verootjoo schreef:Ik geloof alleen in God en Jezus en wil niet bij een andere God horen. Voor mij past daar geen ander geloof bij zoals wat TS doet.
Maar ik heb niks te maken met de relatie tussen TS en God, dus kan daar verder ook niet over oordelen of iets van vinden. Ik ben alleen verantwoordelijk voor de relatie tussen mij en God.
Verder denk ik niet dat ‘de wetenschap’, die overigens mega breed is, niet lijnrecht tegenover ‘het geloof’ staat, wat ook heel breed is.
Theologie zelf is ook een wetenschap en er wordt enorm veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar het ontstaan van het christelijk geloof.
Het Jainisme heeft geen Godsbeeld zoals het Christendom. Het is dus geen Godsdienst maar een religie.Het is nu dus niet zo dat ik in 2 verschillende Goden zit te geloven.Ik heb gelukkig dus ook Jezus,Zijn Vader,En de Heilige Geest hoor, waar ik in geloof en die ik zelfs liefheb.Tja,dit zijn dan in feite al weer 3 Goden in 1 persoon,het wordt theologisch wel steeds ingewikkelder.Maar met mijn beperkte menselijke verstand kan ik dat toch nooit helemaal vatten.