Popstra schreef:en dat al dit gewoon bij wijze van spreken van tafel geveegd word en je rustig met 5000 man kan gaan samen zijn wanneer je maar wil en waar je het maar wil omdat demonstreren een grondrecht is!
Als dat het geval is zou ik denken: mooi moment om na te denken over vrijheid, onvrijheid, wat eerlijk is en wat niet. Hoe je belangen afweegt (wanneer heeft welk recht voorrang? En waarom)
Citaat:
En Weet je, je oude vader of/en moeder kunnen bezoeken in een verzorgingshuis is ook een grondrecht. Dat werd verboden..om maar even een voorbeeld te geven.
Dit is absoluut een onderwerp dat veel en veel meer aandacht verdient! Ik vind de manier waarop we dat hebben gedaan als maatschappij heel erg.
Alleen. Je koppelt ze aan elkaar, maar ze staan los van elkaar. We zijn slecht met mensen in onder andere verzorgingstehuizen omgegaan, omdat we daar slecht mee omgegaan zijn en er niet (voldoende) mensen waren op de juiste plekken om daar aandacht voor te vragen.
Dat is erg, en dat vind ik ook echt een probleem.
Maar het staat los van de demonstratie. Het is niet dat de rechten van mensen in een verzorgingstehuis met terugwerkende kracht beter gewaarborgd zijn als de demonstraties niet plaatsvinden. Het is uiteindelijk juist andersom: alle vormen van onrecht groeien als niemand zich ertegen uitspreekt. Juist daarom is het recht op demonstratie belangrijk (ook als je individuele demonstraties niet per se onderschrijft.)
Citaat:
want welke imbeciel gaat er nu ook bedenken zich tussen 5000 man te voegen als ,,drukte vermijden,, al tijden word geadvisseerd??
Mensen die betrokken zijn bij de levens in Amerika wellicht. Van slachtoffers van politiegeweld. Je mag het oneens zijn met de demonstratie hoor, maar het is niet terecht om hun motivatie zo weg te zetten.