Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 13:27

Shaggy09 schreef:
Nikass schreef:
PVV of FVD aanhangen en dan vinden dat je zelf respectloos behandeld wordt :+

Lezen is moeilijk vandaag?
Ik zeg dat helemaal niet.
Ik zeg dat je het moet respecteren als mensen zich wel in sommige standpunten van de PVV / FvD kunnen vinden. Als je dat niet kan omdat je Baudet zo'n kwal vind of Wilders een engerd dan speel je het echt teveel op de persoon.

Pfft. Sorry, nee, ik heb geen respect voor mensen met zulke opvattingen.

Het begrip 'respect' is in mijn optiek nogal vervuild geraakt de laatste tijd.
Respect heb ik niet voor mensen die anderen minderwaardig vinden. Ik heb dat voor mensen die ondanks dat hun situatie niet altijd even makkelijk is, toch de schouders eronder zetten en doorgaan. Die klaarstaan voor een ander en handelen vanuit een perspectief van het goede van de mens, niet vanuit een soort bizarre notie dat het hier vreselijk gaat in Nederland maar dat ondanks dat mensen toch in hordes hierheen komen om te profiteren van onze fantastische verzorgingsstaat :+

Dus nee, laat dat respect maar achterwege.

Edit: even quote geplaatst ter verduidelijking

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 13:35

Nikass schreef:
juval schreef:

Ik ben melkveehoudster. En de partijen die ik noemde zijn helaas niet positief over mijn beroepsgroep. Vandaar. }:0

Iedereen moet zelf weten waar ie op stemt, maar als je vanwege je beroep vogelvrij wordt verklaard door deze partijen... tja.

[ [url=m/lpwNGd.jpg]Afbeelding[/url] ]

De genoemde partijen discrimineren jouw beroepsgroep niet hoor.
"Vogelvrij" lijkt me redelijk overdreven :O

dat is jouw mening.
Het is echt niet zo grappig als je met je gezin met de dood wordt bedreigd om het beroep wat je hebt.

dus wat dat betreft... nee, weinig respect voor de pvdd stemmers.

Anoniem

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 13:38

Ik denk dat dat meer extreme veganisten zijn die niet normaal meer met hun medemens kunnen omgaan die je bedreigen en toevallig ook op GL stemmen, dan dat de partij je zelf met de dood bedreigt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 13:39

Shaggy09 schreef:
Nikass schreef:
PVV of FVD aanhangen en dan vinden dat je zelf respectloos behandeld wordt :+

Lezen is moeilijk vandaag?
Ik zeg dat helemaal niet.
Ik zeg dat je het moet respecteren als mensen zich wel in sommige standpunten van de PVV / FvD kunnen vinden. Als je dat niet kan omdat je Baudet zo'n kwal vind of Wilders een engerd dan speel je het echt teveel op de persoon.

Ja, de PVV is vooral Wilders. Maar ik vind het toch al anders overkomen als ik dan een keer een interview kijk met een andere woordvoerder van de PVV. Iemand die niet zo in one liners spreekt en zo'n populistische manier van spreken heeft.
En als jij niet het respect kan opbrengen om hen ook gewoon als politici te zien en de mensen die hier op stemmen ook gewoon als humaan te beschouwen dan zit er bij jezelf ook iets niet helemaal lekker volgens mij..

Op deze posting zal ik op verzoek de paradox "haat de zonde, maar bemin de zondaar" toepassen.

"Ik zeg dat je het moet respecteren als mensen zich wel in sommige standpunten van de pvv/ fvd kunnen vinden" klinkt mij in de oren als deze zelfde paradox.
(Mind: voor het verkiezingsprogramma afdeling stemmen trekken jat GW vrolijk bij de SP, alshet aankomt op stemgedrag, http://partijgedrag.nl haalt hij de vvd rechts in. - Ik beoordeel GW op zijn daden, niet de gejatte woorden. )

Iemand die bijvoorbeeld graag Marokkaanse Nederlanders uitzet, gewoon omdat het mensen met een Marokkaanse achtergrond zijn, dat is een typisch pvv standpunt.
Valtmals christen gesproken onder zonde.
...maar de mensmdie deze zonde begaat is niet beperkt tot deze ene blunder van jewelste, heeft een eigen verhaal met God weet hoeveel pijn en wat al niet en heeft dus recht op respect, een fatsoenlijke behandeling - kortom liefde.

En dat is ingewikkeld, want de paradox is bijna uit onze cultuur verdwenen,
een bovenstaand pleidooi wordt al snel in de sfeer van 'goedpraten' getrokken, zelfs meeheulen - allemaal erg betreurenswaardig.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 13:39

Janneke2 schreef:
Persoonlijk ben ik het niet eens met de VOLLEDIGE tekst van de motie Geurts Lodders.

Met name de laatste zinsnede. - er is al veel te veel geweld in de wereld en mensen die de wet overtreden hoeven niet per se keihard aangepakt te worden, ik laat dit graag over aan de inschatting van de politie ter plaatste.
Daar hebben we een professionele politie organisatie voor.

(Ipv "Oh, dit zijn dierenactivisten, nu zijn we wettelijk verplicht te rammen...")

Je kunt een steunbetuiging aan bedreigde boeren ook anders vormgeven.

Hier volgt de tekst, 'gaat over tot de orde van de dag' is weggevallen.
Bron: http://www.parlementairemonitor.nl

MOTIE VAN DE LEDEN GEURTS EN LODDERS

Voorgesteld 24 januari 2019 De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

overwegende dat er dierenactivisten zijn die boeren bedreigen, hun erf illegaal betreden en zich daarin gesteund voelen doordat sommige organisaties onjuiste beelden blijven neerzetten van legaal gehouden Nederlandse dieren;

spreekt uit dat het bedreigen van boeren en hun families en het illegaal betreden van hun erf nooit mag, en dat daar keihard tegen opgetreden moet worden,

Oh, Geurts. Het enige waar die man het ooit over kan hebben is dat het toch vreselijk is dat mensen illegaal iemands terrein betreden. Ze hadden daar de ergste martelingen van dieren aan kunnen treffen en dan nog zou hij het vooral opnemen voor de mensen waar is ingebroken.

Het valt me vooral op dat deze motie niets nieuws aanvoert. Inbreken is al illegaal. Bedreigen is al illegaal. Deze motie voegt eigenlijk niets toe en is daarmee vooral symbolisch voor de CDA achterban lijkt me

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 13:44

juval schreef:
dat is jouw mening.
Het is echt niet zo grappig als je met je gezin met de dood wordt bedreigd om het beroep wat je hebt.

Even twee feiten.
1) Het is geen officieel partijstandpunt dat boeren met de dood bedreigd mogen worden.

2)de volledige tekst
Bron: http://www.parlementairemonitor.nl

MOTIE VAN DE LEDEN GEURTS EN LODDERS

Voorgesteld 24 januari 2019 De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

overwegende dat er dierenactivisten zijn die boeren bedreigen, hun erf illegaal betreden en zich daarin gesteund voelen doordat sommige organisaties onjuiste beelden blijven neerzetten van legaal gehouden Nederlandse dieren;

spreekt uit dat het bedreigen van boeren en hun families en het illegaal betreden van hun erf nooit mag, en dat daar keihard tegen opgetreden moet worden,
(en gaat over tot de orde van de dag)

Persoonlijk ben ik het niet eens met de VOLLEDIGE tekst van de motie Geurts Lodders.

Met name de laatste zinsnede. - er is al veel te veel geweld in de wereld en mensen die de wet overtreden hoeven niet per se keihard aangepakt te worden, ik laat dit graag over aan de inschatting van de politie ter plaatste.
Daar hebben we een professionele politie organisatie voor.

(Ipv "Oh, dit zijn dierenactivisten, nu zijn we wettelijk verplicht te rammen...")

Je kunt een steunbetuiging aan bedreigde boeren ook anders vormgeven.

Deze motie niet steunen vind ik geen halsmisdaad.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 13:45

Juval, ik begrijp dit heel goed. De ideeën van groen links zijn niet tof voor de boeren, dus zou ik zelf ook nooit op stemmen in jouw geval.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 13:48

Resistance schreef:
Ik denk dat dat meer extreme veganisten zijn die niet normaal meer met hun medemens kunnen omgaan die je bedreigen en toevallig ook op GL stemmen, dan dat de partij je zelf met de dood bedreigt.

maar door deze motie voelen deze extremisten zich gesteund door de partijen die tegen hebben gestemd.

Net als het vergelijk met de pvv... niet alle stemmers zijn extreem rechtse kukluxklan aanhangers.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 13:50

juval schreef:
Resistance schreef:

maar door deze motie voelen deze extremisten zich gesteund door de partijen die tegen hebben gestemd.

Net als het vergelijk met de pvv... niet alle stemmers zijn extreem rechtse kukluxklan aanhangers.

Het is bijna alsof complexe problemen meer uitleg vereisen dan een simpel voor of tegen :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 14:00

juval schreef:
_O- Moet hier zo om lachen. Gelukkig niet Juval, ook al zullen er zeker racisten op Wilders stemmen, dat is een feit dat zeker is voor mij..

Wel heeft Trump in zijn achterban leden van de Kukluxklan. Dat vind ik heel zorgelijk en slecht.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 14:03

juval schreef:
Nikass schreef:

De genoemde partijen discrimineren jouw beroepsgroep niet hoor.
"Vogelvrij" lijkt me redelijk overdreven :O

dat is jouw mening.

Bedreigingen zijn nooit goed, dan zou ik aangifte doen.
Maar ik zou van jou graag een bron zien waaruit blijkt dat deze partijen jou vogelvrij verklaren. (Ik neem aan dat je weet wat vogelvrij betekent)
Laatst bijgewerkt door Nikass op 09-03-19 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-19 14:05

Magrathea schreef:
Pfft. Sorry, nee, ik heb geen respect voor mensen met zulke opvattingen.

Het begrip 'respect' is in mijn optiek nogal vervuild geraakt de laatste tijd.
Respect heb ik niet voor mensen die anderen minderwaardig vinden. Ik heb dat voor mensen die ondanks dat hun situatie niet altijd even makkelijk is, toch de schouders eronder zetten en doorgaan. Die klaarstaan voor een ander en handelen vanuit een perspectief van het goede van de mens, niet vanuit een soort bizarre notie dat het hier vreselijk gaat in Nederland maar dat ondanks dat mensen toch in hordes hierheen komen om te profiteren van onze fantastische verzorgingsstaat :+

Dus nee, laat dat respect maar achterwege.

Edit: even quote geplaatst ter verduidelijking

Dat jij geen respect kan opbrengen voor Baudet of Wilders vind ik begrijpelijk want Wilders discrimineert tot op het bot en Baudet is nogal arrogant en geen fijn debater.
Maar ik vind dat je niet de stemmers van deze partijen, en dan vooral van de Fvd aangezien die niet extreem discrimineren, zo over één kam kan scheren en zo lomp over mag doen omdat zij stemmen op een partij waarin jij je niet kan vinden.
Er word altijd enorm stereotyperend gedaan over pvv/fvd stemmers, en ja het zijn vaak verveelde huisvrouwen die heel de dag lopen klagen op Facebook, maar er zijn ook meer dan genoeg weldenkende mensen die zo hun redenen zullen hebben om op een van deze partijen te stemmen en dat heb je gewoon te respecteren. Als je elkaar niet kan respecteren wat betreft politiek en stemkeuze dan ben je je stem ook niet waardig imo.

Juval geeft hier onder trouwens een mooi voorbeeld, maar wanneer het over GroenLinks gaat en zij een bepaalde groep achterstellen word Juval bijna belachelijk gemaakt.
Feit is toch inderdaad dat GL de boer het liefst wilt uitroeien.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 14:15

Boeren worden achtergesteld? Moet niet gekker worden. Boeren hebben in Nederland net zoveel rechten als ieder ander.
Dat ze zichzelf altijd zo snel slachtoffer voelen is een ander verhaal.
De vee industrie terugdringen is in ieders belang. Zelfs dat van de boeren, ook al zien die dat zelf niet zo.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 14:23

Behalve dan dat racisme wel een centraal punt is bij de PVV.
Als dat niet de reden is dat je erop stemt, en je vindt vooral de andere standpunten goed, is VVD ook een prima optie. Dus die vlieger gaat niet op.
Mensen die op de PVV stemmen, hebben daar een reden voor. Hetzelfde gaat overigens op voor de FvD. Ook daar kun je, als je de misogynie en het racisme weglaat, gewoon prima terecht bij de VVD. En dat maakt dat ik de keuze van die stemmers toch wat minder respecteer.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 15:27

Shaggy schreef:

...zou het een onsje minder mogen met het nepnieuws?

Ik heb geen respect voor het verspreiden van dit soort 'alternatieve feiten'.

GroenLinks heeft als milieupartij
* kritiek op de landbouw politiek van Mansholt, het cda en die hele mikmak
* streeft groene landbouw na omdat dat lange termijn politiek is.

Citaat van de website van GroenLinks
"Boeren verdienen ook een goede beloning voor hun diensten aan de samenleving, zoals natuurbeheer. Verder moeten boeren de handen ineen kunnen slaan, om een betere prijs te bedingen bij supermarktketens en de voedingsindustrie."

...en dan kom jij met 'uitroeien'.

Ik vind het beneden ieder peil.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 15:38

Ik wilde ook net een quote uit het verkiezingsprogramma aanhalen maar Janneke was me (heel goed) al voor. GL is absoluut niet tegen de boeren.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 15:42

Janneke2 schreef:
Shaggy schreef:

...zou het een onsje minder mogen met het nepnieuws?

Ik heb geen respect voor het verspreiden van dit soort 'alternatieve feiten'.

GroenLinks heeft als milieupartij
* kritiek op de landbouw politiek van Mansholt, het cda en die hele mikmak
* streeft groene landbouw na omdat dat lange termijn politiek is.

Citaat van de website van GroenLinks
"Boeren verdienen ook een goede beloning voor hun diensten aan de samenleving, zoals natuurbeheer. Verder moeten boeren de handen ineen kunnen slaan, om een betere prijs te bedingen bij supermarktketens en de voedingsindustrie."

...en dan kom jij met 'uitroeien'.

Ik vind het beneden ieder peil.

Ik ook!
Goed uitgelegd *\o/*

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-19 17:50

Oké uitroeien is niet een goede woordkeuze geweest.
Laat ik zeggen dat andere partijen het beter met de boeren voor hebben.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-19 17:52

Avalanche81 schreef:
Behalve dan dat racisme wel een centraal punt is bij de PVV.
Als dat niet de reden is dat je erop stemt, en je vindt vooral de andere standpunten goed, is VVD ook een prima optie. Dus die vlieger gaat niet op.
Mensen die op de PVV stemmen, hebben daar een reden voor. Hetzelfde gaat overigens op voor de FvD. Ook daar kun je, als je de misogynie en het racisme weglaat, gewoon prima terecht bij de VVD. En dat maakt dat ik de keuze van die stemmers toch wat minder respecteer.

FvD is anders wel een stuk minder racistisch en munt het niet zo zeer op de Marokkanen en Islam wat Wilders wel doet. Ik vind die partijen in dat opzicht toch wel heel anders.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:18

FvD is zeer rechts, zeer vrouwonvriendelijk. Zie eerder door mij geplaatste tekst. Voor mij is het onbegrijpelijk dat een vrouw daar op wil of gaat stemmen. We hebben daarvoor te hard gestreden voor onze rechten en gelijkheid. Dus ik haal hier andersdenkende niet mee onderuit, het gaat gewoon mijn verstand te boven.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-19 18:42

pien_2010 schreef:
FvD is zeer rechts, zeer vrouwonvriendelijk. Zie eerder door mij geplaatste tekst. Voor mij is het onbegrijpelijk dat een vrouw daar op wil of gaat stemmen. We hebben daarvoor te hard gestreden voor onze rechten en gelijkheid. Dus ik haal hier andersdenkende niet mee onderuit, het gaat gewoon mijn verstand te boven.

Ik ga zelf geen FvD stemmen, maar de FvD is geen vrouwonvriendelijke partij. Althans dat valt niet te achterhalen in haar standpunten.
Baudet is daarentegen wél een man die nogal vrouwonvriendelijke uitlatingen heeft. Tevens de reden dat ik continu aangeef dat er wat minder naar de fractievoorzitters gekeken mag worden en wat meer naar waar de partij op zich zelf voor staat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 19:39

Lieve Shaggy......blijf vooral lekker slapen.......FvD is gewoon foute boel.....op heel veel fronten.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-19 19:59

Ik slaap niet hoor :) , ik weet wat de FvD inhoud. Ik vraag alleen om elkaars keuzes te respecteren. En niet constant de PVV en de FvD over een kam te scheren that's all.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 20:00

Ik heb een stemwijzer gedaan en daar kwam Groenlinks uit. Dus ik denk dat die het wordt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 20:00

Ooooh maar ik respecteer dat wel shaggy, maar begrijp er niets van. ..