Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:#Ukraine will receive more "MARS II" multiple rocket launchers and "Panzerhaubitze 2000" self-propelled artillery systems from #Germany than previously planned. The German Ministry of Defense specified that they would make deliveries "in the next few weeks."
Citaat:Oekraïne zal meer "MARS II" meervoudige raketwerpers en "Panzerhaubitze 2000" zelfrijdende artilleriesystemen van #Duitsland ontvangen dan eerder was gepland. Het Duitse ministerie van Defensie heeft aangegeven dat de leveringen "in de komende weken" zullen plaatsvinden.
pien_2010 schreef:Mysa, mee eens. Ik dacht dat het een grootmoeder was van 80++ of zo→ een grootmoedertje dus. Maar ze is nog jonger als ik ben. Bizar. Deze vrouw wist heel goed wat ze deed en zij is het gewoon zat.
Citaat:Nederland schenkt Oekraïne luchtverdedigingsraketten, ter waarde van 15 miljoen euro. Dat zegt defensieminister Ollongren bij een NAVO-overleg in Brussel. Volgens de minister is deze levering het antwoord op de 'laffe aanvallen op verschillende steden in Oekraïne'.
elnienjo schreef:mysa schreef:Irritant bericht. Ten eerste: waarom 'grootmoeder'? Is vrouw niet genoeg?
Ten tweede: ik heb meerdere foto's van dat briefje gezien dus of die zijn fake, of de autoriteiten willen niet vertellen wat erop stond.
Dat stoort mij ook. Waarom grootmoeder?
elnienjo schreef:mysa schreef:Irritant bericht. Ten eerste: waarom 'grootmoeder'? Is vrouw niet genoeg?
Ten tweede: ik heb meerdere foto's van dat briefje gezien dus of die zijn fake, of de autoriteiten willen niet vertellen wat erop stond.
Dat stoort mij ook. Waarom grootmoeder?
https://twitter.com/officejjsmart/statu ... 4377717760Citaat:In St. Petersburg, Rusland een gepensioneerde met de woorden 'Glorie aan Oekraïne!' probeerde het lokale filiaal van Sberbank (een aan de regering gelieerde bank) in brand te steken.
De vrouw is door de politie aangehouden. Ze kan worden aangeklaagd voor brandstichting (5 jaar gevangenis) + anti-oorlogsagitatie (15 jaar).
irmaz schreef:Een ander bericht van vandaag met een andere manier van persoonsduiding, voel het verschil
https://twitter.com/officejjsmart/statu ... 4377717760Citaat:In St. Petersburg, Rusland een gepensioneerde met de woorden 'Glorie aan Oekraïne!' probeerde het lokale filiaal van Sberbank (een aan de regering gelieerde bank) in brand te steken.
De vrouw is door de politie aangehouden. Ze kan worden aangeklaagd voor brandstichting (5 jaar gevangenis) + anti-oorlogsagitatie (15 jaar).
pien_2010 schreef:irmaz schreef:Een ander bericht van vandaag met een andere manier van persoonsduiding, voel het verschil![]()
In St. Petersburg, Rusland een gepensioneerde met de woorden 'Glorie aan Oekraïne!' probeerde het lokale filiaal van Sberbank (een aan de regering gelieerde bank) in brand te steken.
https://twitter.com/officejjsmart/statu ... 4377717760
Het 1ste bericht is een oma(atje), het 2de bericht een sterke dappere vrouw!
pien_2010 schreef:Toch zijn er nog teveel landen die zich onthouden van stemmen in de VN en ik. Het is een instituut dat moet blijven maar ook wel heel heel log imo.
nikkel schreef:Veel landen zijn compleet afhankelijk van bijv. hun voedselvoorziening energiebevoorrading afhankelijk van Rusland en nog veel meer als Oekraïne wegvalt als leverancier van voedsel.
Dit is gewoon een economisch pressiemiddel van Rusland in de trant van: als je tegenstemt dan volgen er represailles.