Sammie schreef:Janneke.. Het is mij al vaker opgevallen maar je reageert nogal aanvallend.. In een discussie als deze is dat niet prettig.
Mijn excuses als een en ander aanvallend klinkt en als niet prettig wordt ervaren.
Maar aan de andere kant: ik VIND sommige aspecten van deze discussie niet prettig en ik vind, dat mensen totaal onnodig worden aangevallen.
Dus tja, och, - dat dat gebeurt: het zou niet moeten, maar is ook logisch.
Citaat:
Verder gaat het om asielzoekers die hier komen en mogen blijven. Die dus bijstand krijgen nu.. Ze hebben dus een huis en krijgen elke maand bijstand. Ze krijgen zorgtoeslag, ze krijgen huurtoeslag, maar ze betalen niks. Geen zorgverzekering, geen diverse andere rekeningen en met de vrije voet cq. drempel kunnen ze dit volhouden.
Wat mij irriteert in dit stukje text,
.....dus pas op, dadelijk word ik weer boos....
Is de gedachte, 'dat die mensen bijstand krijgen'.
Vooral het woordje "dus" irriteert me.
Vluchtelingen willen doorgaans graag integreren, werken, noem maar op, maar ze worden in dit stukje tekst nergezet als lui (...
...) die omdat ze nu eenmaal vluchtelingen zijn, een uitkering krijgen, punt.
Ik werd ergens trouwens nog gekapitteld "dat niet iedere vluchteling hetzelfde is", wellicht een wijze les, hier.
Citaat:
En kom.. Die sollicitatieplicht is een lachtertje.. Ik heb ze recent weer met regelmaat gezien. 'Ik heb intresse in deze functie. Vr.gr. Y'. Met kinderen onder leeftijd x is ma al vrij gesteld en met even een paar briefjes of mails sturen naar functies waar je totaal niet voor in aanmerking komt kom je een eind..
....hoezo "moet ik opkomen"?
Hoezo moet inzien, dat die plicht een lachertje is?
En hoe zet jij hier mensen neer?
(...ik probeer om vriendelijk te blijven en vragen te stellen. ..)
Citaat:
de politie verwittigen? Een kennis van mij werkt bij een incassobureau.. Die kent alle smoezen uit t hoofd. De politie doet daar geen zak mee. Een collega van mij heeft haar (nl) ex-man tig maal aangegeven bij de politie en bij de gemeente met duidelijke aanwijzingen voor bijstandsfraude.. Zelfs andere mensen hebben melding gedaan.. Er is geen zak meegedaan. Enige dat er gezegd werd we onderzoeken het. Faillisementsfraude idem dito. Curator kende alle verhalen, maar zei letterlijk ik ben niet zijn babysitter..
Het is de plicht van iedere burger, om bij kennismvan strafbare feiten de politie te verwittigen. Punt.
Niet roddelen, actie.
Of zwijgen, dat mag ook.
Citaat:
Enfin.. T verhaal was om een tegengeluid te bieden aan het verhaal asielzoekers komen uit een verschrikkelijke achtergrond en dat ze niks voor de lol achterlaten. Dat heb ik bij deze gedaan. Dat beeld is nl. onjuist. Als we kijken naar de huidige Syrische vluchtelingen is duidelijk dat zij mogelijk wel uit een oorlogsgebied komen.
Sorry, maar ik ben andermaal spinnijdig.
"Jaaha . - die Syriers, die komen uit een oorlogsgebied. De rest van het beeld zou onjuist zijn."
Grrrrr.
En zijn nogal wat oorlogen op deze wereld. Soedan. Palestina. Afghanistan. Tibet. Mexico. Oeigoeristan. Zomaar even uit het losse polsje. De lijst is helaas nog veel langer.