Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:21

Ik heb het eerste gedeelte van de docu gezien. Echt ziekelijk als dit allemaal waar is :\

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:31

Hoe dan? Op YouTube?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:13

Je hebt pb...

Ik moet wel zeggen dat ik hun verhaal tot nu toe geloof.
Er zijn zoveel details etc die je volgens mij echt niet kunt verzinnen. En ook anderen bevestigen hun verhaal.
En anders zijn het wel verdomd goede acteurs.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:13

In sommige culturen is het heel normaal om met kinderen te trouwen...
Een paar eeuwen geleden gebeurde dat hier ook.
Dus niet zo gek dat dat onder bekende mensen ook voor komt. ;)

Niet dat ik t iets vind...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:15

sflj schreef:

Ja dag hoor... ik mag hopen dat men ondertussen wat meer ontwikkeld is dan dat.. je kunt toch niet in de middeleeuwen blijven hangen...

Maar idd, bekende mensen hebben dezelfde afwijkingen als niet bekende mensen.. wat dat betreft is de evolutie af en toe een beetje verkeerd gegaan...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:30

Cer schreef:
Ik hoorde het op de radio.. ik ben niet zo goed in radiofragmenten linken :') .. maar ik zal es kijken of er zo'n lijst op google te vinden is.. (zij hadden hun info tenslotte ook ergens vandaan)
Iig moord, mishandeling, misbruik etc... Ik vond t echt :oo zeg maar..

Zo even gevonden:
Sid Vicious heeft wellicht zn vriendin vermoord
Chuck Berry (ook een behoorlijke influence op muziek) is gearresteerd voor misbruik van een minderjarige
Leadbelly (maar das al wat langer geleden) iemand vermoord
Een bandlid van Judas Priest heeft een minderjarige jongen verkracht

En dan heb je nog de rest van de bekenden: Woody Allan, Mike Tyson, PeeWee Herman, de baas van de Subway, en een zooi acteurs / actrices

Ik weet niet wat de east coast west coast crimi is?

En je hebt natuurlijk die muzikant die, ik meen, babies heeft misbruikt. Oh wacht, dat heb ik in dit topic gelezen ook idd .. %)

Maar goed, MJ, Chuck Berry, R Kelly .. kan dat idd wel of niet gedraaid worden, en luister je daar dan wel of niet naar. R Kelly verdient nog geld, maar MJ niet meer.

In het geval van MJ, dacht ik laatst, kan je ten opzichte van de dader je gelijk niet meer halen.. Ik kan me voorstellen dat je ook anderen wil behoeden voor dezelfde ellende. Wat bij MJ niet gaat want hij is dood. Maar wel weer awareness creeert dat je je dus ook / juist door een bekend iemand ook niet alles wijs moet laten maken.. dus dat is dan wel een goed ding

East coast en west coast zijn rivaliserende rap-groepen.
Notorious BIG, 50 cent, Jay Z, Nas etc. zijn east coast, Xzibit, Snoop Dogg e.d. zijn west coast.
Weet zo even niet of dit gaat om NY alleen.

Maar onder dergelijke groeperingen was moord ook niet meer dan normaal. Met name begin zeroes traden die gasten allemaal op met een kogelvrij vest aan.

However, in de meeste gevangenissen zijn het juist die moordenaars en andere heftige misdadigers die in onze ogen dan even de 'good guy' zijn, want reken maar dat je als kindermisbruiker een probleem hebt in een gevangenis.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:25

Cer schreef:
sflj schreef:

Ja dag hoor... ik mag hopen dat men ondertussen wat meer ontwikkeld is dan dat.. je kunt toch niet in de middeleeuwen blijven hangen...

Maar idd, bekende mensen hebben dezelfde afwijkingen als niet bekende mensen.. wat dat betreft is de evolutie af en toe een beetje verkeerd gegaan...

Meer ontwikkeld?
Als dat zo was, had het journaal niet veel meer te melden. ;)
Zolang er nog oorlogen worden uitgevochten om religies, zijn er nog heel veel mensen niks verder dan wij, 5 eeuwen geleden.
En dat er dan in het ‘ontwikkelde’ Westen dergelijke figuren tussen zitten, vind ik niet zo gek.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:45

sflj schreef:
Meer ontwikkeld?
Als dat zo was, had het journaal niet veel meer te melden. ;)
Zolang er nog oorlogen worden uitgevochten om religies, zijn er nog heel veel mensen niks verder dan wij, 5 eeuwen geleden.
En dat er dan in het ‘ontwikkelde’ Westen dergelijke figuren tussen zitten, vind ik niet zo gek.

Pedoseksualiteit is gewoon een geaardheid hoor...
En heeft niets te maken met Maria die op haaf 14e zwanger was en jezus baarde.
Dat laatste heeft alles te maken met de levensverwachting, milieu en de natuur die daarop anticipeert.

Wat we heden ten dage nog heel veel zien bij dieren. In een vette zomer, veel gras, raken veel grazers drachtig. Wanneer het erg droog is krijgen bomen veel meer zaden en laten deze massaal (zoals vorig jaar samen met hun blad) los, zodat ze zich kunnen voortplanten.

In het menselijk lichaam zal het ongetwijfeld niet exact zoals bovenstaand werken, maar voortplanting is gewoon de natuur.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:47

Cer schreef:
Maar goed, MJ, Chuck Berry, R Kelly .. kan dat idd wel of niet gedraaid worden, en luister je daar dan wel of niet naar. R Kelly verdient nog geld, maar MJ niet meer.

Dat zou ik niet zo stellen. Er wordt door MJ (althans zijn erfgenamen) nog genoeg verdiend aan MJ, vandaar dat ze nu ook zo in de stress schieten. Niet alleen de nagedachtenis besmeurd maar ook een risico voor je bron van inkomsten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:52

Hoorde vanmiddag in de auto Lex Harding bij Gijs Staverman, ging ook even over MJ.
Die man zegt gewoon glashard: "Zeker, gewoon draaien die muziek. Doe je dat niet dan doe je ook de rest van het productieteam tekort."
Hij had overigens de docu nog niet gezien... Als ik de reactie van Cayenne zo lees.... :x

Vind het persoonlijk nogal een voorbarige uitspraak van meneer Harding. Daarbij heeft een Quincy Jones ook genoeg geproduceerd buiten MJ om... Ook zeker niet het minste. Zou die er echt zoveel slechter van worden als ze MJ niet meer draaien?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:54

Maar zit daar niet een kern van waarheid in?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:59

Jolien87 schreef:

Daar twijfel ik een beetje aan en is natuurlijk heel persoonlijk.
Maar zonder zijn inkomsten had MJ dit soort dingen waarschijnlijk nooit op zo'n grote schaal kunnen doen.
Zijn muziek en de inkomsten daaruit hebben het gefaciliteerd.
Ik vind het moeilijk om echt iets te zeggen over die uitspraak van Lex Harding. Het is natuurlijk niet zo dat het jochies van de straat waren die zijn muziek produceerden. Met dank aan papa Jackson had MJ ook al toegang tot de besten ter wereld. Dus ik vraag me sterk af of die mensen er echt zoveel slechter van worden.

En of een bedrijf, want zoals Babootje zegt het geld komt gewoon nog steeds binnen op het bedrijf, nog inkomsten verdient, terwijl die vroegere inkomsten zoveel slechte dingen hebben gefaciliteerd.
Een rechtszaak over schuld of onschuld komt er toch niet, dus dat geld kan niet worden geclaimd worden voor een of ander goed doel.
Dus ja, ik heb er moeite mee dat er nog geld binnenkomt als het echt zo erg is als ik hier en daar hoor en lees van mensen die de docu hebben gezien.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:02

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:53

Janine1990 schreef:
Hoorde vanmiddag in de auto Lex Harding bij Gijs Staverman, ging ook even over MJ.
Die man zegt gewoon glashard: "Zeker, gewoon draaien die muziek. Doe je dat niet dan doe je ook de rest van het productieteam tekort."
Hij had overigens de docu nog niet gezien... Als ik de reactie van Cayenne zo lees.... :x

Vind het persoonlijk nogal een voorbarige uitspraak van meneer Harding. Daarbij heeft een Quincy Jones ook genoeg geproduceerd buiten MJ om... Ook zeker niet het minste. Zou die er echt zoveel slechter van worden als ze MJ niet meer draaien?

Spoiler:
Ik vind de verhalen van de jongens echt geloofwaardig, en het wordt steeds op meerdere punten bevestigd.
Los daarvan komt er bij iedereen ook veel emotie los. Nou kan dat natuurlijk geacteerd worden, maar de docu maakt oa ook duidelijk waarom Michael de rechtszaak met Jordan Chandler heeft afgekocht etc. Er is blijkbaar ook een kast op Neverland gevonden waar oa foto's van naakte jongens in lagen.
Langzaam vallen er wel puzzelstukjes op z'n plaats.
Maar ik ben nog niet klaar met deel 2. Misschien komt er nog een sterk weerwoord ofzo.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:17

Janine1990 schreef:
Jolien87 schreef:

Daar twijfel ik een beetje aan en is natuurlijk heel persoonlijk.
Maar zonder zijn inkomsten had MJ dit soort dingen waarschijnlijk nooit op zo'n grote schaal kunnen doen.
Zijn muziek en de inkomsten daaruit hebben het gefaciliteerd.
Ik vind het moeilijk om echt iets te zeggen over die uitspraak van Lex Harding. Het is natuurlijk niet zo dat het jochies van de straat waren die zijn muziek produceerden. Met dank aan papa Jackson had MJ ook al toegang tot de besten ter wereld. Dus ik vraag me sterk af of die mensen er echt zoveel slechter van worden.

En of een bedrijf, want zoals Babootje zegt het geld komt gewoon nog steeds binnen op het bedrijf, nog inkomsten verdient, terwijl die vroegere inkomsten zoveel slechte dingen hebben gefaciliteerd.
Een rechtszaak over schuld of onschuld komt er toch niet, dus dat geld kan niet worden geclaimd worden voor een of ander goed doel.
Dus ja, ik heb er moeite mee dat er nog geld binnenkomt als het echt zo erg is als ik hier en daar hoor en lees van mensen die de docu hebben gezien.

Ik begrijp je punt hoor maar het is wel iets om over na te denken. Iemands muziek boycotten raak je ook partijen mee die niets met het misbruik te maken hebben. Het is ingewikkeld en moeilijk om daar iets over te zeggen. Soms hoef je er ook even niets van te vinden.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 20:14

Janine1990 schreef:

Gisteravond zaten Adam Curry en ook Lex Harding bij Eva Jinek en daar zeiden ze inderdaad precies hetzelfde.
Ook dat ze het verhaal van de mannen niet geloven en denken dat het 'lijkenpikkerij' is.

Ik vind het ook wel bizar dat die mannen de nabestaanden van MJ voor de rechter hebben gesleept om er een schadevergoeding uit te trekken, alsof zij er iets mee te maken hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 20:29

Laux schreef:
Gisteravond zaten Adam Curry en ook Lex Harding bij Eva Jinek en daar zeiden ze inderdaad precies hetzelfde.
Ook dat ze het verhaal van de mannen niet geloven en denken dat het 'lijkenpikkerij' is.

Ik vind het ook wel bizar dat die mannen de nabestaanden van MJ voor de rechter hebben gesleept om er een schadevergoeding uit te trekken, alsof zij er iets mee te maken hebben.

Oh ja daar werd naar verwezen inderdaa, Jinek... Anyhow, hoe kan je zoiets zeggen zonder de docu te hebben bekeken? Althans, dat gaf Lex Harding openlijk toe. Vind ik zeker in zijn positie niet een slimme uitspraak...

Ik weet niet over welke zaak je het nu hebt, maar volgens mij heeft alleen Robson in 2010 (na o.m. een zenuwinzinking) de firma aangeklaagd voor 1,2 miljard. Is in 2017 om administratieve redenen afgewezen door de rechter. Tot een zaak is het dus niet gekomen.

Wat ik overigens prima in het plaatje vind passen. Het misbruik is zeer geraffineerd toegepast, voor de slachtoffers voelde het als liefde. De manipulatie laat sporen na. Blablabla. Beste man is dood, dan begint niet alleen de rouw voor de liefde, maar ook voor al dat andere.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 21:18

Janine1990 schreef:
Laux schreef:

Oh ja daar werd naar verwezen inderdaa, Jinek... Anyhow, hoe kan je zoiets zeggen zonder de docu te hebben bekeken? Althans, dat gaf Lex Harding openlijk toe. Vind ik zeker in zijn positie niet een slimme uitspraak...

Ik weet niet over welke zaak je het nu hebt, maar volgens mij heeft alleen Robson in 2010 (na o.m. een zenuwinzinking) de firma aangeklaagd voor 1,2 miljard. Is in 2017 om administratieve redenen afgewezen door de rechter. Tot een zaak is het dus niet gekomen.

Wat ik overigens prima in het plaatje vind passen. Het misbruik is zeer geraffineerd toegepast, voor de slachtoffers voelde het als liefde. De manipulatie laat sporen na. Blablabla. Beste man is dood, dan begint niet alleen de rouw voor de liefde, maar ook voor al dat andere.

https://www.filmtotaal.nl/nieuws/64153

“Zij beweren dus door Jackson te zijn misbruikt; na het overlijden van Jackson klaagten ze hem alsnog aan en sleepten zijn familie voor de rechter maar zonder enig resultaat. De rechter kwam tot de conclusie dat Jackon's nabestaanden niet verantwoordelijk konden worden gehouden voor diens gedrag.”

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 21:24

Laux schreef:
https://www.filmtotaal.nl/nieuws/64153

“Zij beweren dus door Jackson te zijn misbruikt; na het overlijden van Jackson klaagten ze hem alsnog aan en sleepten zijn familie voor de rechter maar zonder enig resultaat. De rechter kwam tot de conclusie dat Jackon's nabestaanden niet verantwoordelijk konden worden gehouden voor diens gedrag.”

Een recensie naast een beschouwing van de volkskrant die feiten benoemd:
https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... ~bbd8a58b/

Citaat:
In de documentaire komen alleen de verhalen van Wade Robson, James Safechuck en hun familieleden aan bod. ‘Zodra je er meer afwisseling in brengt, verwatert het’, zo verdedigt Reed zijn selectiviteit in hetzelfde Humo-interview. Maar daarmee is de documentaire niet per se sterker geworden. Met name Robsons verklaringen worden betwist vanuit het Jacksonkamp. Zo onderhield Robson nog ver na het vermeende misbruik geregeld contact met de popster. In 2009 woonde Robson zelfs snikkend zijn uitvaart bij.

Een jaar later sloeg Robson om. Hij kreeg een zenuwinzinking en weet dat aan de emotionele belasting van het vermeende seksuele misbruik door Jackson. Hij klaagde de firma Jackson aan voor de geleden schade en eiste het monsterbedrag van 1,2miljard dollar als schadevergoeding – een gegeven dat niet aan bod komt in Leaving Neverland. In 2017 wees een rechter zijn aanklacht af om administratieve redenen: de termijn waarbinnen hij de aanklacht moest indienen was allang verstreken.

Als ik dit zo lees gaat het enkel om Robson, en is het niet tot een zaak gekomen wegens administratieve gebreken.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 21:30

Oké en stel dat het waar is en hij daardoor beschadigd is, hoezo zou 1,2 miljard (!!!) dollar de boel verzachten?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 21:36

Laux schreef:
Oké en stel dat het waar is en hij daardoor beschadigd is, hoezo zou 1,2 miljard (!!!) dollar de boel verzachten?

Ik heb werkelijk géén idee... Maar dat is Amerika hè? Het is daar heel gebruikelijk om immateriële schade te claimen. Waar dit in Nederland slechts bij uitzondering gebeurt. Is al een poosje geleden dat ik dit op school heb gehad. Maar het is een beetje een cultuurverschilletje ;)

Ik zocht even snel op Google, dit is wel een mooi bericht over de verschillen tussen Nederland en Amerika: https://www.nrc.nl/nieuws/2012/08/15/he ... 00-a560708
Mocht je er meer over willen weten.

Het is natuurlijk niet een heel volledig artikel inzake die claim van Robson aan de erven Jackson, maar het is niet duidelijk hoe dit allemaal is opgebouwd. Het kan ook best zijn dat er een scheiding in is aangebracht in schadevergoeding (psychische/maatschappelijke hulverlening na zenuwinzinking) en immateriële schade hoor.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 01:19

Wat ik me ook afvraag (even in spoiler ivm docu en niet geschikt voor jeugdige lezers).
Spoiler:
Wat zou je er aan hebben om te verzinnen dat Michael o.a wilde dat je voorover boog zodat hij je anus kon likken en nog meer van dat soort bizarre details?
Je zag ook duidelijk terug dat ze zich enorm geneerden toen er om de details werd gevraagd.
Als je gewoon achter het geld aan zit en daarom maar roept dat je seksueel bent misbruikt zonder dat dit waar is, dan komen dit soort details volgens mij niet snel naar boven. Zeker niet wanneer meerdere slachtoffers het los van elkaar vertellen.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 01:59

Cayenne schreef:
Wat ik me ook afvraag (even in spoiler ivm docu en niet geschikt voor jeugdige lezers).
Spoiler:
Wat zou je er aan hebben om te verzinnen dat Michael o.a wilde dat je voorover boog zodat hij je anus kon likken en nog meer van dat soort bizarre details?
Je zag ook duidelijk terug dat ze zich enorm geneerden toen er om de details werd gevraagd.
Als je gewoon achter het geld aan zit en daarom maar roept dat je seksueel bent misbruikt zonder dat dit waar is, dan komen dit soort details volgens mij niet snel naar boven. Zeker niet wanneer meerdere slachtoffers het los van elkaar vertellen.

Cayenne waar heb je dit gezien?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 06:31

Joliieeenn schreef:
Cayenne schreef:
Spoiler:

In de docu.
Cayenne waar heb je dit gezien?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 07:11

:')

Ik stuur je even een bericht.
Maar morgen is hij op tv en dat is waarschijnlijk veel fijner kijken.