Peter R de Vries neergeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:49

Annet_Dottie schreef:
Ik las net dat Peter z'n dochter in Ghana woont. Denk dat dit misschien een beetje verklaart waarom het zo stil blijft en ben bang dat we de uitkomst dan ook wel kunnen raden.. zijn dochter probeert natuurlijk nu ook zsm naar Nederland te komen nu.

Als er nieuws was geweest wachten ze echt niet tot haar vliegtuig is geland en ze bij haar familie is. Dat is natuurlijk puur speculeren.
Net als dat het afschalen van agenten zou betekenen dat hij er niet meer is. Als ze de verdachten hebben, neemt de dreiging simpelweg af. Ik vraag me af waarom mensen altijd de behoefte hebben om zo ver te gaan denken.
We kunnen allemaal niet meer dan afwachten tot er officiële nieuwsberichten komen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:53

Ik denk het niet, dat is nu eenmaal zo als je een bn-er bent. Als ik zo op straat zou liggen, dan zou niemand er om malen. Dan werd het afgedaan met een klein stukje tekst en hooguit een vage foto. Natuurlijk ben ik blij dat ik daar niet lag, maar het geeft wel aan dat als je bekender bent dat je zoiets ook sneller kunt verwachten.
En ik heb eigenlijk iets soortgelijks nog niet lang geleden meegemaakt, mijn vader is betrokken geweest bij een ongeval, geen gewonden, maar de foto's stonden natuurlijk wel (met onherkenbaar gemaakte kentekens) op wat sites. Een dag later was het hele verhaal bekend in het dorp en werd ik gevraagd of op 1 van de foto's de auto van mijn vader te zien was (zat geheel in de kreukels, maar gelukkig geen lichamelijk letsel). Dus ondanks dat wij verder niets gezegd hadden en het kenteken onherkenbaar was, ging het verhaal snel rond. Zelfs als er dus geen personen herkenbaar op foto's staan, maar wel voorwerpen, zelfs dan krijgt een foto snel een verhaal.
Op sommige foto's stond mijn auto ook, ik was er heen gereden nadat bekend was wie betrokken waren, dus werd het al snel 1 en 1=2.
Ja, natuurlijk vond ik sommige vragen vervelend, maar nee, ik heb er geen schade van ondervonden. Op het moment dat de foto's online kwamen was nog niet bekend hoe de lichamelijke toestand van de betrokkenen was. Dus in mijn ogen is zoiets wel ongeveer hetzelfde, ook al zie je geen personen, de voorwerpen en de kreukels deden mensen al genoeg speculeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:54

Wauw mensen, jullie delen de hele tijd onzin en discussiëren over dingen wat er helemaal niet toe doet. Ik geef alleen aan dat zijn dochter in het buitenland woont en waarschijnlijk hier heen haast en wat ik DENK. Hoeveel reacties ik hier wel niet lees dat mensen zeggen hij word in leven gehouden blablabla dat zeg ik niet. Ik ben alleen verbaasd dat het 12 uur is en er nog geen nieuws is dus ben ik verder gaan kijken.
Maar dan ben ik degene die speculeert terwijl ik juist de hele tijd niet mee doe aan jullie speculaties _O-
Kijk even in de spiegel, volgens mij zijn we allemaal bezorgd en aan het zoeken naar informatie ;) dom gedoe hier 8)7

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:55

Kunnen mensen svp stoppen met over hem praten alsof hij er niet meer is?
Gewoon afwachten en hopen en bidden. Meer kun je niet doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:55

Germie, bn er of niet, wanneer er iets heftigs gebeurt en er zijn oelewappers met een mobieltje in de buurt loopt iedereen kans op geen stijl te eindigen of welke treurige groep dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:56

Jorienn schreef:
Annet_Dottie schreef:
Ik las net dat Peter z'n dochter in Ghana woont. Denk dat dit misschien een beetje verklaart waarom het zo stil blijft en ben bang dat we de uitkomst dan ook wel kunnen raden.. zijn dochter probeert natuurlijk nu ook zsm naar Nederland te komen nu.

Als er nieuws was geweest wachten ze echt niet tot haar vliegtuig is geland en ze bij haar familie is. Dat is natuurlijk puur speculeren.
Net als dat het afschalen van agenten zou betekenen dat hij er niet meer is. Als ze de verdachten hebben, neemt de dreiging simpelweg af. Ik vraag me af waarom mensen altijd de behoefte hebben om zo ver te gaan denken.
We kunnen allemaal niet meer dan afwachten tot er officiële nieuwsberichten komen.

Als hij in leven gehouden zou worden zoals meerdere mensen hier speculeren is de kans juist best groot dat ze wachten op zijn dochter ;) maar goed ik was hier om het nieuws te volgen niet om mee te gaan in onnodig gediscussieer.

Captain

Annet_Dottie schreef:
Kijk even in de spiegel, volgens mij zijn we allemaal bezorgd en aan het zoeken naar informatie ;) dom gedoe hier 8)7

Dat anderen het doen betekent niet dat jij het dan ook moet doen.
En nee, ik ben niet op zoek naar informatie, ik wacht op berichten van de NOS, dus spreek daarin voor jezelf! :*

Anoniem

Maar ook dat is persoonlijk Germie. Ik zou dat zelf absoluut niet trekken. Veel sterkte nog daarmee toegewenst.

Ik hoef alleen absoluut geen filmpje dichtbij van mijn vader in die toestand te zien. En als ik de filmer tegen zou komen zou ik niet voor mijzelf instaan.
Dus misschien dat het zo netjes is om het uit voorzorg dus inderdaad niet te doen omdat iedereen anders reageert op de situatie. En daar doet van mij het wel/niet bekend zijn er niet aan toe.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:57

Jorienn schreef:
Annet_Dottie schreef:

Daarbij lijkt me, dat zolang er niets naar buiten is gebracht over de gezondheid van Peter, de dreiging (mochten ze de verdachten nog niet hebben) simpelweg zou blijven bestaan.
Afschaling van de beveiliging in het ziekenhuis lijkt mij nu inderdaad omdat de dreiging afneemt omdát de juiste verdachten meer dan waarschijnlijk gepakt zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:58

Jorienn schreef:
Maar ook dat is persoonlijk Germie. Ik zou dat zelf absoluut niet trekken. Veel sterkte nog daarmee toegewenst.

Ik hoef alleen absoluut geen filmpje dichtbij van mijn vader in die toestand te zien. En als ik de filmer tegen zou komen zou ik niet voor mijzelf instaan.
Dus misschien dat het zo netjes is om het uit voorzorg dus inderdaad niet te doen omdat iedereen anders reageert op de situatie. En daar doet van mij het wel/niet bekend zijn er niet aan toe.

Dit idd. Ik snap niet dat alles met expliciet beeld ondersteund moet worden, is het nieuws an sich niet schokkend genoeg?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:58

Het is denk ik heel dubbel, maar is dat niet altijd zo als het jezelf overkomt? Ik hoef het filmpje van Peter ook niet te zien, terwijl ik graag naar 24u spoedeisende hulp kijk. Tuurlijk is dat geregisseerd, maar toch.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:59

bigone schreef:
Germie, bn er of niet, wanneer er iets heftigs gebeurt en er zijn oelewappers met een mobieltje in de buurt loopt iedereen kans op geen stijl te eindigen of welke treurige groep dan ook.

Dat klopt, maar nu zeurt men omdat het toevallig een BN-er is. Maar in de situatie van mijn vader waren de foto's dus ook online terwijl nog niet bekend was hoe de lichamelijke situatie van betrokkenen was. Is dat dan anders? Nee. Dus dan moet je zeuren over elke nieuwsfoto van een ongeluk of iets dergelijks wat online komt. In mijn ogen mag je het posten. Daar gaat het om.

Ik vind de discussie over de filmpjes en foto's eigenlijk interessanter als de rest. Er is momenteel toch niets bekend, hij ligt in het ziekenhuis, ik hoop dat hij het redt, maar verder is er geen nieuws. Aan speculeren doe ik in deze niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:00

Ladybird schreef:
Het is denk ik heel dubbel, maar is dat niet altijd zo als het jezelf overkomt? Ik hoef het filmpje van Peter ook niet te zien, terwijl ik graag naar 24u spoedeisende hulp kijk. Tuurlijk is dat geregisseerd, maar toch.

En met toestemming.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:25

germie schreef:
bigone schreef:

Dat klopt, maar nu zeurt men omdat het toevallig een BN-er is. Maar in de situatie van mijn vader waren de foto's dus ook online terwijl nog niet bekend was hoe de lichamelijke situatie van betrokkenen was. Is dat dan anders? Nee. Dus dan moet je zeuren over elke nieuwsfoto van een ongeluk of iets dergelijks wat online komt. In mijn ogen mag je het posten. Daar gaat het om.

Ik vind de discussie over de filmpjes en foto's eigenlijk interessanter als de rest. Er is momenteel toch niets bekend, hij ligt in het ziekenhuis, ik hoop dat hij het redt, maar verder is er geen nieuws. Aan speculeren doe ik in deze niet.

Maar in jouw geval ging het om foto's van voertuigen, niet van personen, dat vind ik toch wel een wezenlijk verschil. Ik heb de auto van Tiger Woods na zijn crash ook voorbij zien komen, dat vond ik ook niet schokkend. Zou het wel erg hebben gevonden als hij er nog in had gezeten en dat op de foto te zien was. Ik vind het laten zien van personen, of ze BN'er zijn of niet, toch erger dan alleen materiaal.

Ketly

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:34

Ik ben constant de nieuwspagina's aan het vernieuwen, hopend op positief nieuws. Als je de tweet leest van zijn zoon zou ik zeggen dat hij op dit moment nog in leven is. Dit zegt uiteraard niks over hoe het komt, maar ik lees het enigszins positief.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:38

germie schreef:
Wat ik me nog wel afvraag, je mag geen beelden van een mogelijke verdachte tonen omdat er dan sprake kan zijn van strafvermindering? Is dat dan niet een wet die eens aangepast moet worden en belangrijker is dan al die andere wetten die de afgelopen tijd zijn doorgevoerd door een notabene demissionair kabinet?

Ik vond dat ook gek en heb het gisteren even opgezocht. Het leidt terug naar de "kopschopperszaak" in Eindhoven. De rechter heeft daar strafvermindering opgelegd wegens het online zetten van beelden van de verdachten vanwege "inbreuk op het recht op eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer". Het lijkt mij een voortvloeisel uit de privacy-wetgeving.

Zoals ik het lees hoeft het niet persé te leiden tot strafvermindering. De inbreuk moet gerechtvaardigd zijn.
Bron: https://01-strafrecht-advocaat.nl/inbre ... pperszaak/

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:45

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:46

Laatst bijgewerkt door Giolli op 07-07-21 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Beschrijving link toegevoegd

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:23

Ik denk dat er gewoon nog niks gezegd kán worden, gisteravond neergeschoten, stel er is een operatie gedaan dat duurt meerdere uren, medicatie wordt toegediend, vermoedelijk ook iets tegen zwelling in de hersenen dan.

Peter R de Vries en de artsen zijn allemaal maar mensen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:50

fransje23 schreef:
Loretta schreef:
Het is de laatste jaren echt achteruitgegaan qua georganiseerde misdaad. Nederland was vroeger geen narcostaat. Tegenwoordig zijn we gewoon Colombia aan de Noordzee.

De misdaad is een stuk harder geworden door inmenging van de Noord Afrikanen om het even netjes te zeggen. Zij zijn de coke dealers. Vaak minderjarige jongens die nergens voor terug deinzen en voor relatief weinig geld mensen liquideren en hier weinig straf voor krijgen omdat ze dus minderjarig zijn. Zij zijn begonnen met het op een geweldadig manier rippen van wiet kwekers en dealers jaren terug.

Toen zij er nog niet waren gebeurde er ook wel het een en ander maar werd vaak onderling opgelost. niet op de geweldadige ondoordachte manier zoals nu.

Het is net wild west met die gasten.
Neem bijv de plof kraken en pas nog de geweldadige overval die in Noord Holland eindigde in een schiet partij.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 14:01

Laatst bijgewerkt door Giolli op 07-07-21 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Beschrijving link toegevoegd

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 14:05

Ja, ze zetten het onder 'persvrijheid' inderdaad..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 14:08

Kunnen er omschrijvingen bij de neergekwakte linkjes komen?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 14:20

Cer schreef:
Ja, ze zetten het onder 'persvrijheid' inderdaad..

Als we het dan toch over persvrijheid hebben. Geenstijl kiest om het online te laten. Andere media kiezen om dat niet te doen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 14:22

Onali schreef:
Kunnen er omschrijvingen bij de neergekwakte linkjes komen?

Wat mankeert er aan het ‘neergekwakte’ linkje dan?