Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elise_0o schreef:Hier word ik verdrietig van.. Nazi's en de holocaust..
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... kken.dhtml
sneeuwpop schreef:Adamootje schreef:Er bleken ook voorstanders aangehouden te zijn. Die hebben die intocht evengoed verpest.
Dat is wel simpel gesteld.
Ik noem dat uitlokking.
Weet niet of de politie eerder in had kunnen grijpen, maar als mensen het feest willen verpesten voor de kinderen - roepen dat Sinterklaas niet echt is...
wat verwacht je dan van de mensen en ouders die voor het sinterklaasfeest komen? Weglopen ofzo?
Nayomie schreef:Ik citeer uit het andere topic mijn reactie:
'We kunnen op zich met zijn allen de schuld gaan afschuiven op de mensen die negatief praten over zwarte piet, maar we kunnen de schuld beter afschuiven op de propaganda. Doordat zij aandacht besteden aan deze kwestie, wordt het probleem ook 'groter' gemaakt dan het daadwerkelijk is. Als het nieuws er geen aandacht aan had besteed, was de kans dat zwarte piet nog zwart was, een aardig stuk groter geweest. Die tegenstanders van zwarte piet hebben nu precies wat ze willen, aandacht van de media.'
Ik mag niet in schuld gaan spreken maar ik kan wel zeggen dat de media hier een grote aandeel in heeft gehad.
FriesWytske schreef:En als ze dit willen afschaffen, moeten ze ook maar het suikerfeest en noem maar op afschaffen.
.
Adamootje schreef:Laat de politie dat oplossen, je moet geen eigen rechter spelen. Dan loop je weg inderdaad. Je moet niet gaan vechten waar kinderen bij zijn. Dat geldt zowel voor de voor- als tegenstanders. En wat betreft die demonstranten... Die zijn in mijn ogen hartstikke fout geweest.
EskeGirl schreef:Maar goed, mocht het allemaal leuk worden gebracht, geleidelijk kleurenpieten naast Zwarte Piet, zou iedereen happy moeten zijn met zo'n compromis, toch?
Adamootje schreef:Een paar uur wachten op de politie? Je overdrijft. Die politie was tijdens de intocht gewoon aanwezig hoor.![]()
Toegegeven, het was niet hendig dat de demonstranten protesteerden bij de kindertjes, vind ik ook zeker niet netjes. Houdt kinderen buiten de discussie, voor hen is het gewoon feest. Om nu te gaan vechten waar kinderen bij zijn?! Nee, sorry, dat is niet goed te praten, maakt niet uit of die demonstranten dat nu verdiend hebben of niet. Beide partijen die hierbij betrokken waren, zijn i.m.o. allebei fout geweest.
Citaat:Ik wil dit niet, niet in ons land!
Het raakt mij als ik zie hoe vaak wij als inwoners van dit prachtige Nederland langs elkaar heen lopen en dat terwijl de oplossing heel simpel is!
Hebben wij niet allemaal geleerd in onze opvoeding om te geven en te nemen? En dat vooroordelen vaak niet kloppen (ongeacht huidskleur, geaardheid, afkomst, lichaamsgewicht, overtuigingen of wat voor kleren iemand aan heeft etc)? En dat we leven in een samenleving?
Waarom doen we er dan niet iets mee?
Waarom begrijpen wij elkaar zo verkeerd en blijven wij samen maar langs elkaar heen lopen? Volgens mij wil ieder mens zich juist geaccepteerd voelen?
Nederland is en blijft voor mij een samenleving en niet een eenleving.
En we moeten er met zijn allen voor gaan!
Leer elkaar eens echt kennen, ipv van dat negatieve stukje te lezen in de krant of op tv. Of van die ene roddel van bijvoorbeeld de buurvrouw of wie dan ook!
Ga bij elkaar op de koffie, organiseer buurtfeesten en kom voor elkaar op en neem vooral de tijd voor elkaar. Misschien begrijpen wij elkaar dan een stuk beter! Wij willen denk ik allemaal met een fijn gevoel over straat lopen?
Laat het volgend jaar het jaar van de verbondenheid zijn en laat zien dat Nederland een land is wat een eenheid vormt. Waarom kwaad met kwaad vergelden, als het ook met liefde kan!
Nederland het land waar ieder mens zich vrij hoort te voelen?