Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly
Cer schreef:Vee uit nl… Nja, een aantal posters oa in dit (en andere) topics lijken, maar ik kan me vergissen, een hardgrondige hekel aan boeren te hebben ..
Popstra schreef:Imandra jij vroeg naar de bron over China maar dat was gewoon op het nieuws begin deze week.
DuoPenotti schreef:Precies heel veel ik denk dat in de toekomst dit kan, verwacht dat dat kan. Mooi
Maar het is 2021 waar dat nog niet kan.
En daarmee zeg ik niet dat de makers stil moeten zitten.
Maar waarom tot die tijd misschien meer blauwe diesel maken oid?
Nikass schreef:Ik begrijp wel dat DP zegt dat het te vroeg is om de electrische auto's te promoten als je op dit moment nog niet in staat blijkt om ze op een humane manier te produceren.
Ik deel haar mening dan.
Hoe denken jullie over windmolens?
Die dingen zijn niet echt mooi en veroorzaken door hun lawaai slapeloze nachten bij mensen die in hun omgeving wonen.
Danique_G schreef:Nikass schreef:Ik begrijp wel dat DP zegt dat het te vroeg is om de electrische auto's te promoten als je op dit moment nog niet in staat blijkt om ze op een humane manier te produceren.
Ik deel haar mening dan.
Hoe denken jullie over windmolens?
Die dingen zijn niet echt mooi en veroorzaken door hun lawaai slapeloze nachten bij mensen die in hun omgeving wonen.
Ik lees nu het stukje over de auto! Maar, worden reguliere auto’s wel eerlijk geproduceerd? En alle andere producten die ik bezit hebben? Laten we niet vallen over de elektrische auto als we bij de rest van de producten daar ook geen erg in zien. Weliswaar ben ik wel voor een verbetering can de werkomstandigheden
Dat het mensen wakker hield wist ik niet eigenlijk? Vind het lastig. Waren die huizen er eerder of de windmolens? Is het niet een kwestie zoals bouwen buiten de Winterdijk en het overstroomt? Ik heb werkelijk geen idee overigens.
Wat betreft het uitzicht: veel mensen komen normaliter ook niet op die plek omdat ze met hun derriere op de bank zitten dus moeten ze ook niet miepen over die ene keer dat ze natuur intrekken en een windmolen tegenkomen.
Het is niet schitterend, dat toegegeven
Toch maar nucleaire energie? Ik weet nog steeds niet wat ik daar van vind
mysa schreef:Die windmolens worden vaak gebouwd vlakbij plekken waar al (lang) huizen staan. Kan ook haast niet anders in een klein land. Maar kan me goed voorstellen dat het een crime is voor de bewoners. Ze zoemen, verpesten je uitzicht en geven slagschaduw.
Nikass schreef:Ik weet niet hoe het zit met de productie van gewone auto's. Het gaat er mij om dat als je wéét van de arbeid in die kobalt mijnen, dat je daar dan toch niet aan mee kan doen?
8nnemiek schreef:Nikass schreef:Ik weet niet hoe het zit met de productie van gewone auto's. Het gaat er mij om dat als je wéét van de arbeid in die kobalt mijnen, dat je daar dan toch niet aan mee kan doen?
Over kobalt heeft imandra vandaag nog een post geplaatst. Het overgrote deel van die kobalt wordt gebruikt in laptops en mobiele telefoons. Zelfs voor het raffineren van benzine is kobalt nodig.
In de oude accu's van elektrische auto's zit nog redelijk veel kobalt, maar in de nieuwe al nauwelijks meer, en Elon Musk is volop bezig met het ontwikkelen van volledig kobaltvrije accu's.
IMANDRA schreef:Popstra schreef:Imandra jij vroeg naar de bron over China maar dat was gewoon op het nieuws begin deze week.
Bij gebrek aan een betrouwbare bron neem ik dan bij deze aan dat je het fout hebt geïnterpreteerd.vind er zo niks over.
mysa schreef:Die windmolens worden vaak gebouwd vlakbij plekken waar al (lang) huizen staan. Kan ook haast niet anders in een klein land. Maar kan me goed voorstellen dat het een crime is voor de bewoners. Ze zoemen, verpesten je uitzicht en geven slagschaduw.
8nnemiek schreef:Om betere en milieuvriendelijke accu's te ontwerpen is een hoop onderzoek nodig, en om dat onderzoek mogelijk te maken moet er genoeg vraag zijn naar elektrische auto's. Daarom is het toch belangrijk dat ze worden gepromoot, ook al zijn de batterijen nog niet geperfectioneerd.
Als Tesla niet zo populair zou zijn en niet zo veel auto's had verkocht dan hadden ze nooit die kobaltvrije accu's kunnen ontwikkelen natuurlijk.
DuoPenotti schreef:Hier in de buurt staan er sinds kort. Net een heli plus bromtoon als je er onder staat. Geen idee hoe ver dat geluid draagt.
Plus veel dode vogels. Ongelooflijk bij een vogel natuur gebied waar ik woon.
Imandra voor dat er mensen electrisch reden was er ook geld.
En nee teveel tegen berichten dat het nog niet beter is dan gewone brandstof.
Nikass schreef:Ik weet niet hoe het zit met de productie van gewone auto's. Het gaat er mij om dat als je wéét van de arbeid in die kobalt mijnen, dat je daar dan toch niet aan mee kan doen?8nnemiek schreef:Over kobalt heeft imandra vandaag nog een post geplaatst. Het overgrote deel van die kobalt wordt gebruikt in laptops en mobiele telefoons. Zelfs voor het raffineren van benzine is kobalt nodig.
In de oude accu's van elektrische auto's zit nog redelijk veel kobalt, maar in de nieuwe al nauwelijks meer, en Elon Musk is volop bezig met het ontwikkelen van volledig kobaltvrije accu's.
Ik heb niet gezegd dat ik voorstander ben van het gebruik van laptops en mobieltjes op die manier![]()
Ik ben van mening dat als die auto's niet op een humane manier geproduceerd kunnen worden dat je ze niet moet promoten. Als het inmiddels wel kan is het een ander verhaal.
8nnemiek schreef:Om betere en milieuvriendelijke accu's te ontwerpen is een hoop onderzoek nodig, en om dat onderzoek mogelijk te maken moet er genoeg vraag zijn naar elektrische auto's. Daarom is het toch belangrijk dat ze worden gepromoot, ook al zijn de batterijen nog niet geperfectioneerd.
Als Tesla niet zo populair zou zijn en niet zo veel auto's had verkocht dan hadden ze nooit die kobaltvrije accu's kunnen ontwikkelen natuurlijk.
Popstra schreef:IMANDRA schreef:Bij gebrek aan een betrouwbare bron neem ik dan bij deze aan dat je het fout hebt geïnterpreteerd.vind er zo niks over.
Er werd gezegd dat verschillende landen maatregelen gingen nemen maar dat China al gereageerd had niks verder te veranderen na hun aanpassingen die ze in 2016 al gedaan hebben.
Ik verzin dit niet, en weet ook niet wat je daar anders aan zou moeten interpreteren.
Citaat:New research has found that China’s pledge to achieve “carbon neutrality” before 2060 is “largely consistent” with the Paris Agreement’s aim of limiting global warming to 1.5C.
Citaat:President Xi Jinping has vowed his country will reach peak emissions before 2030 and become carbon neutral by 2060.
Nikass schreef:8nnemiek schreef:Om betere en milieuvriendelijke accu's te ontwerpen is een hoop onderzoek nodig, en om dat onderzoek mogelijk te maken moet er genoeg vraag zijn naar elektrische auto's. Daarom is het toch belangrijk dat ze worden gepromoot, ook al zijn de batterijen nog niet geperfectioneerd.
Als Tesla niet zo populair zou zijn en niet zo veel auto's had verkocht dan hadden ze nooit die kobaltvrije accu's kunnen ontwikkelen natuurlijk.
Dat kan zijn, maar ik vind nou eenmaal niet dat kinderen de prijs moeten betalen. Het gaat mij niet om "nog niet geperfectioneerd", het gaat mij om mensen die hier een hele hoge prijs voor moeten betalen; namelijk hun gezondheid en soms hun leven.