Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Ik vind dit een bijzonder statement:
"Maar ik begrijp dat de mensen die alles graag negatief zien hier een negatief rondje in kunnen zien."
Die mensen kunnen het ook gewoon anders zien, en niet perse 'graag negatief'. Ik vind dat een beetje getuigen van tunnelvisie 'ik vind dat er niks mis mee is, dus er is niks mis mee' ..
prompter schreef:Dat het paard graag wil (en het ook makkelijk kan) is voor een insider goed zichtbaar, mijn visie gaat over de buitenwereld die dat minder herkent, maar wel de correcties ziet.
DuoPenotti schreef:maar als dat paard zelf niet voorwaarts zou zijn hoeft hij niet geremd te worden, dan zou hij uit zichzelf stilvallen.
Want hij word vast gedwongen voorwaarts te gaan, dus hoezo moet je dan remmen? Die redenatie...
prompter schreef:Maar als Max remt doet dat de auto geen zeer. Ik zit zelf in de drafsport, als er nou ergens vooroordelen over zijn... maar ook daar zijn dingen die beter kunnen die ik vroeger zelf OK vond, daar moet ik mijn ogen niet voor sluiten en dat zou zo in elke discipline moeten zijn.
pol013 schreef:Dat is ook mijn antwoord op het fragment waarbij de bondscoach de paarden niet bedankt. Dat zal de paarden aan hun kont oxideren of ze op beeld bedankt worden (de wc dame daarentegen precies wel). De paarden hebben meer aan deze vorm van waardering.
DuoPenotti schreef:Minder prettig staat niet gelijk aan pijn bij mij.
(mijn paard heeft een graasmasker, dat vind hij ook niet prettig)
Het is een duidelijke hulp, duidelijk omdat het paard zelf ook graag wil.
Zou hij zelf minder graag over de sprong gaan zou een mini hulpje hem al op de rem doen staan.
En dan heb ik het dus over wat we hier in dat rondje zagen he.
Niet over andere paarden.
pol013 schreef:Oke nog 1 dan: Omdat ook de springsport het er van langs kreeg.
https://www.facebook.com/GCTofficialpag ... 7762211068
Ik krijg hier kippenvel van. Op een positieve manier.
Dit is dan die extreme toppaardensport? En er wordt hier ook een keer echt ingegrepen met een behoorlijk bit. Op die snelheid met die hoogte zou ik zeggen: prima want je moet elkaar helpen. En hier moet zij bepalen waar het paard uitkomt.
maar voor mij is het geheel is er toch echt 1 van absoluut samenwerking.
pol013 schreef:Ik ben daar wel heel benieuwd naar. Of er verschuiving is tov de laatste keer dat er onderzoek gedaan is naar wat niet-paardenmensen vinden van de paardensport. (toen was het in ieder geval nog vooral positief of ongeïnteresseerd)
Want niet-paardenmensen lezen ook het bericht dat bericht over die 2 jarige wat nu op voorpagina staat.
En de meeste mensen vinden paarden 'stoer en groot' of 'stom'. Waarbij stom vaak terug te herleiden is naar angst (er als kind ooit afgevallen/gebeten etc).
Vonden maar meer mensen het gevoelige kwetsbare wezens. Dan was het veel minder spannend in het verkeer met een paard.