Afschaffing 5 dagen bedenktijd abortus, eindelijk!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 13:00

Brainless schreef:
sanne83 schreef:
En ik heb echt genoeg super nette mannen meegemaakt hoor, en ik ben zelf ook echt strict, maar ook genoeg vriendinnen gehoord die echt moesten smeken om een condoom gebruiken. Ooh het zit niet lekker, oh ik ben het vergeten, wil je echt niet zonder?

Nou ja.. dat soort mannen moeten dus ook niet huillie huiliie doen als ze straks 18 jaar alimentatie mogen gaan betalen :+

Precies. We hebben het namelijk helemaal niet over de nette mannen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 13:08

wat een vooroordelen over mannen lees ik hier… als die over vrouwen gemaakt worden is de wereld te klein :(

In beide kampen zitten mannen/vrouwen die het niet zo nauw nemen… mannen die condoom ‘niet lekker vinden zitten’, vrouwen die liegen over gebruik van anticonceptie etc. Moet je de grote groep dan maar ‘straffen’ omdat er zulke types bij zitten? Dan zouden wij als vrouw ook nooit recht op abortus hebben gehad omdat er vrouwen zijn die ‘er op los neuken en niet zo nou nemen, moeten ze maar hun benen bij elkaar houden’

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 13:10

Gianti schreef:
wat een vooroordelen over mannen lees ik hier… als die over vrouwen gemaakt worden is de wereld te klein :(

In beide kampen zitten mannen/vrouwen die het niet zo nauw nemen… mannen die condoom ‘niet lekker vinden zitten’, vrouwen die liegen over gebruik van anticonceptie etc. Moet je de grote groep dan maar ‘straffen’ omdat er zulke types bij zitten? Dan zouden wij als vrouw ook nooit recht op abortus hebben gehad omdat er vrouwen zijn die ‘er op los neuken en niet zo nou nemen, moeten ze maar hun benen bij elkaar houden’

Precies… dat zo’n nette man zonder al te veel morren die 18 jaar alimentatie betaalt maakt het nog niet eerlijk of terecht.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 13:10

Gianti schreef:

Vooroordelen? Ik denk vooral ervaringen

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 13:17

Avalanche schreef:
Brainless schreef:
Nou ja.. dat soort mannen moeten dus ook niet huillie huiliie doen als ze straks 18 jaar alimentatie mogen gaan betalen :+

Precies. We hebben het namelijk helemaal niet over de nette mannen.
Maar dan kun je als vrouw zijnde nog steeds bepalen het net te doen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 13:18

996981 schreef:
Gianti schreef:

Nah kom op, de vooroordelen vliegen je hier 360 graden rond je hoofd.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 13:20

Gianti schreef:

Waarom moeten ze maar hun benen bij elkaar houden dan? Niemand zegt toch dat mannen hun benen bij elkaar moet houden?

Vrouwen die liegen over anti-conceptie, dat zijn echt grote uitzonderingen. Dat valt onder de pathologische leugenaar. Mannen die geen condoom dragen, dat valt nog steeds onder de categorie: beetje nonchalant.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 13:27

996981 schreef:
Gianti schreef:

Ik ken mannen die absoluut geen kind willen, alles er aan doen om het te voorkomen. Zelfs wel eens sex geweigerd hebben omdat ze een (sex)partner niet vertrouwde (die wou dusdanig graag kinderen dat hij bang was dat ze zelfs gaatjes in condoom zou maken)

Ik ken mannen die er heel duidelijk over waren maar hun (sex)partner hun voorloog of zelf niet eens wist hoe ze betrouwbaar pil moest gebruiken (en dat dus onbewust niet deden) dat de man de vrouw dus vertrouwde op de woorden

En ja ik ken natuurlijk ook de mannen die er op los neuken en niet zo serieus nemen allemaal

Moeten we bij al deze mannen maar een bepaalde consent afnemen omdat er een groep bij zit die niet zo serieus neemt? Ik vind dat hetzelfde als zeggen dat abortus not done is omdat een groep vrouwen er op los neukt

@sanne83: lees maar terug dat is letterlijk gezegd ;) helaas zijn er behoorlijk wat verhalen over vrouwen die erover gelogen hebben (en vooral elke vind te veel). Helaas is er een groep mannen die er ‘nonchalant’ mee omgaat, maar enig idee hoeveel vrouwen niet eens weten hoe ze goed de pil moeten slikken? Niet met andere medicatie/ziekte etc rekening houden en dan wel zeggen tegen tegen partij ‘ik gebruik de pil’. Moet je maar de grote groep ‘straffen’ omdat een deel te ‘nonchalant is’?

Brainless

Re: Afschaffing 5 dagen bedenktijd abortus, eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 13:30

Als mannen bang zijn dat er gaatjes in een condoom zitten kunne of 1: zelf condooms meenemen of 2: geen sex hebben met iemand die ze niet vertrouwen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 13:31

Gianti schreef:

Maar goed dan dat het ervaringen zijn en geen vooroordelen.

IMANDRA schreef:
Precies… dat zo’n nette man zonder al te veel morren die 18 jaar alimentatie betaalt maakt het nog niet eerlijk of terecht.

Die nette man hoeft dat niet, want nam zijn voorzorgsmaatregelen. En dus werd ze niet zwanger.

Ailill schreef:
Maar dan kun je als vrouw zijnde nog steeds bepalen het net te doen.

Kan. Dat doet het hele grote deel van de vrouwen dus ook. Het percentage dat dat niet doet, is heel klein. En dan nog is het niet handig om alles van je partner af te laten hangen. Een condoom is namelijk vrij wat goedkoper dan 18 jaar alimentatie.

Gianti schreef:
Moeten we bij al deze mannen maar een bepaalde consent afnemen omdat er een groep bij zit die niet zo serieus neemt? Ik vind dat hetzelfde als zeggen dat abortus not done is omdat een groep vrouwen er op los neukt

Als die man dan ook zwanger zou worden was het idd hetzelfde. :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 13:32

Avalanche die voorzorgsmaatregelen zijn geen 100% garantie dat er geen zwangerschap ontstaat…

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 13:35

Nope, maar vooral combinaties zijn enorm succesvol gebleken. En condooms zijn onmisbaar als je SOA's wilt voorkomen. Dus toch best praktisch.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 13:36

sanne83 schreef:
corinep schreef:
Als een man alleen de keuze heeft uit geen seks of seks met condoom denk ik dat de meesten toch voor het laatste kiezen...

Zeker! Maar dan leg je het toch weer een beetje bij de vrouw neer. De vrouw moet zeggen: ik wil geen seks als jij geen condoom gebruikt, moet standvastig blijven daarin, zelfs als de man het allemaal niet zo nodig vindt en aandringt op zonder. Waarom moet die vent niet gewoon z’n verantwoordelijkheid nemen?

Moet je als vrouw überhaupt seks willen met iemand waarbij je daar standvastig in moet zijn en aan blijft dringen op zonder?

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 13:40

Brainless schreef:
Als mannen bang zijn dat er gaatjes in een condoom zitten kunne of 1: zelf condooms meenemen of 2: geen sex hebben met iemand die ze niet vertrouwen.

Ja hallo, t moet allemaal niet te moeilijk worden voor mannen he :')

Als vrouw zou je nooit een onbekende man zomaar vertrouwen dat hij écht geen kinderen kan krijgen, waarom zou je als man dat wel doen dan? Omdat de consequenties toch uiteindelijk minder voelbaar zijn als man?

Citaat:
Moet je als vrouw überhaupt seks willen met iemand waarbij je daar standvastig in moet zijn en aan blijft dringen op zonder?

Ik zou zeggen: Nee. Maar je zal ze de kost moeten geven die dat toch wel heel spannend vinden om te eisen van die knappe, spannende verovering.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 13:49

sanne83 schreef:
Citaat:

Ik zou zeggen: Nee. Maar je zal ze de kost moeten geven die dat toch wel heel spannend vinden om te eisen van die knappe, spannende verovering.

Ok dus een man mag niet alleen met zn pik denken maar als een vrouw alleen met haar poedersuiker denkt is het prima?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 13:52

Ik ben 100% pro-choice, als jij als vrouw abortus wilt laten uitvoeren (ik vind plegen zo'n enorm naar woord in deze context), is dat jouw keus.

Daarintegen, als jij een kindje wilt houden naar aanleiding van een one-night stand (bijvoorbeeld) en de man ab-so-luut niet om welke reden dan ook, vind ik ook niet dat de man dan maar 18 jaar aan alimentatie moet gaan betalen, dat zou wat zijn zeg.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 13:53

corinep schreef:
Ok dus een man mag niet alleen met zn pik denken maar als een vrouw alleen met haar poedersuiker denkt is het prima?

Uh, waar staat dat? :+
Ik zeg dat beiden over anti-conceptie moeten nadenken. Nu ligt die verantwoordelijkheid vnl bij de vrouw, terwijl die gewoon 50-50 zou moeten liggen. En misschien zouden mannen er nog wel iets strikter op moeten zijn dan vrouwen, als vrouw heb je nog meerdere uitwegen, mocht het toch mis gaan.
Als man heb je er na de seks, niks meer over te zeggen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 13:54

Silenna schreef:
Ik ben 100% pro-choice, als jij als vrouw abortus wilt laten uitvoeren (ik vind plegen zo'n enorm naar woord in deze context), is dat jouw keus.

Daarintegen, als jij een kindje wilt houden naar aanleiding van een one-night stand (bijvoorbeeld) en de man ab-so-luut niet om welke reden dan ook, vind ik ook niet dat de man dan maar 18 jaar aan alimentatie moet gaan betalen, dat zou wat zijn zeg.

En waarom zou dat wat zijn? Hij was er toch bij? Vrouwen worden niet magisch zwanger. 100% van alle zwangerschappen wordt veroorzaakt door sperma.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 13:55

IMANDRA schreef:

Die nette man hoeft dat niet, want nam zijn voorzorgsmaatregelen. En dus werd ze niet zwanger.

Ik vind dit gewoon heel naïef…

Dit is namelijk precies het punt waarom ik het niet met jou eens kan zijn. Je verantwoording nemen, hoesje gebruiken, vertrouwen op anticonceptie van de vrouw/ je (vaste)partner vertrouwen is nooit een 100% garantie.

En we gaan weer heel erg over de nette man/ menwhore.. maar de groep mannen is zoveel groter..
“Mijn vriend” weet dat ik anticonceptie gebruik, als dat faalt en ik besluit het te houden, ondanks dat hij heel duidelijk erin is geweest dat hij geen kinderen wil, het financieel niet aan kan of wat dan ook. Dan is het schijnbaar helemaal oké om hem er ook toe te dwingen om ook vader te worden en er financieel zorg voor te dragen. Hoe nette man het ook is, hoe erg hij ook besproken heeft wat hij wil en hoe de anticonceptie gedaan wordt. Ik heb keuze nog nadat ik over dat stickie geplast heb over welke toekomst pad ik ga bewandelen, hij nergens meer in en vooral kan ik zelfs ook over zijn toekomst beslissen terwijl hij heel duidelijk daarin is geweest.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 13:58

Gianti schreef:
En we gaan weer heel erg over de nette man/ menwhore.. maar de groep mannen is zoveel groter..

_O- alsof daar ooit een stigma op gezeten heeft........ jeetje kind......

Wie denkt er aan die arme mannen die zo vreselijk onrechtvaardig behandeld worden :')
Gianti schreef:
Je verantwoording nemen, hoesje gebruiken, vertrouwen op anticonceptie van de vrouw of je (vaste)partner vertrouwen is nooit een 100% garantie.

Correct. Het kwartje begint toch een beetje te vallen...... en daarom moet je ook als man gewoon je verantwoordelijkheid nemen, onderzoeken tonen namelijk aan dat de combinatie pil en condoom echt bizar succesvol is in het voorkomen van zwangerschappen. Dus gewoon een rubbertje. Het is echt zo moeilijk niet, en anders heeft hij altijd nog zijn rechterhand :+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 14:00

Silenna schreef:

Hier ben ik het mee eens.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 14:02

Avalanche schreef:
Gianti schreef:

_O- alsof daar ooit een stigma op gezeten heeft........ jeetje kind......

Wie denkt er aan die arme mannen die zo vreselijk onrechtvaardig behandeld worden :')
Gianti schreef:
Je verantwoording nemen, hoesje gebruiken, vertrouwen op anticonceptie van de vrouw of je (vaste)partner vertrouwen is nooit een 100% garantie.

Correct. Het kwartje begint toch een beetje te vallen...... en daarom moet je ook als man gewoon je verantwoordelijkheid nemen, onderzoeken tonen namelijk aan dat de combinatie pil en condoom echt bizar succesvol is in het voorkomen van zwangerschappen. Dus gewoon een rubbertje. Het is echt zo moeilijk niet, en anders heeft hij altijd nog zijn rechterhand :+

Zullen we dan gewoon hele abortus afschaffen? Gewoon voor iedereen condoom + pil of anders rechterhand of tril staaf, problem solved :)*

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 14:03

Avalanche schreef:
Silenna schreef:

En waarom zou dat wat zijn? Hij was er toch bij? Vrouwen worden niet magisch zwanger. 100% van alle zwangerschappen wordt veroorzaakt door sperma.

Ja hij was er bij, maar er kan toch altijd iets mis gaan? De pil is maar voor slechts 99% veilig (één op de 100 vrouwen wordt dus gewoon zwanger) en een condoom kan knappen. Wat moet hij dan nog doen? Haar de volgende ochtend aan dr haren naar de drogist sleuren en er onder dwang een morning after pil in duwen?
Als zij dan, volledig tegen zijn zin in, toch besluit om de baby te houden (volledig haar keus, moet kunnen uiteraard) is het toch idioot om hem 18 jaar alimentatie te laten betalen?
Ik vind dat echt achterlijk hoor. Wat dat betreft zijn er in NL voldoende potjes waar je als alleenstaande ouder aanspraak op kan maken.

Ik ken diverse alleenstaande moeders (van mijn leeftijd) die het alleen rooien, ook financieel met hun kindje. Alleen maar respect voor dat ze zo'n man er dan niet bijnaaien.

Vreemde vorm van "feminisme" dit..

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 14:07

Ja, dat is het risico van seks. Dat je ondanks al je voorzorgsmaatregelen en uitwegen, toch uiteindelijk een kind op de wereld zet waar je niet op zat te wachten.
En dat kind moet gewoon verzorgd worden. De man hoeft trouwens niet vader te worden, maar hij zal wel moeten betalen, da’s het minimale.

Ik zou trouwens enorm voorstander zijn van zo’n goed vangnet in de samenleving dat alimentatie niet nodig is, maar dat is er nu gewoon niet.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 14:08

nps schreef:
@Roodvos -de pil is in 99% van de vrouwen betrouwbaar. Als je als vrouw niet zwanger wil worden heb je een super krachtig en betrouwbaar middel in handen om dus niet zwanger te worden. Mannen kunnen wellicht meer verantwoordelijkheid nemen in het gebruiken van een condoom, maar in een goeie relatie maak je daar neem ik aan samen beslissingen over. Ik zie niet echt in hoe mannen hier meer verantwoordelijkheid in moeten nemen, hoe zie je dat voor je?

Ik ga er, wellicht onterecht, vanuit dat binnen een vaste, en goede, relatie daar binnen het stel goede afspraken over zijn. En dat er ook goed overleg is op het moment van een ongewenste zwangerschap.
Ik bedoel dus vooral het ongewenste bijresultaat bij losse contacten. Dat had ik er misschien bij moeten zetten.

Brainless schreef:
sanne83 schreef:
En ik heb echt genoeg super nette mannen meegemaakt hoor, en ik ben zelf ook echt strict, maar ook genoeg vriendinnen gehoord die echt moesten smeken om een condoom gebruiken. Ooh het zit niet lekker, oh ik ben het vergeten, wil je echt niet zonder?

Deze groep mannen bedoel ik dus. Liever geen verantwoordelijk willen nemen. En ze dan ook nog de uitweg bieden van de 18 jaar alimentatie om te zeggen "nee hoor, dat wil ik niet". Dan zien ze vrees ik helemaal geen reden meer om enige verantwoordelijkheid te nemen.

En er valt nog wel wat te halen op dat gebied:
Citaat:
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/hel ... mannenpil/
Over het algemeen ziet een derde (36 procent) het sowieso niet zitten om een nieuw anticonceptiemiddel te gebruiken, dat qua betrouwbaarheid en bijwerkingen vergelijkbaar is met anticonceptie voor vrouwen. Ze houden graag de situatie zoals het nu is. "Waarom in zulke middelen investeren als er genoeg alternatieven voor vrouwen zijn?", vraagt iemand zich af.
En ja, ik doe hier even schaamteloos aan cherry-picking.