Ik vind het eng. Trump heeft vanaf het begin al geprobeerd om de media als boeman neer te zetten. Dat zijn technieken die Stalin en Hitler ook hebben gebruikt (want als de journalisten niet te vertrouwen zijn, dan zijn de slechte dingen die zij rapporteren over de leider ook niet waar natuurlijk). En dat vind ik behoorlijk kwalijk.
En het is niet eens iemand die verstand heeft of weet wat hij doet. Hij is de definitie van een verwend nest: dankzij het geld van pappie heeft hij nooit hard hoeven werken (dit presidentsschap zou de eerste keer zijn –maar hij doet maar wat hij wil dus ik weet niet of ik dit 'werken' zou noemen) en is hij altijd afgeschermd geweest van de boze buitenwereld. Hij is narcistisch en doet/roept alleen dingen die hém goeddoen. Hij geeft werkelijk waar niks om het regeren of de mensen uit Amerika: als iets wat hem helpt toevallig goed is voor Amerika dan is dat mooi meegenomen. Het is dan ook tekenend dat de financiële hulp voor kleine bedrijven die nu is ingezet vanuit Corona, ook met name worden gebruikt voor zijn eigen bedrijven, zijn eigen familie, of zaken die met hem te maken hebben. Government employees zijn –zoals normaal wel gebruikelijk is– niet uitgesloten. En de dingen die hij dan inzet zijn met name voordelig voor de rijken –waar hij zelf natuurlijk van profiteert. De middenklasse of de armen van Amerika zijn alleen maar slechter af door zijn regering. En zijn fans? Die zijn iirc met name middenklasse.
Hij zou Amerika nog verkopen aan Rusland als hij er beter van zou worden, zonder consequenties voor hemzelf.
En dát is dan de 'god emperor' waar al zijn fans zo over kwijlen?
Echt, ik verbaas me soms echt hoe gehersenspoeld mensen kunnen zijn. Ze schieten zichzelf gewoon in hun voet door op Trump te stemmen. Maar nee joh, de mensen die tegen Trump zijn, zijn gehersenspoeld en lopen als schaapjes achter de grote boze media aan.