LadyMadonna schreef:Dat hij het óf erkend als gelijkwaardig geloof, óf niet... Maar niet om de brei heen draaien.
Maar daar heb ik sowieso een hekel aan bij politici.. Beantwoord nu eens gewoon een vraag zonder al dat gedraai... Dan is het voor mij ook te begrijpen...
De vraag "Is het islamitisch geloof gelijkwaardig" is makkelijk te beantwoorden.
"Ja".
Gewoon, als we het hebben over politiek enzo gelden de wetten etc van ons land, punt uit en geen gezeur svp.
Ik heb het debat niet gezien en vroeg me af in welke context deze licht overbodige vraag gesteld was.
Wellicht dat Buma in de kerk zijn eigen geloof beter vindt, maar in de politiek telt dit niet.
(In de kerk vindt iedereen zijn eigen geloof het beste. Maar als gezegd telt dat niet.)
Verder is het standpunt "het islamitische geloof is achterlijk en ongelijkwaardig" geen rechts standpunt, dus weinig noodzaak om zo'n soort idee te verdedigen.
(In mijn ogen is er een groot verschil tussen rechts zoals de vvd en het cda, en de sgp is in dit verband wat lastig te plaatsen - en extreem rechts, buiten de orde van ons staatsbestel.)