lor1_1984 schreef:gohya schreef:Quote:Ok er wordt hier in een cirkeltje gepraat maar waarom moet een ronduit ongezonde gewoonte die in veel gevallen dodelijk is (voor de roker) en tot overlast leidt (voor de omgeving) gewoon maar geaccepteerd worden?
Waarom? miss. omdat álle andere ongezonde gewoonte's wel mogen en geen verboden voor zijn? Als je een ongezonde gewoonte wil verbannen moet je zo reëel zijn om die andere gewoonte's ook aan banden te leggen. En dit is geen appels met peren vergelijken,het gaat om ongezonde gewoonte's.
Met als verschil dat als ik me ongans vreet het geen risico heeft voor jouw gezondheid of overlast geeft terwijl dat met roken wel zo is.
Dronken zijn valt daar tussenin; het kan risico en overlast geven voor de omgeving maar het hoeft niet, puur afhankelijk van hoe de bezopene zich gedraagt.
Maar zoals ik eerder in het topic al aangaf zit ik niet meer op een terras ivm de rokers, ik krijg het benauwd en ga lopen reutelen en dat is het me niet waard dus ik zit binnen of blijf thuis.
Niet helemaal mee eens, als iemand ongezond eet en ook zijn/haar gezin of bezoek ongeond eten voorschoteld, dan brengt dat zeker wel schade aan anderen toe.
Toch bepaald de overheid nog steeds niet wat men wel of niet op tafel mag zetten aan eten.