Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Ik heb gister Baudet ook bij Jinek gezien. Ik had al veel eerder opgestapt als ik hem was puur om me te distancieren van zulk laag niveau journalisme, bashen en neer halen. Ongeacht wat je over hem vind was dit echt beneden peil
Askja schreef:elnienjo schreef:Dat ben ik niet met je eens. Hij wil dat de Nederlands/westerse cultuur nagestreefd wordt in ons land en daarbij maakt het niet uit welke afkomst iemand heeft zolang hij maar is geintegreerd/assimileerd. Hij kotst namelijk net zo hard (zo niet harder!) op 'n blanke Nederlander die zich bekeerd heeft tot de islam.
Dan is het wel verbazend dat hij zijn 'Minder Marokkanen'-uitspraak inmiddels niet teruggenomen herft, vind je niet?
elnienjo schreef:Shaggy09 schreef:Ik had het daar niet over. Ik zei dat hij een racist is, dat is gewoon zo.
Dat ben ik niet met je eens. Hij wil dat de Nederlands/westerse cultuur nagestreefd wordt in ons land en daarbij maakt het niet uit welke afkomst iemand heeft zolang hij maar is geintegreerd/assimileerd. Hij kotst namelijk net zo hard (zo niet harder!) op 'n blanke Nederlander die zich bekeerd heeft tot de islam.
Soepblik schreef:Maar daar zeg je het zelf. "hij kotst namelijk net zo hard op 'n blanke nederlander die zich bekeerd heeft tot de islam". Dan discrimineer je dus op basis van religie. En inderdaad, er zijn extremisten (net zoals christenen die soms doorslaan en vrouwen nog steeds als minderwaardig zien, om nog maar te zwijgen over homoseksuelen enzo). Maar de islam bestaat niet volledig uit extremisten. Het is over het algemeen een religie die juist over gastvrijheid en naastenliefde gaat. En dat wíl meneer Wilders niet zien. Die schrijft de Islam meteen af als een religie die hier niet thuishoort en iedereen die erbij hoort, daar kotst hij op. Zoals je het zelf zo mooi beschrijft hierboven.
Askja schreef:[
Zonder Wilders' standpunt te delen of het over een kam scheren van alle moslims goed te praten, persoonlijk vind ik discriminatie op basis van religie minder erg dan op basis van etnische afkomst. Omdat religie (grotendeels) een keuze is, zeker in een land als het onze met godsdienstvrijheid, en afkomst niet.
Suzanne F. schreef:Maar degenen die stug Marokkaans blijven praten, hier in de bijstand belanden, voor tig kinderen kinderbijslag trekken en woningen bezet houden voor jonge Nederlanders mogen wel wat minder, om maar niet te spreken over de criminele Marokkanen waar er wijken vol van zijn. Die zouden ze allemaal terug mogen sturen naar hun eigen land. Ga daar maar stelen en de boel terroriseren, niet hier.
IMANDRA schreef:Niet per se, maar ze kon haar ergernis t.o. Baudet niet goed inhouden, zeker toen het ging over het interview van Jair Ferwerda met Hiddema waarin de laatste aangaf geen zin meer te hebben in de "racistische drek', wat volgens Baudet niet sloeg op de dubieuze appjes van hem en zijn paryijgenoten in een groepsapp maar op hoe de media FvD bejegenen - wat te belachelijk is voor woorden uiteraard, aangezien glashelder was wat Hiddema bedoelde. Maar zelfs dan moet je daar als gespreksleider in een debat boven kunnen staan.Maar Jinek pakte Azarkan toch ook gewoon aan als die niet kwam met een duidelijk antwoord?
Het verschil bij Baudet was dat hij continu door iedereen heen ging roepen en geen korte antwoorden wilde geven maar gelijk hele verhalen die volledig rond de vraag draaiden ging vertellen. En dat Azarkan zelf ook flink in discussie ging met Baudet. Vond Jinek niet per se partijdig hierin.
fokfanaat schreef:Suzanne F. schreef:Maar degenen die stug Marokkaans blijven praten, hier in de bijstand belanden, voor tig kinderen kinderbijslag trekken en woningen bezet houden voor jonge Nederlanders mogen wel wat minder, om maar niet te spreken over de criminele Marokkanen waar er wijken vol van zijn. Die zouden ze allemaal terug mogen sturen naar hun eigen land. Ga daar maar stelen en de boel terroriseren, niet hier.
Maar hoe kun je mensen met een nederlands paspoort terug sturen naar waar hun roots liggen? het gros is hier geboren.
fokfanaat schreef:Suzanne F. schreef:Maar degenen die stug Marokkaans blijven praten, hier in de bijstand belanden, voor tig kinderen kinderbijslag trekken en woningen bezet houden voor jonge Nederlanders mogen wel wat minder, om maar niet te spreken over de criminele Marokkanen waar er wijken vol van zijn. Die zouden ze allemaal terug mogen sturen naar hun eigen land. Ga daar maar stelen en de boel terroriseren, niet hier.
Maar hoe kun je mensen met een nederlands paspoort terug sturen naar waar hun roots liggen? het gros is hier geboren.
Askja schreef:IMANDRA schreef:Niet per se, maar ze kon haar ergernis t.o. Baudet niet goed inhouden, zeker toen het ging over het interview van Jair Ferwerda met Hiddema waarin de laatste aangaf geen zin meer te hebben in de "racistische drek', wat volgens Baudet niet sloeg op de dubieuze appjes van hem en zijn paryijgenoten in een groepsapp maar op hoe de media FvD bejegenen - wat te belachelijk is voor woorden uiteraard, aangezien glashelder was wat Hiddema bedoelde. Maar zelfs dan moet je daar als gespreksleider in een debat boven kunnen staan.Maar Jinek pakte Azarkan toch ook gewoon aan als die niet kwam met een duidelijk antwoord?
Het verschil bij Baudet was dat hij continu door iedereen heen ging roepen en geen korte antwoorden wilde geven maar gelijk hele verhalen die volledig rond de vraag draaiden ging vertellen. En dat Azarkan zelf ook flink in discussie ging met Baudet. Vond Jinek niet per se partijdig hierin.
Suzanne F. schreef:Als het hier geboren criminelen zijn met een Nederlands paspoort dan volgen ze maar een soort verplichte cursus over de Nederlandse cultuur en normen en waarden. En dan gaan ze na hun celstraf maar maatschappelijk werk doen, in de zorg voor de ouderen in verpleeghuizen ofzo. Iets betekenen voor de maatschappij.
Askja schreef:Een uitspraak als 'wijken vol criminele Marokkanen' is m.i. overigens gewoon racistisch en een klap in het gezicht van die eerste generatie Marokkanen die wel hun stinkende best doen om te integreren en hun kinderen goed voor te bereiden op de maatschappij, en de tweede generatie Marokkanen die wel alles op alles set voor een opleiding, baan en volwaardige plek in de maatschappij.
Askja schreef:Suzanne F. schreef:Als het hier geboren criminelen zijn met een Nederlands paspoort dan volgen ze maar een soort verplichte cursus over de Nederlandse cultuur en normen en waarden. En dan gaan ze na hun celstraf maar maatschappelijk werk doen, in de zorg voor de ouderen in verpleeghuizen ofzo. Iets betekenen voor de maatschappij.
Niks mis met strenge eisen, maar dan moet de maatschappij ook moeite nemen om hen kansen te bieden. Het werkt twee kanten op. Dus ook: kijken waar het misgaat en proberen te voorkomen dat die jongens in de criminaliteit belanden. Insteken op scholing en extra begeleiding. Helpen bij solliciteren zodat ze niet afgewezen wordrn omdat ze Akhbar heten en geen Jansen.
Popstra schreef:Ik heb gister Baudet ook bij Jinek gezien. Ik had al veel eerder opgestapt als ik hem was puur om me te distancieren van zulk laag niveau journalisme, bashen en neer halen. Ongeacht wat je over hem vind was dit echt beneden peil
Suzanne F. schreef:Askja schreef:Een uitspraak als 'wijken vol criminele Marokkanen' is m.i. overigens gewoon racistisch en een klap in het gezicht van die eerste generatie Marokkanen die wel hun stinkende best doen om te integreren en hun kinderen goed voor te bereiden op de maatschappij, en de tweede generatie Marokkanen die wel alles op alles set voor een opleiding, baan en volwaardige plek in de maatschappij.
Nee dat is niet rascistisch. En er is geen probleem met de hardwerkende Marokkaan die zijn best doet om te integreren. En ook niet met de tweede generatie die alles op alles zet voor een opleiding, baan en een plek in de maatschappij. Daar valt de PVV niet over. Maar wel als ze zich niet aanpassen aan de Nederlandse cultuur, niet werken en zich niet houden aan de regels die hier voor iedereen gelden. En dat ze hun geloof willen belijden is prima. Maar inmiddels word je overspoeld met moskeeën en hoor je in bepaalde wijken geen woord Nederlands meer. Ik snap wel dat de PVV daar iets aan wil doen.
Askja schreef:Suzanne F. schreef:Als het hier geboren criminelen zijn met een Nederlands paspoort dan volgen ze maar een soort verplichte cursus over de Nederlandse cultuur en normen en waarden. En dan gaan ze na hun celstraf maar maatschappelijk werk doen, in de zorg voor de ouderen in verpleeghuizen ofzo. Iets betekenen voor de maatschappij.
Niks mis met strenge eisen, maar dan moet de maatschappij ook moeite nemen om hen kansen te bieden. Het werkt twee kanten op. Dus ook: kijken waar het misgaat en proberen te voorkomen dat die jongens in de criminaliteit belanden. Insteken op scholing en extra begeleiding. Helpen bij solliciteren zodat ze niet afgewezen wordrn omdat ze Akhbar heten en geen Jansen.