Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elenaMM77 schreef:HorseTimeXL schreef:Mijn oom die had een nier ontvangen van zijn vrouw, mijn tante dus. Na die transplantatie was hij een stuk praktischer geworden en werd hij enorm creatief waardoor hij meer ging schilderen en dingen ondernemen. Daarnaast kon hij ook een stuk beter rekenen terwijl hij dat eerst echt niet kon.
dat is dan een heel mooi voorbeeld voor de wetenschap.. hoeven we ons nooit meer zorgen te maken over naar school gaan.. gewoon een stukje weefsel van een bovenmatig intelligent iemand op kweek zetten en bij iedereen inbouwen. scheelt heel veel tijd..
kennis en vaardigheden opgeslagen in willekeurig weefsel.. dat lijkt mij een prachtige toekomst.
wellicht wil wibi wel een stukje lever op kweek laten zetten, wilde altijd al graag piano kunnen spelen, dat kan ik nu echt niet
Polly schreef:elenaMM77 schreef:Of dat je ineens een exact gehoor hebt nadat je t hoornvlies van een overleden concertpianist krijgt.
Ik wil natuurlijk geen spelbreker zijn maar je hoornvlies heeft niks met je gehoor te maken he, dat is een onderdeel van je ogen![]()
Verder ga ik helemaal mee in je post hoor hihi
Magrathea schreef:elenaMM77 schreef:
dat is dan een heel mooi voorbeeld voor de wetenschap.. hoeven we ons nooit meer zorgen te maken over naar school gaan.. gewoon een stukje weefsel van een bovenmatig intelligent iemand op kweek zetten en bij iedereen inbouwen. scheelt heel veel tijd..
kennis en vaardigheden opgeslagen in willekeurig weefsel.. dat lijkt mij een prachtige toekomst.
wellicht wil wibi wel een stukje lever op kweek laten zetten, wilde altijd al graag piano kunnen spelen, dat kan ik nu echt niet
Dit is serieus een goed plot voor een scifi film (of een serie zoals Alternating carbon)
Anoniem schreef:The heart ultimately stores memories through combinatorial coding by nerve cells, which allows the sensory system to recognize smells.
Anoniem schreef:Het gaat in ieder geval wel over een menselijk hart, niet over een platworm.
elenaMM77 schreef:[naam] schreef:Het gaat in ieder geval wel over een menselijk hart, niet over een platworm.
lol dat is waar.
ik vind het ook een rete interessante kreet..
heb zelf biotechnologie gestudeerd met extra interesse in de biologisch kant.
Ik ben ook serieus geïnteresseerd in het hele artikel.. want zo'n zinnetje roept bij mij alleen maar heel veel vragen op
Cinnepin schreef:Wat wordt er flauw gereageerd op die herinneringen aan de organen.
Lusitana schreef:Het is belangrijk om te weten hoe een dergelijke conclusie tot stand is gekomen.
Er zijn 47 mensen met een nieuw hart in Wenen onderzocht. Dat is een veel te kleine groep voor conclusies, bovendien geen controle groep, dus zo´n onderzoek is al niet officieel geldig.
79 % geeft geen verandering aan, 15% geeft aan dat het komt door het levensbedreigende dat is doorgemaakt en 6 % beweert dat het komt van hun donor hart. Met nadruk op beweert en 6% komt op 2.8 mensen.... ook een beetje vreemd, maar zeg maar 3 voor het gemak.
Vervolgens hebben ze op Hawaii wel 10 mensen onderzocht (sorry, maar daar moet ik om lachen) en vonden 2 tot 5 paralellen met de donor.
Als je kansberekening daarop los laat kom je tot dezelfde resultaten met wildvreemden...
Maar die controle hebben ze niet uitgevoerd of niet gepubliceerd.
Wat betreft celgeheugen, dat heeft te maken met dat een cel weet hoe hij zich moet gedragen, ook in een nieuwe omgeving, maar het heeft niets te maken met geheugen zoals we dat kennen van ons brein.
bigone schreef:Tja, volgens mij blijft er nog maar één ding over, je laat de hersendode mensen doodgaan(ontkoppelt ze dus) en de familie kan bij het overlijden zijn en dan meteen hup weg, apparaten weer aansluiten en organen er uit. Iedereen tevreden, geen spookverhalen over foute diagnoses/ orgaanroof/hersendode die weer opstaat.
elenaMM77 schreef:Cinnepin schreef:Wat wordt er flauw gereageerd op die herinneringen aan de organen.
hoezo?
ik heb serieus het artikel achter het artikel gescand?
ja er zit een stukje beeldspraak in de tekst die ik bezig.
maar ik ga er serieus op in, en ook serieuze interesse in al ben ik zeer sceptisch..
flauw gereageerd is dan wel erg kort door de bocht als je zelf alleen het eerste artikel hebt gelezen niet?