningen uitwisselen. Geen nieuwssite waar je iemand massaal aan de schandpaal nagelt en ook geen condoleance register. Ja het kan dat er nabestaanden meelezen. Als dat te pijnlijk voor ze is moeten ze dat niet doen.

dat vind ik ook wel. Je moet alleen wel heel voorzichtig zijn met schuldigen aanwijzen. Want dat is niet nodig en je zult het toch niet weten. Uiteindelijk is het gewoon kansberekening wat er gebeurd kan zijn. Maargoed, ook iets wat 2% kans heeft kan gebeurd zijn.

Uit speculeren kun je ook best lessen trekken. Maar als jouw nicht suikerziekte gehad zou hebben en een toeval, zou ik er toch serieus van balen als er voor altijd op internet blijft staan dat mensen dachten "ze zal wel aan het appen geweest zijn". Maargoed, die speculaties vallen nog in het niets bij beste vrienden als pedo aanmerken en zeggen dat een politie een falend orgaan is omdat ze andere keuzes hebben gemaakt (waar wij de onderbouwing niet eens van weten :? ). Misschien is iemand een knurft geweest, ja. En misschien was het nog meer pech. Maar met deze info is het allemaal een vrij wilde gok.

Babootje schreef:
En dit ook kun je gewoon in nieuwberichten lezen. En inderdaad valt hier voor iedereen lering uit te trekken; niet in de laatste plaats door de politie.
Neemt niet weg dat de uitkomst niet anders zou zijn geweest. Dat is dan nog een soort troost.
De auto lag dermate diep dat er direct hulp had moeten zijn, wilden ze nog een kans hebben gehad.

https://www.ed.nl/brabant/rijkswatersta ... wwGFDOOtbY

Ik vind het extreem bizar dat ze voor de bocht er al af gevlogen is en zolang naar het water rechtdoor is gereden, of zie ik de sporen nou verkeerd?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 15:03

Probeer maar eens te sturen en te remmen in (nat), lang gras. Als je een beetje vaart hebt dan doet die auto echt niet wat je vraagt. Daarnaast weet je natuurlijk niet of Sanne volledig bij bewustzijn was, of voordat ze van de weg raakten misschien al niet goed werd in de auto. Zo veel mogelijke redenen hoe zo'n auto verderop terecht kan komen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 15:05

Plus je de snelheid niet weet die ze gereden heeft...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 15:25

Het is echt vreselijk. Ik denk dat men dit wel verwachtte, maar ergens heb je hoop.

Ik snap dat mensen niet willen dat er gespeculeerd wordt en er onnodige wijze raad wordt gegeven, maar ergens is dat zo goed te begrijpen.
Nederland werd erbij betrokken en mensen leven vaak toch echt mee. Ook hier zijn mensen die opmerkingen plaatsen, vaak uit hun eigen gevoelens hierbij. Eigenlijk vind ik dat dit op een discussie forum ook moet kunnen. Vaak denken mensen toch dat het hun of een naaste ook had kunnen overkomen.

Volgens mij worden bij nieuwe auto's wel lifehammer's geleverd of geplaatst. Wij hebben ze iig al vele jaren aan 2 kanten in de auto. Dat wil niet zeggen dat het in dit geval had kunnen helpen, maar wie weet voor een ander wel. Dus goed dat er even aandacht voor is.

Paar maanden terug was hier ook de demo en cursus auto te water. Veel mensen hebben weleens gezien of gehoord wat ze moeten doen of zelf meegedaan, maar veel mensen ook niet. Dus ook goed als het even besproken wordt, ook al is de aanleiding vreselijk.

Als je nu leest dat mensen wel iets hebben aangegeven in die richting lijkt me dat ook frustrerend. Ook al was de politie top druk. Je zal maar net die ene persoon zijn die deze plek aangaf.

Hebe was ook gehandicapt. Ik weet niet in welke mate, maar het grijpt me extra aan. Mijn broer was gehandicapt en werd va zijn 3e t zijn 39e vervoerd door aangepast en later rolstoel vervoer. Ook door ons en later zelfs onze zoon nog.
Ik heb er zo vaak aan gedacht wat je zou moeten doen met iemand die zo vast staat, zo zwaar en onhandelbaar is qua lijf en gewicht. En heel veel mensen zeiden dan; je moet jezelf redden. Maar ook mijn moeder dacht altijd, dat gaat ze nooit doen en ben ik ze allebei kwijt.

Gelukkig hebben wij nooit een ongeluk gehad en ik wil er niet aan denken hoe hun laatste momenten zijn geweest. Voor het verwerken hoop ik wel dat de families daar antwoorden in krijgen.
Maar ook zij zullen net als wij, heel mensenlijk denken; hadden we maar, was het maar, als....... etc.

Zo een ongeluk grijpt iedereen aan, ook al uitten mensen zich soms rot of verkeerd. Maar het is goed dat we nog menselijk zijn en meeleven.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 15:32

Voor zover nu bekend is hebben de volgende omstandigheden meegespeeld:

Toen de Kia Picanto waarin ze reden maandagmiddag op het verkeersplein van knooppunt Empel naar beneden gleed, was er op dat punt geen ander verkeer aanwezig,

Precies daar is geen vangrail geplaatst. Dit is een foto van een eerder ongeval in 2020 op precies dezelfde plek, waarbij een auto op precies dezelfde wijze in het water is beland. De bestuurster van die auto kon zelf uit de auto komen. Afbeelding In 2020 is daar ook een auto van de weg geraakt. De bestuurder kon na ziekenhuis bezoek naar huis. Het is dus wel een zogenaamde risicoplek. Waarom precies daar de vangrails ophouden en even verder weer verder gaan is een vraag.

Bovendien was er ook nog eens een storing van het landelijke telefoonnetwerk. Dit is ook de reden dat er aanvankelijk op de verkeerde plaatsen is gezocht.

De auto is - naar wat ze nu vermoeden - door gladheid van de weg gegleden verder doorgegleden vanaf het talud dat schuin naar beneden loopt en omgekeerd in de sloot beland. Dit is vanaf de weg niet te zien.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 15:37

Een aantal mensen valt over het ontbreken van vangrails.
Hier in het midden, Utrecht/ Gelderland, hebben we ook afslagen met water, in een bocht en natuurlijk naar boven.
Allemaal zonder vangrail.

Het is dus niet standaard dat ze er wel zijn.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 15:42

Een vangrail is natuurlijk ook niet altijd heiligmakend. In sommige situaties kan je beter doorschieten dan op de vangrail knallen. Maar dat lijkt me hier niet het geval.
Ik schrik er wel van dat er al eerder een soortgelijk ongeval is gebeurd op dezelfde plek ook al was de afloop hiervan een stuk gunstiger.

Caboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 15:45

Babootje schreef:

Toen de Kia Picanto waarin ze reden maandagmiddag op het verkeersplein van knooppunt Empel naar beneden gleed, was er op dat punt geen ander verkeer aanwezig,

Precies daar is geen vangrail geplaatst. Dit is een foto van een eerder ongeval in 2020 op precies dezelfde plek, waarbij een auto op precies dezelfde wijze in het water is beland. De bestuurster van die auto kon zelf uit de auto komen. [ [url=m/tUL108.png]Afbeelding[/url] ] In 2020 is daar ook een auto van de weg geraakt. De bestuurder kon na ziekenhuis bezoek naar huis. Het is dus wel een zogenaamde risicoplek. Waarom precies daar de vangrails ophouden en even verder weer verder gaan is een vraag.

Bovendien was er ook nog eens een storing van het landelijke telefoonnetwerk. Dit is ook de reden dat er aanvankelijk op de verkeerde plaatsen is gezocht.

De auto is - naar wat ze nu vermoeden - door gladheid van de weg gegleden verder doorgegleden vanaf het talud dat schuin naar beneden loopt en omgekeerd in de sloot beland. Dit is vanaf de weg niet te zien.

Door deze foto snap ik opzicht wel dat het niet gezien is. Er hoeft maar een paar tellen tussen Sanne/Hebe en achterligger zitten en je ziet het niet eens gebeuren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 15:50

Wel echt klöte dat je dan ondersteboven dat water in gaat... zie er dan maar eens uit te komen en een meervoudig gehandicapte 10-jarige er uit te krijgen..... wat een nachtmerrie jongens. Inderdaad maar hopen dat ze weinig bewustzijn gehad hebben op 1 of ander manier....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 15:52

Popstra schreef:
Plus je de snelheid niet weet die ze gereden heeft...

Die kan op basis van metingen bepaald worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 16:20

Babootje schreef:

Precies daar is geen vangrail geplaatst. Dit is een foto van een eerder ongeval in 2020 op precies dezelfde plek, waarbij een auto op precies dezelfde wijze in het water is beland. De bestuurster van die auto kon zelf uit de auto komen. [ [url=m/tUL108.png]Afbeelding[/url] ] In 2020 is daar ook een auto van de weg geraakt. De bestuurder kon na ziekenhuis bezoek naar huis. Het is dus wel een zogenaamde risicoplek. Waarom precies daar de vangrails ophouden en even verder weer verder gaan is een vraag.

Bizar dat je dan met zoveel snelheid, zo zo'n plas inglijdt en vooral voordat je je bocht goed en wel inzet :oo (niet bizar als in; dat ik het in twijfel trek.).

Wat ik heb begrepen is dat er op sommige plekken ten behoeve van de natuur en begroeiing geen vangrails is (zoals hier), maar in dit geval (helemaal als dit al eerder is gebeurd...) is het toch wel een beetje een gevalletje fiets de natuur wat mij betreft :o . Las dit ergens op internet, dus weet het niet zeker.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 16:27

Volgens mij (maar dat weet ik niet helemaal zeker) is zonder vangrail juist 'fiets de natuur'. Ik meen begrepen te hebben dat de ontbrekende vangrail dient om gemakkelijker te kunnen maaien, en daar heeft de natuur helemaal niet zo'n behoefte aan (bijtjes enzo)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 16:39

luxx schreef:
Volgens mij (maar dat weet ik niet helemaal zeker) is zonder vangrail juist 'fiets de natuur'. Ik meen begrepen te hebben dat de ontbrekende vangrail dient om gemakkelijker te kunnen maaien, en daar heeft de natuur helemaal niet zo'n behoefte aan (bijtjes enzo)

Je hebt gelijk!
Ik had natuurbeheer onthouden, maar het is idd om toegang te verschaffen..

Degene die zeiden dat ze hier bijna geen politiehelicopters in zouden zetten.... Er hangt er as we speak 1 recht boven mijn huis nu. Ben benieuwd of ze nog sporen zoeken, of dat er meer vervelende dingen gebeurd zijn hier.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-22 17:22

Geen politieheli's in zetten?
Ze vliegen hier juist enorm veel.