[Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij deze Tweede Kamer verkiezingen?

VVD
207 (15%)
PVV
108 (8%)
CDA
39 (2%)
D66
173 (12%)
GroenLinks
187 (14%)
SP
59 (4%)
PvdA
59 (4%)
ChristenUnie
22 (1%)
PvdD
96 (7%)
50PLUS
8 (0%)
SGP
10 (0%)
DENK
Geen stemmen
FvD
91 (6%)
BIJ1
19 (1%)
JA21
25 (1%)
CODE ORANJE
12 (0%)
Volt
63 (4%)
NIDA
1 (0%)
Piratenpartij
5 (0%)
JONG
6 (0%)
Splinter
22 (1%)
BBB
97 (7%)
NLBeter
1 (0%)
Lijst Henk Krol
1 (0%)
(Anders)
24 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1335

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:51

Ik vind trouwens dat we ons beter druk kunnen maken om een SGP of andere christelijke gereformeerde partijen die de abortus wet aan banden willen leggen. Dat is pas eng!
Wat volgt, de Euthenasie wet!?

Er is zo hard gewerkt om dit mogelijk te maken. Zou toch verschrikkelijk zijn als dit in de toekomst te niet word gedaan!
Laatst bijgewerkt door Popstra op 12-03-21 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:51

Popstra schreef:
Ik heb gister Baudet ook bij Jinek gezien. Ik had al veel eerder opgestapt als ik hem was puur om me te distancieren van zulk laag niveau journalisme, bashen en neer halen. Ongeacht wat je over hem vind was dit echt beneden peil

Behalve de roast, vond ik het een prima discussie.
Hij kon niets weerleggen, verspreidt leugens, ontkent racisme en als je uitdeelt, dan moet je kunnen incasseren.
Vrijheid van meningsuiting is hij toch zo'n grote voorstander van?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:58

Askja schreef:
elnienjo schreef:
Dat ben ik niet met je eens. Hij wil dat de Nederlands/westerse cultuur nagestreefd wordt in ons land en daarbij maakt het niet uit welke afkomst iemand heeft zolang hij maar is geintegreerd/assimileerd. Hij kotst namelijk net zo hard (zo niet harder!) op 'n blanke Nederlander die zich bekeerd heeft tot de islam.

Dan is het wel verbazend dat hij zijn 'Minder Marokkanen'-uitspraak inmiddels niet teruggenomen herft, vind je niet?

Waarom zou hij die terugnemen? De PVV wil ook minder Marokkanen in Nederland. Het is hier Nederland en geen Marokko. Als ze de taal leren, een baan zoeken, zich aanpassen en bijdragen aan de maatschappij dan zijn ze welkom.
Maar degenen die stug Marokkaans blijven praten, hier in de bijstand belanden, voor tig kinderen kinderbijslag trekken en woningen bezet houden voor jonge Nederlanders mogen wel wat minder, om maar niet te spreken over de criminele Marokkanen waar er wijken vol van zijn. Die zouden ze allemaal terug mogen sturen naar hun eigen land. Ga daar maar stelen en de boel terroriseren, niet hier.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:01

elnienjo schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik had het daar niet over. Ik zei dat hij een racist is, dat is gewoon zo.

Dat ben ik niet met je eens. Hij wil dat de Nederlands/westerse cultuur nagestreefd wordt in ons land en daarbij maakt het niet uit welke afkomst iemand heeft zolang hij maar is geintegreerd/assimileerd. Hij kotst namelijk net zo hard (zo niet harder!) op 'n blanke Nederlander die zich bekeerd heeft tot de islam.

Maar daar zeg je het zelf. "hij kotst namelijk net zo hard op 'n blanke nederlander die zich bekeerd heeft tot de islam". Dan discrimineer je dus op basis van religie. En inderdaad, er zijn extremisten (net zoals christenen die soms doorslaan en vrouwen nog steeds als minderwaardig zien, om nog maar te zwijgen over homoseksuelen enzo). Maar de islam bestaat niet volledig uit extremisten. Het is over het algemeen een religie die juist over gastvrijheid en naastenliefde gaat. En dat wíl meneer Wilders niet zien. Die schrijft de Islam meteen af als een religie die hier niet thuishoort en iedereen die erbij hoort, daar kotst hij op. Zoals je het zelf zo mooi beschrijft hierboven.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:01

fijn dat Jinek excuses heeft aangeboden. net als velen hier, die roast ging veel te ver en is mijn inziens ook onacceptabel. een roast kun je ook alleen maar doen wanneer degene die geroast wordt er voor open staat. je moet je er wel even geestelijk op kunnen voorbereiden.

de hele uitzending zat wat mij betreft op het randje. Ik vond ze veel feller richting Baudet m.b.t. de racistische appjes dan naar Azarkan met het onderzoek naar seksuele intimidatie. en dat laatste vind ik minstens zo erg.

Baudet gaat t niet redden en eigenlijk is het op zowel links als rechts jammer dat het zo verdeeld is. hiermee ga je geen verandering brengen. als PVV, FvD en alle afgeleiden hiervan nu samen een sterk rechts kamp maken, dan kun je wat. iets minder extreem en wie weet wil de VVD dan aansluiten en heb je een mega rechtse regering.

idem met SP, Groenlinks en PvdA. dan heb je een mooi sterke linkse kant.

elke partij gaat voor zijn eigen gewin en roept nu ook dingen die toch nooit waargemaakt gaan worden. dus als je gaat regeren als een PVV zijnde zul je altijd de mensen teleurstellen en kiezers verliezen. In de regering zul je moeten samen werken, geven en nemen en ja dat gaat ten koste van het ideaalbeeld.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:03

Ik denk dat het als gespreksleider ook erg lastig is om een debat met Baudet erbij in goede banen te leiden. Hij zuigt, overstemt anderen, uit zich elitair en arrogant en probeert constant het gesprek te domineren. Dat is denk ik deels bewust, omdat hij daarmee mensen uit hun tent hoopt te lokken om hem aan te vallen, waarmee hij weer kan zeggen dat de media niet deugen. Maar ik denk dat hij daarnaast simpelweg niet anders een discussie kán voeren omdat hij zo'n enorm ego heeft. Jammer dat het Jinek uit irritatie niet goed lukte om 'boven de partijen' te blijven staan.

IMANDRA

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-21 13:09

Maar Jinek pakte Azarkan toch ook gewoon aan als die niet kwam met een duidelijk antwoord?
Het verschil bij Baudet was dat hij continu door iedereen heen ging roepen en geen korte antwoorden wilde geven maar gelijk hele verhalen die volledig rond de vraag draaiden ging vertellen. En dat Azarkan zelf ook flink in discussie ging met Baudet. Vond Jinek niet per se partijdig hierin.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:14

ik vond azarkan het goed doen inderdaad. die hebben we ook wel eens anders gezien.
en ik vond hem ook heel goed richting Baudet. soms even te ver, maar ja je probeert je te profileren en iemand uit de tent te lokken.

Jinek zat voor mijn gevoel op het randje van partijdig. Nee ze ging niet over de schreef en soms zat ze terecht op haar strepen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:15

Soepblik schreef:
Maar daar zeg je het zelf. "hij kotst namelijk net zo hard op 'n blanke nederlander die zich bekeerd heeft tot de islam". Dan discrimineer je dus op basis van religie. En inderdaad, er zijn extremisten (net zoals christenen die soms doorslaan en vrouwen nog steeds als minderwaardig zien, om nog maar te zwijgen over homoseksuelen enzo). Maar de islam bestaat niet volledig uit extremisten. Het is over het algemeen een religie die juist over gastvrijheid en naastenliefde gaat. En dat wíl meneer Wilders niet zien. Die schrijft de Islam meteen af als een religie die hier niet thuishoort en iedereen die erbij hoort, daar kotst hij op. Zoals je het zelf zo mooi beschrijft hierboven.

Zonder Wilders' standpunt te delen of het over een kam scheren van alle moslims goed te praten, persoonlijk vind ik discriminatie op basis van religie minder erg dan op basis van etnische afkomst. Omdat religie (grotendeels) een keuze is, zeker in een land als het onze met godsdienstvrijheid, en afkomst niet.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:17

Askja schreef:
[
Zonder Wilders' standpunt te delen of het over een kam scheren van alle moslims goed te praten, persoonlijk vind ik discriminatie op basis van religie minder erg dan op basis van etnische afkomst. Omdat religie (grotendeels) een keuze is, zeker in een land als het onze met godsdienstvrijheid, en afkomst niet.

Eens.

En 'we' vallen toch ook massaal over gedrag van bepaalde biblebelt kerken/gemeentes uit eigen land.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:18

Suzanne F. schreef:
Maar degenen die stug Marokkaans blijven praten, hier in de bijstand belanden, voor tig kinderen kinderbijslag trekken en woningen bezet houden voor jonge Nederlanders mogen wel wat minder, om maar niet te spreken over de criminele Marokkanen waar er wijken vol van zijn. Die zouden ze allemaal terug mogen sturen naar hun eigen land. Ga daar maar stelen en de boel terroriseren, niet hier.

Maar hoe kun je mensen met een nederlands paspoort terug sturen naar waar hun roots liggen? het gros is hier geboren.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:20

IMANDRA schreef:
Maar Jinek pakte Azarkan toch ook gewoon aan als die niet kwam met een duidelijk antwoord?
Het verschil bij Baudet was dat hij continu door iedereen heen ging roepen en geen korte antwoorden wilde geven maar gelijk hele verhalen die volledig rond de vraag draaiden ging vertellen. En dat Azarkan zelf ook flink in discussie ging met Baudet. Vond Jinek niet per se partijdig hierin.
Niet per se, maar ze kon haar ergernis t.o. Baudet niet goed inhouden, zeker toen het ging over het interview van Jair Ferwerda met Hiddema waarin de laatste aangaf geen zin meer te hebben in de "racistische drek', wat volgens Baudet niet sloeg op de dubieuze appjes van hem en zijn paryijgenoten in een groepsapp maar op hoe de media FvD bejegenen - wat te belachelijk is voor woorden uiteraard, aangezien glashelder was wat Hiddema bedoelde. Maar zelfs dan moet je daar als gespreksleider in een debat boven kunnen staan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:21

fokfanaat schreef:
Suzanne F. schreef:

Maar hoe kun je mensen met een nederlands paspoort terug sturen naar waar hun roots liggen? het gros is hier geboren.

Als het hier geboren criminelen zijn met een Nederlands paspoort dan volgen ze maar een soort verplichte cursus over de Nederlandse cultuur en normen en waarden. En dan gaan ze na hun celstraf maar maatschappelijk werk doen, in de zorg voor de ouderen in verpleeghuizen ofzo. Iets betekenen voor de maatschappij.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:25

Welke waarden?

De waarden van bijv. Elnienjo of iemand uit Urk zijn anders dan mijn waarden :D

Onderscheid maken op basis van ras of geloof is gewoon discriminatie.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:25

fokfanaat schreef:
Suzanne F. schreef:

Precies.
Een uitspraak als 'wijken vol criminele Marokkanen' is m.i. overigens gewoon racistisch en een klap in het gezicht van die eerste generatie Marokkanen die wel hun stinkende best doen om te integreren en hun kinderen goed voor te bereiden op de maatschappij, en de tweede generatie Marokkanen die wel alles op alles set voor een opleiding, baan en volwaardige plek in de maatschappij.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-21 13:25

Askja schreef:
IMANDRA schreef:
Niet per se, maar ze kon haar ergernis t.o. Baudet niet goed inhouden, zeker toen het ging over het interview van Jair Ferwerda met Hiddema waarin de laatste aangaf geen zin meer te hebben in de "racistische drek', wat volgens Baudet niet sloeg op de dubieuze appjes van hem en zijn paryijgenoten in een groepsapp maar op hoe de media FvD bejegenen - wat te belachelijk is voor woorden uiteraard, aangezien glashelder was wat Hiddema bedoelde. Maar zelfs dan moet je daar als gespreksleider in een debat boven kunnen staan.

Ja true, ik snap je. Haar irritatie was inderdaad wel zichtbaar, maar volkomen logisch en niet zozeer door de inhoud maar de manier van reageren :j. Bij Hiddema werd er van alle kanten te lang op doorgegaan vind ik idd, er was aan het begin al duidelijk dat er geen goed antwoord uit zou komen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:26

maar laat hem dara dan met doordachte plannen voor komen, terug sturen klinkt lekker makkelijk, maar kan gewoon niet.

Zelfde met Baudet en Nederland vrij, alle corona maatregelen opheffen per direct dat kan ook niet. Is puur gemakkelijk stemmers lokken, maar geen doordacht plan

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:29

Suzanne F. schreef:
Als het hier geboren criminelen zijn met een Nederlands paspoort dan volgen ze maar een soort verplichte cursus over de Nederlandse cultuur en normen en waarden. En dan gaan ze na hun celstraf maar maatschappelijk werk doen, in de zorg voor de ouderen in verpleeghuizen ofzo. Iets betekenen voor de maatschappij.

Niks mis met strenge eisen, maar dan moet de maatschappij ook moeite nemen om hen kansen te bieden. Het werkt twee kanten op. Dus ook: kijken waar het misgaat en proberen te voorkomen dat die jongens in de criminaliteit belanden. Insteken op scholing en extra begeleiding. Helpen bij solliciteren zodat ze niet afgewezen wordrn omdat ze Akhbar heten en geen Jansen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:31

Askja schreef:
Een uitspraak als 'wijken vol criminele Marokkanen' is m.i. overigens gewoon racistisch en een klap in het gezicht van die eerste generatie Marokkanen die wel hun stinkende best doen om te integreren en hun kinderen goed voor te bereiden op de maatschappij, en de tweede generatie Marokkanen die wel alles op alles set voor een opleiding, baan en volwaardige plek in de maatschappij.

Nee dat is niet rascistisch. En er is geen probleem met de hardwerkende Marokkaan die zijn best doet om te integreren. En ook niet met de tweede generatie die alles op alles zet voor een opleiding, baan en een plek in de maatschappij. Daar valt de PVV niet over. Maar wel als ze zich niet aanpassen aan de Nederlandse cultuur, niet werken en zich niet houden aan de regels die hier voor iedereen gelden. En dat ze hun geloof willen belijden is prima. Maar inmiddels word je overspoeld met moskeeën en hoor je in bepaalde wijken geen woord Nederlands meer. Ik snap wel dat de PVV daar iets aan wil doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:33

Askja schreef:
Suzanne F. schreef:

Niks mis met strenge eisen, maar dan moet de maatschappij ook moeite nemen om hen kansen te bieden. Het werkt twee kanten op. Dus ook: kijken waar het misgaat en proberen te voorkomen dat die jongens in de criminaliteit belanden. Insteken op scholing en extra begeleiding. Helpen bij solliciteren zodat ze niet afgewezen wordrn omdat ze Akhbar heten en geen Jansen.

Eens. Maar ook Ahkbar moet gewoon Nederlands spreken en zich aanpassen. Het werkt inderdaad twee kanten op. Als je wilt werken hier in Nederland kom je echt wel aan het werk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:37

Popstra schreef:
Ik heb gister Baudet ook bij Jinek gezien. Ik had al veel eerder opgestapt als ik hem was puur om me te distancieren van zulk laag niveau journalisme, bashen en neer halen. Ongeacht wat je over hem vind was dit echt beneden peil

Ik heb het niet gezien, maar Baudet begint wel een behoorlijke gewoonte te maken van dat weglopen en dat maakt hem imo ongeschikt als politicus en al zeker van een regerende partij.

Stel, Baudet wordt ooit MP, hoe gaat hij dat doen dan? Je kunt niet zomaar weglopen als je je aangevallen voelt als politicus. Je moet toch echt leren jezelf te beheersen, je interviews en gesprekken leren sturen en vragen tactisch terugtikken.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:39

Suzanne F. schreef:
Askja schreef:

Nee dat is niet rascistisch. En er is geen probleem met de hardwerkende Marokkaan die zijn best doet om te integreren. En ook niet met de tweede generatie die alles op alles zet voor een opleiding, baan en een plek in de maatschappij. Daar valt de PVV niet over. Maar wel als ze zich niet aanpassen aan de Nederlandse cultuur, niet werken en zich niet houden aan de regels die hier voor iedereen gelden. En dat ze hun geloof willen belijden is prima. Maar inmiddels word je overspoeld met moskeeën en hoor je in bepaalde wijken geen woord Nederlands meer. Ik snap wel dat de PVV daar iets aan wil doen.

Jij had het eerder over wijken vol criminele Marokkanen. Vooral dat 'wijken vol' zonder enige onderbouwing maakt het een racistische uitspraak.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:41

Je moet gewoon een heel erg hoog incasseringsvermogen hebben, klaar. Hoe vaak er bij Rutte wel niet het bloed onder zijn nagels gehaald word. Om nog maar te zwijgen over alle bagger die ik op social media over Rutte tegenkom met vergelijkingen tot het nazisme en dergelijke figuren.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:55

Rutte heeft een teflonlaag, die laat zich niet zo snel intimideren.
Ik vind wel dat er echt veel harder opgetreden mag worden tegen het uitschelden en bedreigen van politici en bewindslieden. Ook zouden SM-accounts veel eerder gesloten moeten worden als mensen die stelselmatig misbruiken voor dit soort ongein.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:56

Askja schreef:
Suzanne F. schreef:

Er zijn zoveel verschillende nationaliteiten in Nederland die wél gewoon meedoen hier. Het ligt dan toch echt bij een bepaalde groep zelf als die er vrij constant enorm negatief uit weet te blijven springen. Ik snap dat het ook een last is voor mensen uit die groep die wél willen trouwens. Zo ken ik een hoogopgeleide Marokkaan met goede baan die ook PVV stemt (vroeger Pim Fortuin) juist omdat hij vindt dat hij er op aangekeken wordt dat zijn groep het zelf voor hen verpest. Als ze het onderling niet in de hand weten te krijgen, dan maar op deze manier volgens hem.