Sammie schreef:xniieeenke schreef:Ik weet zo even niet meer hoe het er stond en hoe het gezegd werd, maar iig geloofden de mensen die er in voor kwamen streng en dronken ze redelijk wat.
Is trouwens geen onzin programma
Oh dat zal ook vast niet, maar ik zie geen relatie tussen een regel over alcohol drinken en streng zijn en vrouwen in een schuur opsluiten.M.a.w. Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Ik kan een rode auto bijv. lelijk vinden, maar daarmee vind ik niet elke auto lelijk of vind ik rood in het algemeen lelijk.
Het kan dus best zo zijn dat iemand zichzelf oprecht streng vindt, maar van mening is dat alcohol drinken wel mag en dat vrouwen in een schuur opgesloten moeten worden. ( al heb ik van dat laatste niet echt eerder gehoord, weet wel dat ze bij de vroegere Joodse wetten afgezonderd moesten worden ) . Het is maar net hoe ze de tekst zelf interpreteren.
Zo zit de ene Christen zondags 2x daags in het kerkbankje en komt verder niet buiten. De ander vermakt zich op zondag prima in een pretpark. Beiden vinden (of hopen te zijn) zichzelf wrs een goed Christen. En dan zijn er zelfs die de rustdag niet op zondag doen, maar op zaterdag.
Ze waren zo streng gelovig dat ze zelfs de regels van hun geloofje volgden en daarom dus de vrouwen opsloten, en als je dat doet moet je denk ik wel erg streng geloven, dat bedoelde ik een beetje te zeggen

Was een of ander geloofje in een afgelegen dorp in Nepal, maar zijn denk ik wel meer geloven en ook bekendere geloven die alcohol verbieden.