Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MelanieB schreef:
Wauw. En daarom is er dus geen begrip.
KoudbloedKim schreef:@Tendance; Daarop kan ik naar alle eerlijk antwoorden dat ik mijn paard in de afgelopen jaren nodig heb gehad om in leven te blijven.
Hoe onzinning, belachelijk, idioot en onbegrijpelijk dat voor sommige mensen ook mag klinken.
listiglistje schreef:Administratief werk is ook hersenloos de automatische piloot aan![]()
ik kan het weten want ik doe het al jarenen je krijgt er nog goed voor betaald ook!
Celiien schreef:Ik snap de twijfels ook wel, maar als hij daarvoor elke dag droog brood eet en water drinkt, in kleding van de Zeeman loopt, geen TV en telefoon heeft en de was met de hand doet, dan moet hij dat toch zelf weten? Hij offert daar toch een hele hoop voor op?Ik lees jullie meningen, maar moet toch ook met die van Tendance meegaan. Hier zitten allemaal paardenmensen, dus bekijk het eens anders: stel iemand heeft bijstand en heeft drie auto's staan, of een dikke Porsche... Want dat is zijn hobby en daar leeft hij voor. Is het dan wel oke?
tita schreef:Nou nogal..... Dat is een emotionele gedachte heel wat anders.
Jouw lijf heeft in eerste instantie water nodig anders ben je binnen 3 dagen dood.
1 week niet naar je paard en je leeft nog.
Ayasha schreef:MelanieB schreef:
Nee, er is geen begrip omdat het niks oplevert en bovendien hebben mensen een zondebok nodig. iedereen heeft het (financieel) moeilijker en iemand moet de schuldige zijn, men moet kunnen afgeven op een groep. Uitkeringstrekkers zijn het perfecte slachtoffer. Niks meer of minder.
LadyMadonna schreef:Als ik een zware migraine aanval heb werk ik me idd al kotsend en tollend naar mijn werk toe, want anders lig ik eruit en heb ik idd geen vangnet.
Maar goed, ik heb lang niet meer zoveel aanvallen als vroeger, dus ik klaag niet. Maar vroeger is dat meer dan eens lastig, frustrerend en pijnlijk geweest.
Ayasha schreef:Ik hoop oprecht Tendance, dat je er nooit voor komt te staan, maar ik durf ook heel erg te twijfelen dat als het zo ver zou komen, die als eerste gaat.Sorry.
Melanieb; Je temt er maar op los. Geniet er van.
Ik begrijp heel goed dat werkenden het niet goed weten, Maar dat ze het ook niet WILLEN begrijpen, nee, dat begrijp ik niet.
tita schreef:Tita, het is nergens voor nodig om mij zo aan te spreken en te zeggen dat ik bekrompen gedachtes heb, dat doe ik ook niet bij jou.[naam] schreef:@Tendance; Daarop kan ik naar alle eerlijk antwoorden dat ik mijn paard in de afgelopen jaren nodig heb gehad om in leven te blijven.
Hoe onzinning, belachelijk, idioot en onbegrijpelijk dat voor sommige mensen ook mag klinken.
Nou nogal..... Dat is een emotionele gedachte heel wat anders.
Jouw lijf heeft in eerste instantie water nodig anders ben je binnen 3 dagen dood.
1 week niet naar je paard en je leeft nog.
Maar goed als je zulke bekrompen gedachtes hebt.
Dan is het normaal om eigen paarden te hebben want anders ga je dood en dat is niet de bedoeling.
Als je zoiets zegt van herstel is sneller gegaan door mijn paard.
Of door het paard heb ik de moed erin gehouden om door te zetten.
Revalidatie ging sneller omdat ik naar mijn paard wil, dan snap ik het
hopelijk voor jou behoud je nog heel lang een uitkering want als ik in de WW kom en ga samenwonen moeten mijn paarden weg. Want mijn partner moet mij onderhouden.
Mijn leven is ook niet hetzelfde meer zonder mijn paarden......maar ik kan ze niet meer houden.
Ik wil niet weten hoe mijn ziekte zich verder ontwikkelt maar vastniet meer in voordeel.
Maar als niet kan, kan niet anders.
MelanieB schreef:Ayasha schreef:
Nee, er is geen begrip omdat het niks oplevert en bovendien hebben mensen een zondebok nodig. iedereen heeft het (financieel) moeilijker en iemand moet de schuldige zijn, men moet kunnen afgeven op een groep. Uitkeringstrekkers zijn het perfecte slachtoffer. Niks meer of minder.
Zelf in de slachtoffer rol kruipen word vooral gedaan door velen. En je aangevallen voelen en daarop aanvallen.
Er zijn teveel die het onterecht krijgen, maar er zijn er ook zat die het écht verdienen.
En die het echt nodig hebben, hoeven zich niet zo te verdedigen.
bruintje123 schreef:LadyMadonna schreef:Als ik een zware migraine aanval heb werk ik me idd al kotsend en tollend naar mijn werk toe, want anders lig ik eruit en heb ik idd geen vangnet.
Maar goed, ik heb lang niet meer zoveel aanvallen als vroeger, dus ik klaag niet. Maar vroeger is dat meer dan eens lastig, frustrerend en pijnlijk geweest.
Dat bedoel ik dus.
En ik denk dat er Een hele groep hier is niet beseft dat er zo best veel mensen zijn.
Of altijd gewerkt. Nu 50+
Toen een huis gekocht.
Nu niet meer aan de bak komen. Huis niet verkocht krijgen en zo al hun zwaar verdiende luxe kwijt raken.
Terwijl andere het maar heel gewoon vinden dat een paard hoort.
Ons systeem klopt gewoon niet.
Dan moet er een vangnet zijn voor iedereen.
En dat is er niet.
En dat geeft deze discussie.
Ayasha schreef:MelanieB schreef:
oji schreef:Als je kijkt in Nederland in vergelijking tot het buitenland, hoeveel mensen hier worden afgekeurd, dan staat dat in geen verhouding.
Palmera schreef:Jawel hoor, ik wil dat best uitleggen en vind het fijn dat je het vraagt.Dan toch nog een vraag aan diegenen die zeggen dat hun paard hun in leven houd: willen jullie dat misschien uitleggen, want ik begrijp dat niet.
Ik heb twee paarden gehad en één heel graag willen meenemen. Dat gaat niet. Ik zou er ook geen geld voor hebbeb nu.
Ik ken dierenliefde, ik weet hoeveel dat waard is.
Ook ik ben 3 jaar geleden doir een gitzwarte periode gegaan, het plotselinge overlijden van mijn grote liefde. Geloof me maar, ik was de wanhoop nabij en heb regelmatig aan zelfmoord gedacht. 15 kilo afgevallen in 3 maanden van ellende en ben veel meer gaan drinken dan goed voor me was.
En toch heb ik het gered, en ook nu gaat echt niet alles lekker. Maar ik red me wel, ook zonder paard. Ik heb weer een gezond gewicht en heb mij qua drinken onder controle. Zelf gedaan en zonder hulp.
Vandaar dus mijn vraag.
bruintje123 schreef:Inderdaad Robert
Tita en lady
Daarnaast ken ik teveel mensen die tussen wal en schip vallen.
Zoals lady (meen ik) eerder benoemde.
Vaak ziek door migraine. Maar een UWV die daar maling aan heeft.
Daardoor van de ene baan in de andere komt en zo niets op te bouwen.
Maar wel gesloopt thuis komen van het werk. Maar ploeteren en doorgaan omdat je weet dat er voor jou dat vangnet niet is. En dat je dan je paard moet verkopen.
En dan mensen met een uitkering die zeggen mensen moeten eens ruilen met mij.
Ik denk voor diverse in dit topic dat het het goed zou zijn. Dan leren ze dat er mensen zijn die werken maar daar ontzettend voor moeten knokken en doorzetten.
Maar door die mentaliteit juist overal op mislopen in deze maatschappij.