Plaatsing asielzoekers

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 04:33

Ik ken geen ander land die dit allemaal zou pikken, geen recht op asiel maar wel onderdak krijgen en vreselijk veel overlast bezorgen!
Op deze manier wordt het draagvlak voor de echte asielzoeker ook minder want je ziet niet aan iemands neus of het een echte vluchteling of een veiligelanders is.

Linnie050

Berichten: 11824
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 06:41

Hoe gaat dat dan in andere landen?
Wat kan je doen om iemand uitgezet te krijgen?
Of mensen die overlast/crimineel gedrag vertonen?

Popstra
Berichten: 13983
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-21 13:04

Loretta schreef:
In het AZC zelf is het ook een dolle boel. En dan te bedenken dat daar ook nog echte vluchtelingen zitten die voor het geweld in hum land gevlucht zijn. Die krijgen daar ook nauwelijks rust tussen die doorgeslagen idioten uit veillige landen.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/864681/o ... onde-agent

Niet normaal...ME moet ingezet worden om de rust te bewaren...
Ik denk dat men nog half niet weet wat een kolerezooi het er is!?

Wellicht er eens een paar politici een bezoekje moeten brengen om met eigen ogen te zien in wat voor gruwel men daar zit!

Janneke2

Berichten: 23085
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 13:14

chanicha schreef:
Ik ken geen ander land die dit allemaal zou pikken

... dit kan je niet menen. Dat houdt in dat je alleen Noord-Korea kent, of Afghanistan onder de Taliban enzo.
'Onze' regels (ik bedoel de regels en niet het geblunder van de laatste jaren, het tekort aan plekken, het getreiter dat Ter Apel nauwelijks te bereiken is, etc etc.)
... onze regels zijn gewoon de internationale afspraken. Heel Europa, alle Amerika's etc etc hanteren hetzelfde recht voor vluchtelingen.
Citaat:
geen recht op asiel maar wel onderdak krijgen


Ja, zo gaat dat.
Ook mensen die geen recht op asiel blijken te hebben moet je huisvesten.
(Ken je het woord 'klinkeren' nog? Gewoon het overtreden van de regels door de overheid. Dat gebeurt niet alleen met wie toeslag vraagt voor kinderopvang...)
Citaat:
en vreselijk veel overlast bezorgen!

Ik ben tegen overlast bezorgen, maar het gesol geeft ook geen pas.
Wij gaan zo ook niet met onze Knollies om.
Citaat:
Op deze manier wordt het draagvlak voor de echte asielzoeker ook minder want je ziet niet aan iemands neus of het een echte vluchteling of een veiligelanders is.

Ja, triest is dat.

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 13:17

Het moet klaar zijn met dat geknuffel en de grenzen moeten hermetisch afgesloten worden muv de echte vluchtelingen.
Ben klaar met die vullisbakken die zich van alles veroorloven en schijt hebben aan het land en de inwoners waar ze zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 13:25

Popstra schreef:
Loretta schreef:
In het AZC zelf is het ook een dolle boel. En dan te bedenken dat daar ook nog echte vluchtelingen zitten die voor het geweld in hum land gevlucht zijn. Die krijgen daar ook nauwelijks rust tussen die doorgeslagen idioten uit veillige landen.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/864681/o ... onde-agent

Niet normaal...ME moet ingezet worden om de rust te bewaren...
Ik denk dat men nog half niet weet wat een kolerezooi het er is!?

Wellicht er eens een paar politici een bezoekje moeten brengen om met eigen ogen te zien in wat voor gruwel men daar zit!



Wilders is er - recent - geweest

Janneke2

Berichten: 23085
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 13:30

... maar ik zie het niet zo voor me dat Wilders zou willen bijdragen aan het verbeteren van de situatie.

(Als in: de staatssecretaris opdragen de zaak snel op orde te maken.)
(Ik zie hem eerder gebruik maken van de ellende voor zijn eigen toko.)

DuoPenotti

Berichten: 30574
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 13:32

Wat wilders zou kunnen bijdragen is die relschopers aanpakken.
Want dat is gewoon nodig. Die maken alles kapot. Juist voor de echte vluchteling.
Helaas wil de rest daar niet aan mee.

Zet ze maar eens in de cel, want bij zulk gedrag is dat niet eens teveel.
En laat ze na herhaaldelijk diefstal, maar ook mishandeling maar eens kiezen.
3 jaar cel, of we zetten je nu op het vliegtuig naar huis.
In beide gevallen zijn ze van de straat.
Eens kijken wat dat ook preventief gaat doen.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 14:10

Janneke2 schreef:
chanicha schreef:
Ik ken geen ander land die dit allemaal zou pikken

... dit kan je niet menen. Dat houdt in dat je alleen Noord-Korea kent, of Afghanistan onder de Taliban enzo.
'Onze' regels (ik bedoel de regels en niet het geblunder van de laatste jaren, het tekort aan plekken, het getreiter dat Ter Apel nauwelijks te bereiken is, etc etc.)
... onze regels zijn gewoon de internationale afspraken. Heel Europa, alle Amerika's etc etc hanteren hetzelfde recht voor vluchtelingen.
Citaat:
geen recht op asiel maar wel onderdak krijgen


Ja, zo gaat dat.
Ook mensen die geen recht op asiel blijken te hebben moet je huisvesten.
(Ken je het woord 'klinkeren' nog? Gewoon het overtreden van de regels door de overheid. Dat gebeurt niet alleen met wie toeslag vraagt voor kinderopvang...)
Citaat:
en vreselijk veel overlast bezorgen!

Ik ben tegen overlast bezorgen, maar het gesol geeft ook geen pas.
Wij gaan zo ook niet met onze Knollies om.
Citaat:
Op deze manier wordt het draagvlak voor de echte asielzoeker ook minder want je ziet niet aan iemands neus of het een echte vluchteling of een veiligelanders is.

Ja, triest is dat.

Internationale afspraken of niet, er zijn echt heel veel landen die zowel percentueel als in absolute aantallen veel minder mensen opvangen dan Nederland.
Ook is het natuurlijk onzin dat je mensen zou moeten huisvesten die geen recht op asiel hebben, en die hier dus helemaal niet horen te zijn. Waarom zouden wij daarvoor als samenleving verantwoordelijk zijn?
Is 'recht op asiel' niet precies dat? De plicht voor een land om degenen die dat recht hebben te huisvesten.
Heb je dat recht niet, dan is het toch evident dat het land die zorgplicht niet meer heeft?

Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 14:14

Janneke2 schreef:
... maar ik zie het niet zo voor me dat Wilders zou willen bijdragen aan het verbeteren van de situatie.

(Als in: de staatssecretaris opdragen de zaak snel op orde te maken.)
(Ik zie hem eerder gebruik maken van de ellende voor zijn eigen toko.)


Waarom denk je dat? Voor zover ik begrijp is Wilders niet tegen het opnemen van echte vluchtelingen.
Wel voor een betere screening om te voorkomen dat we oorlogsmisdadigers en criminelen opnemen en voor het terugsturen van veilige landers.
Maar het is absoluut complexe materie en niet eenvoudig op te lossen, omdat we afhankelijk zijn van afspraken in Europees verband en de medewerking van het thuisland (die dat vaak weigeren).
Terwijl het bij binnenkomst vaak al heel duidelijk is dat men geen kans maakt om hier te blijven.
Wel is het onbegrijpelijk dat het verkorten van de procedures maar niet wil lukken. Terwijl dat in ieders belang is.

Benzz
Berichten: 3115
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 14:28

oomens schreef:
Internationale afspraken of niet, er zijn echt heel veel landen die zowel percentueel als in absolute aantallen veel minder mensen opvangen dan Nederland.
Ook is het natuurlijk onzin dat je mensen zou moeten huisvesten die geen recht op asiel hebben, en die hier dus helemaal niet horen te zijn. Waarom zouden wij daarvoor als samenleving verantwoordelijk zijn?
Is 'recht op asiel' niet precies dat? De plicht voor een land om degenen die dat recht hebben te huisvesten.
Heb je dat recht niet, dan is het toch evident dat het land die zorgplicht niet meer heeft?


Oh en hoe zie je dat voor je? Je beoordeelt bij de poort? Op gevoel of zo? En dan zeg je: Nee jij mag hier niet wonen en dan gaan ze door Nederland zwerven. Lijkt mij een heel goed plan voor de veiligheid van de samenleving :+ :+

DuoPenotti

Berichten: 30574
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 14:36


oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 14:41

Benzz schreef:
oomens schreef:
Internationale afspraken of niet, er zijn echt heel veel landen die zowel percentueel als in absolute aantallen veel minder mensen opvangen dan Nederland.
Ook is het natuurlijk onzin dat je mensen zou moeten huisvesten die geen recht op asiel hebben, en die hier dus helemaal niet horen te zijn. Waarom zouden wij daarvoor als samenleving verantwoordelijk zijn?
Is 'recht op asiel' niet precies dat? De plicht voor een land om degenen die dat recht hebben te huisvesten.
Heb je dat recht niet, dan is het toch evident dat het land die zorgplicht niet meer heeft?


Oh en hoe zie je dat voor je? Je beoordeelt bij de poort? Op gevoel of zo? En dan zeg je: Nee jij mag hier niet wonen en dan gaan ze door Nederland zwerven. Lijkt mij een heel goed plan voor de veiligheid van de samenleving :+ :+

Nee, daarvoor heb je asielprocedures.
Als na het doorlopen daarvan een afwijzing volgt, dan is dus vastgesteld dat diegene geen recht heeft op asiel.

Janneke2

Berichten: 23085
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 14:42

Citaat:
Internationale afspraken of niet, er zijn echt heel veel landen die zowel percentueel als in absolute aantallen veel minder mensen opvangen dan Nederland.


Nederland hoort tot de rijkste landen ter wereld.

In absolute getallen en in percentages steken we erg mager af bij landen als Jordanië, Algerije, Pakistan en Ethiopië.

Citaat:
Ook is het natuurlijk onzin dat je mensen zou moeten huisvesten die geen recht op asiel hebben

Zozo.

Vind je de verdragen etc onzin?

In principe heb je dat recht, maar wellicht is het dan wel het eerlijkst om dan ook af te zien van de voordelen van de verdragen.
Burgerrechten, vrijheid van meningsuiting - ook allemaal 'natuurlijk onzin' ...?
Citaat:
Is 'recht op asiel' niet precies dat? De plicht voor een land om degenen die dat recht hebben te huisvesten.
Heb je dat recht niet, dan is het toch evident dat het land die zorgplicht niet meer heeft?
[/quote]
.... dat er een grens is aan zorgplicht, ben ik met je eens.
Maar je kunt het als gezegd niet aan iemands neus zien en tot die tijd is 'klinkeren' een flagrante schending.
(Daarna trouwens ook. Uitzetten mag, gesteld dat dat kan.)

... het huidige geklungel is beleid en daarmee ook een schending van de verdragen.

Anoniem

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 16:14

@janneke2: zou je misschien willen quoten inclusief de naam van de persoon die je quote? Het is anders onmogelijk voor andere mensen om terug te vinden wiens vragen je aan het beantwoorden bent en of je die persoon wel volledig en juist quote. Dat sluit de meeste mensen uit om er verder op te reageren. Als dat je bedoeling was dan kan je het beter via PB afhandelen, als dat niet de bedoeling was dan voortaan graag de naam opnemen van de persoon die je quote.

sterregoud
Berichten: 1906
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 17:52

chanicha schreef:
Ik ken geen ander land die dit allemaal zou pikken, geen recht op asiel maar wel onderdak krijgen en vreselijk veel overlast bezorgen!
Op deze manier wordt het draagvlak voor de echte asielzoeker ook minder want je ziet niet aan iemands neus of het een echte vluchteling of een veiligelanders is.


Ik ken ook geen ander land die deze misdragingen van die groep zou pikken. Het is volslagen absurd om als vluchteling aanspraak te maken op hulp en huisvesting, en tegelijkertijd voor overlast, intimidatie en agressie te zorgen.
De groep veiligelanders plegen winkeldiefstal, rijden zwart en bedreigen de buschauffeur.

Maar volgens Janneke2 moet dit allemaal maar kunnen…

We moet zeker zorgen voor de echte vluchtelingen. En het wordt dringend tijd dat de oproerkraaiers passend gestrafd en geweerd worden.

Anoniem

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 18:02

daarvoor komen ze ook naar hier, wij zijn veel te tolerant
en ze zijn goed geïnformeerd over hun rechten
plichten kennen ze niet

DuoPenotti

Berichten: 30574
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 18:06

Dit is echt niet alleen van nu.
In 2009 werkte ik af en toe in een asielzoekerscentrum, hoe vaak daar de politie weer moest komen...dat mocht niet in de media hoor.
Dat asielzoekers centrum is gesloten daarna en ook nooit meer geopend.

Toen veel al Somaliërs.
Die nog steeds niet bijster goed integreren want 70% zit er van in de bijstand.

Geluiden die ik nu hoor is dat de Syriërs er wel veel meer op uit zijn om deel te willen nemen aan onze samenleving.
Maar die worden het onveilig gemaakt in de AZC's door die criminelen van veiliglanders.
Echt zet ze op de bus en rijden maar.
Zie mijn artikel van Denemarken, een echt links land met zeer goed sociaal stelsel. Wat ze ook goed willen houden.
En dat gaat niet met criminelen binnen halen en houden.

Anoniem

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 18:12

Inderdaad Nederland verliest zijn eigen identiteit, respect voor de Denen

ik vraag me wel eens af hoe het zal gaan als meer dan de helft twee paspoorten heeft wie hier dan de scepter zwaait/gaat zwaaien

DuoPenotti

Berichten: 30574
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 18:17

Identiteit verliezen tot daar aan toe...wat is onderhand Nederlands?
Maar ons sociale stelsel, wat voor ons allemaal is, wit bruin geel zwart, rood, mijn part paars, gaat er aan.
En alleen maar omdat we overdreven links willen zijn, en daardoor juist alles kapot maken.
Want oh je zou eens discrimineren.
Het enige wat je doet is eigenlijk heel rechts, geld verdienen over vluchtelingen, het sociale stelsel kapot maken, minderheden zoals de stoom vluchtelingen nu geen kans geven.
Dit om criminelen te laten rond etteren.
Wat is daar goed aan?
Wie is daar beter van of mee geholpen?
Niet de gewone mensen, die blij zijn om hier te zijn.
Ik snap het gewoon niet, echt niet...

ruitje

Berichten: 12446
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 19:27

Nou ben ik niet links he. Maar hoe het hier verwoord word vind ik ook niet kloppend. Je kunt niet Denemarken aanhalen en dat tegenover NL zetten en zeggen: geen enkel land pikt dit.

Heel veel landen hebben asielproblematiek, en sommigen nog wel even erger dan NL ook. Je zal maar in Italie wonen op het eiland Lampedusa, op de Canarische Eilanden waar ze met bosjes naartoe gaan.

Frankrijk heeft ook heel wat problematiek, Parijs staan de auto's ook zo af en toe in de fik.

Dit is een Europees probleem, of eigenlijk een probleem van de hele wereld. Niet iets wat alleen in NL speelt :)

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 20:10

Dus weer grenscontroles invoeren, nu kunnen ze te pas en te onpas binnenkomen.

Loretta
Berichten: 8900
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 23:39

Die verdragen moet Nederland nu eenmaal naleven. Maar dat is nog geen reden om niets aan de overlast te doen. Voldoende handhaving op het OV en bij de winkels bijvoorbeeld. En misschien moeten ze ook eens na gaan denken pf Ter Apel wel zo'n geschikte plaats is.

DuoPenotti

Berichten: 30574
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 00:40

Ruitje Denemarken pikt het toch niet. Ook een land met goed sociaal stelsel. Dus waarom mag je dat niet vergelijken?

Overigens heb ik niet aangehaald dat andere landen er geen last van hebben zoals bijvoorbeeld Calais.
Het is zeker Europees maar het word niet Europees opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 00:53

DuoPenotti schreef:
Ruitje Denemarken pikt het toch niet. Ook een land met goed sociaal stelsel. Dus waarom mag je dat niet vergelijken?

Overigens heb ik niet aangehaald dat andere landen er geen last van hebben zoals bijvoorbeeld Calais.
Het is zeker Europees maar het word niet Europees opgelost.

Niet alleen in Calais hoor, ook in Moerdijk moet je de veilige landers van de schepen afhalen, omdat ze als verstekeling aan boord kruipen om in engeland te komen. Ook daar zorgen ze al voor overlast, dan pikt de marechaussee ze op en brengt ze naar Ter Apel.