Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:27

pien_2010 schreef:
Zonet hoorde ik in twee afzonderlijke interviews met donkere Amerikanen, dat Trump financiële banden zou hebben met Ku Klux Klan in die zin, dat deze ook aan Trump zijn campagne meebetalen. Wisten jullie dat?

David Duke, een van de grote (ex) namen van de ku klux clan heeft Trump openlijk endorsed. Daarna werd er aan Trump gevraagd of hij daar afstand van wilde doen, en draaide hij er een hele poos omheen totdat die kwestie zo veel in het nieuws kwam dat hij toch maar zei dat hij zijn endorsement niet wilde.

Er was ook een gerucht dat Trump zijn vader bij de Klan zat, wat hij ontkende, maar later is met behulp van oude krantenartikelen en dergelijke bewezen dat zijn vader tijdens een Klan rally gearresteerd was. Later is hij wel vrijgelaten dus er is geen 100% bewijs dat hij lid was.

http://www.vice.com/read/all-the-eviden ... th-the-kkk

Voor verkiezingsuitslagen btw http://www.politico.com/2016-election/r ... /president houdt een kaart en lijst bij en daar is heel duidelijk te zien of het resultaat vast ligt/ze nog aan het tellen zijn.

Doneren kan altijd, er was ook een bericht dat de kkk 20.000 aan Hillary had gedoneerd.
Laatst bijgewerkt door Drifter op 08-11-16 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:33

musiqolog schreef:
HorseTimeXL schreef:
O thanks vandaar. Ja ik ben ook wel nerveus. Denk dat ik zo een paar uurtjes ga slapen en fan vanaf 2 wakker blijf.

Ik las trouwens ook dat Alaska pas op 06:09 de stembussen sluiten? Maar elders dat 04:00 de president ong bekend word gemaakt.

Ja ook die acties van Trump leken niet altijd heel erg slim.

Alaska stuurt maar drie kiesmannen, Hawai vier. Bovendien is Alaska zeker Republikeins, Hawai altijd Democratisch. Die kun je dus alvast invullen en daarmee weet je de uitslag wel als de westkust bekend is.

Vergeet niet dat de resultaten die in de loop van onze nacht binnenkomen nog maar exitpolls plus vroege resultaten zijn. Die kunnen er behoorlijk naast zitten. Als het ergens nek aan nek gaat, stellen ze dat uit tot alle stemmen geteld zijn.

Ah thanks voor je uitleg :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:48

Drifter schreef:
pien_2010 schreef:
Zonet hoorde ik in twee afzonderlijke interviews met donkere Amerikanen, dat Trump financiële banden zou hebben met Ku Klux Klan in die zin, dat deze ook aan Trump zijn campagne meebetalen. Wisten jullie dat?

David Duke, een van de grote (ex) namen van de ku klux clan heeft Trump openlijk endorsed. Daarna werd er aan Trump gevraagd of hij daar afstand van wilde doen, en draaide hij er een hele poos omheen totdat die kwestie zo veel in het nieuws kwam dat hij toch maar zei dat hij zijn endorsement niet wilde.

Er was ook een gerucht dat Trump zijn vader bij de Klan zat, wat hij ontkende, maar later is met behulp van oude krantenartikelen en dergelijke bewezen dat zijn vader tijdens een Klan rally gearresteerd was. Later is hij wel vrijgelaten dus er is geen 100% bewijs dat hij lid was.

http://www.vice.com/read/all-the-eviden ... th-the-kkk

Voor verkiezingsuitslagen btw http://www.politico.com/2016-election/r ... /president houdt een kaart en lijst bij en daar is heel duidelijk te zien of het resultaat vast ligt/ze nog aan het tellen zijn.

Doneren kan altijd, er was ook een bericht dat de kkk 20.000 aan Hillary had gedoneerd.

Dat heet 'Covering your bases'. Geef geld aan de 1 en steun de ander.....dan kun je roepen dat je van beiden iets tegoed hebt.....

musiqolog

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:54

De klacht van Trump is intussen - weinig verrassend - onontvankelijk verklaard.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:57

musiqolog schreef:
De klacht van Trump is intussen - weinig verrassend - onontvankelijk verklaard.

Lijkt me niet dat hem dat boeit..... :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 23:02

Oke, ik wil toch nog even terugkomen op de ambtstermijn van Bill Clinton. Ik heb 13th weer even gekeken (enorme aanrader als dit je bezighoudt) en ik weet weer waarom ik zo kwaad was over Bill Clinton. Hij heeft de 3-strikes en minimum sentences doorgevoerd die voor een toename van bijna 100% in het aantal gevangenen heeft verzorgd.

Zal het hier niet al te lang uitleggen maar de docu 13th is echt een aanrader. Staat op Netflix.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 23:21

Heeft Hillary niet gezegd dat ze nu minimum sentencing wilt herzien?
De ironie....But thank God!

Gaan jullie allemaal vannacht wakker blijven?

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 23:22

-Ik spring er in zonder iets gelezen te hebben, sorry als het al ergens staat-
Maar, hoelaat(NL tijd) is er bekend wie de verkiezingen heeft gewonnen?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 23:23

O echt? O dan moet ik die straks misschien eens kijken. Houd het me meteen wakker haha.

Hier een overzicht van de NOS hoe laat alles zal zijn. Tussen 4/5 uur zal de president bekend worden gemaakt:
http://nos.nl/artikel/2142137-amerika-k ... chten.html

Bonna: Ik ga het wel proberen, althans misschien dat ik zo een paar uurtjes probeer te slapen dat ik tussen 3/4 uur wakker wordt. Wil het toch wel meemaken, al zit ik steeds in een dubio. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 23:25

Dat ligt er ook weer heel erg aan hoe het loopt. Als Florida en n-Carolina als eerste binnenkomen en Clinton wint daar is het om 2 uur afgelopen, dan wint ze. Als trump daar wint kan het zelfs nog wel tot 10 uur morgenochtend duren.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 23:47

Emmaa_ schreef:
Oke, ik wil toch nog even terugkomen op de ambtstermijn van Bill Clinton. Ik heb 13th weer even gekeken (enorme aanrader als dit je bezighoudt) en ik weet weer waarom ik zo kwaad was over Bill Clinton. Hij heeft de 3-strikes en minimum sentences doorgevoerd die voor een toename van bijna 100% in het aantal gevangenen heeft verzorgd.

Zal het hier niet al te lang uitleggen maar de docu 13th is echt een aanrader. Staat op Netflix.

Tis alleen niet waar: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Three-strikes_law

Three strikes is state law,niet federaal. Minimum sentencing weet ik niet, maar 3 strikes heeft Clinton niet ingevoerd.

Edit: mandatory sentencing is al in 1951 ingevoerd in Amerika... toen zat Clinton nog in de kinderschoenen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 23:52

Emmaa_ schreef:
Dat ligt er ook weer heel erg aan hoe het loopt. Als Florida en n-Carolina als eerste binnenkomen en Clinton wint daar is het om 2 uur afgelopen, dan wint ze. Als trump daar wint kan het zelfs nog wel tot 10 uur morgenochtend duren.

NC gaat naar Trump.....

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 23:53

Wie staat er nu eigenlijk voor? Of waar kan ik de tussenstand volgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 23:55

Cowboy55 schreef:
Emmaa_ schreef:

NC gaat naar Trump.....

Dat denk ik ook ja. Ohio gaat ook naar Trump. Ik verwacht eigenlijk dat Florida ook naar Trump gaat.

Ik ga morgen even dieper kijken naar de links over Bill Clinton en de 3-strikes, ben nu even bezig haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 23:55

Solica schreef:
Wie staat er nu eigenlijk voor? Of waar kan ik de tussenstand volgen?

De stembussen gaan pas op zn vroegst om middernacht dicht dus er is geen tussenstand. De eerste exit polls komen over 5 minuten op CNN.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 23:56

Florida naar Trump? Dat is het einde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 23:58

Ik dacht trouwens nog: wat als het Trump wordt en die op den duur zegt: zoeken jullie het maar uit in Europa, op steun van ons leger in geval van oorlog oid hoeven jullie niet meer te rekenen.

En je hebt ook dat hele Brexit gebeuren, waarbij we natuurlijk kans hebben dat zij ons ook niet meer zullen steunen.

Zou Putin dan niet staan te trappen om de boel over te nemen?

Cowboy55

musiqolog schreef:

De Latino's staan in de rij in FL volgens Pauw (nu live op NPO1) en dat zijn Hillary votes.....anyway...ik ga naar mijn mandje. Bel me maar als het beslist is :D
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 08-11-16 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

musiqolog schreef:

Jep. Als Trump wint in Ohio, NC en Florida is het afgelopen gok ik zo. Nevada wordt nog even spannend, maar als hij al 3 van de swing states in z'n zak heeft dan is de race snel gelopen.
Van NC en Ohio is het vrijwel zeker dat het naar Trump gaat, Florida is nog echt tot op het bot verdeeld. Zelfs als hij maar 2 van de 3 zou winnen wordt het echt nog heel spannend.. Ik begin er steeds meer een hard hoofd in te krijgen eigenlijk. Denk dat er in de polls weer gigantisch onderschat is wat er precies gebeurt (net als met Brexit) en dat we straks met z'n allen zitten te kijken hoe de apocalyps zich uitrolt. One way or another, want als Clinton wel wint dan krijg je straks flinke rellen in de grote steden gok ik zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 23:59

Cowboy55 schreef:
musiqolog schreef:

De Latino's staan in de rij in FL volgens Pauw (nu live op NPO1) en dat zijn Hillary votes.....

Maar ja, de white people staan ook in de rij. Florida is een staat waar ongelofelijk veel oudere white people uit the working class wonen, pensionado's.

Pennsylvania wordt ook nog spannend.

Halve minuut voor exit polls op CNN.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:01

Emmaa_ schreef:
Cowboy55 schreef:

De Latino's staan in de rij in FL volgens Pauw (nu live op NPO1) en dat zijn Hillary votes.....

Maar ja, de white people staan ook in de rij. Florida is een staat waar ongelofelijk veel oudere white people uit the working class wonen, pensionado's.

Pennsylvania wordt ook nog spannend.

Halve minuut voor exit polls op CNN.

no way...PA gaat naar Hillary...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:02

Dat ligt nog niet helemaal vast. In de peilingen wisselt het nog wat. Uiteindelijk zal het wel blauw blijven maar ik durf helemaal niks met zekerheid te zeggen met deze verkiezingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:04

Er wordt overal gesproken over een recordbreaking opkomst, daar was dus geen rekening mee gehouden in de peilingen.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:04

Bootsiebob schreef:
Moet ineens weer denken aan deze grote fail van Trump toen de Brexit bekend werd:

Just arrived in Scotland. Place is going wild over the vote. They took their country back, just like we will take America back. No games!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) June 24, 2016

(One problem: Every single Scottish county voted to Remain in the referendum.)

Niet te vergeten. "Belgium is a beautiful city" :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:06

Hij heeft ooit een keer getweet dat hij zo'n hekel had aan politiek dat iemand hem maar moest neerschieten als hij ooit voor president zou runnen. Die tweet is verdwenen :+