Wanbeleid politiek in crisistijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 17:28

Tsja ik ben door die instelling uitgevallen met 4 uur per week en dito wao uitkering. Steeds een beetje minder tot mijn toen baas zei samen met de uwv nu is het klaar het kan echt niet meer. Een echte vetpot :n en financieel afhankelijk van anderen. Echt een feest en ook zo nuttig van mijn hts opleiding. -O- En weet je bokt is de einige activiteit die ik kan uitvoeren als ik me echt slap en ellendig voel. ben ik fitter dan ga ik mijn tijd niet verdoen aan een internet forum maar ben dan liever in het echte leven.

Ik zou willen dat ik mijn eigen broek financieel kon ophouden. Geen geldzorgen en onafhankelijkheid. Los van het feit dat de bazen je niet willen hebben kan ik het niet eens langer dan een paar weken volhouden. Dan zegt mijn lijf stop ho en niet verder.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 17:49

Bij ons in de regio zijn ze redelijk makkelijk met afkeuren. Mijn ouders zijn een paar jaar geleden allebei afgekeurd, maar dat was wel terecht op zich. De ene met een TIA en daar psychische klachten aan overgehouden, de ander met oa slechte knieën, rug en tinnitus. Maar een broer van een kennis die werd behoorlijk makkelijk afgekeurd op 'psychische klachten' terwijl er niks mis is met die gast, kan prima lichamelijk werk doen, heeft wat moeite met concentratie, maar vooral een goede acteur.. En daarna liggen opscheppen over hoe hij lekker niet meer hoeft te werken. In zo'n gevallen vind ik het jammer dat het UWV daar niet doorheen kan kijken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 18:26

Altijd fijn als iemand zo in een eigen bubbel zit en alles precies weet. Ook dat ze zo makkelijk zijn bij het uwv. Daar denken mijn artsen en de gemeente totaal anders over. Vooral die laatste zien een enorme toename van chronisch zieken die niet meer kunnen (dus niet niet willen maar niet kunnen) werken, maar door uwv niet afgekeurd worden en in de bijstand belanden. Daar gekeurd worden en idd niet meer kunnen. Dus vast komen te zitten in bijstand met alle regels en daar niet meer uit komen. Die toename is van de laatste jaren, sinds het uwv zo trots is dat er minder mensen afgekeurd worden en ze zo goed bezig zijn met mensen aan het werk houden

Maar goed, voor iemand die altijd zegt dat je niet kan oordelen op internet over het echt leven is dit wel heel typisch dat er wel geoordeeld kan worden hierover. :+

Het grootste gedeelte van de chronisch zieken die ik ken zouden dolgraag willen. Thuis zitten is geen rest aan. En alle dingen die erbij komen kijken ook niet en zijn dood vermoeiend. Dus keertje wat afleiding is erg welkom. Maar het is wel een veel voorkomend vooroordeel dat mensen niet willen en absoluut niks leuks mogen doen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 19:18

MyWishMax

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 19:43

Ik zou me al nooit aansluiten bij een protest georganiseerd door deze organisatie/mensen. :=

Niet dat ik überhaupt ooit geprotesteerd heb. Zou eerder handtekeningen verzamelen oid, maar nooit de noodzaak of het nut gezien. Tenzij ze hier ook abortus zouden verbieden. :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 20:20

Ik heb doordat ik na mijn bevallingsverlof ziek werd gerelateerd aan mijn zwangerschap met het UWV te maken gehad en kan niet anders zeggen dat ik het een amateuristisch dramatisch zooitje ongeregeld vond.
Ik was oprecht dankbaar dat ik niet afhankelijk ben verder van zo'n organisatie en weer volledig terug was voordat ze zich er serieus mee gingen bemoeien.
Echt aan alles was te merken dat alle radertjes daar haperen.
Ik moet ook echt zeggen dat ik er van schrok.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 20:24

Mijn zwager kwam voor het eerst tijdelijk zonder werk dus WW aangevraagd maar voor het er helemaal door was had hij weer werk.
Je wil niet weten wat een gedoe het was om die uitkering níet te krijgen, echt niet normaal meer.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 01:36

Over eigen bubbel gesproken........

Als iemand het zelf niet herkend, moet ik uit mijn bubbel komen of dan is het niet zo? Misschien kom je die mensen dan toevallig niet tegen.

Wij zochten een stucadoor. Allemaal mensen die openlijk vertellen dat ze alleen zwart werken toen ze kwamen kijken. Vertellen en klagen hier hoe zwaar ze het hebben en waarom ze niet wit willen werken.

We wonen in een relatief arm gebied nu, waar het eerder standaard dan uitzondering is.

UWV doet zijn werk helemaal niet zo goed, want genoeg mensen willen wel begeleiding of iets anders doen, maar krijgen dat niet of het duurt eeuwen en dan gaat er nog van alles mis.

Wij namen personeel aan en die konden helemaal uitrekenen waarom ze wel of niet x aantal uren wilden werken. En daarnaast een zwart baantje, waardoor ze op bepaalde dagen niet konden.

Mijn broer was meervoudig gehandicapt en had volledige zorg nodig. Kon echt niks. En natuurlijk moest hij wel af en toe zijn hoofd laten zien om te bewijzen dat hij geen sollicitatie plicht had. Ja, dan loopt het allemaal goed.....

En overal, ook hier is het een fluwelen handschoentjes cultuur geworden. Vroeger hadden we gemotiveerd personeel en werkten mensen hard, hadden respect voor hun baas, collega's en bedrijf. Nu solliciteren ze en de eerste vragen zijn; hoeveel verdien ik? Hoeveel vakantie dagen krijg ik?

Nee, sorry, blijf allemaal in je eigen bubbel, maar zie teveel mensen die lui zijn en veel profiteurs. Dat zijn uiteraard net andere mensen dan de bokkers hier zien en kennen.

En bokken; Ja, misschien doet iemand dat liggend. Mijn hele rechterhand is ontstoken, dus ik heb ook een aanpassing en oplossing om op de laptop te kunnen werken en doe daarnaast nog andere dingen en ja, ga ook 1x in de zoveel tijd een keer liggen tussendoor.

Maar je gaat mij niet wijsmaken als je van vroeg tot laat op Bokt zit, dat je geen werk kan vinden dat passend is bij wat je dan je gehele vrije tijd doet. Wat overigens ook echt niet goed en gezond is.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 01:59

Leven om te werken of werken om te leven? :

Citaat:
De rijke man en de visser
Een rijke man vierde zijn vakantie op een exotisch eiland.
Op een dag raakte hij in gesprek met een visser. Hij had opgemerkt dat de visser meer op het land dan op het water was. Hij zag hem spelen met zijn kinderen, ‘s middags een siësta houden, ‘s avonds naar het café gaan om wat te drinken en muziek te spelen en te dansen met zijn vrouw.
Toen hij de visser weer lui op het strand lag spelen, sprak hij hem aan:
‘Waarom ben je niet aan het vissen?’.
‘Omdat ik genoeg vis heb gevangen voor vandaag. Genoeg om mijn gezin ermee te kunnen onderhouden’ zei de visser.
‘Waarom vang je er niet nog een paar?’
‘Wat zou ik ermee moeten?’
‘Dan kun je extra geld verdienen en sparen en er op een dag een grotere boot van kopen. ’ luidde het antwoord. Een boot met een motor, zodat je verder de zee op kunt en meer vis kunt vangen. Als je hard werkt kun je sparen voor nog een boot, meerdere zelfs, misschien wel een hele vloot!
En dan verkoop je je vis niet meer op de lokale markt, maar aan groothandels. Dan kun je dit dorp verlaten en in de stad je eigen bedrijf starten. Dan zorg je voor de verwerking van de vis tot een mooi product waar je meer aan kunt verdienen. Zie je het voor je?!’
‘Hoe lang gaat dat duren?’ vraagt de visser.
‘Nou, dan zal zo’n twintig á vijfentwintig jaar duren, maar dan heb je ook wat. Want als je bedrijf succesvol is, ga je naar de beurs, verkoop je aandelen en wordt je miljonair, net als ik!’
‘Miljonair? Echt? En dan?’
‘Nou, dan kun je het er lekker van nemen! Dan koop je een huisje ergens op een exotisch eiland, heb je alle tijd om met je vrouw en kinderen van het weer te genieten, muziek te maken, te dansen... Dan kun je werkelijk van het leven gaan genieten!’
‘En wat denk je dat ik nu aan het doen ben?’ antwoordde de visser.

https://gewoonmarleen.blogspot.com/2020/01/de-rijke-man-en-de-visser.html

Denk niet dat die 2 zienswijzes elkaar ooit snappen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 09:20

Wat heeft zwart werken met het UWV te maken? er zijn genoeg mensen die zwart werken naast hun normale witte baan.

UWV is helemaal niet de instantie die zorgt voor begeleiding naar ander werk dus het is mij ook een raadsel waarom zij de schuld krijgen van iets wat ze helemaal niet uitvoeren.

Luiheid is er in vele gradaties, ken ook genoeg luie mensen met een baan, of die door bepaalde mentaliteitsproblemen steeds hun baan kwijt raken. Maar chronisch zieke mensen lui noemen vind ik het meest misselijkmakende wat er is. Het ontbreekt de mens vaak aan inlevingsvermogen om te beseffen hoe zwaar het is om te leven met een chronisch ziekte en dat ook niet alle chronische ziekten te vergelijken zijn qua energieniveau etc.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 09:22

Echwel schreef:
Honderden mensen demonstreren op de Dam tegen de overheid - https://nos.nl/l/2443259

Nou niet enorme aantallen dus.

Tja, ik zou me hier ook niet snel bij aansluiten omdat ze ook geprotesteerd hebben tegen de corona maatregelen en nog wat andere zaken waar ik het niet mee eens ben. Vind het dan jammer dat zij de omgekeerde vlag gaan (mis)bruiken voor hun eigen doeleinden. :o Want zo wordt het voor mijn gevoel minder serieus genomen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-22 09:25

Echwel schreef:
Honderden mensen demonstreren op de Dam tegen de overheid - https://nos.nl/l/2443259

Nou niet enorme aantallen dus.

Gemiste kans dat ze niet tegen de hoge energierekening protesteerden. Dat gezeik over corona moet ns klaar zijn. We kunnen ons zo weer beschermen met een extra booster voor de winter tenslotte.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 10:59

superpony schreef:
Over eigen bubbel gesproken........

Als iemand het zelf niet herkend, moet ik uit mijn bubbel komen of dan is het niet zo? Misschien kom je die mensen dan toevallig niet tegen.

Wij zochten een stucadoor. Allemaal mensen die openlijk vertellen dat ze alleen zwart werken toen ze kwamen kijken. Vertellen en klagen hier hoe zwaar ze het hebben en waarom ze niet wit willen werken.

We wonen in een relatief arm gebied nu, waar het eerder standaard dan uitzondering is.

UWV doet zijn werk helemaal niet zo goed, want genoeg mensen willen wel begeleiding of iets anders doen, maar krijgen dat niet of het duurt eeuwen en dan gaat er nog van alles mis.

Wij namen personeel aan en die konden helemaal uitrekenen waarom ze wel of niet x aantal uren wilden werken. En daarnaast een zwart baantje, waardoor ze op bepaalde dagen niet konden.

Mijn broer was meervoudig gehandicapt en had volledige zorg nodig. Kon echt niks. En natuurlijk moest hij wel af en toe zijn hoofd laten zien om te bewijzen dat hij geen sollicitatie plicht had. Ja, dan loopt het allemaal goed.....

En overal, ook hier is het een fluwelen handschoentjes cultuur geworden. Vroeger hadden we gemotiveerd personeel en werkten mensen hard, hadden respect voor hun baas, collega's en bedrijf. Nu solliciteren ze en de eerste vragen zijn; hoeveel verdien ik? Hoeveel vakantie dagen krijg ik?

Nee, sorry, blijf allemaal in je eigen bubbel, maar zie teveel mensen die lui zijn en veel profiteurs. Dat zijn uiteraard net andere mensen dan de bokkers hier zien en kennen.

En bokken; Ja, misschien doet iemand dat liggend. Mijn hele rechterhand is ontstoken, dus ik heb ook een aanpassing en oplossing om op de laptop te kunnen werken en doe daarnaast nog andere dingen en ja, ga ook 1x in de zoveel tijd een keer liggen tussendoor.

Maar je gaat mij niet wijsmaken als je van vroeg tot laat op Bokt zit, dat je geen werk kan vinden dat passend is bij wat je dan je gehele vrije tijd doet. Wat overigens ook echt niet goed en gezond is.

Ik lees een hoop verbale diarree, maar geen argumenten. Wél vingerwijzen en veroordelen.

Gemiste kans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 11:12

Ik lees echter enkele praktijkvoorbeelden uit eerste hand en geen enkel weerwoord met inhoud van jouw kant urbanus.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 11:22

Helemaal top!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 11:44

Toch wel opmerkelijk. Hier is het onmogelijk om de energiemaatschappijen te belasten, willen ze niet, kunnen ze niet en bla bla bla.
Maar in Duitsland doet men het gewoon. Ze laten de energiemaatschappijen extra betalen over hun megawinsten en financieren allerlei steun maatregelen.

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/d ... ge-winsten

De werkelijke reden dat dit in Nederland niet kan is omdat onze regering net zo corrupt is als de regering van een gemiddelde bananenrepubliek.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 12:03

Ja, ik zou Follow the Money inschakelen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:14

Loretta schreef:
Toch wel opmerkelijk. Hier is het onmogelijk om de energiemaatschappijen te belasten, willen ze niet, kunnen ze niet en bla bla bla.
Maar in Duitsland doet men het gewoon. Ze laten de energiemaatschappijen extra betalen over hun megawinsten en financieren allerlei steun maatregelen.

De werkelijke reden dat dit in Nederland niet kan is omdat onze regering net zo corrupt is als de regering van een gemiddelde bananenrepubliek.

65 miljard voor 83 miljoen inwoners.
Nederland doet 15 miljard voor 17 miljoen inwoners.

De duitse inwoner krijgt dus 764 euro steun p.p.
De nederlandse inwoner krijgt 882 euro steun p.p.

Dat gebash op de Nederlandse overheid moet je zelf weten, maar geef wel de juiste informatie.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:17

Je verpest alles Benzz!

:')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:25

Duitsland doet toch iets met een max prijs voor energie ofzo.. waar had ik dat gelezen ookalweer..?

(of krijgt de Nlse inwoner letterlijk 882 euro pp, of gebruiken ze dat om de prijzen niet hoger te laten worden? (Hoe komen mensen dan aan een voorschot van 400 euro pm?)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:30

Wat benzz bedoeld is dat die 65 miljard van Duitsland spectaculair klinkt, maar er ook veel meer inwoners zijn voor wie gezorgd moet worden.
Het maatregelpakket van NL is, omgerekend naar bevolkingsgroepen dus forser.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-22 16:32

Het belangrijkste is de energieprijs die moet fors lager. Niet meer dan twee keer wat we vorig jaar betaalden in elk geval. De rest is gerommel in de marge.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:35

Benzz schreef:
Loretta schreef:

65 miljard voor 83 miljoen inwoners.
Nederland doet 15 miljard voor 17 miljoen inwoners.

De duitse inwoner krijgt dus 764 euro steun p.p.
De nederlandse inwoner krijgt 882 euro steun p.p.

Dat gebash op de Nederlandse overheid moet je zelf weten, maar geef wel de juiste informatie.

Ze doen wel meer hoor!

https://www.ad.nl/buitenland/berlijn-ko ... ~ad48d60a/

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:42

elnienjo schreef:
Het belangrijkste is de energieprijs die moet fors lager. Niet meer dan twee keer wat we vorig jaar betaalden in elk geval. De rest is gerommel in de marge.

Dat willen we allemaal. Maar wat stel je praktisch gezien voor?
Lagere prijzen voor de energie betekend dat energiemaatschappijen in heel rap tempo verlies gaan maken. Ik ben geen CBS, maar dat hou je geen jaar vol schat ik.
Dus dan moet de regering alles bijleggen? 50/50 tussen energiemaatschappij en regering?
In al die gevallen lijkt het me financieel totaal onhaalbaar voor Nederlanf.

Een max prijs betalen aan Rusland zoals nu wordt gezegd klinkt ook mooi, maar kan ook diplomatiek de vlam in de pan doen slaan. En dan zijn we echt in de problemen...

Ik zou ook wel tarief van 2x vorig jaar willen betalen. Maar ik zou echt niet weten hoe. Energiemaatschappijen nu privatiseren? En dan? Het gas blijft dan nog steeds absurd duur, alleen maar meer kosten voor de regering.

Ze hadden nooit moeten privatiseren, maar dat is nu de koe in de kont kijken...

@chanicha: In totaal 65miljard toch?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-22 16:45

Groningen terug open, dat zie ik als enige optie.