Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Meerdere steden hebben al eens geprobeerd hier maatregelen tegen te nemen.
https://www.pzc.nl/rotterdam/rotterdam- ... ~a1292bec/
anjali schreef:fjordjes schreef:Als ik lees hoe ze in 1960(!) les kregen op de huishoudschool dan denk ik jeetje wat mogen we nog maar kort meer als in 1960
[ [url=m/q2KONi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zelfs in 1960 of wanneer dan ook in de geschiedenis kan dit verhaal niet serieus bedoeld zijn lijkt me.
robert45 schreef:Electra63 schreef:Meerdere steden hebben al eens geprobeerd hier maatregelen tegen te nemen.
https://www.pzc.nl/rotterdam/rotterdam- ... ~a1292bec/
Lijkt mij oprecht heel moeilijk om hier iets tegen te beginnen.
pien_2010 schreef:robert45 schreef:
Klopt Robert. Het is zeer hardnekkig en nog veel werk ad winkel.
Bewustzijn creëren, opvoeding met name via scholen de verplichte lessen over seksueel overschrijdend gedrag, wat naranja1 gaat doen want dat kweekt bewustzijn hoe vaak dit eigenlijk voorkomt, dat zijn zaken die kan helpen.
Sizzle schreef:Anjali, mijn moeder heeft ook ongeveer zo‘n opvoeding gehad op de nonnen school en die is van jouw leeftijd. Wel wat minder extreem dan in dat stukje maar vooral geen eigen mening hebben.
Ondanks dat mijn vader juist totaal niet zo is nam ze dat zelf erg mee omdat het blijkbaar veilig voelde om zelf niet te hoeven nadenken en legde ook ons veel traditionele dogma‘s op (helaas, ondanks goed bedoeld). Het is voor mij 1 van de redenen geweest om al vroeg uit huis te gaan.
Pas ruim na haar 40e is ze meer voor zichzelf gaan kiezen terwijl. Haar zussen zijn veel minder extreem/dogmatisch, dus het is ook een beetje hoe iemand dat zelf oppakt.
Sizzle schreef:Het superhelden initiatief op onze basisschool komt echt heel goed aan bij de kinderen
(Actief opkomen voor kinderen die gepest worden)
Kwa kletspraat moet ik wel zeggen dat vrouwen precies zo vulgair kunnen ouwehoeren over mannen. Ik heb me daar ook nooit prettig bij gevoeld.
Sizzle schreef:Er is een heel groot verschil tussen zelfstandig taken kunnen uitvoeren en echt voor jezelf kiezen.
Mijn moeder kan keukens verbouwen, behangen, muren stucadoren, bomen omzagen…..
Maar kiezen wat ze zelf wil en daar ook voor opkomen, dat zat er niet in
Die is echt opgegaan in voor iedereen zorgen en zichzelf op de laatste plek zetten.
Sizzle schreef:Ja, want vooral niet durven zeggen wat je zelf wilt en jezelf wegcijferen is echt een oprechte keuze natuurlijk……(not)
Toen ze rond de 40 was kwam ze echt in een hele heftige tijd waaron ze dus wel langzaam leerde dat je ook voor jezelf mag opkomen.
Sizzle schreef:Huisvrouw is voor mij een uitstekende keus mits een keus en niet enkel ontstaan omdat je niet durft te zeggen dat je misschien ook iets anders (daarnaast) zou willen.
Mijn moeder was gewoon „slachtoffer“ van de dogmatische Katholieke opvoeding waarbij je eigenlijk enkel op aarde bent om God te dienen en je ieder lijden stilletjes over je heen laat komen (vooral als vrouw).
Eigenlijk wilde ze in de verpleging maar heeft dat toen nooit durven zeggen. Ze heeft de middelbare school niet afgemaakt omdat dit toch niet perse belangrijk was voor meisjes.
Roodvos schreef:Bijzonder weer dit:
Hoekstra reageert op onrust over topbenoemingen
https://nos.nl/l/2417808
Precies dit is de reden waarom ik voor een quotum ben.