pien_2010 schreef:Het zou kunnen karl dat dit de verklaring is, want ik heb niet het idee dat het populisme af aan het nemen is (integendeel). dus ik had een veel grotere stemmingsoverwinning verwacht door de populisten. Maar ze hebben het niet slecht gedaan in Europees verband, maar ik had veel hogere winst voor ze verwacht.
Het zou fijn zijn als vrouwen eens goed achter hun oren krabben als het om Baudet gaat, want openlijker vrouwonvriendelijke standpunten verkondigen als Baudet doet, kan eigenlijk niet. Als het aan hem ligt mogen we ook niet meer kiezen straks, of anders gezegd, als het aan deze man ligt gaan we wat vrouwen rechten betreft, weer enorm terug in de geschiedenis. Zijn standpunten zijn werkelijk zo oer conservatief, ook die standpunten had ik nooit verwacht nog in Nederland ooit te horen als een mening van een politicus
![]()
Ik moet mezelf daarin wel enige naïviteit toekennen, daar ik nooit verwacht had, dat terugdraaien van rechten, tot de mogelijkheid zou behoren, zelfs in Nederland.
Daarin vind ik Wilders dan weer echt totaal anders. Hij heeft een echte anti islam, anti immigratie agenda (denk ik ook anders over) en is super rechts. In Nederland voor de TV houdt Wilders zich nog in, maar internationaal als spreker op bijeenkomsten van uiterst rechtse partijen, vind ik hem een stuk radicaler overkomen.
Dan moet je eens bij de CU of SGP gaan luisteren. Daar zijn de standpunten niet anders.