Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maanoogje schreef:Het zou best goed voor Afro Amerikanen om zichzelf niet meer zo gekleurd te zien als ze nu doen.
Damned schreef:Maanoogje schreef:Het zou best goed voor Afro Amerikanen om zichzelf niet meer zo gekleurd te zien als ze nu doen.
Net zoals vrouwen zichzelf dan ook maar best wat minder zouden moeten zien als vrouwen om mannen niet tegen de haren te strijken?
Newsflash: ze zijn nu eenmaal gekleurd, wij zijn nu eenmaal vrouwen, moeten we ons anders voordoen omdat we tot nu toe nog niet goed geaccepteerd worden door de witte man??
Maanoogje schreef:Het zou best goed voor Afro Amerikanen om zichzelf niet meer zo gekleurd te zien als ze nu doen. Er zit een veel te duidelijke grens in tussen hen en blanke Amerikanen, en dat is natuurlijk niet goed. Ze maken die grens nog eens erger door hun eigen manier van spreken te ontwikkelen, maar gelukkig doet Obama dit niet. Zou wat zijn, dan konden mensen hem denk ik een stuk minder serieus nemen. Maar ja, de VS doet er niet zoveel aan om Afro Amerikanen uit het slechte milieu te krijgen waar ze vaak in leven.
gekvanfleur schreef:dat bedoel ik nou met enge gedachtes.
Ik had dit zo kunnen typen: Sylvana S. Net zoals ik DA schrijf ipv dierenarts en ja ipv, in plaats van. Waarom? ach, het scheelt iets typwerk en iedereen begrijpt wie ik bedoel. Ik doe het met een half dozijn namen.
Maar nee, natuurlijk niet! dit is weer het onbewuste disricimineren! Jij bent alvast voor mij aan het bedenken hoe ik discrimineer. Ik vind het verbazingwekkend. Leef je eigen leven en denk niet dat je andemans gedachtes kent, want je bent geen God dus dat kan je helemaal niet.
Met dit soort berichten begrijp ik ineens helemaal waar zulke vreemde discussies vandaan komen..
Sizzle schreef:Ik ben wel benieuwd hoe je leven eruit zou zien als je iedereen die zich ergens aan stoort in je spraak, de manier waarop je kijkt, het werk wat je doet, de kunst in je huis of tuin, de prullaria voor het zolderraam, de kleur van je paard, het uiterlijk van je hond etc etc allemaal te vriend wil houden zonder ooit iemand tegen de haren in te strijken.
Sizzle schreef:Maar jij beweert dat mensen ook schuldig zijn ook al doen ze nog zo hard hun best.
Ga je daar naar handelen dan heb je geen eigen leven meer.
Citaat:Ik zie nu echt scenario's voor me:
U bedekt uw hoofd niet, u beledigd daarmee een bepaalde god en neemt ons dus niet serieus.
U draagt een hoofddoek maar geloofd niet: u drijft de spot met ons.
U wilt mijn hand schudden: discriminatie
U wilt mijn hand niet schudden: discriminatie
Sizzle schreef:Maar juist dat netjes is wat er bij die mediageile (pardon my French) sensatiezoekende anti-discriminatie acties niet gebeurd.
Geen greintje wederzijds respect te zoeken en een duidelijk geval van alleen mijn weg is de juiste.
Citaat:Het zou een totaal andere situatie zijn als ze zonder sensatie naar de algemene vergadering waren gegaan en zouden opperen dat een dergelijke attractie wellicht wat verouderd is kwa visie op de wereld.
Sizzle schreef:Wie heeft dan gelijk?
Niemand heeft gelijk, je kan hooguit stellen dat ik nettere mannen getroffen heb.
Citaat:Wellicht is de voorzitter van de efteling ook heel keurig.