Duits passagiers vliegtuig neergestort

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: Duits passagiers vliegtuig neergestort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:22

Ja daar krijg je echt een brok in je keel van.. ze scheen een stedentrip te maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:24

Shiloh schreef:
Joman schreef:

Nee, dat is een bepaalde nieuwsgierigheid die in dit soort situaties gewoon ongewenst is. Denk even aan de nabestaanden die wellicht meelezen?
Het nieuws komt vanzelf naar boven, bestaande uit feiten. Je hoeft niet allerlei zaken te verzinnen waarop je vanzelf antwoord krijgt.

Houd toch op met dat gezeur over speculeren. Speculeren is heel menselijk en normaal en kan totaal geen kwaad. Tuurlijk ga je dat niet lopen doen op een begrafenis van 1 van de mensen of zo. Maar familie leden gaan echt niet in een topic als deze meelezen op een forum hoor. Je doet echt niemand kwaad met speculeren.

Gezeur? Excuse me?
Speculeren is heel menselijk en normaal maar ongewenst in situaties als deze.
Pittige aanname hoor, dat familieleden (en wellicht vrienden of vriendinnen die in de paarden zitten) niet meelezen.
Ik heb eens een topic gelezen over een familiemoord waarin van alles werd geroepen en geschreeuwd. Toevallig kende ik deze mensen persoonlijk en het is echt buitengewoon onprettig zaken te lezen die kant noch wal slaan en die mensen gewoon uit de duim zuigen.
Respect voor de medemens gaat voor mij nog altijd boven speculatie wat gewoon geen ene snars toevoegt.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:26

Mioux schreef:
Ja daar krijg je echt een brok in je keel van.. ze scheen een stedentrip te maken

Ze was op bezoek geweest bij haar vriendin die stage loopt in Barcelona.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:26

"je hoort meerdere keren dat de piloot de cockpit in wilt,de co piloot heeft er niet op gereageerd"

ppfff

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:27

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:28

Had vorige pagina inderdaad gezien hoe zo'n deur werkt..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:30

Joman schreef:
Ik heb eens een topic gelezen over een familiemoord waarin van alles werd geroepen en geschreeuwd. Toevallig kende ik deze mensen persoonlijk en het is echt buitengewoon onprettig zaken te lezen die kant noch wal slaan en die mensen gewoon uit de duim zuigen.
Respect voor de medemens gaat voor mij nog altijd boven speculatie wat gewoon geen ene snars toevoegt.

Ja sorry, maar je kunt speculeren nu eenmaal niet tegen houden. De mens zit nu eenmaal zo in elkaar. Ik vind het op zo'n moment dan je eigen schuld om dat te gaan lezen als je daar niet tegen kunt. Als dat pijnlijk is, blijf dan gewoon weg, want stoppen kun je het toch niet.

Nee, ik vind het niet ongepast, ik vind het doodnormaal en geheel liggend in de menselijke aard. Je afvragen "wat nou als..." of "stel nou dat..." om het voor jezelf te kunnen relativeren is heel normaal en voor veel mensen misschien ook juist wel nodig om zulk schokkend nieuws te kunnen verwerken. Kun je daar niet tegen, blijf dan weg.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:31

Speculatie is ook heel normaal en menselijk. Als mens wil je graag weten wat er gebeurd is, wat de reden ook is, in dit geval waarschijnlijk vooral ongeloof.. omdat wij het niet begrijpen dat iemand dit kan doen.

En wat shiloh zegt, ja sorry maar waarom lees je het dan? Wij zijn echt niet t enige forum of gedeelte op internet die het hierover heeft, iedereen is geschokt en wil graag weten wat er gebeurd is en wat er vermoedelijk gebeurd zou kunnen zijn.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:33

Zou die copiloot (als het echt waar is van de zelfmoord theorie) gezien hebben wie er allemaal instapten? Die hele klas vol kinderen etc? Bah... Dat je het jezelf aandoet. Oke. Dat je anderen meesleept. Walgelijk.

Ik hoop dat er een andere toedracht was, want ik kan niet geloven dat iemand zomaar zoveel levens zou willen vernietigen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:34

Denk dat weinig mensen dit zullen begrijpen :/ ik in iedergeval niet. Zeker niet als je inderdaad weet dat al die families thuis op hun wachten, en je ziet kinderen in stappen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:36

Shiloh schreef:
Joman schreef:

Ja sorry, maar je kunt speculeren nu eenmaal niet tegen houden. De mens zit nu eenmaal zo in elkaar. Ik vind het op zo'n moment dan je eigen schuld om dat te gaan lezen als je daar niet tegen kunt. Als dat pijnlijk is, blijf dan gewoon weg, want stoppen kun je het toch niet.

Nee, ik vind het niet ongepast, ik vind het doodnormaal en geheel liggend in de menselijke aard. Je afvragen "wat nou als..." of "stel nou dat..." om het voor jezelf te kunnen relativeren is heel normaal en voor veel mensen misschien ook juist wel nodig om zulk schokkend nieuws te kunnen verwerken. Kun je daar niet tegen, blijf dan weg.

Sure, het wordt helemaal vanzelf getypt en je kan het echt niet tegenhouden dat je iets dergelijks op een forum zet. Wat een laffe onzin zeg.
Ik kan er prima tegen. Ik wijs jullie er alleen op dat dit voor de nabestaanden pijnlijk kan zijn. Maargoed, ik snap natuurlijk dat de drang om te speculeren groter is dan het rekening houden met de medemens.
Prima afspiegeling van de samenleving!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:36

Je zou bijna denken dat hij ernstig bedreigd is ofzo. Kan me heel moeilijk indenken waarom je anders 150 mensen de dood in jaagt... Nouja, met bedreiging kan ik het me nog niet voorstellen.

We zullen het nooit weten denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:37

Mioux schreef:
Speculatie is ook heel normaal en menselijk. Als mens wil je graag weten wat er gebeurd is, wat de reden ook is, in dit geval waarschijnlijk vooral ongeloof.. omdat wij het niet begrijpen dat iemand dit kan doen.

En wat shiloh zegt, ja sorry maar waarom lees je het dan? Wij zijn echt niet t enige forum of gedeelte op internet die het hierover heeft, iedereen is geschokt en wil graag weten wat er gebeurd is en wat er vermoedelijk gebeurd zou kunnen zijn.

Oh, maar dan moet iedereen het op Bokt idd ook doen!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:38

Als je bedreigd wordt is er toch geluid zou je denken? In ieder geval meer dan een rustige ademhaling.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:38

Ik snap je probleem niet joman? Als je er niet tegen kan, waarom lees je het hier dan nog?

@thesserd ene kant zou dat kunnen, of ze vertellen niet alles wat ze op die band hoorde, maar ik denk dat ze dat wel hadden gezegd dan

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:39

Of bedreigd in de zin van 'jij laat dan en dan dat toestel neerstorten en anders gaat er iets mis met je familie'

zoiets. maar dat vind ik wel ver gezocht eigenlijk

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:39

Joman schreef:
Mioux schreef:

Oh, maar dan moet iedereen het op Bokt idd ook doen!

Ga lekker ergens anders je gal spuwen en laat ons hier lekker speculeren. Zoals gezegd is dat heel menselijk en helemaal niet erg.

Er zat 1 Nederlandse in het vliegtuig, nou het moet wel heel toevallig zijn mocht die dit allemaal lezen. En dan nog: Ook nabestaanden zullen speculeren en zullen nog liever willen weten wat er nu uiteindelijk is gebeurd.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:40

Amaris schreef:
Of bedreigd in de zin van 'jij laat dan en dan dat toestel neerstorten en anders gaat er iets mis met je familie'

zoiets. maar dat vind ik wel ver gezocht eigenlijk

In de hedendaagse wereld vind ik dit niet meer vergezocht hoor. Als terroristen zelf niet meer in de cockpit kunnen komen, dan maar via de piloten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:40

Joman schreef:
Ik kan er prima tegen. Ik wijs jullie er alleen op dat dit voor de nabestaanden pijnlijk kan zijn. !

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:41

En dat hebben we nu wel na tig keer gehoord joman, je moet ook weten dat het dan klaar is en niet op door blijven gaan.

Op zich wel mee eens marjoow, maar dan ja zou je dan alsnog 150 mensen de dood in jagen ?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:41

Ja, ik bedoel van te voren bedreigd. Niet in het vliegtuig, maar voordat hij het vliegtuig instapte al zeg maar. Ik zou dan denken aan bedreiging dmv het wat aan doen van zijn geliefden/familie/gezin oid. Maar het is vergezocht hoor.

@Amaris haha precies dat dus. Zie je post nu pas :)
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 26-03-15 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:42

Inclusief je zelf? Zonder garanties dat er dan niks met je familie gebeurd? Zonder hulp van de politie in te schakelen?

Mja, kan, maar lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:43

Sja, idd ik zou dan ook eerder van te voren al alarm slaan denk ik, maar het is onwaarschijnlijk inderdaad.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:44

Ligt er aan wat de bedreiging inhoud natuurlijk. Zijn genoeg mensen die hun leven geven voor hun kinderen bijvoorbeeld ;)
En alarm slaan durf je vaak ook niet. Als het goede mensen zijn? Die manipuleren je zo dat je denkt dat ze elke scheet die je laat ruiken.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:44

Ik denk dat het ook wel onwaarschijnlijk is. Je zou dan 150 onschuldige mensen de dood in jagen. Ik zou dan eerder denken dat de politie ingeschakeld word of iets. Er is ook geen enkele aanleiding dat zijn geloof ermee te maken had, dus dat valt in principe ook al wel af. Omdat er speculaties rondgingen van zijn geloof etc.