Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 12:09

N4N4 schreef:
Prrr, je hebt gelijk , er is idd gestemd in 2021 :)
En ja mijn adres staat goed *\%/* heb ook gestemd en zeker niet op Rutte

Oké, maar je roept dat je geen oproep tot stemmen hebt gekregen. Maar dat is dus fout.
Een "sorry, ik heb me vergist, de verkiezingen waren wel democratisch want ik heb wel gewoon kunnen stemmen" is wel op zijn plaats, naar mijn mening.

Dat jij niet op Rutte/VVD hebt gestemd wil niet zeggen dat niet alsnog het merendeel van de stemmers dat wél heeft gedaan. Blijkbaar vond de meerderheid van de stemmers dat dezelfde partijen mochten blijven zitten. Tja.

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 12:12

“Een "sorry, ik heb me vergist, de verkiezingen waren wel democratisch want ik heb wel gewoon kunnen stemmen" is wel op zijn plaats, naar mijn mening.”

Hahaha
Dat sowieso nooit !

Anoniem

Re: Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 12:13

Wellicht kun je je eens verdiepen in bijvoorbeeld China en Rusland en dan nog eens weer kijken wat het woord democratisch inhoudt.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 12:16

N4N4 schreef:
“Een "sorry, ik heb me vergist, de verkiezingen waren wel democratisch want ik heb wel gewoon kunnen stemmen" is wel op zijn plaats, naar mijn mening.”

Hahaha
Dat sowieso nooit !

Dus je bent nu bewust misinformatie aan het plaatsen? Fijn dat dit helder is.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 12:18

Ann schreef:
N4N4 schreef:

Hahaha
Dat sowieso nooit !

Dus je bent nu bewust misinformatie aan het plaatsen? Fijn dat dit helder is.

Kunnen we de bijdragen van N4N4 meteen op waarde schatten. Waarde-loos, om specifiek te zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 12:28

Prrrr schreef:
N4N4 schreef:
Het kabinet wat er nu zit is door niemand van het volk gekozen , ze zijn gewoon blijven zitten .
Zonder enige vorm van inbreng daarin van het volk .

Hoe democratisch is Nederland dan nog eigenlijk?

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... -minste-en

Bijna twee miljoen mensen hebben op Mark Rutte gestemd. Dat is dan de minister-president geworden. Zou mijn keuze niet zijn, maar goed, we hebben het ermee te doen. Best democratisch.

En ondertussen heeft Mark geen actieve herinnering aan de beloftes die hij heeft gedaan. Nieuwe bestuurscultuur?
Die is ver te zoeken...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 12:37

Jammer he? :\

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 12:38

Prrrr schreef:
Jammer he? :

Heel jammer. Terwijl hij zo'n goed geheugen heeft.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 12:45

Daar twijfel ik onderhand aan...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 12:47

purny schreef:
Prrrr schreef:
Jammer he? :

Kennelijk ontbreekt dat juist.... :+

Die €200 voor de minima als compensatie lijkt hij ondertussen óók al vergeten te zijn.....

Ze onthouden alleen de dingen die hun uitkomen, maar niet de dingen die ze geld gaan kosten....

Niet mijn keuze dit kabinet. Heb trouwens ook helemaal geen zin in de gemeenteraad verkiezingen volgende week, maar niet stemmen = óók niet mogen klagen, dus zal ik de komende dagen eens in de verkiezingscampagne van mijn gemeente duiken...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 12:56

Gaat deze draad nog over benzinekosten?

Blijkbaar is wel niet op deze regeringsclub gestemd hebben dringender?? :roll:

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 12:57

@mvdende: Heb je wel gestemd vorig jaar?

Die compensatie komt wel. Er zijn veel mensen die juist achter het net vissen nu. Het duurt alleen even. Als het goed is zou er deze of volgende week duidelijk worden hoe men het gaat invullen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:26

Huertecilla schreef:
Dat is alsof de plaat de afgelopen halve eeuw in dezelfde groef zit....

Verder wederom NÚ geen schokdemper op de prijsstijgingen.

´Democratie´ is ook alleen maar een afleidingsonderwerp.

Ík ben voor burgerlijke ongehoorzaamheid. Blijf massaal allemaal thuis onder een deken met de verwarming laag. Zal je zien hoe snel sommige politici muteren in volksvriendelijk lui.

Ik werk al thuis en wanneer ik eventueel naar het kantoor ga is dat met het OV.
Aan mij zal qua woon - werk verkeer niet liggen en daar ben ik met de huidige prijzen erg blij om. Ik heb al 1,5 jaar heel erg zuinig moeten leven. Eindelijk blij met nieuw werk en een toereikend salaris… Nou dat laatste valt te bezien met al die stijgingen…

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:27

Huertecilla schreef:
Gaat deze draad nog over benzinekosten?

Blijkbaar is wel niet op deze regeringsclub gestemd hebben dringender?? :roll:

Er worden meer andere, maar volgensmij aansluitende, onderwerpen besproken. Ook door jou. Dus dan is zo’n cynische reactie nergens voor nodig.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 14:46

purny schreef:
Prrrr schreef:
Jammer he? :

En zijn maatje Kaag :r heeft dringender zaken dan het vragenuurtje in de kamer over de koopkracht :n

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 14:46

Hier gaat het ondertussen steeds sneller fouterder.
Doordat hier meer autos of diesel rijden dan op benzine stijgt de prijs van disel een stuk sneller. Het verschil is nu maar 9 ct/l.
Dit heeft ingrijpend effect op alle vervoer/distributie en de landbouw.
Al met al is dat mijn eigen tankje volgooien wat duurder is, relatief gezien maar chat´eau.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 15:31

8nnemiek schreef:
Als ze wat geld kunnen missen dan kunnen ze dat m.i. beter in het OV stoppen, het OV betaalbaar maken, in plaats van in de brandstof. Dat is ook nog eens goed voor de energietransitie. Het is natuurlijk bizar dat voor veel mensen het OV nog steeds duurder is dan de auto.

Niet alleen betaalbaar. Ook dat je overal met goed fatsoen kunt komen. Lijkt me logistiek nog niet zo makkelijk maar wel noodzakelijk.

Het probleem is gewoon dat als jouw werk woon verkeer niet op de gangbare routes ligt dat je helemaal niets aan het OV hebt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 15:36

Ik schrok mij gisteren dood… 2,20 minimaal voor een liter diesel, de wegenbelasting is al een vermogen maar binnen een week ca 50 cent er bij is niet normaal }:0 ik zit nu “gelukkig” in de ziektewet dus hoef weinig te rijden maar jeetje… rijd normaal rond de 30.000 km per jaar minimaal… om te janken… OV is geen optie voor mij, moet midden in de nacht ook naar werk kunnen en ik raak panisch van het OV.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 10-03-22 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 15:38

Loretta schreef:
Niet alleen betaalbaar. Ook dat je overal met goed fatsoen kunt komen. Lijkt me logistiek nog niet zo makkelijk maar wel noodzakelijk.

Het probleem is gewoon dat als jouw werk woon verkeer niet op de gangbare routes ligt dat je helemaal niets aan het OV hebt.

Ook daar moet in geïnvesteerd worden vind ik inderdaad; betere aansluitingen, goede, gratis parkeergelegenheid bij bushaltes en stations, meer OV op afgelegen locaties etc.
Stel je voor dat er gewoon goede HSL treinen door heel Europa zouden rijden die goedkoper zouden zijn dan vliegen, wat eigenlijk enorm logisch klinkt.. Dat zou toch fantastisch zijn?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 15:43

Snelheid maken vreet energie en de bouw van spoorwegen die zulke snelheden aankunnen is kostbaar (onderhoud idem). Als je er vanuit gaat dat er zat energie is en dat alle nodige middelen ook altijd makkelijk verkrijgbaar blijven, zou dat een optie zijn, maar dan zaten we nu niet al met deze ellende.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 15:44

Rennie89 schreef:
Ik schrok mij gisteren dood… 2,20 minimaal voor een liter diesel, de wegenbelasting is al een vermogen maar binnen een week ca 50 cent er bij is niet normaal }:0 ik zit nu “gelukkig” in de ziektewet dus hoef weinig te rijden maar jeetje… rijd normaal rond de 30.000 km per jaar minimaal… om te janken… OV is geen optie voor mij, moet midden in de nacht ook naar werk kunnen en ik raak panisch van het OV.

Met de fiets naar het station is ook geen optie?

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 15:52

Ik vroeg me af of jullie nu ook verschil op de weg merken?
Ik heb namelijk het idee dat het hier (regio twente) deze week een stuk rustiger op de weg is dan anders.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 15:55

8nnemiek schreef:
Stel je voor dat er gewoon goede HSL treinen door heel Europa zouden rijden die goedkoper zouden zijn dan vliegen, wat eigenlijk enorm logisch klinkt.. Dat zou toch fantastisch zijn?

Dat hebben we hier in Spanje al en... maakt niets uit want die HSL stations zijn zelden waar je woont noch waar je heen wil.
Maakt dat je minimaal één vervoersstap meer hebt aan beiden kanten.
Door de geniale planning zijn verschillende van die stations nú al binnen een schone zone dus hoppa, meestal twéé stappen.

Verder is dat al decénnia, sinds de eerste oliecrisies, volstrekt helder doch het OV alleen maar meer en meer verwaarloosd.

Gaat niemand nú helpen.
Nú gaan de prijzen van alles omhoog.
Vanmorgen de kop koffie 10 ct duurder dan maandag.
Alles wat geleverd wordt en de electriciteit voor de masjien is duurder. Met de zorgen op zijn gezicht getekend merkte de eigenaar op dat zijn marges kleiner worden want alles doorberekenen betekent zúlke snelle verhogingen dat de klanten nog meer wegblijven en hij helemáál niets meer omzet.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:01

AmyJamess schreef:
Ik heb namelijk het idee dat het hier (regio twente) deze week een stuk rustiger op de weg is dan anders.

Ik merkte maandag vooral dat er minder hard gereden werd.

Ik rijd altijd 100 op de teller, dus z'n 95 op Google maps en meestal wordt ik continu ingehaald en zitten ze ernstig te duwen als ik op links een vrachtwagen aan het inhalen ben.

Maandag moest ik juist vaak naar links om 100 te kunnen blijven rijden omdat vele auto's 80-90 bleven rijden op de rechter baan.

Dat viel gewoon ontzettend op.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:06

mvdende schreef:
AmyJamess schreef:

Ik merkte maandag vooral dat er minder hard gereden werd.

Ik rijd altijd 100 op de teller, dus z'n 95 op Google maps en meestal wordt ik continu ingehaald en zitten ze ernstig te duwen als ik op links een vrachtwagen aan het inhalen ben.

Maandag moest ik juist vaak naar links om 100 te kunnen blijven rijden omdat vele auto's 80-90 bleven rijden op de rechter baan.

Dat viel gewoon ontzettend op.

Grappig, daar merk ik hier juist niets van. Word nog aardig hard gereden, en dan bedoel ik over de 100km.
Laatst bijgewerkt door AmyJamess op 10-03-22 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt