Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shiloh schreef:Joman schreef:
Nee, dat is een bepaalde nieuwsgierigheid die in dit soort situaties gewoon ongewenst is. Denk even aan de nabestaanden die wellicht meelezen?
Het nieuws komt vanzelf naar boven, bestaande uit feiten. Je hoeft niet allerlei zaken te verzinnen waarop je vanzelf antwoord krijgt.
Houd toch op met dat gezeur over speculeren. Speculeren is heel menselijk en normaal en kan totaal geen kwaad. Tuurlijk ga je dat niet lopen doen op een begrafenis van 1 van de mensen of zo. Maar familie leden gaan echt niet in een topic als deze meelezen op een forum hoor. Je doet echt niemand kwaad met speculeren.
Joman schreef:Ik heb eens een topic gelezen over een familiemoord waarin van alles werd geroepen en geschreeuwd. Toevallig kende ik deze mensen persoonlijk en het is echt buitengewoon onprettig zaken te lezen die kant noch wal slaan en die mensen gewoon uit de duim zuigen.
Respect voor de medemens gaat voor mij nog altijd boven speculatie wat gewoon geen ene snars toevoegt.
Shiloh schreef:Joman schreef:Ik heb eens een topic gelezen over een familiemoord waarin van alles werd geroepen en geschreeuwd. Toevallig kende ik deze mensen persoonlijk en het is echt buitengewoon onprettig zaken te lezen die kant noch wal slaan en die mensen gewoon uit de duim zuigen.
Respect voor de medemens gaat voor mij nog altijd boven speculatie wat gewoon geen ene snars toevoegt.
Ja sorry, maar je kunt speculeren nu eenmaal niet tegen houden. De mens zit nu eenmaal zo in elkaar. Ik vind het op zo'n moment dan je eigen schuld om dat te gaan lezen als je daar niet tegen kunt. Als dat pijnlijk is, blijf dan gewoon weg, want stoppen kun je het toch niet.
Nee, ik vind het niet ongepast, ik vind het doodnormaal en geheel liggend in de menselijke aard. Je afvragen "wat nou als..." of "stel nou dat..." om het voor jezelf te kunnen relativeren is heel normaal en voor veel mensen misschien ook juist wel nodig om zulk schokkend nieuws te kunnen verwerken. Kun je daar niet tegen, blijf dan weg.
Mioux schreef:Speculatie is ook heel normaal en menselijk. Als mens wil je graag weten wat er gebeurd is, wat de reden ook is, in dit geval waarschijnlijk vooral ongeloof.. omdat wij het niet begrijpen dat iemand dit kan doen.
En wat shiloh zegt, ja sorry maar waarom lees je het dan? Wij zijn echt niet t enige forum of gedeelte op internet die het hierover heeft, iedereen is geschokt en wil graag weten wat er gebeurd is en wat er vermoedelijk gebeurd zou kunnen zijn.
Joman schreef:Mioux schreef:Speculatie is ook heel normaal en menselijk. Als mens wil je graag weten wat er gebeurd is, wat de reden ook is, in dit geval waarschijnlijk vooral ongeloof.. omdat wij het niet begrijpen dat iemand dit kan doen.
En wat shiloh zegt, ja sorry maar waarom lees je het dan? Wij zijn echt niet t enige forum of gedeelte op internet die het hierover heeft, iedereen is geschokt en wil graag weten wat er gebeurd is en wat er vermoedelijk gebeurd zou kunnen zijn.
Oh, maar dan moet iedereen het op Bokt idd ook doen!
Amaris schreef:Of bedreigd in de zin van 'jij laat dan en dan dat toestel neerstorten en anders gaat er iets mis met je familie'
zoiets. maar dat vind ik wel ver gezocht eigenlijk