Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 12:48

pien_2010 schreef:
Het zou kunnen karl dat dit de verklaring is, want ik heb niet het idee dat het populisme af aan het nemen is (integendeel). dus ik had een veel grotere stemmingsoverwinning verwacht door de populisten. Maar ze hebben het niet slecht gedaan in Europees verband, maar ik had veel hogere winst voor ze verwacht.

Het zou fijn zijn als vrouwen eens goed achter hun oren krabben als het om Baudet gaat, want openlijker vrouwonvriendelijke standpunten verkondigen als Baudet doet, kan eigenlijk niet. Als het aan hem ligt mogen we ook niet meer kiezen straks %) , of anders gezegd, als het aan deze man ligt gaan we wat vrouwen rechten betreft, weer enorm terug in de geschiedenis. Zijn standpunten zijn werkelijk zo oer conservatief, ook die standpunten had ik nooit verwacht nog in Nederland ooit te horen als een mening van een politicus :oo
Ik moet mezelf daarin wel enige naïviteit toekennen, daar ik nooit verwacht had, dat terugdraaien van rechten, tot de mogelijkheid zou behoren, zelfs in Nederland.

Daarin vind ik Wilders dan weer echt totaal anders. Hij heeft een echte anti islam, anti immigratie agenda (denk ik ook anders over) en is super rechts. In Nederland voor de TV houdt Wilders zich nog in, maar internationaal als spreker op bijeenkomsten van uiterst rechtse partijen, vind ik hem een stuk radicaler overkomen.

Dan moet je eens bij de CU of SGP gaan luisteren. Daar zijn de standpunten niet anders.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 12:54

Ja, dat weet ik, daar zal ik dus ook nooit op stemmen en die partijen denken de bijbel zo te interpreteren dat die onzin over vrouwen door God zelf zo gegeven is. Diezelfde onzin zie je ook bij anders streng gelovigen en ach, dat verhaal is wel bekend en kan ik dus ook wel plaatsen. Maar Baudet baseert zich helemaal niet op de bijbel (althans daar heb ik nog nooit iets van gehoord), en dus verbaast hij me daarmee.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:00

pien_2010 schreef:
Ja, dat weet ik, daar zal ik dus ook nooit op stemmen en die partijen denken de bijbel zo te interpreteren dat die onzin over vrouwen door God zelf zo gegeven is. Diezelfde onzin zie je ook bij anders streng gelovigen en ach, dat verhaal is wel bekend en kan ik dus ook wel plaatsen. Maar Baudet baseert zich helemaal niet op de bijbel (althans daar heb ik nog nooit iets van gehoord), en dus verbaast hij me daarmee.

Baudet is ook niet zo in zijn standpunten. Hij stelt ter discussie wat al die jaren emancipatie de vrouw en de samenleving gebracht heeft. Zonder een waardeoordeel of aanbeveling.

Voorstanders van hem snappen dat wel, tegenstanders eigenlijk ook wel maar het zijn natuurlijk fantastische uitspraken om iemand mee te demoniseren en te bashen.

Dat realiseert hij zich te weinig. Vanuit oogpunt gezien is hij geen politicus. Dan moet je af en toe even je mond houden en met de wind meewaaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:13

@janderegelaa; ik heb toch zeer sterk de indruk dat in geval van fvd de voorman de partij is of het meeste bepaald. Idem dito bij de pvv.

Ik vind het eigenlijk wel naïef om te denken dat iemand die op zo'n manier bepaalde problemen bloot wil leggen ook niet ergens sympathie heeft voor die inhoud.

8nnemiek

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:19

Ben je echt zo naief, janderegelaa? Waarom zou iemand bepaalde normen en waarden of wetten ter discussie willen stellen als ze geen problemen zouden hebben met de inhoud? In begrijp echt niet hoe jij en andere fvd stemmers zich zo voor de gek laten houden..

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:58

8nnemiek schreef:
Ben je echt zo naief, janderegelaa? Waarom zou iemand bepaalde normen en waarden of wetten ter discussie willen stellen als ze geen problemen zouden hebben met de inhoud? In begrijp echt niet hoe jij en andere fvd stemmers zich zo voor de gek laten houden..

Dit is wat ik bedoel.

Je vindt nergens een uitspraak waar hij zegt dat vrouwen niet mogen werken of studeren. Je vindt ook geen uitspraak waar hij zegt dat vrouwen geen abortus mogen doen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:02

janderegelaa schreef:
Dit is wat ik bedoel.

Je vindt nergens een uitspraak waar hij zegt dat vrouwen niet mogen werken of studeren. Je vindt ook geen uitspraak waar hij zegt dat vrouwen geen abortus mogen doen.

Maae wat is volgens jou dan het doel van FvD/Baudet om emancipatie/abortus/euthanasie 'ter discussie te stellen zonder waardeoordeel'? Daar moet toch een onderliggend doel bij zijn anders dóe je dat toch niet? Wat heeft het voor zin iets 'ter discussie te stellen' als je het er 100% mee eens bent?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:05

Ibbel schreef:
janderegelaa schreef:
Dit is wat ik bedoel.

Maae wat is volgens jou dan het doel van FvD/Baudet om emancipatie/abortus/euthanasie 'ter discussie te stellen zonder waardeoordeel'? Daar moet toch een onderliggend doel bij zijn anders dóe je dat toch niet? Wat heeft het voor zin iets 'ter discussie te stellen' als je het er 100% mee eens bent?

True. Als je het doet 'om een discussie op te werpen' dan doe je dat met een reden.

Proteststemmers zijn inderdaad niet heel trouw. TB heeft in sommige punten gelijk, maar het overgrote gedeelte niet. Tenminste, dat is mijn oordeel. En als mensen uit protest niet gaan stemmen, dan heb je dus weinig van politiek begrepen lijkt mij.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:11

Wat Baudet - volgens mij - eigenlijk wil zeggen is dit:
"meiden, geef het nou op met die emancipatie, jullie worden nog steeds lager betaald dan mannen, en jullie worstelen nog steeds met dat glazen plafond. Het gaat jullie gewoon niet lukken net zo goed als mannen te worden. Doe in plaats daarvan je taak 'voor het vaderland' en zet kinderen op de wereld, want we worden 'weggefokt' door moslims."

En daar tuinen mannen én vrouwen kennelijk in.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:12

Ibbel schreef:
janderegelaa schreef:
Dit is wat ik bedoel.

Hij stelde emancipatie ter discussie in een essay van wat een ander geschreven heeft. Werken/studeren/abortus is daar onderdeel van.

Als je het essay leest dan kun je eruit opmaken dat de vrouw het eigenlijk niet makkelijker heeft gekregen door de emancipatie. Voor een groot deel omdat mannen een tijd lang niet meebewogen hebben.

Baudet is echt geen dom iemand, lees het zonder vooroordeel en lees wat er staat. Er zijn echt genoeg punten die kloppen. Maar hij zegt nergens dat de klok teruggedraaid moet worden. Zijn tegenstanders zeggen dat hij dat zegt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:15

janderegelaa schreef:
Ibbel schreef:

Hij stelde emancipatie ter discussie in een essay van wat een ander geschreven heeft. Werken/studeren/abortus is daar onderdeel van.

Als je het essay leest dan kun je eruit opmaken dat hij vindt dat de vrouw het eigenlijk niet makkelijker heeft gekregen door de emancipatie. Voor een groot deel omdat mannen een tijd lang niet meebewogen hebben.

Baudet is echt geen dom iemand, lees het zonder vooroordeel en lees wat er staat. Er zijn echt genoeg punten die kloppen. Maar hij zegt nergens dat de klok teruggedraaid moet worden. Zijn tegenstanders zeggen dat hij dat zegt.

FTFY.

Maar waarom die bal opgooien als hij niet vindt dat het anders moet? Als hij niet vindt dat vrouwen weer meer kinderen moeten uitpoepen en minder moeten werken, waarom het essay? Je schrijft een essay met een reden en over elke zin zou nagedacht moeten zijn. Als je een zin over abortus, emancipatie en euthanasie erin zet, dan doe je dat met een reden. Niet voor oliebol 'nd giggles.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:19

Ibbel schreef:
Wat Baudet - volgens mij - eigenlijk wil zeggen is dit:
"meiden, geef het nou op met die emancipatie, jullie worden nog steeds lager betaald dan mannen, en jullie worstelen nog steeds met dat glazen plafond. Het gaat jullie gewoon niet lukken net zo goed als mannen te worden. Doe in plaats daarvan je taak 'voor het vaderland' en zet kinderen op de wereld, want we worden 'weggefokt' door moslims."

En daar tuinen mannen én vrouwen kennelijk in.

Hij zegt dat emancipatie eigenlijk niet gelukt is. Dat vrouwen het zwaarder hebben dan mannen.

Hij zegt nergens dat de klok teruggedraaid moet worden.

Vergrijzing is een heel groot probleem. En dat moeten mannen en vrouwen zich aantrekken. Het komt enerzijds omdat we steeds langer leven en anderzijds omdat er te weinig kinderen geboren worden. Maar ja, dat kun je niet afdwingen.

En de moslims...Erdogan zegt niet voor niets tegen de Europese moslims dat ze 5 kinderen moeten nemen.
Baudet heeft daar echt een punt. Tenzij je het niet erg vindt om onderdeel te worden van een moslimcultuur, dan niet.

https://www.ad.nl/buitenland/erdogan-wi ... ~a3888d32/

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:20

Rutte vroeg daar natuurlijk in het debat ook naar en toen kon Baudet ook geen antwoord geven.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:25

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:28

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:31

Jíj vindt vergrijzing een probleem, jdr. Dat betekent niet dat het ook daadwerkelijk een probleem ís.

Ik vind vergrijzing juist prima voor een overbevolkt land als Nederland, en het zou nog veel mooier zijn als het over de hele wereld plaats vond. Meer vergrijzing betekent minder mensen, meer banen beschikbaar, hogere lonen, meer ruimte voor natuur, en minder klimaatproblemen.

En wat betreft de moslims, dat is pakweg 5% van de bevolking. Ik denk niet dat het nodig is om snel snel extra Nederlanders bij te fokken omdat de moslims ons land overnemen :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:41

janderegelaa schreef:
En de moslims...Erdogan zegt niet voor niets tegen de Europese moslims dat ze 5 kinderen moeten nemen.
Baudet heeft daar echt een punt. Tenzij je het niet erg vindt om onderdeel te worden van een moslimcultuur, dan niet.

Ik zou het een groot goed vinden als er domweg nog véél meer menging van rassen en geloven zou plaatsvinden. Wat ik al eerder schreef: Genghis Khan heeft z'n bloedlijnen hier achtergelaten, de Romeinen, de Moren, de Hugenoten... Helemaal niks mis mee. Als je ze maar letterlijk en figuurlijk omarmt en toelaat en onderdeel laat worden van het geheel.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:43

Benzz schreef:
Askja schreef:
En ja, ik vind Youp best een beetje een zelfingenomen braakbal, die al jaren hetzelfde kunstje doet en daarmee scoort. Mag ik vinden toch.

Denk niet dat hij er een nacht van wakker ligt :D

Ik vind hem hylarisch, maar ik ga al jaren naar zijn shows.

Neu, denk ook niet dat hij ervan wakker ligt. Jaten geleden vond ik zijn conférences ook erg leuk, tegenwoordig niet meer zo. Heb het allemaal al eerder gehoord.

Janderegelaa, Baudet zal best ergens een punt hebben met die vergrijzing, maar vooralsnog is hij beter in het signaleren van (al dan niet vermeende) problemen dan in het aandragen van concrete, realistische oplossingen. Hij laat het bij boreale vergezichten.
Feitelijk is Baudet ook geen politicus, en al helemaal geen potentieel bestuurder. Hij is een ideoloog, althans dat wil hij zijn. Ideoloog, denker, filosoof - liefst met een gezelschap ademloos luisterende volgelingen aan zijn voeten.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:45

Nou er zijn nu al teveel banen en te weinig mensen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:48

... daarom hebben we 350.000 arbeidsmigranten uit Oost-Europa waar we geen plek voor hebben.

We hebben frictie op de arbeidsmarkt en we kunnen (of willen) dat onvoldoende oplossen met de mensen die hier overschieten.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:54

Prrrr schreef:
... daarom hebben we 350.000 arbeidsmigranten uit Oost-Europa waar we geen plek voor hebben.

We hebben frictie op de arbeidsmarkt en we kunnen (of willen) dat onvoldoende oplossen met de mensen die hier overschieten.

Ga jij maar eens Nederlanders zoeken die nog met de voeten in de modder willen staan. Of die gewoon monteur willen worden.

Je mag ze allemaal naar mij pben, heb per morgen nog een baan voor ze.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 15:01

8nnemiek schreef:
Jíj vindt vergrijzing een probleem, jdr. Dat betekent niet dat het ook daadwerkelijk een probleem ís.

Ik vind vergrijzing juist prima voor een overbevolkt land als Nederland, en het zou nog veel mooier zijn als het over de hele wereld plaats vond. Meer vergrijzing betekent minder mensen, meer banen beschikbaar, hogere lonen, meer ruimte voor natuur, en minder klimaatproblemen.

En wat betreft de moslims, dat is pakweg 5% van de bevolking. Ik denk niet dat het nodig is om snel snel extra Nederlanders bij te fokken omdat de moslims ons land overnemen :')

Je vergeet een heel belangrijk ding. Door de vergrijzing moeten steeds minder mensen steeds meer kosten maken. De ouderenzorg is nu al bijna onbetaalbaar. AOW leeftijd moet omhoog en de pensioenuitkering gaat omlaag.

Minder mensen zou inderdaad prima zijn Als iedereen zijn eigen zorg zou kunnen bekostigen. Maar dat kan dus niet.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 15:03

Benzz schreef:
Nou er zijn nu al teveel banen en te weinig mensen.

Goede reden om vrouwen aan het werk te hebben en houden!

De beste manier voor bevolkingskrimp is welvaart en sociale zekerheid.
Weinig mensen zien nu nog heil in grote gezinnen en dat gaat ook niet meer veranderen, denk ik.

Luxe, vakantie, zelfontwikkeling en leuke dingen doen zijn belangrijker.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 15:03

Ibbel schreef:
janderegelaa schreef:

Ik zou het een groot goed vinden als er domweg nog véél meer menging van rassen en geloven zou plaatsvinden. Wat ik al eerder schreef: Genghis Khan heeft z'n bloedlijnen hier achtergelaten, de Romeinen, de Moren, de Hugenoten... Helemaal niks mis mee. Als je ze maar letterlijk en figuurlijk omarmt en toelaat en onderdeel laat worden van het geheel.

Ik ben ook voor vermenging van ras en geloof. Het probleem is alleen dat wij de moslims wel willen omarmen maar de moslims ons niet. Bacatlan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 15:04

fransje23 schreef:
Goede reden om vrouwen aan het werk te hebben en houden!

De beste manier voor bevolkingskrimp is welvaart en sociale zekerheid.
Weinig mensen zien nu nog heil in grote gezinnen en dat gaat ook niet meer veranderen, denk ik.

Luxe, vakantie, zelfontwikkeling en leuke dingen doen zijn belangrijker.

Ook, maar ook de vraag 'wil ik wel kinderen op deze wereld zetten' is een overweging.