Pabie schreef:Dus wat de PvdA over gl zegt klopt wel? Ascher zoekt alleen die strijd omdat hij ziet dat Jesse de grootste op links wordt.
En wat de Telegraaf over gl schreef doen ze iedere verkiezing met de grootste op links.
Nee dat klopt niet en wat betreft Ascher zit je denk ik voor een aardig deel goed. De televaag neem ik niet serieus als nieuwsmedium.
Als ik wil weten of Groenlinks de gewone man wil aan pakken lees ik inderdaad hun programma en zie daar in staan dat ze de belasting op loon voor lage en middeninkomens willen verlagen lijkt me toch vrij evident dan dat ze niet de gewone man willen verpesten
Dat beweer ik toch ook niet? Ik stel alleen de vraag waarom de hoge(re) inkomens meer belasting moeten afdragen.
Groenlinks wil gewoon graag dat we over 50 jaar ook nog een wereld hebben om op te leven en daarom moet budgeten op een andere manier, maar als je zelf geen groot vervuiler bent en niet heel veel verdient zul je er niet op achteruitgaan Denk je niet dat, uiteindelijk, iedere partij dit wil. Het lijkt me niet dat een v.d. partijen een korte termijn visie van 40 jaar heeft, iedere partij heeft als doel het land naar een hoger niveau te tillen. De wijze waarop is inhoudelijk nogal verschillend.
Zoals Jesse al tich keer probeert uit te leggen tijdens debatten. Als hij mensen ergens kort op vervuilend gedrag brengt hij dat op een andere plek weer terug aan de mensen. Dus auto tax kan helpen om eigenrisico af te schaffen bijv of om loonsbelasting te verlagen
Dit werkt natuurlijk 2 kanten op. Daarnaast is dit, helaas, ook een gevolg van onze eigen hedendaagse techniek.