Michelle77 schreef:In het kader van knuppels en een groot kippen, euh hoenderhok: Ik ben inmiddels oom van 7 neefjes en nichtjes en nummer 8 & 9 zijn onderweg. Op wat kleine kwaaltjes na en een tweeling die met 31 weken kwam, is alles goed verlopen.In het ideale plaatje hebben beide partijen evenveel in te brengen, alleen het kindje leeft nu eenmaal in de buik van de vrouw. Dus hoe oneerlijk ook, de man kan hoog of laag springen, hij heeft er niets over te zeggen als de vrouw anders besluit.
Ben ik het daarmee eens? Nee, objectief gezien niet. Maar, stel dat ik zwanger zou raken en mijn partner zou het absoluut niet willen, en ik absoluut wel, dan is het helaas toch pech voor hem en kies ik "voor mijzelf".
Andersom ook zo, wil mijn man het per se wel en ik niet, helaas is het nu eenmaal niet mogelijk het kindje buiten de baarmoeder of door de man te laten dragen.
Een man zou een vrouw niet tot een keuze mogen dwingen, maar een vrouw zou een man ook niet mogen opzadelen met haar keuze.
Een bevalling zal echt enorm pijnlijk zijn en ik roep altijd " Zwanger zijn lijkt me geweldig, de bevalling wat minder."
Komt ie dan: is het écht te veel om te vragen? Dan denk ik gelijk aan draagmoeders waarbij alles perfect verloopt, ik ben me er echt van bewust dat dit eerder uitzondering dan regel is.