Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bruintje123 schreef:verootjoo schreef:Ik zou solliciteren bij de rechtbank als ik jou was. Blijkbaar ben jij meer geschikt dan de huidige rechters![]()
Persoonlijk ben ik erg blij met een rechtssysteem waarbij men veroordeelt op basis van feiten en op basis van vastgestelde straffen. En niet op basis van corruptie, emotie etc.
Overigens is de verdachte nog niet klaar met z'n straf na twee jaar zitten. Maar het jut wel lekker de massa op 'alleen maar twee jaar zitten!!'
Dat is dus precies de reactie die ik bedoel.
Wat jij vind is wel waardevol, wat ik zeg veroordeel je.
Ben je dan zelf niet erger dan de PVV?
Idem voor Aksja.
Respect hebben jullie alleen maar voor je eigen mening.
benangelique schreef:Bruintje, er kan een PIJ maatregel worden opgelegd. Deze is voor minimaal 2 jaar. Na anderhalf jaar wordt gekeken hoe de behandeling er voor staat, welke progressie er is geboekt en waar nog vooruitgang nodig is. De PIJ kan dan weer met 2 jaar worden verlengd. Dit kan maximaal 3x, met dus een totaal van 8 jaar. Daarna kan de PIJ ook nog worden omgezet in TBS, dus niet zomaar roepen dat een jongere met een jaar weer buiten is.
De mensen die onderzoek doen naar de veiligheid van een jongere en diens recediverisico, doen dit zeer gedegen en uitgebreid, in een multidisciplinair team en in nauw overleg met alle hulpinstanties.
Niet zomaar wat roepen als je niet weet waar de klepel hangt
Mavelle schreef:En wat ik me ook realiseerde toen ik vanmorgen opstond; een week geleden was de wereld voor heel veel mensen nog normaal. Savannah en Romy gingen nog naar school. Wie had er toen gedacht dat een week later de verdachten van hun moord zouden worden voorgeleid. Bizar gewoon.
Theeglas schreef:Het blijft een ongelooflijk triest verhaal voor alle partijen. Ik geloof best dat beide meiden een afspraakje hadden met de jongens en dat dit vreselijk uit de hand is gelopen. Neemt niet weg dat ik het verschrikkelijk en onwerkelijk vind hoe een jongen op jonge leeftijd tot deze daad is gekomen.
Wel zou ik vooral pleiten voor hele goede zorg en behandeling en niet zo zeer op jaren achter de tralies.
bruintje123 schreef:benangelique schreef:Bruintje, er kan een PIJ maatregel worden opgelegd. Deze is voor minimaal 2 jaar. Na anderhalf jaar wordt gekeken hoe de behandeling er voor staat, welke progressie er is geboekt en waar nog vooruitgang nodig is. De PIJ kan dan weer met 2 jaar worden verlengd. Dit kan maximaal 3x, met dus een totaal van 8 jaar. Daarna kan de PIJ ook nog worden omgezet in TBS, dus niet zomaar roepen dat een jongere met een jaar weer buiten is.
De mensen die onderzoek doen naar de veiligheid van een jongere en diens recediverisico, doen dit zeer gedegen en uitgebreid, in een multidisciplinair team en in nauw overleg met alle hulpinstanties.
Niet zomaar wat roepen als je niet weet waar de klepel hangt
Ik weet waar die klepel hangt en maar zelden wordt gegaan tot het uiterste.
Mijn 2 jaar is sneller werkelijkheid.
En ja ik weet dat ze gedegen onderzoek doen, maar te vaak komt na dat gedegen ondezoek een TBS-er vrij die weer wat ernstigs uitspookt.
Dat is niet erg toch?
Of pas als het dan om je eigen familie gaat?
BloemBloem schreef:Theeglas schreef:Het blijft een ongelooflijk triest verhaal voor alle partijen. Ik geloof best dat beide meiden een afspraakje hadden met de jongens en dat dit vreselijk uit de hand is gelopen. Neemt niet weg dat ik het verschrikkelijk en onwerkelijk vind hoe een jongen op jonge leeftijd tot deze daad is gekomen.
Wel zou ik vooral pleiten voor hele goede zorg en behandeling en niet zo zeer op jaren achter de tralies.
Eens, maar toch .... als ik eraan denk dat mijn dochter dit over een aantal jaar zou overkomen, dan komt toch de ware terror moeder in mij naar boven....
Mocht die gozer dan vrijkomen en ik zou hem zien, zou ik hem afbreken tot aan z'n enkels
![]()
Wellicht niet wat bokkers willen horen, maar moet je je indenken dat je wellicht ooit eens oog in oog komt te staan met de dader
Echt ik zou helemaal gek worden!
benangelique schreef:bruintje123 schreef:
Ik weet waar die klepel hangt en maar zelden wordt gegaan tot het uiterste.
Mijn 2 jaar is sneller werkelijkheid.
En ja ik weet dat ze gedegen onderzoek doen, maar te vaak komt na dat gedegen ondezoek een TBS-er vrij die weer wat ernstigs uitspookt.
Dat is niet erg toch?
Of pas als het dan om je eigen familie gaat?
Ja, dat is heel erg en heel verschrikkelijk. Maar dam verdient niemand die ooit een tweede kans? Dan heeft niemand ooit recht op behandeling?
Een voorbeeld: een jongen van 17 heeft een moord gepleegd. Een moord ja, voorbedacht dus en met een dodelijk slachtoffer. Na onderzoek bleek hij een hersendefect te hebben, getriggerd door een hormoon wat niet goed werkte. Dit heeft na jaren sluimeren voor een acute psychose gezorgd, waardoor hij gedaan heeft wat hij heeft gedaan.
De jongen is onderzocht, behandeld en weer in vrijheid gesteld met daarbij levenslange controle van medicatie, hormoonspiegel etc.
De jongen heeft nooit eerder met justitie te maken gehad, maar in jouw optiek had hij dus levenslang vast moeten zitten?
Cayenne schreef:Hoe denken we hier over? Had er een Amber Alert uit moeten gaan?
http://www.nu.nl/binnenland/4752246/pol ... h-14-.html