Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:53

Ik vind het gewoon typisch waar Trump overal mee wegkomt. Obama werd om de kleinste dingen bekritiseerd (iemand begroeten met een box, een beige pak aan doen) en diezelfde mensen praten zowat alles wat Trump doet goed. Hij spreekt zichzelf continu tegen, zijn staff moet zich in allerlei vreemde bochten wringen om te verklaren wat hij zegt en wat hij doet.

Ik vind het eng. Trump heeft vanaf het begin al geprobeerd om de media als boeman neer te zetten. Dat zijn technieken die Stalin en Hitler ook hebben gebruikt (want als de journalisten niet te vertrouwen zijn, dan zijn de slechte dingen die zij rapporteren over de leider ook niet waar natuurlijk). En dat vind ik behoorlijk kwalijk.

En het is niet eens iemand die verstand heeft of weet wat hij doet. Hij is de definitie van een verwend nest: dankzij het geld van pappie heeft hij nooit hard hoeven werken (dit presidentsschap zou de eerste keer zijn –maar hij doet maar wat hij wil dus ik weet niet of ik dit 'werken' zou noemen) en is hij altijd afgeschermd geweest van de boze buitenwereld. Hij is narcistisch en doet/roept alleen dingen die hém goeddoen. Hij geeft werkelijk waar niks om het regeren of de mensen uit Amerika: als iets wat hem helpt toevallig goed is voor Amerika dan is dat mooi meegenomen. Het is dan ook tekenend dat de financiële hulp voor kleine bedrijven die nu is ingezet vanuit Corona, ook met name worden gebruikt voor zijn eigen bedrijven, zijn eigen familie, of zaken die met hem te maken hebben. Government employees zijn –zoals normaal wel gebruikelijk is– niet uitgesloten. En de dingen die hij dan inzet zijn met name voordelig voor de rijken –waar hij zelf natuurlijk van profiteert. De middenklasse of de armen van Amerika zijn alleen maar slechter af door zijn regering. En zijn fans? Die zijn iirc met name middenklasse.

Hij zou Amerika nog verkopen aan Rusland als hij er beter van zou worden, zonder consequenties voor hemzelf.

En dát is dan de 'god emperor' waar al zijn fans zo over kwijlen?
Echt, ik verbaas me soms echt hoe gehersenspoeld mensen kunnen zijn. Ze schieten zichzelf gewoon in hun voet door op Trump te stemmen. Maar nee joh, de mensen die tegen Trump zijn, zijn gehersenspoeld en lopen als schaapjes achter de grote boze media aan. :') 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:04

Ailill schreef:
Die blonde, met die flinke boezem :P

Nah, dat is mijn 'punt' niet. Op zo'n bericht komt er vanuit jou wel een reactie, nog even los van de inhoud. Maar als er dan daarna een sterker punt komt, dan benoem je dit enkel en komt er geen reactie. Da's toch krom?

Vandaar dat ik vroeg of je me misschien met een woordvoerder van het witte huis verwarde. Het is toch niet mijn taak (betaalde baan) om hier op iedereen te reageren en antwoord te geven? Of moet ik nu ook een reactie geven op je sexistische opmerking waarmee je je post begint?

Als ik een bericht post dan eis ik toch ook geen reactie van iedere individu die ooit in dit topic gepost heeft?

Dat lijkt mij niet krom.

Ailill

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:22

Joh come on, het was een grapje ;)

Je hoeft inderdaad nergens antwoord op te geven, maar ik vond het i.i.g. opvallend. Zie ik bij veel meer mensen die pro Trump zijn, vandaar mijn vraag/opmerking.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:30

enzino schreef:
Of moet ik nu ook een reactie geven op je sexistische opmerking waarmee je je post begint?
Beetje flauw dit. Deze opmerking zou je, naar mijn inschatting, in een andere context niet maken over een dergelijke omschrijving.

IMANDRA, dat vind ik ook wel opmerkelijk, dat Trump bij een bepaalde groep mensen echt helemaal niets fout lijkt te kunnen doen.
Ik denk dat die kritiekloze houding voortkomt uit een onderbuikbehoefte aan een sterke leider en aan een blijkbaar enorme haat richting alles wat geassocieerd wordt met elite, mainstream media, gevestigde orde, liberalisme ('extreem-links') en ruimdenkendheid. Die haat weet Trump handig uit te buiten door zich te profileren als anti-establishment en volkstribuun, terwijl hijzelf meer dan wie ook met een gouden lepel in zijn gaffel geboren is.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:28

bigone schreef:
Familie en kennissen van mij, dacht dat dat wel duidelijk was.

Hoe hebben die familie en kennissen dan te maken met Trumps incompetentie? Gaat het daarbij om hun dagelijks leven als Amerikaans staatsburger in het algemeen, of hebben ze daadwerkelijk met hemzelf te maken (en dus inside ervaring met hem als persoon - dat zou wel bijzonder zijn)?

En hoe, ongeacht het antwoord op bovenstaande vraag, ervaren ze die incompetentie concreet?
Dit vraag ik overigens uit oprechte interesse, ik ben gewoon benieuwd naar voorbeelden hoe Trump het dagelijks leven van mensen daar beïnvloedt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:30

Is er een tegenkandidaat van Trump (rep/dem) die het nationaal erfgoed wil beschermen en op wil treden tegen de riots en beeldenstormen?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:31

Ja tuuurlijk: Kanye is je man!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 14:07

Askja schreef:
bigone schreef:
Familie en kennissen van mij, dacht dat dat wel duidelijk was.

Hoe hebben die familie en kennissen dan te maken met Trumps incompetentie? Gaat het daarbij om hun dagelijks leven als Amerikaans staatsburger in het algemeen, of hebben ze daadwerkelijk met hemzelf te maken (en dus inside ervaring met hem als persoon - dat zou wel bijzonder zijn)?

En hoe, ongeacht het antwoord op bovenstaande vraag, ervaren ze die incompetentie concreet?
Dit vraag ik overigens uit oprechte interesse, ik ben gewoon benieuwd naar voorbeelden hoe Trump het dagelijks leven van mensen daar beïnvloedt.

Ze leven voornamelijk in juist dr Staten die vaak volledig blind varen op trump en waar dus nu de besmettingen de pan uitrijzen. Het was voor hun ontzettend moeilijk om zich aan de regels te houden terwijl de wereld om hun heen compleet los ging. Neef heeft al gesolliciteerd in Nederland want heeft het na twintig jaar gehad met the Usa. Land van vrijheid en onbegrensde mogelijkheden is veranderd in een anarchiste bende met een leider die totaal geen verantwoording neemt en alles op anderen afschuift . Geloof me, alles wat wij te horen krijgen kun je met vijf vermenigvuldigen zegt hij. Het is complete chaos en hij gaat met zijn gezin daar weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 14:13

Ailill schreef:

Je hoeft inderdaad nergens antwoord op te geven, maar ik vond het i.i.g. opvallend. Zie ik bij veel meer mensen die pro Trump zijn, vandaar mijn vraag/opmerking.

Het was niet een van je beste grappen (gooi die opmerking erin bij een topic over sexisme en het zou al een stuk leuker zijn).

En ik zie dat ook een hoop, zowel bij pro- als anti-trump mensen. Naar mijn mening heeft de politieke voorkeur er dan ook weinig mee te maken. Kijk maar eens in elk ander NM topic hier op bokt.

Askja schreef:
Beetje flauw dit. Deze opmerking zou je, naar mijn inschatting, in een andere context niet maken over een dergelijke omschrijving.

En als ik die opmerking zou maken zou iedereen hier me er op aanspreken. Meten met twee maten... (waar ik me zelf dus ook schuldig aan maak)... past mooi in dit topic over Trump waar iedereen of 100% pro of 100% anti is.

Askja schreef:
Ik denk dat die kritiekloze houding voortkomt uit een onderbuikbehoefte aan een sterke leider en aan een blijkbaar enorme haat richting alles wat geassocieerd wordt met elite, mainstream media, gevestigde orde, liberalisme ('extreem-links') en ruimdenkendheid. Die haat weet Trump handig uit te buiten door zich te profileren als anti-establishment en volkstribuun, terwijl hijzelf meer dan wie ook met een gouden lepel in zijn gaffel geboren is.

Dat klopt volgens mij wel. Vooral de behoefte aan een sterke leider zie ik overal ter wereld opkomen omdat we komen uit een periode met leiders die meer op samenwerking uit waren en zich "slapper" opstelden. Het werkt als een pendulum, eerst gaan we teveel de ene kant op en dat wordt nu terug gedraaid om vervolgens teveel de andere kant op te gaan. Wat mij betreft geen einde van de wereld, slechts een normaal fenomeen. De "noodzaak" voor een sterke leider komt dan weer voort uit de dreiging van China (en in veel mindere mate Rusland) waar sterke leiders voor hun land opkomen en waar moeilijk mee te onderhandelen is.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 14:23

Askja schreef:
enzino schreef:
Of moet ik nu ook een reactie geven op je sexistische opmerking waarmee je je post begint?

IMANDRA, dat vind ik ook wel opmerkelijk, dat Trump bij een bepaalde groep mensen echt helemaal niets fout lijkt te kunnen doen.

Ja precies: hij zet zich neer als 'man of the people', maar als er iemand ver afstaat van de realiteit van het leven is hij het wel. Hij behoort eigenlijk tot de rijke, machtige elite waar zijn stemmers vanaf willen. Ironisch.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 14:44

Als vrouw kun je toch sowieso niet op hem stemmen? Zou niet weten waarom je zo'n viezerik zou steunen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:32

IMANDRA schreef:
Ik vind het gewoon typisch waar Trump overal mee wegkomt. Obama werd om de kleinste dingen bekritiseerd (iemand begroeten met een box, een beige pak aan doen) en diezelfde mensen praten zowat alles wat Trump doet goed. Hij spreekt zichzelf continu tegen, zijn staff moet zich in allerlei vreemde bochten wringen om te verklaren wat hij zegt en wat hij doet.

Ik vind het eng. Trump heeft vanaf het begin al geprobeerd om de media als boeman neer te zetten. Dat zijn technieken die Stalin en Hitler ook hebben gebruikt (want als de journalisten niet te vertrouwen zijn, dan zijn de slechte dingen die zij rapporteren over de leider ook niet waar natuurlijk). En dat vind ik behoorlijk kwalijk.

En het is niet eens iemand die verstand heeft of weet wat hij doet. Hij is de definitie van een verwend nest: dankzij het geld van pappie heeft hij nooit hard hoeven werken (dit presidentsschap zou de eerste keer zijn –maar hij doet maar wat hij wil dus ik weet niet of ik dit 'werken' zou noemen) en is hij altijd afgeschermd geweest van de boze buitenwereld. Hij is narcistisch en doet/roept alleen dingen die hém goeddoen. Hij geeft werkelijk waar niks om het regeren of de mensen uit Amerika: als iets wat hem helpt toevallig goed is voor Amerika dan is dat mooi meegenomen. Het is dan ook tekenend dat de financiële hulp voor kleine bedrijven die nu is ingezet vanuit Corona, ook met name worden gebruikt voor zijn eigen bedrijven, zijn eigen familie, of zaken die met hem te maken hebben. Government employees zijn –zoals normaal wel gebruikelijk is– niet uitgesloten. En de dingen die hij dan inzet zijn met name voordelig voor de rijken –waar hij zelf natuurlijk van profiteert. De middenklasse of de armen van Amerika zijn alleen maar slechter af door zijn regering. En zijn fans? Die zijn iirc met name middenklasse.

Hij zou Amerika nog verkopen aan Rusland als hij er beter van zou worden, zonder consequenties voor hemzelf.

En dát is dan de 'god emperor' waar al zijn fans zo over kwijlen?
Echt, ik verbaas me soms echt hoe gehersenspoeld mensen kunnen zijn. Ze schieten zichzelf gewoon in hun voet door op Trump te stemmen. Maar nee joh, de mensen die tegen Trump zijn, zijn gehersenspoeld en lopen als schaapjes achter de grote boze media aan. :') 8)7

Ik denk dat je hier twee denkfouten maakt. De VS zijn volledig gepolariseerd, net zoals er een groep is, die alles van Trump accepteert en niks van Obama, is er ook een groep waar precies het tegenovergestelde voor geldt. Dat heeft niet zozeer met Trump te maken en alles met die polarisatie. En daar zou ik me eerder zorgen over maken dan dat ik me verbaas over de Trumpaanhangers.

Het tweede is dat hij het kleinbedrijf helpt in deze crisis. De focus ligt juist helemaal op het grootbedrijf, onder het motto: "Als we die helpen, dan druppelt dat wel door naar het kleinbedrijf als onderaannemers en de mensen als werknemers en klanten." Alleen blijkt dat niet zo te werken. Het druppelt voornamelijk door naar aandeelhouders in de vorm van dividend en inkoopprogramma's van aandelen. Alleen is dat niet iets van Trump, maar van de Amerikaanse politiek. Biden is ook een man van het grootkapitaal, Obama en Clinton ook. En vergeet daarbij ook alle republikeinse en democratische senatoren en afgevaardigden.

Het is gemakkelijk om Trump overal de schuld van te geven. Maar Trump is het gevolg van het failliet van de Amerikaanse politiek. En die is al heel lang failliet.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:33

bigone schreef:
Askja schreef:

Ze leven voornamelijk in juist dr Staten die vaak volledig blind varen op trump en waar dus nu de besmettingen de pan uitrijzen. Het was voor hun ontzettend moeilijk om zich aan de regels te houden terwijl de wereld om hun heen compleet los ging. Neef heeft al gesolliciteerd in Nederland want heeft het na twintig jaar gehad met the Usa. Land van vrijheid en onbegrensde mogelijkheden is veranderd in een anarchiste bende met een leider die totaal geen verantwoording neemt en alles op anderen afschuift . Geloof me, alles wat wij te horen krijgen kun je met vijf vermenigvuldigen zegt hij. Het is complete chaos en hij gaat met zijn gezin daar weg.
Waar woont die neef?
Ik kan me indenken dat ze nu weg willen.
Anderzijds hadden die vrijheid en onbegrensde mogelijkheden 20 jaar geleden ook al een keerzijde natuurlijk. Ook toen was er al sprake van een grote ongelijkheid in kansen en van een enorme wapenverslaving en bijbehorend geweld. Dat is Trump niet aan te rekenen, wel dat onder zijn bewind de verschillen en de polarisatie nog veel verder toegenomen zijn.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:38

enzino schreef:
Ailill schreef:

Het was niet een van je beste grappen (gooi die opmerking erin bij een topic over sexisme en het zou al een stuk leuker zijn).

En ik zie dat ook een hoop, zowel bij pro- als anti-trump mensen. Naar mijn mening heeft de politieke voorkeur er dan ook weinig mee te maken. Kijk maar eens in elk ander NM topic hier op bokt.

Askja schreef:

En als ik die opmerking zou maken zou iedereen hier me er op aanspreken. Meten met twee maten... (waar ik me zelf dus ook schuldig aan maak)... past mooi in dit topic over Trump waar iedereen of 100% pro of 100% anti is.

Askja schreef:

Dat klopt volgens mij wel. Vooral de behoefte aan een sterke leider zie ik overal ter wereld opkomen omdat we komen uit een periode met leiders die meer op samenwerking uit waren en zich "slapper" opstelden. Het werkt als een pendulum, eerst gaan we teveel de ene kant op en dat wordt nu terug gedraaid om vervolgens teveel de andere kant op te gaan. Wat mij betreft geen einde van de wereld, slechts een normaal fenomeen. De "noodzaak" voor een sterke leider komt dan weer voort uit de dreiging van China (en in veel mindere mate Rusland) waar sterke leiders voor hun land opkomen en waar moeilijk mee te onderhandelen is.

Deels eens. Ik denk dat het daarnaast vooral te maken heeft met de snelheid waarmee veranderingen zich momenteel voltrekken, met het wegvallen van bepaalde zekerheden, en met het feit dat social media door de betreffende 'sterke leiders' slim ge- of liever misbruikt worden om de publieke opinie te bespelen en hun tegenstanders zwart te maken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:59

Karl66 schreef:
Ik denk dat je hier twee denkfouten maakt. De VS zijn volledig gepolariseerd, net zoals er een groep is, die alles van Trump accepteert en niks van Obama, is er ook een groep waar precies het tegenovergestelde voor geldt. Dat heeft niet zozeer met Trump te maken en alles met die polarisatie.

Dat is zeker niet zo, de polarisatie is beslist niet gelijkelijk verdeeld en volgens mij zijn er feitelijk maar heel weinig mensen die geen kritiek op Obama kunnen verdragen.

Citaat:
Alleen is dat niet iets van Trump, maar van de Amerikaanse politiek. Biden is ook een man van het grootkapitaal, Obama en Clinton ook. En vergeet daarbij ook alle republikeinse en democratische senatoren en afgevaardigden.

Niet helemaal terecht om het zo voor te stellen. Want er zit een GROOT verschil tussen Obama en Clinton die zich aantoonbaar hebben ingezet voor verandering, of Trump die juist welbewust allerlei maatregelen weer ongedaan maakt.

De Senaat en Afgevaardigden moet je inderdaad niet vergeten, want die hebben uiteindelijk wel veel macht.

Citaat:
Het is gemakkelijk om Trump overal de schuld van te geven. Maar Trump is het gevolg van het failliet van de Amerikaanse politiek. En die is al heel lang failliet.

Er was al heel veel failliet. Maar de combo Trump-Pence-McConnell heeft wel heel veel extra schade gedaan, en heel welbewust.

(En ook tot het punt dat het zelfs niet meer gaat om voordelen van de rijken, maar ook echt om het uitbreiden van het leed en de armoede onder arme mensen, gewoon omdat het kan. Een voorbeeld daarvan is de moeite die is genomen om een paar simpele maaltijdprogramma's, zoals lunch voor kinderen of een maaltijdservice voor ouderen en veteranen af te schaffen, terwijl het maar een fooi is op de begroting, en daarnaast heel veel opbrengt in positieve maatschappelijke effecten.)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:11

Karl66 schreef:
Ik denk dat je hier twee denkfouten maakt. De VS zijn volledig gepolariseerd, net zoals er een groep is, die alles van Trump accepteert en niks van Obama, is er ook een groep waar precies het tegenovergestelde voor geldt. Dat heeft niet zozeer met Trump te maken en alles met die polarisatie. En daar zou ik me eerder zorgen over maken dan dat ik me verbaas over de Trumpaanhangers.

Ga hierover mee met shadow.

Karl66 schreef:
Het tweede is dat hij het kleinbedrijf helpt in deze crisis. De focus ligt juist helemaal op het grootbedrijf, onder het motto: "Als we die helpen, dan druppelt dat wel door naar het kleinbedrijf als onderaannemers en de mensen als werknemers en klanten." Alleen blijkt dat niet zo te werken. Het druppelt voornamelijk door naar aandeelhouders in de vorm van dividend en inkoopprogramma's van aandelen. Alleen is dat niet iets van Trump, maar van de Amerikaanse politiek. Biden is ook een man van het grootkapitaal, Obama en Clinton ook. En vergeet daarbij ook alle republikeinse en democratische senatoren en afgevaardigden. .

Nee hoor, het ging over loans specifiek voor kleinbedrijf, waarvan government employees niet uitgesloten waren. Die loan kwamen voornamelijk terecht bij trump-geallieerde bedrijven. Zie punt 4.
https://whatthefuckjusthappenedtoday.com/

"Companies tied to Jared Kushner were approved for up to $6 million. A Dallas megachurch where Mike Pence recently spoke — whose pastor has been a vocal Trump supporter and sits on Trump’s evangelical advisory board — was approved for a forgivable loan worth $2-5 million. The school where Barron Trump is a student was approved for $2-5 million. The attorney who represented Trump in the Mueller investigation, as well as dozens of tenants of Trump’s real estate company, also received money. 22 companies at 40 Wall Street, an office building Trump owns in Lower Manhattan, received a combined total of at least $16.6 million in loans."

AKA hij gebruikt zijn macht om zichzelf beter te maken. Niet om het land te helpen/beter te krijgen.

Karl66 schreef:

Hij had de situatie vast niet mee, maar je kan absoluut niet zeggen dat dit alles Trump's schuld niet is. Hij heeft moedwillig veel wetten van Obama ongedaan gemaakt puur alleen omdat Obama die heeft ingevoerd. Hij doet wat goed voor hem/zijn ego/zijn reputatie is en verder niets. Het is niet alsof hij keihard zijn best te doen om het tij te keren maar de wind tegen heeft. Kijk alleen nog maar wat hij raaskalt over & doet aan Corona.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:22

Mja, kleine bedrijven, daar schaar ik zelf niet bedrijven met honderden werknemers onder. Al weet ik dat die daar officieel wel onder gerekend worden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:04

Natuurlijk is Trump een hele slechte president, maar als je niet wilt zien waar zijn presidentschap vandaan komt, dan blijf je de problemen over je afroepen.

Als je niet ziet dat de politiek in de VS volledig gepolariseerd is en dat ook een president als Obama gewoon een fanbase heeft, die zijn fouten niet willen zien. En als je niet ziet dat de Amerikaanse politiek volledig door de grote bedrijven wordt gedomineerd, dan ga je dus geen oplossing vinden. Dan blijf je dezelfde fouten maken, als die waardoor Trump aan de macht gekomen is.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 18:00

Eens. Nergens is het politiek correct denken zo nadrukkelijk aanwezig en in sommige opzichten doorgeslagen als in de VS. Die mensen vinden per definitie alles waar de Republikeinen en Trump voor staan fout, verderfelijk, racistisch etc. Die zien ook geen enkele nuance.

Je kunt natuurlijk meer sympathie hebben voor hun standpunten dan voor de hardcore Trumpfans, maar laten we nu niet doen alsof polarisatie maar één kant op werkt.

Het probleem is dat die polarisatie een zelfversterkend fenomeen is, gematigde geluiden worden steeds meer overschreeuwd, en mensen krijgen steeds meer het idee opgedrongen dat ze hoe dan ook een kant moeten kiezen, simpelweg omdat er geen alternatief is. Een gematigde onafhankelijke kandidaat die verbaal en strategisch sterk genoeg is om overeind te blijven in het gepolariseerde klimaat, en die bovendien voldoende financiële slagkracht heeft, of kan verwerven, dat zou nog eens interessant zijn, maar die is helaas in geen velden of wegen te bekennen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 18:08

Jammer hè? Ik denk dat er best geschikte kandidaten zijn maar dat vooral de financiën een probleem vormen.
Ik heb wel eens de indruk dat wie de meeste fondsen heeft en dus ook het meest propaganda kan maken al bijna de verkiezingen gewonnen heeft.
Het geld wat stom is, maakt recht wat krom is. (zei mijn oma die zeker tot haar negentigste zeer politiek geëngageerd was en met wie ik in mijn jonge, wat linksere jaren, eeuwig in de clinch lag)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 18:58

Askja schreef:
Eens. Nergens is het politiek correct denken zo nadrukkelijk aanwezig en in sommige opzichten doorgeslagen als in de VS. Die mensen vinden per definitie alles waar de Republikeinen en Trump voor staan fout, verderfelijk, racistisch etc. Die zien ook geen enkele nuance.

Da's vreemd. Want als ik meer dan 100.000 doden zie, dan denk ik niet dat 'doorgeslagen politiek correct denken' het voornaamste probleem is. En ik zie ook niet precies welke nuance ik eraan moet geven.

Citaat:
Je kunt natuurlijk meer sympathie hebben voor hun standpunten dan voor de hardcore Trumpfans, maar laten we nu niet doen alsof polarisatie maar één kant op werkt.

Jawel, polarisatie werkt wel vooral 1 kant op.

Citaat:
en mensen krijgen steeds meer het idee opgedrongen dat ze hoe dan ook een kant moeten kiezen, simpelweg omdat er geen alternatief is.

Klopt. Er is op zeker moment geen nuance of alternatief meer. Hoe erger de situatie wordt (en dan gaat het niet over abstracte discussies maar gewoon over het aantal mensen dat doodgaat, dakloos wordt, in armoede leeft, slachtoffer is van geweld etc), hoe minder ruimte er is voor nuance, want de opties verdwijnen.

Zolang je veilig op een afstand zit, met een inkomen, in een huis, met een internetverbinding, en coronamaatregelen en gezondheidszorg en over het algemeen niet te negatieve ervaringen met de rechstaat, is die nuance misschien wel te bedenken.(Misschien ook goed voor iedereen die dit inderdaad heeft, om af en toe even stil te staan bij hoeveel ruimte je dat alleen al geeft.)

Maar voor een aanzienlijk deel van Amerika, of ze dat nu beseffen of niet, is de keuze voor Trump ook een keuze voor de dood van veel mensen geweest. Daar is geen nuance meer. Voor veel mensen is het verschil tussen Biden en Trump het verschil tussen een kans, of niet. Niet in een 'politiek correct' verhaal, maar gewoon, het verschil tussen een kans op leven en dood.

Citaat:
dat zou nog eens interessant zijn

Interessant? Alsof het allemaal maar een spel is... Alsof al die levens er niet toe doen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:31

Karl66 schreef:
Natuurlijk is Trump een hele slechte president, maar als je niet wilt zien waar zijn presidentschap vandaan komt, dan blijf je de problemen over je afroepen.

Als je niet ziet dat de politiek in de VS volledig gepolariseerd is en dat ook een president als Obama gewoon een fanbase heeft, die zijn fouten niet willen zien. En als je niet ziet dat de Amerikaanse politiek volledig door de grote bedrijven wordt gedomineerd, dan ga je dus geen oplossing vinden. Dan blijf je dezelfde fouten maken, als die waardoor Trump aan de macht gekomen is.

Ik denk dat we elkaar niet goed begrepen. Hier ben ik het wel gewoon mee eens namelijk. Ik doelde meer op dat je Trump niet kan excuseren onder het mom van ‘het is de schuld van de polarisatie’ oid. Als in, de slechte dingen die Trump doet, doet Trump omdat het Trump is. Hij zal imo dan ook ooit aansprakelijk moeten worden gesteld voor de misdaden die hij heeft begaan. Dat hij idiote en gevaarlijke dingen mag doen/uitvoeren wordt inderdaad mogelijk gemaakt door de situatie die er nu is.

Hoop dat ik het zo een beetje goed uitleg :))

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 20:40

Shadow0 schreef:
Askja schreef:

Da's vreemd. Want als ik meer dan 100.000 doden zie, dan denk ik niet dat 'doorgeslagen politiek correct denken' het voornaamste probleem is. En ik zie ook niet precies welke nuance ik eraan moet geven.

Citaat:

Jawel, polarisatie werkt wel vooral 1 kant op.

Citaat:
en mensen krijgen steeds meer het idee opgedrongen dat ze hoe dan ook een kant moeten kiezen, simpelweg omdat er geen alternatief is.

Klopt. Er is op zeker moment geen nuance of alternatief meer. Hoe erger de situatie wordt (en dan gaat het niet over abstracte discussies maar gewoon over het aantal mensen dat doodgaat, dakloos wordt, in armoede leeft, slachtoffer is van geweld etc), hoe minder ruimte er is voor nuance, want de opties verdwijnen.

Zolang je veilig op een afstand zit, met een inkomen, in een huis, met een internetverbinding, en coronamaatregelen en gezondheidszorg en over het algemeen niet te negatieve ervaringen met de rechstaat, is die nuance misschien wel te bedenken.(Misschien ook goed voor iedereen die dit inderdaad heeft, om af en toe even stil te staan bij hoeveel ruimte je dat alleen al geeft.)

Maar voor een aanzienlijk deel van Amerika, of ze dat nu beseffen of niet, is de keuze voor Trump ook een keuze voor de dood van veel mensen geweest. Daar is geen nuance meer. Voor veel mensen is het verschil tussen Biden en Trump het verschil tussen een kans, of niet. Niet in een 'politiek correct' verhaal, maar gewoon, het verschil tussen een kans op leven en dood.

Citaat:
dat zou nog eens interessant zijn

Interessant? Alsof het allemaal maar een spel is... Alsof al die levens er niet toe doen.

Eh sorry hoor, maar je laatste opmerking raakt echt kant noch wal en als jij mijn woorden zo interpreteert, zegt dat meer over jouw bevooroordeelde manier van lezen dan over mijn post.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 21:02

Onder Obama gingen ook mensen dood. Niet door corona, maar door werkeloosheid, uitzettingen uit hun huis, door medicijnenverslaving etc. Domweg omdat de belangen van grote bedrijven belangrijker waren dan de belangen van de gewone Amerikanen. Waarom denk je dat Trump als president gekozen is (en daarvoor Obama)? Omdat de gewone Amerikaan er helemaal zat van was dat zij er zijn voor de politiek en het corporate bedrijfsleven in plaats van dat de politiek en het corporate bedrijfsleven er voor hun is.

En weet je wat er gebeurt als Biden president wordt? Er verandert geen ene ruk voor de gewone Amerikaan.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 21:05

En wat als Sanders president was geworden?