verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:41

chevax schreef:
Ieder mag zijn mening hebben, maar ik kan me niet voorstellen dat de mensen die zo ongenuanceerd zeggen "interesseert me niet" zichzelf recht in de spiegel aan kunnen kijken. Schandalig. Los van alle gekopieerde artikelen etc, schaam je om dergelijke uitspraken te doen. Is dit een vorm van internet-stoerdoenerij? Zie mij eens mooi (anoniem) een afschuwelijk gebrek aan mededogen hebben?
Ik hoop dat zulke mensen ook geen sa's aanvragen voor hun, in het licht van de vluchtelingenproblematiek en al het leed, totaal onbenullige problemen.

In wat voor wereld leven wij in godsnaam?

Jou doet het dus blijkbaar wel veel. Dat is prima en dat is goed. Maar niet iedereen is hetzelfde, anderen worden weer meer geraakt door andere dingen. Ik vind niet dat je een mens daarop mag veroordelen. Het is toch niet zo dat ze hier zelf voor zorgen? Ik was bijvoorbeeld van slag door die verdronken puppy. Daar doen anderen weer heel erg lacherig over op internet.
Laatst bijgewerkt door Sheran op 05-09-15 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:42

geerke schreef:
Leffroi schreef:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... cation=ufi

Tja, ik weet niet zo goed wat ik er nu nog van moet vinden. Het maakt me woedend! Nogmaals, nee, de foto raakt me niet en zal me ook niet raken, maar DIT raakt me wel, op een hele verkeerde manier en dwingt me nog meer afstand te nemen van dit hele gebeuren. Noem me hart(eloos) maar hier kan IK van walgen.

Jee...hier schrik ik ook van.Gewoon in scene gezet dus?Aan de vloedlijn gelegt,met golfje er overheen.
Inderdaad walgelijk.Je reinste propaganda.
En omdat dit aan het licht komt gaan mensen toch wel nadenken....gelukkig.
Arm kind,hoe respectloos kun je met een dood kind omgaan :7

En dat bedoel ik dus met: "niet alles is wat het lijkt."
Maar het kind is ècht dood. Dat wel. Alleen voor de foto is nog even wat extra drama toegevoegd... je kàn dat manipulatie noemen...

Ondertussen, weggestopt in de krochten van nu.nl een niet zo leuke (maar eigenlijk wel te verwachten) ervaring van een nogal naïeve particulier die met vrouw, kind èn hulpgoederen naar Calais ging: http://www.nujij.nl/algemeen/vlaams-hulpkonvooi-geplunderd-in-calais-vader-uit.33358253.lynkx
Het voorval lijkt verder angstvallig te worden doodgezwegen in de pers... maar belicht een minder mooie kant.

De ervaringen van deze journalist zijn aanmerkelijk positiever: http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/ttvnieuws/24457120/___Huilende_Hongaren_langs_de_weg___.html.

vuurneon

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:45

Calais vind ik ook een andere situatie, daar zitten eigenlijk alleen maar mannen die kostte wat het kost toe willen slaan. Ik zou daar ook nooit mijn deken aan doneren :n

Ik wil met liefde mensen helpen, maar niet als het gepaard gaat met geweld. Die wil ik daar niet voor gaan 'belonen'.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:48

Calais is al lang niet meer interssant voor de gemiddelde media. Het grote gros daar is letterlijk enkel en alleen de illegale migrant alias gelukszoeker. Er zijn zoveel verhalen over de schandalige gedragingen in Calais die nooit de media hebben gehaald. Enkel goed zoeken in kleine berichtjes en buitenlandse berichtjes leren je daar van de situatie. Wat het nieuws wel haalde was veelal zielig.. Evenals wat er nu in Griekenland, Hongarije etc gebeurd. Het gros wat je ziet op tv zijn de zielige verhalen.. De andere kant wordt maar mondjesmaat belicht of moet je zelf goed zoeken. In dat kader snap ik wel dat heel veel mensen niet verder kunnen komen dan och wat zielig en kom maar hier heen.

Maar toch.. De mensen in Calais en de mensen in Griekenland hebben een andere achtergrond. Die tweede groep heeft veelal, lang niet allemaal, wel een oorlogsverleden.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 05-09-15 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:48

Leffroi schreef:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... cation=ufi

Tja, ik weet niet zo goed wat ik er nu nog van moet vinden. Het maakt me woedend! Nogmaals, nee, de foto raakt me niet en zal me ook niet raken, maar DIT raakt me wel, op een hele verkeerde manier en dwingt me nog meer afstand te nemen van dit hele gebeuren. Noem me hart(eloos) maar hier kan IK van walgen.

Hebben ze hem ook even andere schoenen aangedaan zeker... kijk maar eens goed naar de schoenen van dit kindje en die van Aylan. Er vinden wel meer kinderen de dood helaas.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:51

Alle drama komt tegenwoordig binnen via social media en het is zo veel dat je bijna immuun word voor alle ellende die je ziet. Ik ben niet tegen het opvangen van mensen die door zwaarwegende redenen niet in hun thuisland kunnen blijven. Maar het is wel een feit dat er veel zaken verdraaid, opgeblazen worden. De dood van elk mens op weg naar een betere toekomst is tragisch, niet alleen van dit jongetje. Er zijn echter zoveel zaken verdraaid, vrouwen en kinderen worden getoond bij vluchtelingen treinen terwijl de werkelijkheid is dat deze treinen bestormd en bezet worden door jonge kerels met dure kleding en mobieltjes die de vrouwen en kinderen wegduwen om maar aan boord te komen. Maar die foto's van vrouwen en kinderen worden door de media wel gebruikt om medeleven op te wekken bij alle landen. Ik weet het niet, ik vind het heel dramatisch en zeer zorgwekkend wat er gebeurt maar mijn persoonlijke mening is dat de problemen in het land van herkomst opgelost moeten worden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:54

Lijkt mij ook juist wenselijk de mensen met een opleiding geen verblijfsvergunning te geven, die mensen zijn als het wel weer veilig is in Syrië keihard nodig daar in hun eigen land om de boel op te bouwen. Als de kennis weg is gestroomd, is dat niet goed voor de wederopbouw.

Dan krijg je het probleem dat er vaak in Afrika speelde; de stuurden leuk doktoren etc heen, maar vergaten jarenlang mensen te trainen die daar al zaten. Je moet de kennis dat al in het land zit inzetten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:00

Citaat:
Wij vingen joden op? Nederland was de grootste verrader van Joden aan de duitsers hoor? Want je kreeg geld als je Joden aangaf.
Citaat:
Neen... Hoewel ik de discussie hier over Joden en WOII hier echt zo ongepast vindt... In Nederland konden veel joden onderduiken, maar de deportatie ervan ging tegelijkertijd heel makkelijk omdat de registratie heel goed was. In Amsterdam bijv. Werkte de joodse raad nagenoeg volledig mee in de hoop levens te redden. Het tegenovergestelde was het geval. En ja er zijn Joden verraden, maar dat gebeurde overal. In Duitsland, in België, in Frankrijk. Etc... Ik heb vooral weerzin tegen: "Nederland was".. Nederland is een land. We spreken ook niet over die lui zijn terroristen, dus nederland was ook geen verrader.

Ik vind de vergelijking niet opgepast, zeker gezien een aantal paralellen.
Trouwens: "de waarheid mag altijd worden gezegd".

Er zijn idd wel Joden die konden onderduiken in NL.
1) ...maar geen bezet land had zo'n hoog percentage van vermoorde Joodse bewoners als NL.
2) Mijn oude. riendin was een van degenen die de onderduik overleefde. Ze was verraden en haqr zuster, ouders, grootouders, neven en nichten stierven. Alleen zij en twee achternichtjes overleefden. Ondertussen, in de onderduik is mijn vriendin misbruikt. Tja. - je neemt iemand in huis, die letterlijk geen kant op kan en geen burgerrechten meer heeft...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:02

Hoewel een mening -en dat is het, het is niet de waarheid maar een mening, in dit geval gedeeltelijk de jouwe... Zo zie ik namelijk zeer weinig paralellen- altijd gegeven mag worden is hij niet altijd gepast om te geven.. Simpeler kan ik het niet voor je maken. :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:11

geerke schreef:
geerke schreef:
dit is ook wel intressant...maar anders wat de media brengt de hele dag door.
https://jalta.nl/buitenland/in-australi ... R_01QJ-LyQ

Toch iemand die de moeite neemt het te lezen.Fijn! :j
Nieuws heeft altijd twee kanten,in de media zien wij slechts een kant.
Hier nog een interessant stukje.De armsten blijven achter....Dat vind ik dus heel erg.Die hebben namelijk echt hulp nodig.
Het gros van de mensen die nu Europa binnenkomt zaten al veilig in turkije.
Hoezo gevlucht voor geweld???

http://nieuws.tpo.nl/2015/09/03/niemand ... vaar-liep/

Dat zeg ik ook altijd.
De armste hebben geen geld voor mensen smokkelaars of andere manieren om weg te gaan.
De mensen die het echt echt nodig hebben krijgen de minste hulp.

Overigens ben ik het ook totaal eens met je eerste link.

Zoals ik ook al schreef in mijn eerste berichtje hierover, hierheen halen geeft niet de oplossing. Dan hebben er een paar mensen het geluk, maar de rest? Tellen die niet?
De oplossing moet daar gaan komen, daar waar hun huis weer een thuis gaat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:16

Ik ben dan zon persoon die tot op zekere hoogte (want geen oorlog meegemaakt, maar wel totaal aan de grond zitten) kan begrijpen, dat een kat in het nauw, rare sprongen maakt, om te overleven.

Maar als ik dan zie hoe dat het hier met onze oudjes en daklozen verloopt en hoe dat mensen die financieel aan de grond geraken, behandeld worden als grotere criminelen, dan de echte, door de overheid, dan denk ik inderdaad; eigen volk eerst.
Want het kan toch niet zo zijn (wat dus nu al gebeurd), dat de vluchtelingen en illegalen in NL alles krijgen toegeschoven, terwijl je als Nederlander zonder inschrijving in het GBA, ook als illegaal word beschouwd, maar dan boete op boete krijgt te verteren en nergens geen recht meer op hebt.

En dan ben ik niet eens een racist, want ik kan het van de "gelukszoekers" zoals ze vaak genoemd worden, zo goed begrijpen, maar het klopt natuurlijk van geen kant.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:18

Sammie schreef:
Janneke.. Het is mij al vaker opgevallen maar je reageert nogal aanvallend.. In een discussie als deze is dat niet prettig.

Mijn excuses als een en ander aanvallend klinkt en als niet prettig wordt ervaren.

Maar aan de andere kant: ik VIND sommige aspecten van deze discussie niet prettig en ik vind, dat mensen totaal onnodig worden aangevallen.
Dus tja, och, - dat dat gebeurt: het zou niet moeten, maar is ook logisch.

Citaat:
Verder gaat het om asielzoekers die hier komen en mogen blijven. Die dus bijstand krijgen nu.. Ze hebben dus een huis en krijgen elke maand bijstand. Ze krijgen zorgtoeslag, ze krijgen huurtoeslag, maar ze betalen niks. Geen zorgverzekering, geen diverse andere rekeningen en met de vrije voet cq. drempel kunnen ze dit volhouden.

Wat mij irriteert in dit stukje text,
.....dus pas op, dadelijk word ik weer boos....
Is de gedachte, 'dat die mensen bijstand krijgen'.
Vooral het woordje "dus" irriteert me.
Vluchtelingen willen doorgaans graag integreren, werken, noem maar op, maar ze worden in dit stukje tekst nergezet als lui (... ;) ...) die omdat ze nu eenmaal vluchtelingen zijn, een uitkering krijgen, punt.

Ik werd ergens trouwens nog gekapitteld "dat niet iedere vluchteling hetzelfde is", wellicht een wijze les, hier.

Citaat:
En kom.. Die sollicitatieplicht is een lachtertje.. Ik heb ze recent weer met regelmaat gezien. 'Ik heb intresse in deze functie. Vr.gr. Y'. Met kinderen onder leeftijd x is ma al vrij gesteld en met even een paar briefjes of mails sturen naar functies waar je totaal niet voor in aanmerking komt kom je een eind..

....hoezo "moet ik opkomen"?
Hoezo moet inzien, dat die plicht een lachertje is?
En hoe zet jij hier mensen neer?
(...ik probeer om vriendelijk te blijven en vragen te stellen. ..)

Citaat:
de politie verwittigen? Een kennis van mij werkt bij een incassobureau.. Die kent alle smoezen uit t hoofd. De politie doet daar geen zak mee. Een collega van mij heeft haar (nl) ex-man tig maal aangegeven bij de politie en bij de gemeente met duidelijke aanwijzingen voor bijstandsfraude.. Zelfs andere mensen hebben melding gedaan.. Er is geen zak meegedaan. Enige dat er gezegd werd we onderzoeken het. Faillisementsfraude idem dito. Curator kende alle verhalen, maar zei letterlijk ik ben niet zijn babysitter..

Het is de plicht van iedere burger, om bij kennismvan strafbare feiten de politie te verwittigen. Punt.
Niet roddelen, actie.
Of zwijgen, dat mag ook.
Citaat:
Enfin.. T verhaal was om een tegengeluid te bieden aan het verhaal asielzoekers komen uit een verschrikkelijke achtergrond en dat ze niks voor de lol achterlaten. Dat heb ik bij deze gedaan. Dat beeld is nl. onjuist. Als we kijken naar de huidige Syrische vluchtelingen is duidelijk dat zij mogelijk wel uit een oorlogsgebied komen.

_-:( _-:( _-:(
Sorry, maar ik ben andermaal spinnijdig.
"Jaaha . - die Syriers, die komen uit een oorlogsgebied. De rest van het beeld zou onjuist zijn."
Grrrrr.
En zijn nogal wat oorlogen op deze wereld. Soedan. Palestina. Afghanistan. Tibet. Mexico. Oeigoeristan. Zomaar even uit het losse polsje. De lijst is helaas nog veel langer.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:26

de huidige syrische vluchteling komt doorgaans uit turkije...Die zijn een tijdje terug al gevlucht naar het veilige Turkije.Maar daar schijnt geen toekomst te zijn en geen werk.Dus gaan ze het nu in Duitsland proberen.
De echte oorlogsslachtoffers zitten nog in Syrie.Die hebben niet genoeg geld om weg te komen....daar is de situatie schrijnend.Niet in Turkije.We moeten niet twee dingen door elkaar gaan halen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:26

Shenavallie schreef:
Mijns inziens lost het helemaal niets op om de vluchtelingen in Europa op te vangen, maar zal het probleem in het oorlogsland opgelost moeten worden. Normaliter bemoeit Amerika zich daar dan mee, maar..... zolang er voor Amerika niets te halen valt (lees: olie of andere belangrijke grondstoffen) zal het probleem in het oorlogsland niet opgelost worden: zij sturen daar geen militairen naar toe. Daarentegen zullen de Amerikanen wel op afstand blijven roepen dat Europa de vluchtelingen moet opvangen. Zelf zitten ze te ver weg om de stroom op te vangen en naar alle waarschijnlijkheid vinden ze dat wel prima zo. Wellicht een aanname, maar het is een sterk onderbuik gevoel.

Deels ben ik het met je eens.

Obama heeft een kleine revolutie op zijn naam staan: de US of A zijn zelfvoorzienend geworden mbt hun energie.
Dat scheelt idd enorm.
Ten goed of ten kwade, dat is een volgende vraag. (Nogal wat dictators werden hetzij neergezet, hetzij in het zadel gehouden, omdat de US of A olie nodig had. De grote vraag na de aanslagen op de twin towers luide dan ook "why do they hate us so much...?" - en dat had hier wel mee te maken. )

En tja, het zo het netste zijn, als de oorlogen in Syrie, Oegoeristan, Tibet, etc gewoon door de VN werden opgelost, daarvoor hebben we tenslotte de VN.
Maar tja, dan moet China wel toestemming geven, en bij in elk geval deze 3 gebie2 is dat expliciet niet aan de orde.

Dus of "het land lost het zelf op", wat generaties kan duren, of een x aantal andere landen moeten allerlei dingen doen om de vluchtelingen op te vangen.

Persoonlijk heb ik nog niets van Obama gehoord in de categorie dat we vluchtelingen moeten opvangen, ook in zijn eigen land is dat een heikel fhema (ivm de oorlog in Mexico).

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:31

geerke schreef:
de huidige syrische vluchteling komt doorgaans uit turkije...Die zijn een tijdje terug al gevlucht naar het veilige Turkije.Maar daar schijnt geen toekomst te zijn en geen werk.Dus gaan ze het nu in Duitsland proberen.
De echte oorlogsslachtoffers zitten nog in Syrie.Die hebben niet genoeg geld om weg te komen....daar is de situatie schrijnend.Niet in Turkije.We moeten niet twee dingen door elkaar gaan halen.

Een deel m van de mensen die nu nog in Syrie wonen zijn degenen die het regime van de dictator steunen.
En een deel van hen is idd slachtoffer.

Maar vind je echt, dat je ophoudt oorlogsslachtoffer te zijn, zodra je de grens over bent?
Over de precieze woorden kunnen we debatteren, maar wie jaren en jaren in een uitzichtloze situatie zit in een Jordaans vluchtelingenkamp - ik geef mensen die dat niet willen groot gelijk.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 16:32

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:34

@janneke je doet nog al wat aannames maar gebaseerd op wat snap ik niet. Die betreffende mensen die die bijstand krijgen werden besproken. Dat zijn allang geen vluchtelingen meer. Ze hebben immers een verblijfsvergunning. Ik val ook niet over vluchtelingen willen integreren. Want die zijn er even zogoed als dat er mensen zijn met beeld dat ik schetste in de bijstand. Gelukkig zijn ze niet allemaal zo en willen veel er het beste van maken.

Verder snap ik weinig van je houtje touwtje opmerkingen waar ik dus ook niet op in zal gaan.. Kun je boos worden maar ik blijf gewoon netjes en leg dingen uit met redenen, gebeurtenissen en feiten. Als jij hetzelfde doet kunnen we een eind komen, anders gaan onze wegen in dit zich hier scheiden. Dergelijke emoties en bijbehorend emotions zijn geen goede basis voor een discussie als deze.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 05-09-15 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:36

Citaat:
Dat zeg ik ook altijd.
De armste hebben geen geld voor mensen smokkelaars of andere manieren om weg te gaan.
De mensen die het echt echt nodig hebben krijgen de minste hulp.

Overigens ben ik het ook totaal eens met je eerste link.

Zoals ik ook al schreef in mijn eerste berichtje hierover, hierheen halen geeft niet de oplossing. Dan hebben er een paar mensen het geluk, maar de rest? Tellen die niet?
De oplossing moet daar gaan komen, daar waar hun huis weer een thuis gaat worden.

Ja, driekwart van de arme mensen komt te voet. Of verdrinkt. Of noem maar op. -maar vlucht net zo goed voor het oorlogsgeweld.

Van hier ""heen halen"" is trouwens geen sprake.
Vanmorgen op de voorpagina van Trouw: een enorme stoet mensen, die neemt de benenwagen door Hongarije, omdat "de spoorwegen" bewezen hebben ombetrouwbaar te zijn.

En uiteraard was het fijn, als China een draai zou maken en toestemming geeft om dictator Assad aan te pakken vanwege zijn oorlogsmisdaden.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:36

Wat een oeverloze discussie is en blijft het met aan beide kanten van het verhaal waar en onwaarheden, maar als ik de beelden zie dan denk waar in godsnaam waar moeten al deze mensen heen!

Begrijp me niet verkeerd, ik gun iedereen allemaal het allerbeste, maar waar moeten al die mensen wonen (dat is misschien nog het meest problematisch) maar waar willen al deze mensen ook werken.

Pffff ik heb geen oplossing voor dit gigantische probleem maar zit er wel mee in m'n maag

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 16:40

Feit is dat er duizenden mensen verdrinken,en wereldwijd miljoenen op de vlucht zijn...Hoe creeeren we een betere wereld....dat krijgen we heus niet voor elkaar....maar er over na denken kan beslist geen kwaad,en je betrokkenheid tonen al helemaal niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:42

De mensen die achterblijven en geen geld hebben zijn niet meer oorlogsvluchteling dan de persoon die geleerd heeft en geld heeft om het land te ontvluchten ivm met oorlog.
Beide zijn ze hun leven niet zeker.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:43

papagroom schreef:
Voor wie wel voor compassie is,en van mening is dat er een Europees vluchtelingenplan moet komen.Hier een link naar avaaz

Die teken ik dus niet.. Ik ben voor een Europees of liever een wereldsopvangplan, maar niet binnen Europa.. Vage petitie.. En dat heeft verder weinig met wel of geen compassie te maken. Houdt die twee zaken aub gescheiden.. Er zijn hier in dit topic maar bar weinig mensen die geen compassie hebben. Het overgrote merendeel wil wel hulp, maar de mening over hoe verschilt..

Volgens mij mochten petities verder niet geplaatst worden behalve op links?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:45

Sammie schreef:
@janneke je doet nog al wat aannames maar gebaseerd op wat snap ik niet. Die betreffende mensen die die bijstand krijgen werden besproken. Dat zijn allang geen vluchtelingen meer. Ze hebben immers een verblijfsvergunning. Ik val ook niet over vluchtelingen willen integreren. Want die zijn er even zogoed als dat er mensen zijn met beeld dat ik schetste in de bijstand. Gelukkig zijn ze niet allemaal zo.

Verder snap ik weinig van je houtje touwtje opmerkingen waar ik dus ook niet op in zal gaan.. Kun je boos worden maar ik blijf gewoon netjes en leg dingen uit met redenen, gebeurtenissen en feiten. Als jij hetzelfde doet kunnen we een eind komen, anders gaan onze wegen in dit zich hier scheiden. Dergelijke emoties en bijbehorend emotions zijn geen goede basis voor een discussie als deze.

Eh, waar werden de betreffende mensen in de bijstand besproken?
Ik lees een tekst van jouw hand, waarin staat, dat 'het gaat om vluchtelingen met verblijfsvergunning, die dus een uitkering hebben'. (En dan ben ik niet aangenaam verrast door het woordje dus, dat mij in de oren klinkt als dat het de normaalste zaak van de wereld zou zijn.)

Je sluit je eerst alinea af met "gelukkig zijn ze niet allemaal zo".
Okee.
...zijn niet alle vluchtelingen zo? Hoe precies? Of niet alle mensen die de Balkanroute nemen, of de. Middellandse Zee oversteken....?

Enne... als "ze" niet allemaal zo zijn, waarom schrijf je dat nu pas op? (Was misschien toch beter voor mijn bloeddruk geweest....)

En spijtig voor jou, ik probeer heel precies mijn commentaar te leveren en ben helaas niet gevoelig voor commentaar 'dat ik niet duidelijk zou zijn'.
Ik vrees eigenlijk dat ik voor jou erg duidelijk was en dat je mijn woede goed gevoeld hebt, en je er nu uit probeert te praten - maar accoord, dat is speculatie van mijn kant.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:48

papagroom schreef:
Feit is dat er duizenden mensen verdrinken,en wereldwijd miljoenen op de vlucht zijn...Hoe creeeren we een betere wereld....dat krijgen we heus niet voor elkaar....maar er over na denken kan beslist geen kwaad,en je betrokkenheid tonen al helemaal niet

+:)+

Was dat Remco Campert, die schreef, dat goede plannen vaak beginnen
"met iemand die een vraag stelt
iemand die de wenkbrauwen fronst
iemand die het er niet mee eens is -

en dan ergens
niemand weet waar vandaan
wordt een plan geboren"

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:49

Precies Sammie.

Ik zie niemand zeggen laat die lui maar stikken.
Ik ben alleen niet voor opvang in Europa, daar zit mijn inzien de oplossing niet.
Heb ik dan geen hart, geen compassie of ben ik zelfs racist?
Nee.
Ik denk alleen dat je daarmee juist veel minder mensen mee helpt dan wanneer het geld dat we hier besteden eens ginds zouden besteden.
Daar deugdelijke opvang maken.

Daarnaast moeten wereldleiders eens op de tafel gaan zitten en het niet alleen een Europees probleem maken.