Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:38

(ik heb niet alle pagina's gelezen, excuus)
Ik vind het zo verschrikkelijk dat dit gebeurd is. Gewoon te bizar voor woorden. Zoals in dit artikel staat: http://m.ad.nl/ad/m/nl/37401/Aanslagen- ... clan.dhtml
De mensen lijken gewoon als ratten in een val te zijn gelokt, klaar voor de slachtbank.

Het enige wat ik een beetje raar vind is dat de AZC's nu extra bescherming krijgen van de politie. Juist nu Parijs zo vers op het netvlies staat had ik er voor gekozen om de beveiliging rond bijvoorbeeld de intocht van Sinterklaas extra te beveiligen.

In mijn ogen moet men gewoon één grote vuist maken tegen de extremistische groeperingen. Niet alleen terugvechten, maar vooral ook laten zien dat er met ons niet te sollen valt en wij toch onszelf blijven, wat ze ook proberen.

moonsparkle

Zo gisteren tot half 2 wakker gebleven en nu sta ik op en zet gelijk het nieuws weer aan. Helaas nog meer mensen overleden en met nog zwaargewonden zal het nog verder oplopen.

Op dit soort momenten besef ik weer even extra goed dat het leven zo voorbij kan zijn. Als de terroristen ons bang willen maken, waarom mogen we dan niet bang zijn? Wel of niet bang de aanslagen blijven volgen.

Amsterdam zal denk ik toch ook ooit aan de beurt zijn. Al een paar jaar voel ik een spanning als ik naar de minuut stilte op de dam kijk :(
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 14-11-15 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Jolien87 schreef:
Ik word echt misselijk van mensen die alle moslims over één kam scheren.

Hartstikke walgelijk inderdaad. Zulke mensen zaaien haat onderling, dat is nog veel erger.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:39

Willemina ik vind je uitspraak choquerend, zo begon het bij de IS hoogst waarschijnlijk ook.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:39

Wakker geworden met de hoop dat het allemaal een bange droom was.... De realiteit blijkt anders... Y;(

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:40

Het paard van troye is binnen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:41

Jezus. Ik ken iemand die gisteren in Stade de France was. Hij heeft met zijn eigen ogen gezien dat er ook nog mensen voor het stadion onthoofd werden...

Ik kan hier niet bij.

sloffiee

Weetje waar ik mislijk van word van mensen die dit allemaal maar goedkeuren en zeggen dat het niks met dat Allah figuur te maken heeft

UhNee

Willemina_L schreef:
*knip*

Je weet heel goed dat niet elke moslim gelijk bij de IS hoort. Gevaarlijke en enge denkwijze.
Laatst bijgewerkt door Hanmar op 17-11-15 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd ivm verwijderde reactie.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:42

Struisvogelpolitiek om je zelf in de ogen te durven te blijven kijken omdat ook zij door een kerk zijn opgevoed

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:42

Op de een of andere manier doet dit mij juist beseffen hoe bevoorrecht wij zijn, als je bedenkt dat vluchtelingen hier komen omdat dit, deze paniek, daar veel vaker aan de hand is. Dat gevoel van onveiligheid heerst daar constant. Als we die mensen de toegang gaan ontzeggen zou ons dat niet sieren, we moeten deze beesten juist laten zien dat we menselijk zijn en blijven.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:43

sloffiee schreef:
Weetje waar ik mislijk van word van mensen die dit allemaal maar goedkeuren en zeggen dat het niks met dat Allah figuur te maken heeft

Dat heeft het ook niet. Allah wordt gebruikt maar het hele geweld heeft niks met het geloof te maken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:43

sloffiee schreef:

De IS misbruikt het geloof om dit ter ere van Allah te doen, maar ze slaan de plank volledig mis. Ga je maar eens verdiepen in de Islam. Wat je dan te lezen krijgt heeft ab-so-luut niks met dit soort terreuraanslagen te maken.

Indestal

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:45

Maar hoe kunnen ze dan de versen vanuit de Koran hiervoor misbruiken als het er niet in staat?

janouk

De meeste vluchtelingen uit Syrie zijn op de vlucht voor deze terreur die al jaren hun land in hun greep houdt.

Verschrikkelijk, shock, zoveel wreedheid.

Sunrise_

Resistance schreef:
Amandavd schreef:
En wat heeft de IS met de vluchtelingen te maken? Helemaal niks want er is geen enkele echte vluchteling die andere toewenst wat ze zelf mee maken. Blind denken is als je iedereen over een kam scheert en uit angst mensen die echt hulp nodig hebben de rug toekeert. Dat is pas blind zijn.

EenitraM en je denkt dat die IS strijders niet binnen komen zonder de vluchtelingen? Kom op zeg.

Willemina, voor mensen zoals jij heb ik geen woorden.

Purny, de grenzen zijn al JAREN OPEN.

Wie zegt dat de vluchtelingen het iemand anders toewensen? De IS'ers komen gewoon mee. Op het eerste gdzicht niet te onderscheiden van de vluchtelingen. De vluchtelingen hebben zelf ook geen idee.

Ook ik zeg grenzen sluiten. Vandaag nog.

Ik vind dit een goed punt. Vluchtelingen kunnen hier natuurlijk niks aan doen en hebben hier geen weet van. Zij hebben natuurlijk geen schuld en vluchten zelf voor dergelijk vreselijk geweld. Maar ik denk wel dat je met het binnenlaten van zulke grote groepen mensen niet kunt voorkomen dat er enge figuren tussen zitten. De goeden lijden altijd onder de kwaden. De echte vluchtelingen mogen hier imo niet onder lijden, maar het blijft een moeilijk vraagstuk. Ik denk wel dat er meer selectie moet plaatsvinden, dat we meer inzicht moeten krijgen in wie we allemaal binnenlaten.
Laatst bijgewerkt door Sunrise_ op 14-11-15 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:46

sloffiee schreef:

Lees jij dan ergens dat iemand zegt dit goed te keuren??? Dit heeft niks met Allah te maken, nogmaals, deze mensen MISBRUIKEN godsdienst en God, doen dit zogenaamd in naam van God, maar NOGMAALS vraag aan eender welke gematigde gelovige en die keuren dit één voor één af.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:47

Dit topic gaat niet over vluchtelingen maar ik mag toch hopen dat als wij europeanen ooit oliebol aan de knikker hebben dat hun grenzen ook geopend worden en ons 'verwelkomen'.

En ik weet niet precies wie hier achter de aanval (alweer :'( ) van parijs zit maar ik denk dat het de IS is. Ik weet namelijk niet welke andere groep er zo meedogenloos is als hun.

Willemina_L

Ik hoop van harte dat jullie met je geknuffel allemaal gelijk krijgen uiteindelijk. Dat meen ik oprecht. Maar in mijn dagelijkse werk zie ik geloof en cultuur die ik als vrouw niemand toewens! En dat zijn geen extremisten hoor, zogenaamd ook gematigd. Maar wel moslim.... Rotte appels zijn er in elke cultuur en zeker geloof. Jullie beschouwen mij er ook als eentje en dat is prima. Hopelijk kan ik over tien jaar om vergeving vragen voor mijn gedachtegoed als jullie gelijk blijken te hebben.

Jes

Tcm62 schreef:
Struisvogelpolitiek om je zelf in de ogen te durven te blijven kijken omdat ook zij door een kerk zijn opgevoed

Dit is ook een rare opmerking. Ik ben zelf helemaal niet gelovig opgevoedt maar kan toch de moslims en de terroristen van elkaar scheiden.

Nogmaals, dit heeft niets met de vluchtelingen te maken! Zulke extremisten zitten er helaas al jaren rondom Parijs.
Een dezer dagen zullen we te horen krijgen dat ze al jaren gesignaleerd stonden als potentieel gevaarlijk.

Over de onthoofdingen wordt in Frankrijk niet gesproken.

Indestal

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:48

Lees het andere topic maar alles wordt goedgepraat....

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:50

Willemina_L schreef:
Ik hoop van harte dat jullie met je geknuffel allemaal gelijk krijgen uiteindelijk. Dat meen ik oprecht. Maar in mijn dagelijkse werk zie ik geloof en cultuur die ik als vrouw niemand toewens! En dat zijn geen extremisten hoor, zogenaamd ook gematigd. Maar wel moslim.... Rotte appels zijn er in elke cultuur en zeker geloof. Jullie beschouwen mij er ook als eentje en dat is prima. Hopelijk kan ik over tien jaar om vergeving vragen voor mijn gedachtegoed als jullie gelijk blijken te hebben.

Zal ik jou dan ook even over mijn werk vertellen? Ik werk op een school met veel moslims en de warmte en liefde die veel van deze gezinnen uitstralen, kunnen veel mensen nog een puntje aan zuigen.
Ik vind het sneu voor je dat jij blijkbaar deze kant van moslims niet ziet in je werk, maar dit betekent niet dat wat jij tijdens je werk ervaart een afspiegeling is van de werkelijkheid.

Jes

Tcm62 schreef:
Maar hoe kunnen ze dan de versen vanuit de Koran hiervoor misbruiken als het er niet in staat?

Voor wie wil kan ook extremistische gedachtes uit de bijbel halen, of welk ander "naslagwerk" over geloof dan ook.
Het is maar net wat je wil lezen en hoe je dingen interpeteerd.

shetjeIris

Tcm62 schreef:

Je moest eens weten wat de christenen allemaal uitgevreten hebben in het verleden.... In de naam van de heer.

purny

Als jij ergens binnenkomt en er is geen mogelijkheid dat je geregistreerd word dan kan iedereen wel binnenkomen. Maar ik krijg het idee dat veel mensen in Nederland met een roze bril oplopen en denken dat het hier niet zoveel fout kan gaan.
Geloof mij maar, binnen een aantal maanden of jaren gebeurd er hier ook zoiets.